Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 09:58

xoranlover schreef:
Lijkt erop maar dit is ulft.

19 maart is de show bij de gymzaal van het bouwens

Oh hahahaha :=

Wel grappig. Daar heb ik mijn gymlessen gehad. Ik ben bij het bouwens naar school gegaan :')

luuntje

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:47

Purny. Wat fijn.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:05

LoveGlove schreef:
xoranlover schreef:
Lijkt erop maar dit is ulft.

19 maart is de show bij de gymzaal van het bouwens

Wel grappig. Daar heb ik mijn gymlessen gehad. Ik ben bij het bouwens naar school gegaan :')

Haha ik ook.

Fijn Purny nu genieten

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:12

xoranlover schreef:
LoveGlove schreef:

Haha ik ook.

En ik ook! Ik dacht ook dat het die gymzaal was, maar toen las ik dat Xoran ergens anders was.

Xoran, wat lijk je op je moeder van de zijkant!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:18

Ja wel?

Ik zie dat niet zo maar vind het wel enorm grappig mensen die pap en mam kennen zeggen dat ik op mam lijk maar als ze alleen pap kennen zeggen de dat ik op pap lijk :D

Ja ze lijken wel veel op elkaar. Maar deze zal had een beter licht. En een kantine boven die op de sportzaal uit keek. 19 maart is Panningen *\o/*

En dan 9 april Zutphen en dan even geen shows want dan hopelijk kittens.

Misschien van Nishi nog wel een nestje als ze weer krols wordt. **\O/**

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:33

Ik zit weer met 2 gillende en kirrende dames. Heb het gevoel dat het non stop door gaat -O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:57

Waarom zet je ze dan niet op de pil? Dit is toch ook niet gezond?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:48

1 wordt 6-2 gesteriliseerd en de ander is wel heel snel weer krols. Die gaat woensdag voor echo, daarna fiv test en hop naar de kater. Die pil moet je toch dagelijks geven bij de kat?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:03

caro29 schreef:
1 wordt 6-2 gesteriliseerd en de ander is wel heel snel weer krols. Die gaat woensdag voor echo, daarna fiv test en hop naar de kater. Die pil moet je toch dagelijks geven bij de kat?

Nee zeker niet. Elani krijgt 1 keer in de 2 weken de pil. Opgebouwd van elke week naar 1,5 week naar 2 weken.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:04

Oh echt. Ik begreep dagelijks en zag al een heel gevecht voor mij. Dat is zeker een optie. Ik hoop dat de echo goed is en fiv ook. Dan kan zij heen. Kater zit in de wijk naast mij dus ideaal. Dan kan ik volgende keer altijd voor de kater in België kiezen als hij dan nog dekt en nakomelingen heeft. Vindt hem zo mooi <3
Die in mijn woonplaats had ik sws wel op de lijst

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:28

Ja ik geef de perlutex. Gewoon om de 2 weken gaat prima.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:29

Ga ik gelijk aan mijn dierenarts vragen als ik de fiv test ga doen. Vast alleen daar te krijgen

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 06:35

O mijn god dat is zo raar. Meerdere bokkers zijn op het bouwens geweest.

Er is een bokker hier ergens (niet in dit topic) waar ik in de eerste, en later op de opleiding, bij in de klas heb gezeten zelfs. Zij heeft mij ook geïntroducreert aan bokt :=

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:14

Grappig dat jullie bij elkaar uit de buurt komen.

Luuntje jouw poes verwacht toch kittens? Hoe gaat het met haar?

Marcella hoe gaat het met jouw rakkertjes? Ik heb inmiddels ook beenklimmers _O-

Ze zijn hier nu allemaal boven de 500 gram en ze zijn zo vreselijk leuk <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:37

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:47

Krijg er rammelende eierstokken van, kittens.
Zo leuk.
Ansichtkaart waardige foto’s.

Azula is 2-2 uitgerekend.
Haar vader is een Thai kampioen, dekkater is Thai kampioen.
Dekkater is via Traditionele Siamezen gegaan en stambomen vergeleken.
Ik hoop op mooie kittens.

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:49

Ik krijg af en toe neigingen tot reliëf behang. :+

Behalve als ze slapen. <3

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:09

Muronia schreef:
Grappig dat jullie bij elkaar uit de buurt komen.

Luuntje jouw poes verwacht toch kittens? Hoe gaat het met haar?

Marcella hoe gaat het met jouw rakkertjes? Ik heb inmiddels ook beenklimmers _O-

Ze zijn hier nu allemaal boven de 500 gram en ze zijn zo vreselijk leuk <3
[ [url=m/DZK01k.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/i77aqK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lAmDfI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wuo16s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nW018g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die middelste <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 17:03

Ik zie nu dat Butch een poesje is. En de uit knop hebben ze ook al gevonden van de laptop.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:28

Wat nu Marcella?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 18:41

Mocht er echt een poesje bij zit dan wordt het testen op langhaar gen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:34

@ Marcella oeps
@ luuntje spannend!

Hier is de jongste getest op hcm/pkd en alles was top. Kon ook gelijk de fiv/felv test doen dus ook gelijk gedaan. Ook nog eens stuk goedkoper dan normaal. Nu wachten op de volgende kirrende periode en dan mag zij *\%/* Mevrouw was behoorlijk boos dat zij even moest liggen pfff

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 12:08

Caro wat een goed nieuws.
Heb je al een kater uitgezocht?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 14:49

Hier hebben we helaas afscheid moeten nemen van onze allerliefste, allermooiste poezen prinsesje Lotje :( Ze ging de laatste maanden hard achteruit. Van een vrolijk, speels katje die je haar leeftijd niet zou geven naar een bejaard dametje wat vooral veel sliep en kwam knuffelen. Maar ook steeds lastiger ging eten en het vaak koud had. In september kochten we al een elektrische fleecedeken speciaal voor haar en we probeerden zoveel mogelijk aan haar wensen qua voer te voldoen: soepjes, garnaaltjes, rosbief, speciaal kattenvoer, etc.

Afbeelding
Lotje helemaal gelukkig op haar warme dekentje <3 Met de verwarming op standje "welke crisis?"

Helaas is ze in haar laatste maanden ziek geworden. In november begon ze te braken. Eerst sporadisch, wat een keertje kan, naar wat vaker en ineens was het dagelijks. Naar de dierenarts met ons meisje. Die concludeerde na uitgebreid bloed- en lichamelijk onderzoek dat er vanuit het bloed geen afwijkingen te vinden waren en ook lichamelijk was ze, behalve uitgedroogd en flink afgevallen, eigenlijk ook in orde. Er was niets te vinden. Met een vocht infuus en een antibiotica kuur en een verdenking van een moeilijk te diagnosticeren triaditis hebben we Lotje weer wat kunnen helpen aansterken. Binnen 24 uur was ze weer de oude. Vrolijk, speels, at als een bootwerker. Nadat de kuur was afgerond waren we echter binnen een week weer terug bij af en ze at helemaal niks meer.

Opnieuw naar de dierenarts en die dacht dat de kuur misschien te kort was geweest om de ontsteking de kop in te drukken. Dus opnieuw een kuur, anti-braak medicatie en wat was het zwaar... Ons meisje is tien dagen lang vreselijk ziek geweest. Ze leek soms weg te vallen, sliep veel en soms zo vast dat ik dacht dat we haar al kwijt waren. Wat heb ik veel gehuild en getwijfeld of we er niet beter aan deden om haar te laten gaan... |( We besloten de kuur toch af te maken, in de hoop dat dit even een kl#te periode was waar we doorheen moesten, maar dat ze dan nog wel kon opknappen.

En dat deed ze! De kuur was klaar en daar was Lotje weer! Vrolijk, bedelend om eten en vooral garnaaltjes zijn er veel in gegaan <3 Je kon niet in de buurt van de koelkast komen zonder dat Lotje met je mee dribbelde.

Afbeelding
(Ja, mijn vriend draagt Lotje sokken :) We zijn echt haar grootste fans!)

Zo is het nog een paar weken goed gegaan. We vierden met haar nog kerst en de jaarwisseling, waar ik tot voor kort nog dacht dat ze dit niet meer mee zou maken.

Afbeelding

Tot ze in het nieuwe jaar weer wat klachten begon te krijgen. Eerst hoopten we nog dat het maar "toevallig een keer braken is", eigenlijk tegen beter weten in. Je houdt jezelf voor de gek omdat je de realiteit niet aan wil. Want al snel werd het weer regelmatiger, werd het eten weer lastiger en zagen we het weer mis gaan. Weer bellen, informeren, je helemaal suf googlen naar vergelijkbare gevallen en eigenlijk kwamen we alleen maar op slecht nieuws uit. Mogelijkheid was een tumor die steeds ontstekingen veroorzaakt. Dat verklaart ook waarom de antibiotica wel hielp, maar niet voor lang. Of droge FIP wat een doodsvonnis is. En alles wat je nog kan doen om het uit te zoeken betekende vervelende onderzoeken voor een oud dametje wat steeds minder bij te zetten had.

Afbeelding

Toen ze vorige week tijdens mijn nachtdienst ineens hard achteruit ging, besloten we dat het waarschijnlijk klaar was. We wilden haar geen ellendige onderzoeken aan doen zodat we dan zelf maar konden weten wat het was geweest. Want dat doen we niet voor Lotje, enkel voor een eigen stukje begrip. Maar zij is degene die het allemaal moet ondergaan. In de avond hadden we een afspraak bij de dierenarts en in de middag zag ik het al in haar oogjes: ze was op. Omdat ze net zo dol was op ons als wij op haar wilde ze het alleen niet altijd laten zien. Met lood in de schoenen en Lotje op schoot nog eenmaal naar de dierenarts. Daar bleek ze opnieuw een halve kilo afgevallen en nog maar amper twee kilo te wegen, ondanks dat ze tot twee dagen daarvoor nog vier bakken natvoer per dag weg werkte. Er was geen houden aan. Lichamelijk konden ze weer niks vinden en de opties werden weer op tafel gelegd. Wij hebben gekozen om Lotje verder leed te besparen.

In mijn armen is een einde gekomen aan bijna zestien jaar liefde en vriendschap.

Afbeelding

We hebben Lotje laten cremeren en haar as zit in een mooi urntje wat voor ons altijd in het zicht staat. Een slapend katje op een gesloten boek. Zo is ze er toch altijd nog een beetje bij, want ik kan me een leven zonder mijn allerliefste vriendinnetje niet indenken. Ze is haar hele leven mijn schaduw geweest in leuke tijden, maar ook in hele moeilijke. Ze is mijn allerbeste vriendinnetje. Ik ben zo ontzettend dankbaar dat ik degene mocht zijn die haar en haar enkele jaren geleden overleden broertje Floris mocht vinden. Maar vijf weken oud waren ze, maar wat Lotje en ik hadden was vanaf dag 1 al speciaal. Dit was die "once in a lifetime" band. En die band die zal er altijd blijven, Lotje zal altijd mijn prinsesje zijn, met haar mooie roze neusje. Het allermooiste meisje. En ik zal haar de rest van mijn leven missen maar bij me dragen :knuffel:

Afbeelding

De oorverdovende stilte in huis maakte wel dat ik graag weer een nieuwe kat wilde. Maar wanneer is het juiste moment? Niet vlak voor een zomervakantie, liever ruim daarvoor of er net na. Maar er net na betekend pas ergens in oktober. En dat is toch wel erg ver weg, té ver. Ook mijn vriend wilde graag weer een kat in huis. Veel eerder dan verwacht zijn we dus op zoek gegaan naar een nieuw vriendje. Niet om Lotje te vervangen, want Lotje zal altijd onvervangbaar zijn <3 Maar wel om weer wat nieuws op te bouwen en hopelijk weer lang te kunnen genieten van een lief beestje. En liefst een grote Lobbes, want dat vind mijn vriend toch wel erg leuk. Een grote lompe kater waar je lekker mee op de bank kan hangen.

En zo zijn we al snel uitgekomen bij niet een, maar twee Noorse Boskat halfbroertjes. Sinds gisteren wonen Victor en Lucas, twee knappe rode mannen, bij ons in huis. Lucas is een half jaartje oud en Victor een jaar. Op dit moment moeten ze nog wennen aan hun nieuwe huis en aan ons, maar we zien dat ze al een beetje beginnen te ontdooien. Bij de vorige eigenaar waren het twee ontzettend aanhalige knuffels, dus we verwachten dat dit helemaal goed komt als ze aan ons gewend zijn. Voor nu dringen we ons nog maar vooral niet op, zorgen dat ze lekker wat te eten hebben en genieten van hoe ze (soms een tikkeltje onhandig, want onze salontafeltjes lazeren gewoon om als je daar aan gaat cliffhangen) hun nieuwe woning aan het ontdekken zijn. Erg leuke bijkomstigheid is dat ze vaak met elkaar zachtjes aan het kletsen zijn :D Oh, en de cavia's zijn natuurlijk RETE INTERESSANT :wow:

Afbeelding
Afbeelding
Lucas voelt zich duidelijk al het meeste op zijn gemak. De lolbroek heeft ook al een bordje tonijn op terwijl zijn broer Victor mocht toekijken. Die vond het net nog een beetje te spannend om te eten, maar inmiddels heeft ook hij de tonijn ontdekt.

Afbeelding
Victor begint ook al een beetje te ontdooien gelukkig! Rechts het gedenkplek je voor Lotje en Floris, met een portretje van Floris en de urn van ons prinsesje.

Afbeelding
Afbeelding
Al moeten we Victor nog wel effe duidelijk maken dat hij die plant met rust moet laten, ook al is het nog zo leuk om daar tegenaan te meppen :')

Afbeelding

Ik zal in dit topic weer wat vaker te vinden zijn, want los van de twee nieuwe katten aanwinsten zullen er ook nog wel genoeg aanwinsten voor de nieuwe katten gaan komen :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 14:54

Sterkte met het verlies en welkom voor de nieuwe poezels.