Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:39

purny schreef:
In principe had het asiel mij dit moeten melden toch? Dan had ik op die basis mijn keuze kunnen maken.

Als het bekend was wel, maar wel vaker gehoord dat ze soms medische problemen verzwijgen. Soms ook het geval niet willen weten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:43

xoranlover schreef:
Ik zou echt bloed laten prikken. Uitgebreid onderzoek doen. En aangeven dat je haar verdenkt op suikerziekte.

Dat er toen voor gewaarschuwd is betekend niet dat ze het heeft. Een aantal symptomen passen maar ook een aantal niet.

Wat voor je haar nu?

Ik zou echt eerst uitzoeken wat ze heeft voor je naar het asiel gaat met dit verhaal. Normaal gesproken doen ze in veel asiels een bloedonderzoek en daar komt diabetes echt wel uit.

En geloof me diabetes kan snel opzetten.

Royal canin hypoallergeen. Ze krijgt 50 gram per dag wat wordt aanbevolen. In overleg met mijn nieuwe dierenarts.
Het dierenasiel wist van haar diabetes risico. En hebben het verzwegen. Dus ik wil dan graag mijn rechten weten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:44

Marcella schreef:
purny schreef:
In principe had het asiel mij dit moeten melden toch? Dan had ik op die basis mijn keuze kunnen maken.

Als het bekend was wel, maar wel vaker gehoord dat ze soms medische problemen verzwijgen. Soms ook het geval niet willen weten.

Staat duidelijk in haar dossier dat er besproken is met de oude eigenaresse van het risico op diabetes. En is niet tegen mij verteld

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:48

Een risico zeg niet dat ze het heeft. Kan wel dat ze het nooit onderzocht hebben. Dan kan ze eigenlijk ook niet verweten worden.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 17-01-23 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:48

Ik zou dan als je haar verdenkt van suiker ander voer gaan zoeken. Met heel weinig koolhydraten. Het allerbeste is natvoer met een hoof vlees of vis gehalte.

Je moet eerst weten of het echt suiker is wil je iets doen. Hoe lang wist jij dat het risico op suiker gemeld is?

purny

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:52

Toen ik haar dossier doorlas. Dus pas na aankoop. Er is mij helemaal niks bij het asiel gemeld over kans op diabetes.
Mijn vraag luid nu: is een asiel verplicht dit soort dingen vooraf te melden als zij er zelf van af weten?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:57

Ik denk dat alleen een jurist daar antwoord op kan geven. Dus morgen de rechtsbijstand of juridisch loket bellen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 23:09

xoranlover schreef:
Ik denk dat alleen een jurist daar antwoord op kan geven. Dus morgen de rechtsbijstand of juridisch loket bellen.

Ga ik zeker doen dank je

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 23:33

Wat vervelend purny. Waar je ook rekening mee kan houden: mijn katten hebben fases dat ze wel of niet nabijheid zoeken. Bij alledrie in het begin heel plakkerig, maar daarna ligt het aan het moment. Afhankelijk van hun intrinsieke motivatie doen ze meer of minder moeite. Bijv. Oudste kat gaat graag buiten. Als ik voor hem een trapje neerzet zodat hij makkelijk uit het raam op t plat dak kan springen gaat hij sneller dan zonder. Hij heeft denk ik wat artrose. Maar als hij echt wilt is hij buiten voordat ik zijn trapje kan pakken. Snap je wat ik bedoel?
Heb ik mijn slaapkamerraam op de kiep, en is t dus kouder, dan slapen ze op andere plekken. Een kleine verandering is voor mijn katten een groot ding. Een maand is echt nog kort… mijn middelste kat heeft soms weken/maanden nodig om aan veranderingen te wennen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 10:14

Die kittens, heerlijk.
Op avontuur.

Purny ik snap dat je nu een rot gevoel hebt.
Stap 1 is testen wat poes heeft.
Daarna komt de rest.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 17:03

purny schreef:
Toen ik haar dossier doorlas. Dus pas na aankoop. Er is mij helemaal niks bij het asiel gemeld over kans op diabetes.
Mijn vraag luid nu: is een asiel verplicht dit soort dingen vooraf te melden als zij er zelf van af weten?

In het topic dat je opende, wordt ook door veel mensen advies gegeven. Je weet nog steeds niet of ze wel diabetes heeft. Zou je nu niet eens afwachten voor je over juridische stappen spreekt? Overigens zou ik liever het geld aan het diertje dan aan een advocaat spenderen. Nee, je kunt NIET kosteloos erop los procederen, dat betaalt een verzekering NIET.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:17

Afbeelding
Afbeelding

:D :D

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:19

Proficiat Xoran!! Mooie Elani!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:20

Nu nog het lint. Maar dat kan ik pas in april ophalen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:44

Xoran heel goed gedaan.
Je kan trots zijn.

Met dank aan Chevax een roze mandje voor de katten erbij.
Hond bewaakt het mandje -O- .
Tja roze is zijn kleur.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:16

Xoran wat mooi, gefeliciteerd!

Luuntje haha, nou is het mandje goed terecht gekomen.

Vanmorgen waggelde er een klein wittig bolletje door de kamer waar het nest is.... Skye is de dappere dodo die als eerste zelf de doos uit is geklommen. Alleen lukte het hem dus niet om terug te klimmen _O-

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 22:13

Gefeliciteerd Xoran! *\o/*

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 22:17

Dank jullie :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 22:21

Muronia schreef:
Xoran wat mooi, gefeliciteerd!

Luuntje haha, nou is het mandje goed terecht gekomen.

Vanmorgen waggelde er een klein wittig bolletje door de kamer waar het nest is.... Skye is de dappere dodo die als eerste zelf de doos uit is geklommen. Alleen lukte het hem dus niet om terug te klimmen _O-

Meestal legde ik stuk krabkarton ervoor zodat ze wel terug kunnen. Leren ze gelijk van mama waar je het voor kan gebruiken.

Gefeliciteerd Xoranlover. *\o/*

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 23:02

Zo weer even een Moos update/foto spam :D
Hij is 5 maanden inmiddels en daarvan 2,5 maand bij mij. En wat is ie al gegroeid zeg!
Eerst had ik het niet zo door maar toen kwam ik z'n foto's tegen van de website van het asiel en wat was ie mini!
<3
Afbeelding

Inmiddels is Moos een stuk gegroeid maar of het er echt op vooruit is gegaan.. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij is hij ook echt kampioen in slapen/liggen in de meeste vreemde poses :+
Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

Gelukkig is hij inmiddels ook flink wat kilo's aangekomen en zit nu op 2660 gram, dus ruim 2,5kg. Na verwachting laat ik hem eind februari/begin maart castreren want dan is ie iets meer dan een half jaar oud.
Afbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:04

Knappie hoor die Moos <3

Mijn puber heeft net weer een plant doen sneuvelen 8)7 dus die hen ik naar buiten gestuurd hopelijk kan hij daar zijn energie op maken pffff, ik zou hem soms met liefde even achter het behang plakken...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:32

Moos is leuk.
Hij heeft zijn oren vaak in sportstand staan. Naar achteren is wel zo aerodynamisch.

Anna zonde van je plant.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:40

Elani was echt stomverbaasd vanmorgen. Ze heeft nog nooit sneeuw gezien en heeft echt een kwartier doodstil uit de raam zitten staren.

Ik kwam nog een foto tegen van Elani en mij op show:
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:09

Anna79 schreef:
Knappie hoor die Moos <3

Mijn puber heeft net weer een plant doen sneuvelen 8)7 dus die hen ik naar buiten gestuurd hopelijk kan hij daar zijn energie op maken pffff, ik zou hem soms met liefde even achter het behang plakken...

En dan verzinnen als je 4 stuiterballen in huis heb. Volgende keer wat meer selecteren op karakter kater. Al gok ik dat het van mama vandaan komt. :')

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:28

Moos is echt leuk!

Onze Sia is een echte, stoere dame. Heel behendig, soepel, sierlijk. En dan Vajèn… dat is echt de grootste duts onder de poezen die er is. Sia was een straatkat en die kant komt soms echt nog boven. Zij zou ook prima zonder ons overleven. Vajèn komt recht van de fokker, niks gezien of meegemaakt en súperonhandig. Haar vast ligplekje is 50cm boven de grond. We hebben een krabpaal ernaast gezet omdat ze anders niet naar beneden kan. Wel eens een kat 50cm vooruit zien afdalen via een krabpaal? Het is dat het er zo leuk koddig uitziet, maar daar moet je je als poes toch echt voor schamen..