Het babystekelmonstertje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 08:53

Dow *\o/* <3

Hij smakt zo heerlijk overtuigend.
Zussie wilt graag een caaf, maar het probleem is dat mijn moeder allergisch is voor alles met haren. Daarom dacht ze ook aan een egel, Maar die heeft natuurlijk ook haren... :Y)
Dus ze komt lekker vaak hier logeren om met onze cavia's te knuffelen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 15:33

AnnemiekvM schreef:
Poept hij dan niet op de vloerbedekking ? Dat dot Guus wel.

Nee, voor ik hem eruit haal laat ik hem altijd eerst even eten/drinken en poepen/plassen in zijn hok :) dan pas haal ik hem eruit. En daarbij herken ik de kop die hij trekt als hij gaat poepen (hij gaat dan heel serieus kijken :') ) dus zodra ik dat zie zet ik hem gewoon terug in z'n hok dan poept hij daar. Het scheelt nu ook dat hij volwassen is want dan hebben ze wat meer controle erover, baby's laten alles lopen :P

Net even dit gemaakt voor de fun, Loki van mini naar mega :D

Afbeelding

Afbeelding

Vanwege de limiet op bokt zijn ze alleen niet meer dezelfde grootte :Z

AnnemiekvM

Re: Het babystekelmonstertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:38

Oké, ik ga er op letten. Want wat kunnen ze er een smeerboel van maken zeg!
Leuke fotoserie!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 21:39

Ja vreselijk %) ik ben ook altijd weer verbaasd over de grootte ervan, het zijn echt geen lieve kleine keuteltjes. :=
Hoe oud is hij nu? Vaak tillen ze ook een beetje hun kont omhoog als ze gaan poepen, daaraan kun je het ook zien.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:45

Ik denk ongeveer een half jaar.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 21:48

Rond 6 maanden zijn ze uitgegroeid en ik merkte toen ook dat hij minder ging poepen, baby's zijn echt poepmonsters :=

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:02

Dat is heel fijn om te horen!

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:27

Leuk die foto's van klein naar groot ! Die handjes en voetjes bij 6,5 weeks en dat hoofd bij 15 weeks hahaha :')

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:30

Hihi z'n gesmak is superschattig :D Ik blijf m'n ogen uitkijken op dit mannetje, wist echt niet dat egels zo leuk konden zijn :P

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:58

Wauw,wat een cool dier zeg! :D
Die laatste foto...dat hoofdje.. _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 12:10

Meneer mocht gister voor het eerst zwemmen. Heb geen badkuip, dus moest in een teil (eerst maar even kijken wat hij er van vond voor ik een badje oid ga kopen). Dacht dat hij wat extra beweging wel kon gebruiken :Y) en als hij het leuk vindt kan hij vaker zwemmen.
Ben er alleen nog niet helemaal over uit wat hij er nou precies van vond, eigenlijk leek het hem niet echt veel te kunnen schelen :') "oh, beetje zwemmen" hij leek alles behalve onder de indruk _O- Water was niet diep, hij kon wel nog staan en lopen maar hij ging steeds zwemmen. Wel steeds aan de rand dus ik dacht misschien probeert hij eruit te klimmen, maar toen ik mijn hand erin stopte duwde hij die steeds weg :+ zal het binnenkort nog wel eens proberen, vind het ook zo sneu om hem te laten zwemmen als hij het echt niet leuk vindt. Maar hij vindt in bad gaan ook niet erg, dan zit hij altijd braaf stil, dus water op zich is niet zo'n probleem :j

(hij stopt om te plassen :') )

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:23

Hmmm inderdaad vooralsnog onduidelijk wat hij ervan vindt. Maar ik denk dat dat komt omdat hij het zelf ook nog niet weet. :') Hij doet wel enthousiast zwemmen maar niet van HAAL ME ERUIT en toch blijft ie aan de rand... Gewoon nog een keertje proberen zou ik zeggen. Misschien vond hij de teil niet zo prettig ofzo. Je hebt ook vaak dat een dier eerst de randen van z'n omgeving gaat verkennen voor hij in het midden gaat.
Mijn konijntjes deden dat ook, probeerden tegen alle muren op te klimmen. :')

Dus wie weet is de teil volgende keer bekend terrein en kun je zijn echte gedrag bewonderen. :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:26

Haha, geweldige filmpjes! Het lijkt wel een beetje alsof hij zo snel mogelijk eruit probeert te klimmen :P maar aquatraining voor de kilootjes hoeft niet lang te duren he :D

Wel grappig, ik gebruik die meelwormen ook als voer voor mijn axolotl's, tis eigenlijk voor de vogeltjes bedoeld maar ach ^^

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 14:33

Ja, volgens mij weet hij het zelf gewoon nog niet zo goed. :') Teil was ook niet zo heel groot dus misschien dat hij daarom meer aan de rand bleef. Hij ging ook wel naar het midden hoor, maar als hij dan ging zwemmen kwam hij weer uit aan de rand, miss ook omdat het wat klein was om rondjes te zwemmen? Aan de andere kant, als hij ergens uit wil dan gaat hij echt tegen de rand opkruipen en dat deed hij nu niet. Ook probeert 'ie dan altijd via mijn hand ergens vanaf/uit te komen, maar die duwde hij nu dus weg :+ hij kon ook gewoon staan, maar hij ging steeds weer zwemmen. Maar goed, hij raakte niet in paniek oid, weet van veel egels dat ze in bad gaan een ramp vinden :P dat is bij hem altijd heel makkelijk hij blijft gewoon netjes zitten.
Veel egels vinden zwemmen niks, maar ken er wel een paar die het echt leuk vinden (die gaan zelf het water in). Dit filmpje is ook zo schattig deze is echt heel enthousiast :P

En deze wilde egel krijgt zwemles omdat hij zo moddervet is (hij is echt rond :') )

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:37

Hahaha wat een dikkie :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 13:40

Afbeelding

Derp :')

Afbeelding

Mijn grote ronde pannenkoek (hij lijkt hier nog 3x zo groot als normaal) _O-

Afbeelding

Afbeelding

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:41

Liggen egels zo graag op hun rug dan? Ik zie hem vaak bijna alleen maar zo. :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 13:43

Nee sommige vinden het zelfs helemaal niet leuk (onbeschermde buik ligt natuurlijk boven) maar ik geef hem altijd buikkriebels :+ hij vindt het niet erg om zo te liggen. Meestal dan hoor, als hij geen zin heeft merk je dat wel dan gaat hij met zijn pootjes zwaaien :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:46

Nou mooi toch dat ie aangeeft wat ie fijn vindt? ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 13:47

Ja, en op zijn rug ligt hij tenminste stil voor de foto, dat scheelt ook :))

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:32

Hallo allemaal,
Wat een leuk topic, in december mogen wij ook een witbuikegel op gaan halen.
Zijn er nog speciale zaken waar ik op moet letten, heb natuurlijk al heel veel gelezen op internet maar misschien is er nog iets wat niet bekent is en wat toch wel belangrijk is..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 16:45

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:06

Ik moet alles nog. We willen een Duna-bak van 100X50/60 cm.
Ik zit heel erg te twijfelen over het loopwiel, bij sommige zie ik zo'n Flying Saucer, bij andere een die aan de zijkant hangt (dit bespaard wel ruimte denk ik) Wat raad jij aan? Ik ga zelf nog een slaapzakje maken, ben gelukkig vrij handig. Dan komen er nog twee betonnen bakjes voor het voer en water, en een slaaphutje.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:12

omg ik wil al kij graag een egeltje maar waar kan je dat kopen in belgie?en wat heeft het nodig van verzorging

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:13

In België moet je er een vergunning voor hebben, in Nederland is dit gelukkig niet het geval.