Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 23:36

Loveglove vervelend, maar eerst eens goed overleggen denk ik. Die beestjes horen bij jullie dus misschien snapt schoonpa dat ook.

Mijn kittens zijn vandaag wat afgevallen in plaats van aangekomen. Luna laat ze wat vaker alleen en ze zijn ook flink actief, maar afvallen lijkt me niet de bedoeling. Zouden ze aan wat vastere voeding toe zijn? Ze zijn 26 dagen. Ik heb RC mother&babycat brokjes, zal ik ze die geweekt in lauw water proberen aan te bieden? Of kan ik beter van dat kitten mousse gaan halen om mee te beginnen? Ik las ook iets over nutrix rijstepap, aangemaakt met kittenmelk waar sommigen mee beginnen, maar ik weet niet of dat nodig is?

Ze durven ook nog niet over de rand van de doos te gaan, hoewel ze er wel steeds nieuwsgierig bij staan te kijken. Misschien moet ik die rand iets verlagen zodat ze hun omgeving kunnen verkennen en kennis kunnen maken met een kattenbak.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 23:40

Hier was Bailey gisterenavond flink teleurgesteld. :(:) Ze klom op het muurtje in de keuken en bleef maar naar het plafond staren en miauwen. Ik had totaal niet door wat er aan de hand was, maar uiteindelijk toch maar gaan kijken. Nu zat er tegen het plafond een zilvervisje en ze was echt gefrustreerd dat ze er niet bij kon om ermee te spelen. :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 00:04

Muronia schreef:
Loveglove vervelend, maar eerst eens goed overleggen denk ik. Die beestjes horen bij jullie dus misschien snapt schoonpa dat ook.

Mijn kittens zijn vandaag wat afgevallen in plaats van aangekomen. Luna laat ze wat vaker alleen en ze zijn ook flink actief, maar afvallen lijkt me niet de bedoeling. Zouden ze aan wat vastere voeding toe zijn? Ze zijn 26 dagen. Ik heb RC mother&babycat brokjes, zal ik ze die geweekt in lauw water proberen aan te bieden? Of kan ik beter van dat kitten mousse gaan halen om mee te beginnen? Ik las ook iets over nutrix rijstepap, aangemaakt met kittenmelk waar sommigen mee beginnen, maar ik weet niet of dat nodig is?

Ze durven ook nog niet over de rand van de doos te gaan, hoewel ze er wel steeds nieuwsgierig bij staan te kijken. Misschien moet ik die rand iets verlagen zodat ze hun omgeving kunnen verkennen en kennis kunnen maken met een kattenbak.

Ze zijn nu bijna 4 weken een normale leeftijd om wat af te gaan vallen. Minder melk meer actief iets doen. Zet gewoon eens kitten vlees neer. Dat is gemakkelijker te eten dan brok. Je merkt vanzelf wel of ze het al willen. En vergeet niet ze zullen dadelijk meer gaan ontdekken en uit de doos gaan. Dan bewegen ze veel meer en daar moeten ze aan wennen. Voer moeder brok (of beter nog vlees) in de werpkist of ren en kijk wat ze doen. Ze tonen vanzelf wel interesse en probeer anders of je met je vinger wat in het bekje kunt stoppen. Dit is nu extra maar je zult meestal snel merken dat ze het wel wat vinden en dat ze mee gaan eten.

Bij mij zitten ze met 4 weken in de ren met de werpkist helemaal open daar kunnen ze zelf in en uit. Kattenbak doe ik pas als ze echt vast voedsel gaan eten.

@loveglove dat is wel vervelend. Hopelijk kom je tot een oplossing.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 00:27

Marcella schreef:
Misschien eerst overleggen over hoe hij erover denkt. :knuffel:

Mijn vriend en ik hebben dat al gedaan hoor. Anders had ik hier niet gepost. We denken er hetzelfde over

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 01:29

Als de tijd zover is hoppen ze wel eruit. :j

Butch blijf eigenwijs, maar probeer wel eten te begraven. Maar probeer nu soms wel mee te eten is alleen nog niet overtuigd. Zijn wel schoot kittens aan het worden. <3

En hij stond er niet voor open. -O-

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:10

@LoveGlove: Wat een vervelende situatie. Hoe lang denk je dat je moet gaan overbruggen bij je schoonvader? Er is een heel verschil tussen een paar maanden of een paar jaren natuurlijk.

@Muronia: Ik zou ook vreselijk onzeker zijn bij een eerste nestje en dan met deze voorgeschiedenis. Maar ik denk dat je goed bezig bent, hoor.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:14

Ik heb van dat kitten mousse gehaald van rc. Hihi, dit wordt nog een projectje. Ze vinden het best interessant voor 2 tellen, maar dan is het weer tijd om te spelen met elkaar. Ik bied het maar gewoon een paar keer per dag aan en laat ze even proeven vanaf mijn vinger zodat ze een idee krijgen van wat ermee moet. Luna vindt het lekker in ieder geval. Ik twijfel nog een beetje of ik de ingang van de doos iets moet verlagen want ze durven er nog niet uit te komen. Luna gaat er nu vaak voor liggen, alsof ze ze probeert aan te moedigen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:43

soesita schreef:
@LoveGlove: Wat een vervelende situatie. Hoe lang denk je dat je moet gaan overbruggen bij je schoonvader? Er is een heel verschil tussen een paar maanden of een paar jaren natuurlijk.

@Muronia: Ik zou ook vreselijk onzeker zijn bij een eerste nestje en dan met deze voorgeschiedenis. Maar ik denk dat je goed bezig bent, hoor.

Mijn vriend wil in die tijd sparen voor een koophuis. Dat zou 1 a 2 jaar zijn

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:54

Glove is dat te doen zo lang bij iemand inwonen?
Huren in een andere omgeving voor minder geld kan niet?

Ik zou geen dieren voor 1 a 2 te logeren willen hebben.
Dan gaan zeniet meer weg na die tijd.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:59

Eens met luuntje. Zowel voor de mensen die de mensen opvangen (in dit geval dus je schoonvader) als voor diegenen die de katten opvangen, vind ik die periode te lang voor tijdelijke opvang.
Dan zou ik eerder zoeken naar iets wat je zelf met je vriend en de katten tijdelijk kan behappen.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 16:34

Ik vind het nogal een rare situatie.
Natuurlijk kan je niet alles ver vooruit incalculeren, maar het sparen voor een koopwoning vind ik er daar niet 1 van.
Ik weet niet hoe je bent met je schoonvader, maar ga je daar serieus 2 jaar inwonen? Zit die man daar zelf wel op te wachten, los van de katten? En wat voor druk dat op je relatie zet?
Ik denk dat je beter kan gaan kijken naar omgevingen waar je goedkoper kan wonen tot je zelf ook weer meer bij kan dragen en vanuit daar sparen voor een koopwoning.

De katten "tijdelijk" onderbrengen bij anderen wil zeggen 1 of 2 maanden, geen 2 jaar. Dan kan je het die mensen en "jou" katten niet meer aan doen om ze alweer te verhuizen.

Ik wil je niet kwetsen, en natuurlijk is het lekker makkelijk praten wanneer je zelf niet in de situatie zit, maar eerlijk tegenover de katten is dit gewoon niet... :knuffel:

Johnny en Cash doen het echt zo goed in ons nieuwe huis!
We zijn nog aan het verbouwen, maar die 2 houden zich zo goed.
Soms vind ik het zelf nog wel spannend wanneer er weer iets open ligt en Cash er met zn neus bovenop zit. Johnny vind t allemaal prima als tie maar op "zijn" stoel kan liggen in de woonkamer :+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 16:48

Muronia schreef:
Ik heb van dat kitten mousse gehaald van rc. Hihi, dit wordt nog een projectje. Ze vinden het best interessant voor 2 tellen, maar dan is het weer tijd om te spelen met elkaar. Ik bied het maar gewoon een paar keer per dag aan en laat ze even proeven vanaf mijn vinger zodat ze een idee krijgen van wat ermee moet. Luna vindt het lekker in ieder geval. Ik twijfel nog een beetje of ik de ingang van de doos iets moet verlagen want ze durven er nog niet uit te komen. Luna gaat er nu vaak voor liggen, alsof ze ze probeert aan te moedigen.

Kunnen de kittens ver weg? Heb je een ren?

Ik zou gewoon de kittens uit de doos zetten en kijken wat ze doen. Of de rand uit de doos snijden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:09

Azula is nu 7 weken in verwachting en 4225 gram.
Is 1 kg aangekomen na het dekken. Al was ze toen te licht.

Kittenbox staat klaar en er hangt een camera in.
Kittenpanelen staan ook klaar voor ter zijner tijd.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:26

Wat leuk luuntje, komt dichterbij nu!

Xoran het is een afgesloten kamertje, niet heel groot maar wel groter dan een ren. We hebben ze vanmiddag even kennis laten maken met de "wereld", dat vonden ze wel erg leuk. Kleed op de grond heb ik neergelegd ivm laminaatvloer, dat loopt nogal bambi-achtig in het begin :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:29

Heerlijk die eerste pasjes buiten de doos.

Ik zou ze de mogelijkheid geven om dit vaker te doen. Is goed voor de ontwikkeling en spieren :)

Oh ja 1 tip zorg dat ze nergens aan kabels kunnen vreten. Die vinden ze erg lekker.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:33

Dat kabeltje is daar al weg! Ik zag hem ook, meteen weg gehaald. Verder geen kabels in deze ruimte. Na hun avontuur waren ze nog meer nieuwsgierig om weer over de rand van de doos te klimmen, dus ik denk dat ze dat snel doorkrijgen. Ik weet alleen niet of de weg terug ook gaat lukken dan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:01

Butch bleef toch eigenwijs nu kwam ik er achter dat de cosma vriesdroog snacks erg lekker zijn ook Butch. Klein beetje van de vriesdroog snacks fijn maken op een hoekje en Butch daar zetten. Probleem opgelost.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 21:05

Misschien weet een van jullie het antwoord op mijn probleem. En wat ik hieraan kan doen.
Nova is nu iets minder dan een maand bij mij. Maar ze begint toch een beetje dingen te vertonen. Goed dit kan gebeuren, ze wordt tenslotte een dagje ouder.
Zo kwam ze voorheen op bed liggen bij mij als ik in bed lag. Liep via mijn nachtkastje mijn bed op, over mijn kussen en dan vervolgens naar de andere kant. Hier liggen 2 kussentjes rechtop tegen het hoofdeinde.
Vorige week deed ze weer hetzelfde riedeltje, maar aarzelde bij de kleine kussentjes. Kon het op 1 of andere manier niet meer goed zien en is sindsdien niet meer als ik op bed lig bij mij gekomen. Als ik niet op bed lig, ligt ze wel op het bed.
Ook drinkt ze vaak. Ik heb niet zo'n grote waterbak maar het viel me op dat ze wel heel vaak naar de bak loopt. Ik heb haar nu zo ongeveer 6 keer in 3,5 a 4 uur zien drinken. Ook op stoelen springen lukt niet zo goed en vaak aarzelt ze en twijfelt ze wat zich uit in gemauw.
Vandaag had ik de assistente aan de lijn. Ik moet urine afgeven omdat ze willen testen op suiker.
Ik weet dat een oudere kat extra kosten met zich mee kan brengen. Er staat ook in haar dossier die ik pas achteraf bij de betaling heb ontvangen dat er in 2019 al gewaarschuwd werd tegen een dementerende vrouw dat er risico op diabetes was. Er is mij ook totaal niets gezegd over suiker.
Mocht ze idd suiker hebben dan vraag ik mij dus af hoelang ze hier al mee rond loopt. En welke rechten ik op dit vlak heb... Het is immers al bijna 4 jaar bekend dat ze dit kan krijgen...

Anyway ik ben even helemaal pissig en teleurgesteld nu.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:25

Ik lees nu je verhaal en suiker klinkt wel erg bekend met deze symptomen.

Katten die te dik zijn en veel koolhydraten eten hebben een hoge kans om suikerziekte te krijgen. Tja wat je rechten zijn ik heb geen idee. Het is bekend dat dikkere katten dit kunnen krijgen maar het hoeft niet. Dus ja of ze het had voordat jij haar kreeg geen idee? Ik zou ook niet weten of er een manier is om daar achter te komen.

Ik snap dat je pissig en teleurgesteld bent hopelijk kom je eruit met het asiel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:29

Zou even kijken of je eruit kan komen met asiel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:30

In principe had het asiel mij dit moeten melden toch? Dan had ik op die basis mijn keuze kunnen maken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:32

xoranlover schreef:
Ik lees nu je verhaal en suiker klinkt wel erg bekend met deze symptomen.

Katten die te dik zijn en veel koolhydraten eten hebben een hoge kans om suikerziekte te krijgen. Tja wat je rechten zijn ik heb geen idee. Het is bekend dat dikkere katten dit kunnen krijgen maar het hoeft niet. Dus ja of ze het had voordat jij haar kreeg geen idee? Ik zou ook niet weten of er een manier is om daar achter te komen.

Ik snap dat je pissig en teleurgesteld bent hopelijk kom je eruit met het asiel.

Ik ben ook gewoon verdrietig. Omdat ze misschien door haar diabetes al schade heeft aan haar ogen..

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:34

Nou ja het zou in theorie ook kunnen dat ze schildklierproblemen heeft of een ander ouderdomskwaaltje. Ik zou eerst bloed laten prikken en zeker weten wat het probleem is.

Valt ze nu ook flink af? Plast ze naast de bak?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:35

xoranlover schreef:
Nou ja het zou in theorie ook kunnen dat ze schildklierproblemen heeft of een ander ouderdomskwaaltje. Ik zou eerst bloed laten prikken en zeker weten wat het probleem is.

Valt ze nu ook flink af? Plast ze naast de bak?

Valt niet af en plast niet naast de bak. Poept alleen naast de bak als ik haar poepjes niet weg haal. Is trouwens 1 keer gebeurd

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:38

Ik zou echt bloed laten prikken. Uitgebreid onderzoek doen. En aangeven dat je haar verdenkt op suikerziekte.

Dat er toen voor gewaarschuwd is betekend niet dat ze het heeft. Een aantal symptomen passen maar ook een aantal niet.

Wat voor je haar nu?

Ik zou echt eerst uitzoeken wat ze heeft voor je naar het asiel gaat met dit verhaal. Normaal gesproken doen ze in veel asiels een bloedonderzoek en daar komt diabetes echt wel uit.

En geloof me diabetes kan snel opzetten.