Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Muronia schreef:Loveglove vervelend, maar eerst eens goed overleggen denk ik. Die beestjes horen bij jullie dus misschien snapt schoonpa dat ook.
Mijn kittens zijn vandaag wat afgevallen in plaats van aangekomen. Luna laat ze wat vaker alleen en ze zijn ook flink actief, maar afvallen lijkt me niet de bedoeling. Zouden ze aan wat vastere voeding toe zijn? Ze zijn 26 dagen. Ik heb RC mother&babycat brokjes, zal ik ze die geweekt in lauw water proberen aan te bieden? Of kan ik beter van dat kitten mousse gaan halen om mee te beginnen? Ik las ook iets over nutrix rijstepap, aangemaakt met kittenmelk waar sommigen mee beginnen, maar ik weet niet of dat nodig is?
Ze durven ook nog niet over de rand van de doos te gaan, hoewel ze er wel steeds nieuwsgierig bij staan te kijken. Misschien moet ik die rand iets verlagen zodat ze hun omgeving kunnen verkennen en kennis kunnen maken met een kattenbak.
soesita schreef:@LoveGlove: Wat een vervelende situatie. Hoe lang denk je dat je moet gaan overbruggen bij je schoonvader? Er is een heel verschil tussen een paar maanden of een paar jaren natuurlijk.
@Muronia: Ik zou ook vreselijk onzeker zijn bij een eerste nestje en dan met deze voorgeschiedenis. Maar ik denk dat je goed bezig bent, hoor.
Muronia schreef:Ik heb van dat kitten mousse gehaald van rc. Hihi, dit wordt nog een projectje. Ze vinden het best interessant voor 2 tellen, maar dan is het weer tijd om te spelen met elkaar. Ik bied het maar gewoon een paar keer per dag aan en laat ze even proeven vanaf mijn vinger zodat ze een idee krijgen van wat ermee moet. Luna vindt het lekker in ieder geval. Ik twijfel nog een beetje of ik de ingang van de doos iets moet verlagen want ze durven er nog niet uit te komen. Luna gaat er nu vaak voor liggen, alsof ze ze probeert aan te moedigen.
xoranlover schreef:Ik lees nu je verhaal en suiker klinkt wel erg bekend met deze symptomen.
Katten die te dik zijn en veel koolhydraten eten hebben een hoge kans om suikerziekte te krijgen. Tja wat je rechten zijn ik heb geen idee. Het is bekend dat dikkere katten dit kunnen krijgen maar het hoeft niet. Dus ja of ze het had voordat jij haar kreeg geen idee? Ik zou ook niet weten of er een manier is om daar achter te komen.
Ik snap dat je pissig en teleurgesteld bent hopelijk kom je eruit met het asiel.
xoranlover schreef:Nou ja het zou in theorie ook kunnen dat ze schildklierproblemen heeft of een ander ouderdomskwaaltje. Ik zou eerst bloed laten prikken en zeker weten wat het probleem is.
Valt ze nu ook flink af? Plast ze naast de bak?