Purny ik zou de dierenarts even contacten over staar. Naar mijn idee zie je een blauwe gloed bij staar.
Marcella
Geplaatst: 15-01-23 14:15
Succes en kom vast goed dat ze na vandaag kampioen is.
Zit nu onder kitten arrest Butch. Echt moet ook zaden uitzoeken voor het nieuwe seizoen. Moestuin planning maken en eigenlijk nog naar de moestuin vandaag.
LoveGlove
Geplaatst: 15-01-23 14:15
xoranlover schreef:
Nee vlodrop hebben ze eruit gegooid omdat ze het niet geregeld kregen met de locatie. Dat is dus Panningen geworden.
Ah jammer. Panningen is net te ver weg voor mij. Ik moet niet vaak genoeg in die hoek komen helaas
Nog succes vandaag
soesita
Geplaatst: 15-01-23 14:34
Zo, veel cattery-themas de afgelopen dagen; daar kan ik helaas niet over meepraten. Ik heb nog nooit kittens gefokt. Maar ik snap absoluut dat je met argusogen kijkt waar ze heen gaan als je zo'n ukkie afgeeft. Je hebt er zo veel tijd, geld en liefde in gestoken, dan wil je ook een goed tehuis voor ze.
@Muronia: Het gaat nu wel lekker met de kittens, hé? Die oogjes nog even, maar dan heb je het ergste waarschijnlijk wel gehad. Leuk exemplaar hebben jullie ook uitgekozen en een leuke naam gegeven.
In principe vind ik het ook belangrijk dat de kitten kiest. Alle 4 gisteren gehad 3 wilde absoluut geen contact maken, maar Billy vond ze wel leuk deze mensen en was zelfs heel voorzichtig met de moeder die ms heeft volgens mij. Iedereen heeft hem ook vastgehouden van het gezin.
3heathcliff5
Geplaatst: 15-01-23 15:01
Dat is inderdaad het mooiste. Toen ik mijn kittens ging halen, waren ze allebei het laatst beschikbare kitten. Dus er viel niks meer te kiezen voor mij of de kittens. Beide fokkers waren gewoon blij dat ze naar een huisje leken te gaan waar ze het goed zouden krijgen. Yuri was qua eerste indruk niet het leukste kitten van het stel, maar dat is eenmaal thuis helemaal goed gekomen. Tussen Dimi en z’n broertjes was niet veel verschil. Die waren allemaal even brutaal, lief en speels. Wat wel grappig was, was dat ze allebei toevallig het gele nestbandje droegen en allebei bij mij zijn beland.
soesita
Geplaatst: 15-01-23 15:14
Mijn ervaring is ook wel dat katten zelf hun families uitkiezen; bij asielkatten al vaak gemerkt. Dus kittens gegarandeerd ook. Anderzijds zijn katten uitermate flexibel en passen zich snel aan nieuwe mensen, leefgewoontes en omgeving aan.
PeerAppel
Geplaatst: 15-01-23 15:21
Ik ben er ook heilig van overtuigd dat Moos mij heeft gekozen. Hij lag heerlijk rustig me aan te kijken in mijn handen toen ik hem vast had. Ik twijfelde nog tussen hem en zijn zusje, maar zijn zusje was zo onrustig en wilde niet vastgehouden worden door mij. Toen ik de 2e keer kwam kijken huppelden zowel Pieter als Moos mijn kant op om op mijn benen te gaan slapen. De rest en vooral het zusje moesten niks van me hebben. Er kwam nog een bij liggen, maar die heb ik niet gekozen. Voor mij wel genoeg teken dat ik er eigenlijk 3 hoor te hebben Denk nog een Blauwe Rus poesje, zoiets hahaha
Anna79
Geplaatst: 15-01-23 15:32
Nou, Toby moest niks van ons hebben bij de bezichtiging . Hij was toen al 6 maand en vond het allemaal maar spannend en er woonden nog 12 katten waaronder een aantal brutale, dus die kwamen aandacht halen. Hij liet zich dus niet echt zien. Fokker zei ook dat ze vond dat hij bij haar niet tot zijn recht kwam. Mijn man en dochter vonden hem mooi en ik had zoiets van, ik moet het nog zien. Toen was ie de eerste dagen ook nog eens hartstikke bang. Ik heb toen heel vaak bij hem gezeten op het kamertje dat ik voor hem had ingericht boven, toen begon hij mij te vertrouwen en was het goed. Nu is het een dekselse brutale aap . Fokker had gelijk, hij komt hier prima tot zijn recht.
Ik ben er ook heilig van overtuigd dat Marley mij heeft uitgekozen Zodra we daar binnen waren ging ze bovenop m'n voet zitten en moest haar er echt vanaf halen toen we weer weggingen Wilde graag een poes en een kater en m'n tantes hadden de andere rode kater al uitgekozen dus Bowie werd automatisch voor mij. Maar daar ben ik maar wat blij, m'n lieve rooie vriend
robinxfellow
Geplaatst: 15-01-23 16:48
Gefeliciteerd!!
Moos heeft mij ook niet uitgekozen hoor. Toen ik ging kijken bij het gastgezin waar hij verbleef, moest hij niks van me hebben en wilde ook niet door mij vastgehouden worden. Al moet ik zeggen dat de andere kittens ook geen interesse in ons toonde. Ze waren allemaal vrij bang voor vreemden, maar ondanks dat was ik toch verliefd geworden op hem. De eerste avond was wel een uitdaging maar daarna kreeg hij meer vertrouwen en nu zijn we toch wel onafscheidelijk. Hij is erg eenkennig, al gaat het langzaam beter als er vreemden voor hem langskomen en verstopt hij zich al minder!
Muronia
Geplaatst: 15-01-23 17:19
Xoran gefeliciteerd!
Soesita ja klopt, het gaat wel steeds beter met de oogjes, maar ik zalf ze nog wel voorlopig.
Charlie en Luna waren beide in het begin heel schuw, maar éénmaal ontdooid zijn het mn beste maatjes geworden. Charlie is nog meer op mij gericht en eenkenniger dan Luna.
Ik heb nieuwe achterkant-foto's van de kittens gemaakt, we zijn een ruime week verder dus misschien is het wat duidelijker. Zal ik ze hier plaatsen of liever niet?
Mijn laatst overleden kat is letterlijk met een visnet gevangen. Die kwam uit een zwerfkatten opvang en was een maand of 4 en een Het. Die had het nooit overleefd want daar kwamen we achter tijdens de sterilisatie
Marcella
Geplaatst: 15-01-23 18:47
Maira heeft mij ook gekozen. Toen ik ging kijken kon ik gelijk contact maken. Die van de cattery zei gelijk oh dat doet ze anders nooit.
Xoranlover gefeliciteerd.
purny
Geplaatst: 15-01-23 18:55
luuntje schreef:
Xoran succes vandaag.
Purny ik zou de dierenarts even contacten over staar. Naar mijn idee zie je een blauwe gloed bij staar.
Ze is vorige maand nog gecheckt bij de dierenarts. Ervaring is dat het wel snel kan gaan wanneer ze iets gaan mankeren.
Hier kwam nova ook gelijk de tweede keer naar mij toe. Eerste keer deed ze er iets langer over. En toen ze bij me was ging haar motortje aan
soesita
Geplaatst: 15-01-23 19:35
Xoranlover: Proficiat!
Anna79
Geplaatst: 15-01-23 19:40
Xoranlover van harte gefeliciteerd
1 van mijn vorige katten had ik nauwelijks gezien toen ik hem uitkoos. Mijn man en ik waren toen pas getrouwd en wilden een paar zielepoten adopteren. Toen kwamen we thuis met een oude lelijke kater die er al een jaar zat (liefste beest ever) en een jonge kater van 9 maanden die bang was voor zijn eigen schaduw, daar had ik dus alleen een paar bange ogen van gezien want hij zat achterin een huisje verstopt. Toen ik hem thuis had bleek het een knap ding. Heeft jaren geduurd maar uiteindelijk is het goed gekomen met hem, hij is bijna 18 jaar bij ons geweest
LoveGlove
Geplaatst: 15-01-23 20:41
Yaaaay gefeliciteerd Xoranlover!
Nina en Blacky moesten allebei niks van ons hebben toen we ze voor het eerst kwamen ophalen. Alhoewel Nina wel het makkelijkste was bij ons van het hele nestje. Blacky was gewoon mensenschuw. Haar zusje was nog erger. Vooral bij Blacky was her wel zo dat de avond nadat we haar in huis hadden gehaald, ze voor mij op dr rug ging liggen en dr buik liet zien en begon te spinnen en knuffelen. De hele dag ervoor was ze ontzettend bang voor ons. Maar ik ben ook op Blacky's tempo gegaan. Ze moest denk ik vooral zien dat we haar geen kwaad wilden doen. Verder is ze nog steeds mensenschuw. Ze is heel eenkennig. Ik en mijn vriend zijn de enigste 2 die haar volle blije zelf kunnen zien. Mijn beste vriendin en mijn thuisbegeleidste zijn buiten ons de enige twee waar ze niet naar boven vlucht als ze bij ons zijn en waar ze aanraking accepteerd. Dus, ik doe iets goed bij haar Nina is een allemansvriendje nu. Zolang je rustig bent en haar niet te wild aait (sommige mensen aaien katten alsof het grote honden zijn) vindt ze het goed. Ze vindt het leuk om altijd in de buurt te zijn. Maar nog steeds gaat de voorkeur naar mij en mijn vriend toe. Bij allebei trekken ze vooral naar mij. Blacky gaat niet bij mijn vriend op schoot en als ik thuis ben moet Nina meer bij mij in de buurt zijn dan mijn vriend. Zal vast komen omdat ik meer thuis ben en meer met ze doe. Oh en vrouw zijn helpt ook. De meeste katten trekken meer naar vrouwen toe dan mannen Het is alsnog bijzonder want meestal trekken alle dieren naar mijn vriend toe omdat hij de rust zelf is. Bij mij trekken ze vaak naar mij toe simpelweg omdat ik weet hoe je met veel dieren moet omgaan en respect heb voor ze allemaal en daarom op hun tempo ga. Maar vaak kiezen ze dan toch voor mijn vriend. Behalve onze katjes
Mijn vriend en ik hebben een dilemma over de katten. We zitten er hier samen over te janken.
Door mijn beperkingen zitten mijn vriend en ik krap kwa kosten. We hebben een vrij hoge huur, maar in de buurt is er niet veel meer te vinden.
Maar, we moeten wel iets gaan ondernemen zodat we onze toekomst kunnen bouwen. We zijn aan het praten over tijdelijk naar zijn vader te gaan zodat we geld kunnen sparen voor een koophuis. Dat zou misschien een of twee jaar zijn. Maar, de katten. Die kunnen er waarschijnlijk niet terecht. Bij mijn ouders thuis komen ze helemaal niet terecht. En we willen natuurlijk niet van onze katten af.
De ideale situatie zou zijn als ze dan tijdelijk bij iemand anders zouden kunnen wonen totdat we weer ons eigen plekje hebben. Maar ook die kans is klein. Die mensen gaan ook gehecht raken aan de beestjes. Momenteel hebben we er eigenlijk spijt van dat we ze hebben aangeschaft. Maar ja, we wisten niet wat de toekomst zou brengen. Ze helpen me enorm met mijn eigen mentale gezondheid. En we houden enorm van ze.
We weten niet helemaal wat we moeten. Als ze mee naar mijn "schoonvader" kunnen, graag. Maar de kans is maar klein. Ik vind het echt enorm oliebol.
Wat verdrietig! Ik kan me voorstellen dat dat lastig is. Weet ook hoe lastig het vinden van een goedkoop huurhuis is. Heel veel succes met de beslissing.
Marcella
Geplaatst: 16-01-23 22:28
Misschien eerst overleggen over hoe hij erover denkt.