xoranlover schreef:Vraagje aan de mensen die fokken he?
Waarop selecteren jullie nieuwe bedienden voor de kittens? Ik had gisteren een hele discussie met iemand die vond dat ik veel te streng selecteerde en dat het niet aan mij was om eisen te stellen aan kittenkopers. Nu ben ik niet van plan om mijn principes over boord te gooien maar ik ben gewoon even benieuwd.
Ook geen fokker, maar mijn russen komen wel bij 2 verschillende fokkers vandaan die beiden verschillende eisen stelden. Fokker 0 was heel kritisch over speelmaatjes, binnen/afgesloten tuin, de wijze waarop de tuin afgesloten zou worden, castratie en fulltime werken. Die bleek geen kittens meer te hebben (vandaar fokker 0), maar via haar wel bij fokker 1 terecht gekomen. Fokker 1 was heel makkelijk, geen eisen over speelmaatjes, binnen blijven of zelfs castreren. Zelf ook heel leuk contact mee gehad waarna ze wellicht de indruk had dat die eisen niet gesteld hoefde te worden? Fokker 2 was al op de hoogte dat ik een kameraadje zocht en die had vooral castreren als keiharde eis. De overige eisen (ongeveer zelfde als fokker 0)zijn niet echt heel erg ter sprake gekomen, omdat ik zelf al had verteld in wat voor een thuissituatie hij zou komen. Alleen dat castreren zat erg hoog. Ze wilde ook pertinent niet dat haar kater het tegen zijn intacte zoon op zou moeten nemen op een show. Plus ze vond het erg belangrijk dat ik haar zou informeren als ik de kat ooit weg wilde doen.
Persoonlijk vind ik dat de eigenaar vrij is om te selecteren met welke eisen de eigenaar maar wenst. Aan de koper om daar wel of niet in mee te gaan. Voor mij maakte de bovenstaande eisen niks uit, aangezien dat bij mij thuis sowieso al van toepassing was.
@muronia ahhh cuteness overload!