Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:16

chevax schreef:
Kan ik hier iemand een plezier doen met een gratis poezenmandje in de kleur oudroze? Is nieuw, maar de poezels verkiezen natuurlijk een kartonnen doos boven dit fluffy mandje. Ik hoef er niets voor te hebben, alleen verzendkosten (ophalen mag natuurlijk ook).[ [url=m/xTKEA5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je geprobeerd om te zorgen dat hun geur erin komt? Meestal is dat de reden waarom ze het niet fijn vinden. Leg het ergens neer waar ze veel komen en doe er vaker snoepjes in of kattenkruid zodat ze erin willen rollen. Meestal gaan ze er daarna uiteindelijk wel in liggen. En anders heb ik ook interesse :=
Alleen andere bokkers gaan voor. Ik heb er al 2

caro29

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:45

Vorig jaar moederpoes meegenomen ivm enting. Dit gaat met chippen/enten thuis gelaten. 2e enting iedereen meegehad naar dokter woof want iedereen moest toen

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:58

luuntje schreef:
Chevax,gave mand. Ik heb wel interesse.
Wat zouden de verzendkosten zijn?

Ik denk €7,25

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 19:11

Wie wil het mandje? €7,25 verzendkosten and it is yours. luuntje had belangstelling? Als zij ‘t niet wil, mag het naar een ander.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 19:43

chevax schreef:
Kan ik hier iemand een plezier doen met een gratis poezenmandje in de kleur oudroze? Is nieuw, maar de poezels verkiezen natuurlijk een kartonnen doos boven dit fluffy mandje. Ik hoef er niets voor te hebben, alleen verzendkosten (ophalen mag natuurlijk ook).[ [url=m/xTKEA5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die heb ik ook gehad en is met Amelia mee verhuist gezien ze de enige was die gebruikte.

Foto's zat, maar zit weer onder arrest.

Ontwormen en ontvlooien voor vertrek, maar dan doe ik ook gelijk de volwassen katten en de hond mee. Dus compleet rondje.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 20:44

Wauw wat gaan jullie hard! Fijn dat het goed gaat met de kittens en dat ze fijne baasjes krijgen!

Ik zit met een mega-puber, Toby is nu 10 maanden en dat is te merken :=. Hij valt onze poes continu lastig en heeft gewoon hele ondeugende streken. Hij liep gisteren met een klein porseleinen beeldje in zijn bek rond _-:(
Na ja, als ie slaapt is ie lief zullen we maar zeggen Afbeelding

Verder niet zo'n leuke middag in de trimsalon. Een Ragdoll met enorm achterstallig vachtonderhoud, ben er gewoon verdrietig van, snap niet dat je het zover laat komen. Dat stuk dat ik in mijn hand houd zat aan haar onderkaak, helemaal tussen haar kaken via de keel naar de wangen. Was een hels karwei om te verwijderen %)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 21:29

Ach arm dier. Dat is echt nalatigheid

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 21:40

Om die reden ben ik nu blij dat ik eindelijk mijn sibeer redelijk normaal kan kammen. Moet het gewoon tijdens kroel/kriebel beurt doen.

Moet naar de wc en accu laptop leeg. Bobby lig alleen op mijn arm te slapen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 22:23

Jezus Anna wat sneu. Wij hebben een tijd terug een pers gehad die leek oké op t oog. Tot we gingen voelen. Compleet kaal alles zat elkaar vervilt. Die hebben we echt mm voor mm de vacht los moeten scheren.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 23:22

Vreselijk, mensen die de vacht van huisdieren verwaarlozen :n

Ik ben momenteel stuk aant gaan. Blacky ligt bij mij op schoot, en voor me heb ik mijn laptop staan waar ik een filmpje op aant kijken ben. Er komen ook puppy's in voor. Blacky vindt het filmpje blijkbaar ook interessant. Ze is volledig mee aant kijken _O-

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 23:23

Erg hè, ik gebruik normaal 1,5mm bij vilt maar dat ging er niet onderdoor had gelukkig net een nieuwe tondeuse voor de konijnen die op 0,6mm scheert, dat lukte.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 23:37

Ja wij gebruiken een klein scheerapparaatje.

Ik weet zo even niet hoeveel mm die is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 00:03

Ik doe mocht ik een plekje vinden niet meer knippen, maar met schaartje voorzichtig weg te snijden.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:02

Scharen zijn sowieso niet een goed idee bij vilt omdat je bijna niet ziet wat huid is en wat vilt. Ik krijg weleens klanten die een gat in hun kat geknipt hebben op die manier :n

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:38

Chevax, graag.
Pb je even

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:42

Anna arme kat.
Diertje zal wel blij zijn dat die ellende eraf is.

Gezellig katten die tv kijken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:05

Om die reden doe ik nu schaartje open gevouwen laten gaan geen wonden gehad. Ze geef het nu zelfs aan door op haar rug te gaan liggen met benen wijd. Schaar word ook alleen hiervoor gebruikt.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:39

Vraagje aan de mensen die fokken he?

Waarop selecteren jullie nieuwe bedienden voor de kittens? Ik had gisteren een hele discussie met iemand die vond dat ik veel te streng selecteerde en dat het niet aan mij was om eisen te stellen aan kittenkopers. Nu ben ik niet van plan om mijn principes over boord te gooien maar ik ben gewoon even benieuwd.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:45

Marcella schreef:
Om die reden doe ik nu schaartje open gevouwen laten gaan geen wonden gehad. Ze geef het nu zelfs aan door op haar rug te gaan liggen met benen wijd. Schaar word ook alleen hiervoor gebruikt.

Dan heb je waarschijnlijk een klit en geen vilt. Een klit kan je wel doorsteken van de huid af naar buiten inderdaad.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:50

Ik ben geen fokker maar ik vind het belangrijk dat er dan wel poezenvriendjes zijn of dat de nieuwe eigenaar echt genoeg tijd heeft/thuis is zodat het beestje niks tekort komt. Daarnaast was het voor mij een criterium dat ze niet los buiten komen te lopen (ik wil ze niet onder een auto verliezen).

Ik heb in het verleden een perzische poes gehad met een verschrikkelijke vacht. Deed niks anders dan klitten en vervilten ondanks borstelen, dus die moest 3 a 4 keer per jaar naar de trimster en werd dan kort geschoren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:31

Anna79 schreef:
Marcella schreef:

Dan heb je waarschijnlijk een klit en geen vilt. Een klit kan je wel doorsteken van de huid af naar buiten inderdaad.

Kan hoor. Ben al lang blij dat tegenwoordig weg mag halen. Mag alleen nog steeds niet kammen tussen de achterpoten. Soms doe ik de vacht daar ook gewoon een beetje bijsnijden.

Ik zie het probleem van streng selecteren niet. Als je kittens allemaal een fijn huisje hebben waar jij je goed bij voel is ook belangrijk vind ik.

Billy heeft net zijn mogelijke nieuwe baasjes uitgekozen. De andere 3 wilde er niks van weten.

Ben heeft gisteren ineens het licht gezien en eet nu af en toe mee met natvoer. Butch ook trouwens, maar nog wel minder. Butch ruim 100 gram aangekomen en Ben 60 gram. De 2 dikzakjes (Bobby en Billy) zitten al over de 900 gram worden flinke katers.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 16:17

Alexia is knetter krols.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 16:35

Fijn dat ie wil eten nu!

Ik moet even spammen hoor, ze zijn toch zo schattig <3

Roodvoetje
Afbeelding

Skye (voorheen Paars)
Afbeelding

Skye en Oscar
Afbeelding

Oscar (voorheen groenvoetje)
Afbeelding

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 16:41

Onze Boef is echt zo'n fijne toevoeging aan ons gezin. De kinderen staan ineens uit zichzelf op om met hem te spelen (iets minder is dat meneer om 6u al voor de gang deur staat te mauwen. Ik wil dat eigenlijk negeren in de hoop dat hij het af leert maar ja, de kinderen zijn dat dus niet van plan...). Hij is ook zo lief naar de kinderen. En als er even te lomp geknuffeld wordt oid dan loopt hij simpelweg weg. Geen geblaas, haalt niet ui, niks, gewoon weg lopen en ergens anders neer ploffen. Hij en de kinderen genieten van het samen spelen en van de uitgebreide aai of kam sessies. En als de kinderen op bed liggen liggen wij slap om de gekke capriolen. Racen door het huis met mega sprongen overal op en overheen. Daarna kruip t hij op de bank naast ons om zich weer heerlijk te laten kroelen. Scheetje.
En iedereen die bij ons komt is verbaasd over hoe groot hij is (en dat zijn tot nu toe allemaal mensen die we gesproken hebben en al verteld dat hij zo groot is). Het is echt een reus met zijn 10 maanden...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 16:54

Justme wat fijn.
Wel jammer dat hij al zo vroeg aan staat.

Die kittens zijn erg leuk.

Xoran jouw kittens dus jouw selectie.
Volgens mij ben je de kittens altijd snel kwijt.