Krijg al allemaal foto’s en video’s. Hij zit daar goed.
@marcella ik heb dat ook gehad en elke keer heb ik een beetje in de mond gesmeerd. Duurde 2 weken en toen was het goed. De eerste aten hier met 4 weken al geweekte brokjes. De laatste begon pas met 7,5 week al mochten zij hier nog heel lang aan de bar hangen
Marcella
Geplaatst: 12-01-23 12:42
Brokken staan er 3 volwassen (hills i/d, purizon eend/vis en orijen 6 vissen) en 1 kitten (carnilove kalkoen/vis). 3 verschillende smaken natvoer afgewisseld van kitten en volwassenen (almo, schesir, carny, poesie).
Pootje of neus eronder smeren doe ik ook al en wordt niet in dank afgenomen. Vaak nemen ze wraak door even later in mijn been te springen.
Tip van de dag: maak kattenkruid thee voor je katten!
Ik had het op tiktok gezien en vandaag eens uitgeprobeerd. Pak wat kattenkruid en doe dat (als je wil in een theezakje) in een kommetje met kokend water. Laat het even weken. Laat het dan afkoelen (lauwwarm is koud genoeg) of doe er ijsblokjes in en geef het dan aan je katten.
Hier is het een groot succes. Ze vinden her erg lekker
Ik moest ook 4-6-8-12 weken, en dan elke maand tot 6 maanden aanhouden. Dus hij moet vandaag z'n ontworming hebben.
Ik kreeg de tip van de dierenarts (zeker omdat bij bob met 6 maanden hakkie-takkie-weg-is-zakkie gaat gebeuren), om te laten chippen bij het castreren. Dan merken ze niks van de dikke naald, en dat schijnt dus een reden te zijn dat na die afspraak, katten lastig worden met het naar de dierenarts gaan.
xoranlover
Geplaatst: 13-01-23 12:00
Ik ontworm alleen voordat de kittens naar een nieuw huis gaan. Geloof op 13 weken en dan op de dag dat ik ze weg breng. Wel zorg ik dat ontlasting van moeders voordat ze gedekt wordt getest op Giardia en Tritrichomonas. Daar zit ook wormen onderzoek in. Is die negatief dan geef ik niet is die positief dan ontworm ik hier alles.
9 weken enten en chippen in inderdaad en dan op 12 weken nog eens enten. Gaan ze de grens over dan op 13 weken Rabiës enting en dan met 16 weken weg brengen. Ik geef nooit Rabiës tegelijk met de enting.
Ik chip op 9 weken want ik moet dan stambomen aanvragen en chipnummer komt op de stamboom te staan.
luuntje
Geplaatst: 13-01-23 12:23
Xoran dat chippen en inenten met 9 weken kan dus in 1 sessie? Daarna stambomen aanvragen.
Ik wil wel braaf ontwormen. Hond en omapoes lopen buiten. En de dames zelf vangen ook wormen, libelles en muizen in de tuin.
Ja hoor gewoon tegelijk. Ik moet voor de 12 weken stamboom aangevraagd hebben. En omdat ik chipnummer op de stamboom wil chip ik op 9 weken. Het is me duur zat en ga echt niet 2 keer de dierenarts sponsoren als het ook in 1 keer kan. Daarom betalen kopers het ook zelf als ze gecastreerd weg gaan. Vind het allemaal geen probleem en ik heb gelukkig een dierenarts die er voor fokkers is en dus echt wel sociale prijzen rekent. Anders is het helemaal geen doen.
Ik zou dan eerder een ontlasting onderzoek doen. Als ze geen wormen hebben heeft een ontworming ook geen zin. Hier hebben ze echt al geen jaren ontworming gehad. Behalve de kittens dan.
Marcella
Geplaatst: 13-01-23 12:53
PeerAppel schreef:
@Marcella, hebben jouw Rusjes allemaal al een nieuw huisje?
Ja sinds gisteren alle 4 gereserveerd.
En de kittenmelk is successful dankzij de 2 vreetzakken die het goede voorbeeld gegeven hebben.
Weet je dat ontvlooien preventief geen zin heeft? Ik zou de kittens niet onnodig blootstellen aan die zooi als ze geen vlooien hebben.
Goed zo Marcella fijn dat ze weer eten.
Muronia
Geplaatst: 13-01-23 15:33
Ik ga op 4, 6 en 8 weken ontwormen en met 9 weken worden ze geënt en gechipt.
Ze hebben inmiddels allemaal een toekomstig huisje, dat is ook wel heel fijn.
Groenvoetje blijft bij ons en heet nu Oscar (Oscar Ollie de Zesde om precies te zijn)
Paars gaat naar mijn kennis, of het nou een poes of een kater is maakt niet meer uit:
Roodvoetje gaat naar een bokker
Ik vind het heel leuk dat ik zo toch een beetje kan blijven volgen hoe het straks met ze gaat.
Laatst bijgewerkt door Muronia op 13-01-23 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt
xoranlover
Geplaatst: 13-01-23 15:44
Vraagje he? Waarmee ontwormen jullie dan op 4 weken? Mijne dronken toen nog allemaal melk geen vast voedsel dat begon net. Ik ga er dan echt geen pilletje induwen. Ik hou me vast aan mijn schema maar vroeg het me gewoon af.
Leuk dat je ze allemaal kan blijven volgen.
Ik blijf hier maar aanvragen krijgen of ik kittens heb.
Kan ik hier iemand een plezier doen met een gratis poezenmandje in de kleur oudroze? Is nieuw, maar de poezels verkiezen natuurlijk een kartonnen doos boven dit fluffy mandje. Ik hoef er niets voor te hebben, alleen verzendkosten (ophalen mag natuurlijk ook).
Ik moet het nog ophalen omdat ze volgende week pas 4 weken zijn maar volgens mij gaat dat met een pipetje waarbij je drupjes in de mond moet doen. Zo las ik het op internet in ieder geval.