Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 12:40

Haha ja jij wel Marcella.

Ik fok in principe alleen met sorrel en wildkleur. Ik zal een kater die verdunning draagt niet persé laten maar als ik de keuze heb liever niet. Blauw is nog wel oké maar ik vind fawn zo spuuglelijk.

En dan de mode kleurtjes. Zilver zwart, zilversorrel en weet ik veel wat daar doe ik al helemaal niet aan.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 12:45

Ik heb 2 torties :')

Dat half gekleurde gezichtje wat Nina heeft vind ik wel heel mooi. Blacky's wenkbrauwtjes zijn gewoon grappig. Maar mij boeit kleur meestal niet heel veel

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:30

Nee snap ik als je gewoon als liefhebber een kat hebt. Maar voor de fok kijk je daar wel naar :)
Laatst bijgewerkt door xoranlover op 07-01-23 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:34

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Toby heeft een flinke scheut Ragdoll bloed in zich, zijn moeder is driekwart Ragdoll, zijn vader is een Rode HTK.
Toby is dus zwart wit en heeft wat rode gloed op de flanken (tabby uiting?)
Ik vind het grappig dat hij best een Ragdoll look heeft behalve de kleur. Ook het relaxte karakter. Hij heeft ook een kortharig broertje (zwart wit) en zusje (driekleur) en 1 broertje net als hij.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:44

Als Toby een oepsje is. Dan kan het ook zijn dat alle kittens een andere vader hebben.

Poezen krijgen pas een eisprong als ze gedekt worden. En kunnen dus door meerdere katers gedekt worden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:45

Buurtwacht van kattenen hond. Ideaal.

Ach sommige katten zijn letterlijk gecrasht, arme dieren.
Zo’n zwaar leven.

Help voor op de motor is wel veilig.
Beifong is zo nieuwsgierig. Mijn man had een tante die alles wilde weten.
Dus noem Beifong weleens, Greetje 2.0.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 15:05

xoranlover schreef:
Als Toby een oepsje is. Dan kan het ook zijn dat alle kittens een andere vader hebben.

Poezen krijgen pas een eisprong als ze gedekt worden. En kunnen dus door meerdere katers gedekt worden.

Hij is geen oepsje, het was een bewust nest, de katten komen niet buiten daar.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 15:21

Ja ik bedoelde meer als voorbeeld.

Heb vaker gezien dat er in nestjes echt totaal verschillende kittens zitten. Die hebben dan een andere vader. Zelfs een keer een collega fokker die had 2 somali en 2 zwart witjes in een nest. Die zwart witjes zijn dus van een zwerfkater die over het hek geklommen was omdat de stroom er niet goed op stond.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 15:31

xoranlover schreef:
Ja ik bedoelde meer als voorbeeld.

Heb vaker gezien dat er in nestjes echt totaal verschillende kittens zitten. Die hebben dan een andere vader. Zelfs een keer een collega fokker die had 2 somali en 2 zwart witjes in een nest. Die zwart witjes zijn dus van een zwerfkater die over het hek geklommen was omdat de stroom er niet goed op stond.

Dan ben je als fokker echt niet blij. Hier lopen de open katten niet buiten en elke vreemde kat zal de hond goed tegenkomen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 15:39

Oh dat is wel heel bijzonder dan :=

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 15:50

Nee caro helemaal niet.
Je hier aan een riempje of in de afgesloten tuin. Maar ik heb laatst ook hier 2 katten van de overbuurman de tuin uit gegooid. Heel leuk een aardig maar een open kater en een poepende kat hoef ik niet in mijn tuin.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 16:09

Als ik thuis ben en zie een vreemde kat in de tuin dan gaat de hond even naar buiten. Er loopt hier ook een rooie die constant achter mijn htk jaagt. Mijn hond haat dat dier en ben het er helemaal mee eens

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:35

Nou daar zitten we weer, voorlopig kan ik me niet meer bewegen :D
Afbeelding

Toby heeft wel wat van mijn Charlie weg, maar daar zit geen ragdoll in maar Maine Coon. Hij heeft ook een rode gloed als het licht er op een bepaalde manier op schijnt.

Hier loopt de kat van de buren vaak bij de stallen of op de wei. Ik vind het prima, vangt wel muizen.

Ik heb vanmorgen zalf opgehaald bij de da voor de oogjes van de kittens en dat helpt heel goed. Inmiddels zijn er al 2,5 oogjes open gegaan. Ik ben blij voor ze, nu kijken mij een paar kittens aan als ik even bij ze kom spieken ipv die blinde vinkjes.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:41

Dat was me inderdaad ook al opgevallen dat jouw Charlie op mijn Toby lijkt :D
Wat fijn dat het de goede kant op gaat met de oogjes van de kittens!!

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:29

Ohh Caro prachtige kleur <3
Katers zijn altijd moeilijk te vinden, met Joy ook veel moeite gehad. Is natuurlijk Cinnamon en dat is een kleine genenpoel in Nederland.. Ook ben ik een zeurpiet wat betreft uiterlijk, moest perse kleine oortjes, goede oogkleur, meer massa en vooral een aardige neus hebben. Alles was of familie of ongeschikt. Ga het risico van een nestje niet nemen als ik niet 100% tevreden ben over de combinatie. Gelukkig uiteindelijk hele mooie kater gevonden, in Nederland ook nog. Was al aan het kijken naar België en Duitsland.

Oh Xoranlover, dat meen je! Pff daar ben je echt niet blij mee! Hier komen ze ook niet buiten. Inderdaad hier ook 3 honden dus vreemde katten komen gelukkig ook de tuin niet in.

Ik heb wel een voorkeur wat betreft kleuren. Wij waren en zijn helemaal weg van Cinnamon en Chocolate, maar ook Lilac, golden tabby en rood vinden wij mooi. Ik heb zelf ook echt een zwak voor bi- en tri-color.

Wij hebben nu ook 1 kitten met last van 1 oogje. Oogje is net te lang dicht geweest. De rest heeft nergens last van. Dit behandelen we nu 2 keer per dag met gekookt water en dan met een oogzalf. Timing was weer super, dierenarts kon oudejaarsdag naar de praktijk zodat wij de zalf konden halen :')

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:46

Ik heb een mooie op het oog maar die zit hier 4u vandaan in België. Wel een langhaar. Ik wil kleine oortjes, goede blauwe ogen en een bol koppie.
Ik wil nog een cinnamon of chocolate voor mijn cattery maar ja zolang die kittens hier nog zijn gaat dat niet gebeuren.
De kater die ik zoek is amper te vinden. Duitsland zou een optie zijn maar zou niet weten waar ik moet zoeken. Haar vader is ook duits

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:54

Wanneer je een klote dag hebt en de katten je aan het lachen maken door simpelweg met 2 man te lopen staren naar een mier :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:02

Ik heb voor Nishi’s eerste nest 2 uur heen en 2 uur terug en daarna nog een keer om d’r op te halen. Nu voor Elani dadelijk weer. Heb in Duitsland een kater op t oog dat is 4 uur rijden heen en 4 uur terug. Als ik dat haal met files. Mogelijk blijf ik bij de kater eigenaar logeren.

Wij zijn op zoek naar een eigen kater. Dat wordt wss nog verder. Amerika, Japan of Australië zijn we nu aan het kijken :') _/-\o_

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:10

Maira nest heb ook bijna 2 uur enkele reistijd en dat mocht ik een keer extra rijden, want eerste keer was niet raak.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 00:25

De kater van vorig jaar zat in Nootdorp 2,5 uur rijden. Poes vindt autorijden prima. De jongste vindt het echt niet leuk. Dan ga ik haar niet pesten met 4u heen en ook weer terug.

Net een reactie op mijn blue golden maar zij is afgekeurd want heeft geen bruine ogen en het moeten echt bruine ogen zijn…

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 00:48

caro29 schreef:
De kater van vorig jaar zat in Nootdorp 2,5 uur rijden. Poes vindt autorijden prima. De jongste vindt het echt niet leuk. Dan ga ik haar niet pesten met 4u heen en ook weer terug.

Net een reactie op mijn blue golden maar zij is afgekeurd want heeft geen bruine ogen en het moeten echt bruine ogen zijn…

Wat is haar precieze kleur? En welke kleur ogen heeft zij dan?

Zie ook vaak zat dat fokkers effen kleuren combineren met tabby’s. Ik sta daar niet perse achter, maar dan hebben de tabby’s 9 Vd 10 keer ook die Amber kleurige ogen ipv groen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 09:30

Ik heb blue golden tabby met de groene ogen. Bij mijn weten is koper niet wenselijk bij deze kleur

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:19

caro29 schreef:
Ik heb blue golden tabby met de groene ogen. Bij mijn weten is koper niet wenselijk bij deze kleur

Nee inderdaad, tabby hoort groene ogen te hebben..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:30

Ik heb hem succes gewenst met de zoektocht :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:56

Vandaag oppassen bij de hondjes van mijn ouders. Nu ik er ben wordt ik eraan herinnert hoe verschillend honden en katten van elkaar zijn :')