Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 08:09

Sterre wat mooi dat het zo goed gaat, er komt echt vertrouwen als ze hun buik laten zien.

Purny haha die ligt er heerlijk relaxed bij zo.

Houtkorrels heb ik ook een tijd geprobeerd maar dat vond ik helemaal een drama met uitlopen.

Ik denk dat ik even ga overleggen met de dierenarts straks. 2 kittens houden hun ogen dicht en volgens mij zijn de oogjes niet mooi schoon waardoor ze ook niet open kunnen gaan.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 10:18

He Muronia, het lijkt maar niet te stoppen bij jou. :(:) Bij twijfel inderdaad beter naar de dierenarts er mee.

Kattengrid: Wij hebben ook houtkorrels geprobeerd, maar de katten zijn er niet weg van. Nu nemen wat in de aanbieding is. Ik hou zelf van het heel fijne spul (en de katten ook) maar dat geeft zo enorm veel uitloop. Nu meng ik het met wat groffer spul en daar doen ze het goed op.
Babypoedergeur vond ik zelf ook wel aangenaam, maar één van mijn vorige katten reageerde er helaas erg allergisch op. Sindsdien ben ik voorzichtig met parfums.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 10:20

Alles leuk en aardig met die motorkat.
Maar een helm is verplicht sinds 1 januari 8-)

Lieve kittens.

Purny wat een heerlijk dier.

Xoran lekker warm zo’n knappe vent.

Peer lijkt zich prima thuis te voelen.

Mij echtgenoot was bezig onder de vloer.
Omapoes en Beifong letten op hem.

Afbeelding

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 10:42

Haha, wat een leuke en schattige foto’s komen er weer voorbij van al jullie katten. Erg vermakelijk!

Ik heb 2 kattenbakken staan met een boveningang. Dat scheelt al heel veel uitloop. De meeste uitloop ligt op de deksel. Verder gebruik ik klontvormend grit van de appie. Die vind ik het minste stuiven. Wel andere merken geprobeerd, maar dat was of veel stof of het grit zelf rook snel erg onfris.
Ik heb weinig last van geurtjes. Mijn katten zijn rauw gevoerd, dus dan hebben ze al minder ontlasting en komt dit er vrij droog en geurloos uit. De bak gaat pas ruiken wanneer er te weinig grit in ligt om de urine goed op te nemen.

Verder draait de robotstofzuiger hier dagelijks zijn rondje. Die ruimt het kleine beetje uitloop en losse haren netjes voor me op. Het gaat niet zo secuur als zelf stofzuigen, maar aangezien hij elke dag door het huis gaat wordt uiteindelijk toch alles wel opgezogen.

caro29

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 10:59

Hier sinds een dag wat veertjes erbij als speelgoed en de lui monsters zijn op 1 na constant in de benen. Heb er 4 en zijn steeds met zijn allen met 1 bezig. Zo grappig om te zien

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 11:00

luuntje schreef:
Alles leuk en aardig met die motorkat.
Maar een helm is verplicht sinds 1 januari 8-)

Hahaha, zo'n leren helmpje... ik ga het proberen

Jouw katten zijn ook niet een beetje nieuwsgierig?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 11:02

Ik vind de uitloop van de kattenbak wel een dingetje. Vajèn is niet zo precies en netjes en maakt overal een zooi van. Van Sia vind je nooit iets, van haar wel.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 11:53

Wat voor materiaal zijn die veertjes? Toby vindt alles wat rammelt mooi en draagt alles in zijn bek, schroeven, spijkers, oorbellen, denk je dat je alles opgeruimd hebt, loopt ie weer met een schroef :=

Er was vanmorgen blijkbaar iets heel interessant :')

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 12:53

Hier zijn ze gek op boinks. Zie hieronder.

Vooral als je die tegen elkaar duwt en dan wegrolt dan maken ze een bepaald geluid en Elani staat dan helemaal aan.
Afbeelding

Dit zijn die veertjes. Gewoon een veer van plastic.
Afbeelding
Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:02

Die boinks hebben zij hier gejat van mijn zoontje. Die zaten in een fidget pakket en daar lopen zij ook mee rond

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:03

Ik heb ook een pakketje besteld van kattenveertjes. Van die staafjes en veertjes in verschillende maten. Tot nu toe is het hier niet echt succesvol. Ze hebben liever hun andere speeltjes.

Ik moet de oogjes van de kittens nu meerdere keren per dag afdeppen met afgekoeld gekookt water. Het zou niesziekte kunnen zijn, de da gaat vanmiddag de foto's van de oogjes beoordelen.

De enigen die hier aan de kittens zijn geweest zijn mijn dochter en ik (met telkens gewassen handen). Niemand is hier verkouden, ik heb geen katten die buiten lopen of met anderen in contact komen. De enige die er verder aan is geweest is de dierenarts toen ze hier was. Het zal toch niet he? Ik had dacht ik hier al eens geschreven dat het enige nestje dat ik heb gehad, zo'n 15-20 jaar geleden, doodziek is geweest van niesziekte? Dat het mijn nachtmerrie is om dat weer te krijgen in een nest...en dat dit precies de reden was dat ik niet met het hele nest naar de praktijk wou vorige week. Ik was bang dat ze het daar op zouden lopen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:21

Maar handen gewassen of handen ontsmet?
Ik weet dat mijn dierenarts als ie bij zulke jonge kittens komt zich om kleed en douchet voor die komt. Of ‘s morgens als eerste en dan handen grondig ontsmetten.

Het kan van zoveel af komen. Een andere kat die her draagt maar er geen last van heeft. Moeders die het van de kater heeft meegenomen zonder zelf ziek te worden.

Ik hoop voor je dat het wat anders is. En dat het snel goed komt.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:21

Bobbi heeft het zwaar. Met luid gekreun en een plof is hij neergestort. Snurken begon gelijk
Afbeelding

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:30

xoranlover schreef:
Hier zijn ze gek op boinks. Zie hieronder.

Vooral als je die tegen elkaar duwt en dan wegrolt dan maken ze een bepaald geluid en Elani staat dan helemaal aan.
[ [url=m/NxRbvQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zijn die veertjes. Gewoon een veer van plastic.
[ [url=m/4ggWDp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Rh9Dgb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze zijn beide ook hier veruit favoriet!

Bobbi is mooi <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:32

Kittens lopen hier nu ook al met veertjes te sjouwen het liefst de grote ook nog.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:24

Ja, altijd leuk dat op zoek naar de perfect speeltjes. Mijn jongens zijn gelukkig erg makkelijk. Yuri is helemaal gek op het speelhengeltje voor €1 van de Wibra. Daar heb ik inmiddels een grote voorraad van liggen. En Dimi is gek op alles wat niet voor katten bestemd is. Op dit moment is de champagnekurk een hit. Nieuwe pluche knuffels worden altijd eerst door hem ingepikt. Maakt hem niet uit of ze nou groot of klein zijn. Als de nieuwigheid eraf is, zijn ze niet meer interessant. Haarelastiekjes e.d. liggen echt achter slot en grendel. Anders maakt Dimi, zodra hij weet waar ze liggen, rustig het kastje of laatje open en eet hij ze op. Verder slingert er altijd kinderspeelgoed door het huis. Dat wordt uit dozen en kasten gevist die hij open weet te maken. Gelukkig eet hij geen speelgoed, dus dat plezier gun ik hem dan maar.

Hopelijk is het geen niesziekte muronia en helpt het afdeppen voldoende om de oogjes open te krijgen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:41

Hengeltje doet het ook goed bij nova. Eveneens als het laserlampje.
Nadeel van het Hengeltje is wel dat er bepaalde harde stukjes tussen de veertjes zitten dus dat durf ik niet meer aan.
Ze wil er zelfs mee aan de wandel gaan...

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:00

Bij Moos blijft de hengel de favoriet (als ik met hem speel) maar als ie zelf wilt spelen dan doet hij dat vaak met zo'n klein stoffen speeltje met catnip erin van de action. Of de stoffen balletjes aan de krabpaal.

Merk echt dat hij heel gelukkig is met z'n krabmeubel want hij zit er bijna de hele dag in.
Meestal ligt ie zo:

Afbeelding

Of lekker op de uitkijk:

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 20:22

Ik heb zelf een boing als fidget speeltje voor mezelf. Als ik hem eens tevoorschijn over gebeurt het inderdaad wel eens dat er ineens een kat aan zit te knabbelen :')

Ik heb een veertje, maar daar doen ze hier juist niet zoveel mee. Blacky is juist helemaal van de hengel. En Nina is nog makkelijker dan die veertjes. Die speelt het liefst met lipjes van melkpakken, die je van de dop af trekt om er melk uit te krijgen :')

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 23:57

Bij Hyperion doen de kattenveertjes en de lipjes van de melkpakken het erg goed. Ganymedes is gek op kleine, zachte, vilten balletjes. En die moeten dan weer klein genoeg én groen zijn. Geel gaat ook nog als het moet. Alle andere kleuren zijn afgekeurd. :')
En oma Pumps is gek op alles waar je mee kan knuffelen: dekentjes, knuffelbeestjes, kussentjes met baldriaan,...

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 07:51

Hier zijn de hengels ook erg in trek. En gewoon elk los rommeltje op de grond. Gisteren is hij tijden druk geweest met een stukje karton. Geweldig...

Meneer is het er alleen niet mee eens dat hij in de huiskamer moet blijven. Gaat als wij naar bed gaan staan mauwen en krabben aan de deur. Als wij stil zijn houdt hij wel op maar vanmorgen om 5.45 stond hij weer.
Mijn jongste werd wakker en vond hem alleen zo zielig dus die ging aankleden en naar m toe. Zijn broer volgde en ze hebben samen katten melk gegeven en met hem gespeeld. Zodra ze naar mij kwamen werd er weer luid geprotesteerd...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 11:49

Ik ben op zoek naar een kater voor de jongste. Kreeg nogal commentaar op haar kleurcode want dat zou niet kunnen maar per 1-1-23 is het toegestaan. Gelijk de code bij mundikat laten aanpassen. Bij pawpeds stond het al goed. Wat is het lastig om een kater in de juiste kleur te vinden -O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 12:10

Ik ben zo blij dat wij niet zoveel kleurtjes hebben.

Kan me voorstellen dat het lastig is.
Wat voor kater zoek je? Welke kleur?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 12:27

Ik heb het makkelijkst met kleurtjes. :+

Heb nu perforatie in mijn kuiten. :')

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 12:34

Ik heb een bsh ny 11 33 black shaded golden point. Wil het liefst in die kleur range blijven en vooral de blauwe ogen behouden. Ik moet een kater hebben met kleinere oortjes.
Haar vader is een langhaar ny 25 en moeder is korthaar 25 33.

Oh ja en een eis noord/midden NL. Meeste van deze kleur zitten in België maar die kat is zo gestresst in de auto.
Heb wel een kater in mijn woonplaats maar weet niet of het passend is. Het is iig geen inteelt heb ik al uitgezocht.

Edit: ik ben helemaal verliefd op een mooie kater. Wel langhaar en helemaal in belgie