Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emj_23

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 18:18

Wat leuk, nieuwe adopties en nieuwe kittens. Succes en sterkte!

Mijn drie katten krijgen 2 keer per dag natvoer en verder staan er altijd brokken. Brokken eten ze overdag tussendoor wat van en s nachts. Ik geef ze een combinatie van RC sterilised en Carnis en daarbij als extra nog wat graanvrije brokjes voor de variatie. Maar natvoer gaat hier eigenlijk meteen op. Ze krijgen vanalles, Shesir, Almo nature, Smolke, gourmet en zakjes felix. De grote blikken blieven ze hier niet en eten uit de koelkast is niet lekker. Doordat natvoer het hoofdbestanddeel is weet ik dat ze ook daardoor vocht binnenkrijgen, katten zijn niet echt goede drinkers. Ik bestel in bulk bij o.a. Zooplus en neem als er iets in de aanbieding is extra mee. Goedkoop is het echter allemaal niet. Heb wel eens goedkoper natvoer geprobeerd, maar dat vind ik al stinken en de katten herkennen het überhaupt niet als eetbaar…

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 19:43

Goedkoop natvoer stinkt zeker.

Ik ben gevoelig voor luchtjes. Van bepaalde parfum luchtjes ga tegen de vloer.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:16

Almo willen de zussen niet eten.
Toch maar Animonda.

Beifong at in het begin ook geen brokken.
Ik heb toen brokken gemengd met vlees.
De volwassen Animonda brokken eet ze wel.

Zo lief Moos en Peer.
Katten zijn gewoon raar.

Ik moest gisteren niezen, Beifong keek mij verwijtend aan en liep weg.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:17

Hier eten de kittens (van juni) hun kitten natvoer niet meer. Eigenlijk vind ik ze te jong voor adult

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:22

Hier vinden de kittens adult dus lekkerder dan kitten voer. Ik prak het wel zo goed mogelijk. :=

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:56

Hebben jullie trouwens tips voor fijne kattenbak grind?

Heb nu houtkorrels, hadden ze in het asiel ook, stuift natuurlijk niet, en daar ben ik wel even naar opzoek.

Mijn longen trekken dat gestuif niet zo goed.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:01

Om die reden heb ik zakken in mijn bakken en regelmatig verschonen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:05

Sterre98 schreef:
Hebben jullie trouwens tips voor fijne kattenbak grind?

Heb nu houtkorrels, hadden ze in het asiel ook, stuift natuurlijk niet, en daar ben ik wel even naar opzoek.

Mijn longen trekken dat gestuif niet zo goed.

Ik ben daarom overgestapt op silica, Tigerino Crystals. Maar die is best wel pittig in prijs gestegen de laatste tijd -O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:32

caro29 schreef:
Hier eten de kittens (van juni) hun kitten natvoer niet meer. Eigenlijk vind ik ze te jong voor adult

Mijn kittens krijgen geen kittenvoer... Ja brok maar dat krijgen de volwassen ook omdat die brokjes kleiner zijn. Natvoer krijgen ze nooit kittenvoer gewoon met de volwassen mee en prakken doe ik ook niet. Dus gewoon over zetten. Kan geen kwaad.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:36

Zakken vind ik wel een goeie trouwens!

Ik had er een krant onder gedaan, maar Peer maakt er een slachtpartij van, dus ik trek m nu maar even compleet leeg en geen krant :')

Ze heeft trouwens vannacht bij me in bed geslapen <3
Nog geen 36 uur thuis en nu al <3

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:44

Ik heb ook zakken. Ideaal.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:51

Ja je tilt de zak eruit in een vuilniszak even laatste restje eruit vegen vuilniszak in. Doekje door de bak. Nieuwe zak en vullen maar.

Ben een hangplek geworden voor de kittens. En hond werd aangevallen. :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:51

Die zakken heb ik hier ook wel geprobeerd maar dat werkte niet echt. Bowie is er zo één die echt gaat zitten graven naar China dus er kwamen allemaal kleine scheurtjes in de zak, ook als er genoeg vulling in lag.

Qua vulling heb ik Tigerino Canada sensitive. Super fijne korrels en het stoft echt vrijwel niet! :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:19

Wij gaan over op een ander merk. Nova blijft ondanks dat ik hypoallergeen voer aan haar poten knabbelen en bijten.
Maar eens kijken of dit voer helpt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:34

Ik gebruik ook zakken en vind het geweldig handig.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:37

Afbeelding
Sia is een motormuis geworden! Motor staat even in kantoor en na een zorgvuldige inspectie vond mevrouw dat toch wel dé plek om alles in de gaten te houden.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 18:49

Ik gebruik sinds we Toby hebben houtpellets, gewoon die ook in de kachel kunnen. Toby sleepte ladingen kattengrid in zijn staart mee, dus hele kamer onder de vulling, nu met pellets nergens meer last van. Gelukkig zijn ze totaal niet moeilijk met welke soort vulling.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:16

Ik vind dat uitlopen ook zwaar irritant, maar ik stofzuig elke dag en hou het daarmee aardig netjes. Ik heb van die dozen klontervormend kattengrid van de coop of poiesz. Nieuwe doos erin, dan elke dag keutels en klonten eruit scheppen en na een dag of 3-4 kiep ik hem leeg en gaat er weer een nieuwe doos in.

Mijn baby's ontwikkelen zich weer wat verder. Ze kunnen zich uitrekken, gaan bewuster liggen op hun rug of zij en zijn een stukje actiever. Nog steeds 2 met de oogjes dicht op dag 15.

Hoe schattig dit <3
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:39

Och wat een mooierds zeg!

Ik ga morgen terug naar het asiel met het reismandje wat ik van ze geleend heb.
Dan kan ik ook even leuke fotos en filmpjes laten zien van Peer en hoe goed ze het doet!

Ze begint inmiddels met kriebelen haar buik te laten zien en begon me net te likken.
Ben echt verknocht aan dat beestje <3

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:42

Daar smelt je idd van.
Nova ligt lekker bij me
Afbeelding
Er stinkt iets
Afbeelding

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 21:26

@Chevax, knappe motormuis <3
@Muronia, achhh <3 Die pootjes. Zo lief!
@Purny, gezellig he als ze zo bij je liggen en gewoon aanwezig zijn.

Ik heb dus, tijdens Moos zijn vermissing, besloten dat ik helemaal kotsbeu was van mijn kattenbak. Ik had al grind geprobeerd van meerdere merken en later ook klei, maar ik pik de geur van kattenbakvulling o-ve-ral boven uit. Kon er echt niet tegen. Dus heb het PeeWee systeem gekocht en daar ben ik echt heel bij mee. Ik vis de drollen eruit, rommel de uiteengevallen korrels wat door elkaar zodat het in de onderbak valt en dan leeg ik die onderbak zodra hij vol zit. Dan het hele spul even in de sop en ik ruik gewoon helemaal niks. Echt tevreden mee!

Enige is dat ik die grote had moeten kopen. Moos is sinds zijn avontuur bang voor donkere ruimtes en deed iedere keer zijn ontlasting op het matje voor de kattenbak, omdat hij niet goed in de bak durfde. Dus heb de kap eraf gehaald. De bak staat uit zicht gelukkig.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 21:38

PeerAppel schreef:
@Chevax, knappe motormuis <3
@Muronia, achhh <3 Die pootjes. Zo lief!
@Purny, gezellig he als ze zo bij je liggen en gewoon aanwezig zijn.

Ik heb dus, tijdens Moos zijn vermissing, besloten dat ik helemaal kotsbeu was van mijn kattenbak. Ik had al grind geprobeerd van meerdere merken en later ook klei, maar ik pik de geur van kattenbakvulling o-ve-ral boven uit. Kon er echt niet tegen. Dus heb het PeeWee systeem gekocht en daar ben ik echt heel bij mee. Ik vis de drollen eruit, rommel de uiteengevallen korrels wat door elkaar zodat het in de onderbak valt en dan leeg ik die onderbak zodra hij vol zit. Dan het hele spul even in de sop en ik ruik gewoon helemaal niks. Echt tevreden mee!

Enige is dat ik die grote had moeten kopen. Moos is sinds zijn avontuur bang voor donkere ruimtes en deed iedere keer zijn ontlasting op het matje voor de kattenbak, omdat hij niet goed in de bak durfde. Dus heb de kap eraf gehaald. De bak staat uit zicht gelukkig.

Ik heb precies hetzelfde, ik kan ook niet tegen die kattenbaklucht, maar met houtkorrels heb je dat niet, dat ruikt naar de houtafdeling van de bouwmarkt vind ik, lekker!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 21:39

Klopt! Zelfs als je dat natte zaagsel ruikt is het nog voornamelijk hout. Ik zet de zak met nat zaagsel weleens eerst bij de deur voordat ik hem meeneem naar beneden (woon in hoogbouw) en met die kattenbak korrels kon ik dan daarna ook echt niet meer in m'n gang zijn, maar dat zaagsel ruik ik gewoon echt niet :oo

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 23:09

Ik kan totaal niet tegen houtkorrels. Stop niet meer met niezen

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 23:44

Hier zijn mensen altijd verbaasd dat ik 4 katten heb lopen. Niemand ruikt de kattenbak. Tot de kittens een week of 8-10 gebruik ik houtkorrels ivm eten van grid. En daarna gaan ze over op grit. Ik gebruik flamingo grid met lichte baby poeder geur. Katten vinden het fijn. Wij vinden het fijn en je ruikt t niet.

Mijn vriendje ligt weer lekker bij me. De dames hadden geen zin om te knuffelen. (En Kito zien jullie niet zo vaak)

Afbeelding