Mabel onze drachtige Skinnycavia!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Mabel onze drachtige Skinnycavia!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:30

Poeh.. Zorgenkindje nummero 2 nu dus erbij. Super dat jullie haar een kans geven zo :j

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:57

Hoe gaat het nou met Mabel en het eten?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 00:44

Bedankt! We zijn gek op dieren, dus dieren opvangen die hulp nodig hebben vinden we helemaal niet erg :D

Met Mabel gaat het redelijk. Ze is totaal niet sloom oid, maar eten gaat nog niet zo best. We voeren haar nu gewoon met een spuit de critical care, of ze nou wil of niet.

We waren vandaag met onze kat bij de dierenarts en hebben meteen advies gevraagd over Mabel, over het eten. Het was niet zo vreemd dat ze niet zoveel zin had in eten zei hij, door de antibiotica en gewoon door de stress etc. We moesten dus haar blijven dwangvoeren en langzaam haar brokjes weer voeren, desnoods door ze wat nat te maken.

Ik ben vandaag bezig geweest met wortels schaven en drogen om wortelchips te maken voor de cavia's, daar wou ze wel wat van hebben.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 01:56

Ik betrapte Mabel er net op dat ze aan het eten was van haar brokjes :D Heb haar ook en vitamine pil gegeven en die ging zonder problemen naar binnen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:23

Mooi!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 23:43

Vandaag gaat het goed met Mabel :) Ze heeft spinazie gegeten, wortelchips en ook wat brokjes. Ze krijgt nou wat diarreeremmers, want haar darmen zijn wel wat van slag. De keutels zijn nu al wat dikker.
We voeren haar nog wel met de spuit Critical Care, want ze eet nog wel te weinig.

Ze weegt vandaag 560 gram *\o/* Hartstikke dun nog, maar ze gaat vooruit, want eergisteren woog ze 500 gram -O-

Ik ga trouwens de blinde zeug ook voor de webcam zetten. We hebben een ander topic voor haar, maar dat doet het niet zo best. Als jullie het leuk vinden kan ik hier de link zetten voor degene die haar willen volgen? :) Mischien dat er dan straks toch nog ukkie's te volgen zijn via de cam.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:50

Jaaaa leuk! Graag de link! Ik zeg niet zoveel maar heb zeker mee zitten puffen met Mabel :) Hoop dat het met het andere beestje beter afkoopt.

Mabel is trouwens echt geweldig. Eigenlijk is ze best een beetje lelijk maar daardoor ook juist weer prachtig <3 Echt een speciaal diertje! Die onze harten gestolen heeft. Gelukkig gaat het de goede kant op met haar!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 00:01

ja leuk baby spotten :j *\o/*

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 00:43

http://www.ustream.tv/channel/elfje-drachtig

Webcam staat aan. Dametje voor de cam heet Guusje en ze is +- 6 maand. Ik denk dat ze 1 á 2 jongen bij zich heeft, echt heel dik is ze niet. Normaal zitten onze dieren trouwens groter, maar omdat Guusje blind is hebben we haar klein zitten. Zo kan ze leren waar de voerbak etc staat en als de jongen geboren worden kunnen ze niet te ver bij haar weglopen, wat wel fijn is als je blind bent ;)
Ze blijft niet zo klein zitten met haar jongen, als de jongen er zijn en het gaat goed, dan gaat ze in een groot hok.

Ik zal ook blijven updaten over Mabeltje :j Maandag gaan de hechtingen er trouwens uit. Dan is het alweer 10 dagen geleden dat het zo mis ging... De tijd gaat snel :\ Al mag het in dit geval heel snel gaan, zijn we er vanaf.

M'n moeder had een paar dagen geleden in dit topic gelezen en toen ze zag hoeveel mensen met Mabeltje meeleven, kreeg ze het best een beetje moeilijk. Mabel is helemaal haar lieveling, met nog 2 andere skinny's van ons en een langharige dame.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:26

Fijn dat het met Mabel goed gaat.
Ze komt gelukkig nu snel bij.
Het gaat helemaal goed komen met haar en helemaal met jullie super verzorging.
Petje af voor jullie.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 15:19

Fijn dat Mabel aankomt!

Ik ga ook eens naar Guusje kijken! :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 18:24

Afbeelding
Mabeltje :D

En Guusje;
Afbeelding

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 20:37

Mabel is kieskeurig. Ze zit in de Union brokken en ze eet Kasper brokken :Y)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:26

Ze eet wel lekker door! *\o/*

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 10:36

Ze weegt vandaag 617 gram *\o/* Voor een paar dagen terug nog net 500 gram... Damn ben daar echt blij mee. Nu gaat het echt heel hard. Gister woog ze namelijk 550 :oo

Morgen mag ze lekker de hechtingen eruit. De dierenarts was verbaasd dat ze nog leefde, hij had het eigenlijk niet verwacht. Vandaag gaan we haar weer lekker op zaagsel zetten en mogen alle lakens uit haar hok. Weer lekker als een normale en ( redelijk ) gezonde cavia leven.

Met Guusje gaat het ook wel goed. Ze is rustig en de ontsluiting veranderd minimaal. De jonkies bewegen lekker.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:05

Wow wat goed, wat ben ik blij dat te horen! Leef ook zo met jullie en Mabel mee en nu ook Guusje! Fijn dat het allemaal de goede kant op gaat! *\o/* *\o/* *\o/*

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:40

_AAASCHAAA_ schreef:
Ze weegt vandaag 617 gram *\o/* Voor een paar dagen terug nog net 500 gram... Damn ben daar echt blij mee. Nu gaat het echt heel hard. Gister woog ze namelijk 550 :oo

Gaat dat niet veel te hard?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 13:31

Valt wel mee. Cavia's kunnen heel erg wisselen in gewicht. Maar ze vreet nu ook als een bootwerker. Ze kreeg om de 2 uur dwangvoeding, dat krijgt ze nu om de 3 uur. Het is wel flink wat ze aankomt, maar erg is het niet.

Mabel was net lekker boos aan het doen tegen onze kleine poes. De hele week al mag ze erbij liggen maar Mabel vind het nu klaar.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 14:28

Nou, de hechtingen zijn eruit :)

Ze heeft nu weer 5 dagen antibiotica, omdat ze aan 1 hechting had zitten trekken en die was daardoor ingegroeid. Maar verder ziet het er goed uit.

Mabeltje is nu heel erg moe :(:)

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:41

Ach gut die Mabel, 't zit niet mee voor haar. Maar gelukkig ziet het er wel goed uit. En het mooiste, ze heeft alle drama overleefd!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:10

Hup Mabel, nog 5 dagen AB, nog even volhouden! *\o/*

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:32

+:)+

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:38

Fijn dat het goed gaat met Mabel en dat ze aankomt! En Guusje lijkt me ook een droppie! Hoe gaat het met haar?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 01:31

Vandaag is Mabel weer naar de dierenarts geweest. Er kwam opeens een hechting naar buiten, maar dat bleek een hechting te zijn van het hechten binnenin. Die moeten we nu gewoon afknippen als er weer een stuk uitkomt.
De dierenarts assistente vond Mabel er goed uit zien, beter dan Maandag :D

Verder gaat het met Guusje denk ik wel naar het eind. Ik kan al 2 vingers tussen de botjes aan de onderkant van haar rug leggen en 1 aan de onderkant van haar buik. Gisteravond hoorde ik de jongen gewoon knarsetanden/piepen en daar reageerde guusje steeds op door te piepen, erg schattig.

Ze zit nu voor de webcam. Heb ons tel nummer erbij gezet, mocht iemand zien dat het fout gaat. Ze is wel een geval apart, dus als ze languit op haar zij ligt, met haar hoofd in de voerbak, hoef je niet te bellen :')

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 08:36

Linkje naar de webcam svp .... ;-)