Het babystekelmonstertje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Het babystekelmonstertje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 16:22

Handig hè? Hij lag gelukkig wel lekker :') doet/deed geen pijn trouwens, is gewoon uitslag. Krijg ik soms van die stekeltjes (hebben wel meer mensen, sommigen denken dat er misschien iets op zit waar je uitslag van krijgt).

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:59

Ik zag vanochtend toevallig een programma waarin ook afrikaanse witbuik egels in voor kwamen. Volgens deze mensen dragen deze egels indd iets mee op hun stekels waar mensen allergisch op kunne reageren. Net als sommige mensen dat doen op honden/katten/paarden etc. :)
Als komt het bij dierem vaak door de huidschilfers weet natuurlijk niet hoe dat bijegels zit

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 17:18

Klopt sommige mensen zijn er allergisch voor en krijgen altijd zulke uitslag. Ik krijg het alleen op gevoelige plekken (niet op mijn handen) of als ik echt een beetje geprikt ben.
Dat anointen wat ze doen (speeksel uitsmeren over de stekels), niemand weet waarom ze dat doen maar 1 van de theorieën is dat er iets licht giftigs in hun speeksel zit wat ze afgeven op de stekels en waardoor je dus die uitslag kan krijgen. Maar ik heb meerdere mensen gezien die echt onder de uitslag zitten na het hanteren van hun egel. Vreemde is dat ze het niet bij elke egel hoeven te krijgen, er zijn mensen die bijv 3 egels hebben en bij maar 1 ervan uitslag krijgen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 22:32

Tja, net als dat sommige mensen eczeem krijgen en andere niet.
Dat heeft toch met bepaalde huidbacteriën etc. te maken die op de ene huid wel wonen en op de andere niet (bv. Staphylococcus aureus... veel mensen met eczeem hebben die... ik dan weer niet maar mijn eczeem is ook heel mild en bijna altijd afwezig).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 15:16

Ja, maar in dit geval zit er dus wss wel echt iets giftigs op de stekels met een reden. Merk het zelf ook als ik geprikt ben (dus door het eerste laagje huid heen) krijg ik een rood puntje.

Er is er hier iemand geen ochtendpersoon... drie keer raden wie *\o/*

Afbeelding

"Wat bedoel je met 'de meelwormen zijn op'" >;)
Afbeelding

Afbeelding

Meneer zit nu op extra dieet, niet dat hij er blij mee is :Y)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:19

Haha ging het toch te hard? :+

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:21

volgens mij ben ik gesmolten :') wat een lieffie

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 16:15

Nem hij kreeg al een dieetvoer door zijn mix, ik weeg hem nu elke week en omdat hij nu als het goed is is uitgegroeid wil ik het eigenlijk een beetje voor zijn. Hij moet gewoon niet meer aan gaan komen want het is lastiger om het eraf te krijgen dan het te voorkomen... :P

Heb vandaag foto's gemaakt voor de komende Halloween photo contest :) net zo'n wedstrijd als de vorige (ik wil gewoon nog steeds dat wiel winnen, altijd mooi meegenomen O:) )
Nu moet ik alleen gaan kiezen welke foto ik ga gebruiken, dat is altijd het lastigste. :))

Afbeelding

Afbeelding

Hij had er geen zin meer in en dacht ik ga er vandoor, maar trok vervolgens dat halve witte 'spinnenweb' op zijn stekels mee :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik neig op dit moment zelf het meest naar de een-na-laatste :) valt me sowieso nog mee dat er wat bruikbaars uit is gekomen want hij had echt z'n bui niet, wilde absoluut niet stilzitten :')

CelineZilko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:17

wat een ontzettend schattig diertje ! <3
Maar klopt het dat deze diertjes altijd met vlooitjes rond lopen?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 16:21

Loopt jouw kat/hond/hamster/ander huisdier altijd met vlooien rond? :P Nee, wilde egels hebben vaak parasieten bij zich dat klopt. Maar dit is een speciaal soort dat wordt gefokt als huisdier, dus die hebben geen vlooien :) als het goed is natuurlijk. Je houdt ze gewoon in huis immers. Ze kunnen wel mijt krijgen bijvoorbeeld als je dat in huis hebt (zit soms in hout), en je moet ze ook af en toe ontwormen. Maar niemand wil vlooien in zijn huis :P

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:24

Hahahahaha, wat een heerlijk druiffie <3

CelineZilko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:24

Fiffill schreef:
Loopt jouw kat/hond/hamster/ander huisdier altijd met vlooien rond? :P Nee, wilde egels hebben vaak parasieten bij zich dat klopt. Maar dit is een speciaal soort dat wordt gefokt als huisdier, dus die hebben geen vlooien :) als het goed is natuurlijk. Je houdt ze gewoon in huis immers. Ze kunnen wel mijt krijgen bijvoorbeeld als je dat in huis hebt (zit soms in hout), en je moet ze ook af en toe ontwormen. Maar niemand wil vlooien in zijn huis :P

aah oke , klinkt ook wel logisch dat alleen wilde egels dat hebben !
Ga dit topic in iedergeval volgen helemaal verlieft op dat diertje !!

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:25

Geweldige foto's <3
Ik zou de eennalaatste nemen idd, daar kijkt hij zo schattig <3

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 16:25

Ze zouden het wel kunnen krijgen hoor, als je bijv andere huisdieren hebt en het springt via hen op ze over van buiten, maar dan kun je het gewoon laten behandelen bij de dierenarts net als mijt (moet je ook wel doen want ze kunnen er echt ernstig last van hebben). Maar gelukkig nooit last van gehad, hoop dat het zo blijft! En dankjewel :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:36

Ik vind eigenlijk de tweede foto erg mooi. :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 17:39

Ik vind het bij die 2e een beetje zonde dat je niet zo goed het onderscheid ziet tussen zijn hoofdje en de achtergrond, had er niet over nagedacht dat wit op wit. Ik heb nu de een-na-laatste als desktop background, dat snuitje <3

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:45

Hmmm dat is waar, hij trekt alleen zo'n lief snoetje op die 2e... even zien.
Dan zou ik de een na laatste of de laatste opsturen. Ben dan zelf voor de laatste omdat ik blijkbaar wil dat ie wat interactie met de pompoen heeft.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 20:10

Ik hebt toch de een-na-laatste gekozen :) ben benieuwd naar de andere inzendingen, duurt nog even voor de wedstrijd begint.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:01

Oh help Bente, mijn zusje van 12 liet ik de foto's van jullie prikmuis zien...
Ze wilt er ook een.... :n

Heb haar dat maar even uit haar hoofd gepraat.
"Geen beginnershuisdieren, kijk maar naar foto's :P "

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:12

Ik vind foto 3 wel wat hebben, net offie op de vlucht is voor iets engs jammer dat er geen spinnies op te zien zijn..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:18

Prikmuis! :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 16:53

Haha oh jee Puchje... too cute for their own good eigenlijk, die egeltjes :) laat haar eerst maar wat ervaring op doen met een hamster oid (ben ik ook ooit mee begonnen :P ). Zal wel veel foto's blijven plaatsen voor haar ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 17:45

Had Loki vandaag voor het eerst z'n balletje gegeven, had er meelwormen ingestopt. Idee is dat als je het rolt ze eruit vallen, hij moest het eerst even doorkrijgen maar hij kreeg er wel een paar uit. Het is eigenlijk voor katten geloof ik :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:54

Hahaha zie 'm blij zijn. Smak smak smak. <3

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 08:40

Poept hij dan niet op de vloerbedekking ? Dat dot Guus wel.