De Discus en hun Zwerm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:31

Ik ben vanavond bij Lontje geweest om de boel eens op de foto te zetten :)
PC wil niet helemaal mee werken dus maar 6 foto's, misschien dat het er zo nog meer worden :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Erg leuk om te zien dat het brutale aapje inderdaad echt wat op het 2e blokje, niet zo heel snugger als er geen 2e blokje volgt :Y)
Verder zie je ook dat ze nu echt een parelmoer glans krijgen, heb 1 foto waar het heel duidelijk op te zien is maar die wil niet uploaden ;(

Edit: 2 foto's erbij gezet, lon bedoeld nu de 4e foto :Y)
Laatst bijgewerkt door Nijn op 05-02-09 00:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 00:40

Daar zijn de foto's!! :D Dank je wel Sron voor het maken van de foto's! Zo is het pas goed duidelijk dat mijn cameraatje aan vervanging toe is :+

Snie snugger van hem :n :=

Op de laatste foto kun je bij de grootste van het stel dat vecht om het blokje voer :+ heel goed de parelmoerstippen zien tussen oog en rugvin. We hebben er al meerdere gezien die deze stippen hebben en zijn enorm benieuwd naar hoe dat zich gaat ontwikkelen.

Anoniem

Re: De Discus en hun Zwerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:09

:wow:

Wat zijn ze al groot joh!!!! :+:

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:21

Appaloosa-zebra visjes! :+

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 10:26

:)) Appaloosa-zebra visjes

Dat zijn stress strepen :j . Tijdens het eten maken ze vaak ruzie over wie nu welk stukje mag op eten en dan zie je wisselend meer of minder strepen verschijnen en donkere vinnen... 't zijn net peuters maar dan anders :') .
De rest van de tijd zijn ze zoals op de tweede foto :P , mooi egaal van kleur met parelmoer :+

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:29

wat zijn op de laatste foto de streepjes op het glas? :D ?

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 10:31

Ah.. dat hebben we op het glas geschreven met stift. Ieder streepje is ong. een centimeter. Als ze dan vlak voor het glas langs zwemmen kunnen we zien hoe groot ze ongeveer zijn. De foto's die Sharon gemaakt heeft zijn trouwens bijna waarheidsgetrouw. Dus zoals je ze hierboven op de eerste 4 foto's ziet, zo groot zijn ze nu irl ook ongeveer.

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:39

Wat een leuke foto's!
Ze zijn echt al groot en mooi!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:45

Oe ze zijn knap :)) Wat gaaf van die zebrastrepen zeg, vissen kunnen toch altijd gekke dingen :D

Vind het wel een beetje sneu voor die grote vis die op het tweede blokje wacht :+ Kan je het blokje niet even door tweeen doen? :D Goed scherp mes :))

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 13:59

Bruutje := die is gewoon eigenwijs... zou zo onderhand moeten weten dat de tweede pas komt als de eerste op is :+
Hun medebewoners zijn allemaal de deur uit dus er is nu niemand aanwezig om de vloer te stofzuigen. Het water is 30 graden, wat inhoud dat voer snel bederft als het niet vlug genoeg opgegeten wordt.

Leuk verschil tussen jonge Discusvissen en Volwassen Discusvissen is dat de jongen haast hebben met eten en echt schrokken met als gevolg dikke buiken := maar... de ouders eten echt op hun gemakkie. De regel dat het voer binnen een paar minuten op moet zijn geldt voor de Discusvissen niet. Ze nemen er echt de tijd voor. Ligt er een lekker hapje in het zand dan blazen ze er tegen waardoor het natuurlijk omhoog dwarrelt. Dan zuigen ze het snel naar binnen. Valt dat lekkere hapje tegen wordt het ook net zo hard weer uitgespuugd :=

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:02

ze zijn nog kieskeurig ook dus :') fijn dat het zo goed gaat :j en dat er iemand in de buurt woont met een fototoestel die het aankan :j :D :(:) Lonnie is net jarig geweest, maar zou dat geen goed idee zijn?
Als je het nu aangeeft kan Nesje vast beginnen te sparen }>

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 15:54

Wat dacht je dat ik gedaan heb := Ik wordt tenslotte al heeeeeel oud :+

Discusvissen zijn zeker kieskeurig... zo hadden we een plaat met mossel en garnalen maar na 2x voeren hadden ze zoiets van 'eet het zelf maar op' :roll: Al moet ik zeggen dat de corydora's, de stofzuigers in Het Zwembad, dat wel nog steeds eten. De Discusvissen van ons (volwassenen) willen graag luxe voer met knoflook en groenvoer erin, of rode muggenlarven daar zijn ze echt dol op!

De Zwerm krijgt nog steeds Artemia maar nu de volwassen pekelkreeftjes, diep gevroren. Als ze nog larvjes zijn krijgen ze in eerste instantie (zodra we bij moeten gaan voeren) net uit het ei gekomen (levende) Artemia. Die pekelkreeftjes zijn dan minuscuul. Dit naast wat ze aan huidsecretum eten van hun ouders. De Artemia die ze nu krijgen zijn bijna een halve cm groot.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:51

Lon wat worden ze al groooot! Mooi hoor! :D

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:34

Wow ze zijn echt gigantisch geworden én prachtig :D

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:25

:+: wat zijn ze groot :D
geweldig :D mooie foto's :j

op foto 4 en 5 kijken ze wel een beetje dom :)) hahaha O:)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:26

Gaaf zeg die foto´s het zijn nu echte echte discus vissen :D

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:57

:+: wat een heerlijke foto's :j
Super dat ze het zo goed doen Lon :j

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:25

Mooie foto's!
Leuk dat je ze nu echt verschil gaat zien tussen de vissen, eerst was het echt een grote zwerm kloons :+ .

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:53

Jeumig die zijn gegroeid. :wow:

Ze zijn tof! :D

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:29

Hmm, er zitten dus geen blauwen tussen? Ik vind ze allemaal een beetje oranje-achtig.

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 15:32

Nope het ziet ernaar uit dat het allemaal Marlboro's zijn. Wij zijn daar erg blij mee moet ik bekennen :)

Ik zal kijken of ik weer nieuwe foto's kan plaatsen. Qua kleur is er nog niet veel veranderd, qua grootte wel. :D

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:08

Goed nieuws Lontje! :)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:00

En welke kleur zijn Marlboro's?
Ben benieuwd naar nieuwe foto's, ze worden echt al groot. :D

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:07

Zie ik het goed dat je het diepvriesvoer er zo in doet?
Ik werk in aquariumspeciaalzaak en wij adviseren klanten om het diepvriesvoer altijd eerst onder de kraan uit te spoelen tot het helemaal ontdooit is. In de blokjes zitten namelijk heel veel fosfaat en dat is weer slecht als er te veel van in je water komt.

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 00:12

Ja het diepvries voer gaat er hier zo in. Als je het onder de kraan afspoelt tot het ontdooit is spoel je zo de kostbare toegevoegde vitaminen en mineralen de gootsteen in :)
Zonde van het dure voer dus ;)
Als er teveel fosfaat, afkomstig van het voer, in je water komt geef je teveel voer. Nooit afspoelen onder de kraan tot het ontdooit is dus, maar gepast voeren.

Van te voren ontdooien en met dat water en al in het aquarium gooien is bij ons zonde van de tijd omdat het water altijd 30 graden is en het voer dus in een mum van tijd is ontdooid. In koudere bakken doen we dat wel. Dan laten we het eerst ontdooien en dan gaat het 't aquarium pas in (met het vocht van het ontdooien). Ik heb hier nog 2 bakjes met Galaxy's etc. staan.

edit: @ absque_dubio Marlboro is zoals de vader is, oranje. De stippen op de koppen worden wel steeds duidelijker :+: