Aha. Ik zou toch naar de Ikea teruggaan hoor. Mijn werk hoort dit niet af te leveren
Nou Peer mag inmiddels boven even een beetje gluren, ze is helemaal aan het snuffelen en doen en toen ik terug kwam van werk en ze hoorde me begon ze te miauwen. Echt te lief
Ik heb Britten en die kunnen ook heel apart liggen
soesita
Geplaatst: 03-01-23 22:18
Wat een leuke berichten weer!
Met de kittens van Murionia schijnt het de goede kant op te gaan. Eerste oogjes gaan open.
En Peer is goed aangekomen in haar niewe woonst en lijkt tevreden met haar nieuwe omgeving en nieuwe baasjes.
@JustMe8484: Welkom! Het lijkt me een lieve kater te zijn en ik vind hem erg mooi. Ja, soms reageren ze helemaal anders dan verwacht. Ik denk soms dat katten een hele sterke intuitie hebben en heel goed weten wanneer ze op een goed plekje belandt zijn of wie ze moeten paaien.
Verder nog een hele boel katten in de knoop gezien. Mijn advies: beetje olie er op; dan laten ze zich beter ontwarren.
De toestand hier: De kattenren neemt vorm aan. En dat is goed, want ik voel mijn spieren. Doe het bijna allemaal allen, want mijn man is ziek en de kinderen hebben niet zo veel zin om mee aan te pakken.
En die slaaphoudingen, geweldig Ze kunnen ze raar liggen
Even een update van mijn kant met het eerste nest binnen onze Cattery:
Nou, een update.
De kittens zijn 14 december geboren, uiteindelijk waren het 9(!) kittens. 5 doodgeboren waarvan 1 foetus en 4 levende kittens. De bevalling zelf verliep erg goed. Teddy heeft op mij gewacht, ik mocht tijdens het bevallen ook NIET weg. Moest mijn hand bij haar in de doos hebben, die pakte ze steeds, dan ging ze weer likken etc.
Van de 4 levende kittens waren er 2 die het een stuk lastiger hadden in het begin. De eerste choco en de driekleur. Zuigreflex was goed, ze bleven alleen niet hangen aan de tepel. Iedere keer aanleggen, na 24 uur toch bij gaan voeren. Dit hebben we 36 uur gedaan en toen hadden ze zelf genoeg kracht. Wel nog steeds aanleggen, maar als ze eenmaal beet hadden bleven ze hangen. Pff dat was echt een pak van ons hart, jeetje wat kan een mens stress hebben!
Ze zijn nu 20 dagen oud. De gewichten van nu zijn: Choco 1, 182g Choco 2, 172g 3-kleur, 188g Lilac-wit, 299g
Met dag 10 gingen de oogjes van Choco 1 en van de Lilac- witte open. Met dag 12 die van Choco 2 en met dag 16 de oogjes van de 3-kleur.
Ze komen nu gestaag aan, de Lilac witte loopt enorm voor op de rest. De rest doet het ook goed gelukkig. Ze zijn er nog niet, maar we durven langzaam adem te halen.
Ze zijn wel ontzettend schattig, Teddy is ook een geweldige mama dus daarin hebben we niks te klagen.
De volgende foto’s zijn van 28-12. Echt nog kleine ratjes Ze beginnen nu wat meer in model te komen hihi
Choco 1:
Kneep tegen het licht
Choco 2:
3-kleur:
Lilac-wit:
En Joy begint dikker te worden, hoogstwaarschijnlijk dus rond 20 januari weer kittens! Hopelijk mag dat wat soepeler verlopen..
Wat heerlijk die foto's van katten in onmogelijke houdingen!
En die ukkies, wat snoezig toch...
Hier nog niet helemaal tevreden over de hoeveelheid eten die er gegeten wordt. Brokjes eet hij nauwelijks. Maarja hij is gewend om daarnaast natvoer, veeeeeel snoepjes en hart te krijgen. Plan was bij ons uiteindelijk alleen een goede brok. We hebben wel een lading natvoer mee gekregen en voor de eerste dag een pakje hart. En heel veel snoepjes... Hij krijgt nu een zakje nat in de ochtend en dat eet hij maar de brokjes laat hij staan... Als hij een x een snoepje krijgt komt hij op je af gestormd. Wellicht moeten we gewoon nog wat geduld hebben maar vind alleen zo'n zakje nat wat karig op een dag...
Wat voeren jullie aan brok? Nog tips aan een niet al te duur voer zonder al te veel onnodige rommel?
Waarom alleen brok voeren? En ja goedkoop? Ik heb een duurdere brok maar ik voer in verhouding vrij weinig omdat het zo snel vult. Als je een brok hebt die minder kost per kg maar je voert er meer van dan kun je alsnog duurder uit zijn.
Ik voer voornamelijk vlees. Carnibest en schesir. En als brok krijgen ze een beetje carnis.
Ik heb alleen nog maar katte gehad die geen brok meer aten als ze natvoer krijgen. Ik heb nog geen natvoer gevonden wat en niet teveel rommel bevat en nog betaalbaar is maar eerlijk gezegd op dit moment niet meer naar gezocht. Daarbij vind ik het meeste natvoer ontiegelijk stinken en vind ik dat niet fris als dat wat langer staat. We hebben hier behoorlijk last van vliegen in de zomer en ik heb t idee dat dat toch meer vliegen trekt dan brok...en met 5 personen is er in de koelkast ook niet altijd even veel ruimte over... Maar tips voor een fijn natvoer zijn uiteraard welkom... Ik ben mij er van bewust dat een goed voedzaam voer duurder lijkt maar dat niet altijd is.... Maar het is even weer zoeken wat we nu willen en betaalbaar is... Maar ik wist dat we van alles mee zouden krijgen dus dat het geen haast had. Laat t beestje eerst maar goed wennen met zijn bekende voer en dan kunnen we eens gaan experimenteren waar we allemaal blij van worden...
Sterre98
Geplaatst: 04-01-23 14:24
Kittenmilkshake
Die Peer is echt een rare hoor. Overal heb ik zachte kleedjes, dingetjes om te liggen, wat doet mevrouw, ze gaat op de kale koude trap de wacht houden
Ze sprong vannacht heel even op mijn bed, wat ik heel gezellig vond maar toen ik me omdraaide vond ze het toch niet heel cool
Heel grappig hoe gesloten ze in het asiel was en wat voor een aandachtstrekker ze hier is.
Zo jammer dat niemand haar een kans gegeven heeft, wel fijn voor mij, want dan heb ik dat nu
Ze vind het zelfs helemaal prima om opgepakt te worden om te knuffelen of zodat ze door het raam kan kijken.
We zijn nu 24 uur samen, te bizar hoe ze al zo naar me toe getrokken is.
robinxfellow
Geplaatst: 04-01-23 17:32
@JustMe8484 Herkenbaar hier. Bij Moos heeft het ruim een maand geduurd voordat hij echt brokjes begon te eten. Ben inmiddels overgestapt naar een ander merk en dat heeft goed uitgepakt. Qua natvoer is Moos ook wel kieskeurig en momenteel eet hij alleen natvoer zakjes van Jumbo eigenmerk. Is goed te doen met de zakjes want hij eet alles in 1x op dus hoef ik ook geen halve zakjes in de koelkast te bewaren.
Weer eens een Moos update: We zijn het jaar goed begonnen. Sinds eind december wisten de brokken toch zijn aandacht te winnen en nu eet hij braaf zijn bakje leeg. En dat is ook te zien op de weegschaal want hij tikt inmiddels de 2kg aan. Hij is bijna 5 maanden en z'n babyface begint steeds meer plaats te maken voor een volwassen kop.
Ik dacht dus goed voer te hebben, maar het was waardeloos. Mijn katten braakten, dronken en plasten er zo extreem van. Dus nu heb ik weer "goedkoop" voer van Iams. Gelukkig eten ze alles en eigenlijk ook iets teveel. Dus ze staan op de "sterilised" variant. Vooral Pieter is in korte tijd tonnetje rond geworden. Spelen wil hij ook echt niet, hij is zo ongelooflijk lui Natvoer krijgen ze van de Lidl. Schesir etc hartstikke mooi, maar ook onbetaalbaar (voor mij).
xoranlover
Geplaatst: 04-01-23 17:52
Natvoer zijn best wel wat merken die oké zijn. Ik voer schesir of Almo nature. Vooral veel vis of kip en weinig rommel erbij. Ze krijgen dat en na 20 minuten max ruim ik het op. Ik laat het niet staan. En als je over hebt het in een klein blikje weg zetten is voldoende. Ze vinden dat hier niet lekker als het uit de koelkast komt dus gaat het de garage in of in de kast. Alleen als het heel heet is doe ik het in de koelmast. Persoonlijk vind ik die niet stinken. Ze ruiken wat sterker maar je ruikt gewoon vis of kip. Niet meer dan ons eten. En ja er zijn katten die geen brok eten. En ook katten die geen vlees willen eten. Maar hier eten op Nishi na allemaal goed vlees en brok. Nishi de enige waar ik de brok vaak maar 1 keer in de 3 dagen aanvul. Maar goed zij eet het meeste vlees van allemaal. Dus ik vind het niet erg.
En brok. Tja ik heb geen idee van de huidige prijzen maar cat lovers gold, carnis, renske graanvrij, happy cat, taste of the wild, orijen. Allemaal goede brok maar nog maals ik heb geen idee wat ze nu kosten. Carnis betaal ik €42 voor 7 kilo en daar doe ik met 3 katten want Nishi krijgt ander smaakje zeker 2 of 3 maanden mee.