Ik zat heel erg te twijfelen aan namen, Mama vond ik gewoon niks.
Al ben ik wel fan van rare en niet typische namen.
De kat van mijn moeder heet bijvoorbeeld Muis, die daarvoor Stetman en de kat daarvoor Mimie.
Een vriendin van mij en ik gebruiken vaak een beetje het zinnetje "Heerlie de peerlie" als een grapje, en toen dacht ik aan Peer. Een teckel die ik ken van vroeger heette ook Peer.
Dus vandaar
Schitterende kittens Muronia, heel benieuwd hoe ze gaan uitgroeien
soesita
Geplaatst: 01-01-23 15:32
Gelukkig nieuwjaar aan iedereen!
Hier hebben de poezels het grootste gedeelte van het vuurwerk geslapen. Allen bij Ganymedes merkte je achteraf toch iets van spanning en onrust, maar dat is allang weer goed.
Sterre: Leuke kop zit er op dat poezenbeest. Wat een blik. Ik snap dat je daar voor gaat. En nee, "mama" vind ik persoonlijk ook echt niks qua naam. Hoe komen ze er op...
Muronia: Ze zien er goed uit. En mama poes ziet er dik tevreden uit.
Smee_: Haha, die Bowie van jou is een feestbeest.
LoveGlove
Geplaatst: 01-01-23 15:34
Welkom! Wat een koppie Peer is een superleuke naam
Ik vind katten persoonlijk altijd een beetje op peren lijken als ze gaan zitten. Dus ik vind het toepasselijk
Marcella
Geplaatst: 01-01-23 15:34
Eerlijk namen pas gaan geven verzinnen als ze wat verder zijn. Vandaar dat hier nu de 4 dalton broers van de strip worden. Het zijn 4 eerste klas boeven.
Muronia
Geplaatst: 01-01-23 15:40
Sterre dank je voor je uitgebreide uitleg hoor! Ja in een asiel kunnen ze er wat van met namen
Purny jawel, wordt vaker gedaan. Ik moet ze uit elkaar houden ivm het wegen. Eerst had ik speciale halsbandjes daarvoor, maar dat vond ik een drama. Dat klittenband klitte aan elkaar vast waardoor ze met de nekjes aan elkaar vast kwamen te zitten, dat vond ik te gevaarlijk. Ik heb nu bij 1 een beetje nagellak op het pootje. De andere 2 kan ik uit elkaar houden omdat 1 van die 2 veel vocaler is dan de andere
Qua namen.. heb ik nu Charlie, Luna, roodvoet, groenvoet en paars haha. De nieuwe baasjes mogen namen gaan verzinnen. Wij zelf trouwens ook, omdat we een katertje houden. Maar ik weet nog niet of dat roodvoet of paars wordt en ik wil eerst wat meer karakter leren kennen voordat ik een passende naam weet.
Nina kwamen we mee onderweg naar haar nestje toe. En Blacky kwamen we mee toen we op de terugweg waren met haar. Ik wilde haar eigenlijk Jacky noemen maar dat vond mijn vriend niet mooi. Dus we zijn gesetteld op Blacky. Stiekem vind ik Jacky nog steeds mooier.
En als de naam pas een maand nadat we ze hebben valt is dat ook goed
Ik verzin altijd zelf de namen omdat ze op de stamboom komen te staan. Roepnamen moet iedereen zelf weten.
Sterre98
Geplaatst: 01-01-23 17:56
Dankjulliewel wel voor het welkom!
Namen bedenken is altijd een ding. Met muis was het omdat ze grijs is en piept
Dit wordt mijn eerste echt eigen kat trouwens. Wel altijd opgegroeid met katten, mijn vriend heeft 2 honden, maar daar ben ik extreem allergisch voor. Merk het na 10 minuten al direct op de longen.
Vrijdag in het asiel tussen alle katten gelukkig geen last van
Er was nog een zwart jong poesje in t asiel, die sprong me meteen in mijn nek, maar die had al een nieuw huisje. Anders had ik haar onder mijn jas meegenomen hoor
Ben alleen bang dat zo'n aanhalig beestje het niet goed gaat doen als ze een aantal uren alleen is.
En Peer werd een beetje kattig als er andere katten in de buurt komen. Dus leek me ook beter. Die redt zich wel
robinxfellow
Geplaatst: 01-01-23 18:22
Nog een gelukkig nieuwjaar gewenst allemaal! Veel plezier met Peer, Sterre!
Hier is het een rustig oud en nieuw geweest. Moos heeft grotendeels van de avond naast mij geslapen op de bank. Ik ben nog even rond de jaarwisseling bij mijn ouders geweest en toen ik terug kwam zat hij voor het raam in de slaapkamer naar het vuurwerk te kijken. Hij vond het allemaal wel leuk volgens mij.
Vanmorgen zag hij eruit alsof hij een zware nacht had gehad
Haha gezellig. Ik had bij kennissen een afghaanse windhond die altijd op schoot moest. Zat me een partij ongemakkelijk. Maar meneer ruste niet voordat ie op schoot zat. Zijn naam was xoran. Daar komt mijn bokt naam vandaan.
Marcella
Geplaatst: 01-01-23 21:14
Windhonden zijn redelijk apart.
Maar vond het wel leuk dat mijn vader zei dat het net snuffie is die meer dan 30 jaar dood is.
Haha ja klopt. Mila wil wel spelen, maar dat gaat Toby wat te wild
Aaah Lanah
Marcella
Geplaatst: 02-01-23 01:06
En niet meer stoppen baas.
Oh dat spelen kom bekend voor. Hond wordt helemaal blij alleen de katten hebben zoiets als wow doe even rustig dan doe je al gek genoeg. Maar met vuurwerk had hij uiteindelijk wel wat steun aan Blue gelukkig, maar toen was hij even niet blij.
En Blue liep alleen te loeren op stuk kippen borst.