Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 14:13

Ja tussen dag 7 en 16 meestal. Dus kan nu elk moment gebeuren.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 15:55

@Muronia: Oh, wat zijn ze zoet! <3 Ik snap helemaal dat je er niet gerust op bent. Zou ik ook niet zijn. Ik blijf duimen dat het met deze drie goed komt. Oogjes open moet echt een fantastisch moment zijn. Dus toch maar zo goed mogelijk proberen te genieten...

Kerstboom: hebben we dit jaar niet omwille van de kittens. Misschien volgend jaar eens proberen, als de wilde haren er wat af zijn.

Vuurwerk: Hier af en toe een knal, maar ze lijken er aan te wennen. Komt wel goed. En onze oude buitenkat moet maar weer een nachtje binnenblijven. Dat vind ze vast niet leuk, maar één nachtje per jaar heeft ze dan maar pech.

Nieuws van Ganymedes en Hyperion: Wij hebben deze week met ons gezin gestemd over het al-dan-niet vrij laten van de kittens. Gelukkig had ik een ruime meerderheid medestanders en blijven de kittens dus binnenkatten. +:)+
Ze kunnen wel dagelijks een frisse neus halen; het terras hadden we al afgezet voor we ze gingen afhalen. En nu de kogel door de kerk is krijgen ze er nog een stuk tuin bij. Ik ben gisteren al het materiaal gaan halen en bouw de komende dagen een ren van 2,5 x 4,5m, direct aansluitend aan het terras. Zo wordt het dus één groot buitenverblijf van 4,5m x 5,5m. Er staat al een vlinderstruik in, en er komen nog diverse grassen en een minivijvertje met visjes in. En natuurlijk loop- en zitplanken. Ik heb echt zin om er in te vliegen, maar het weer zit niet mee. :=

Zo is de toestand nu:

Afbeelding

Afbeelding

En dit is het stuk dat er bij komt:

Afbeelding

Als het jullie interesseert, plaats ik af en toe een update.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 18:16

De dames doen het hier tot nu toe vrij goed. Ze zijn al flink aan het knallen geweesr hier in de buurt. Tot op het punt waar autoalarmen zijn afgegaan :n

Om 6 zal er nog wel wat meer bij komen.

Dames zitten op kantoor bovenop de kast. Eten en drinken staat op kantoor zodat ze nier verder hoeven als ze nier durven. Straks om 12 zijn we eventjes niet thuis. Maar ik heb er alle vertrouwen in als ik zie hoe ze her er nu op doen. Ik zorg gewoon dat ze zo comfortabel mogelijk zijn. We zijn toch niet lang weg

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 18:21

Caro wat een draken om de kerstboom te belagen.
Slim om hem op te ruimen.

Ragdoll, mooi.
Mijn zusje heeft een Ragdoll zonder papieren.
Lief dier.
Zo veel rustiger dan mijn Siamezen.

Soesita mooi stuk waar de katten buiten kunnen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 19:22

soesita schreef:
@Muronia: Oh, wat zijn ze zoet! <3 Ik snap helemaal dat je er niet gerust op bent. Zou ik ook niet zijn. Ik blijf duimen dat het met deze drie goed komt. Oogjes open moet echt een fantastisch moment zijn. Dus toch maar zo goed mogelijk proberen te genieten...

Kerstboom: hebben we dit jaar niet omwille van de kittens. Misschien volgend jaar eens proberen, als de wilde haren er wat af zijn.

Vuurwerk: Hier af en toe een knal, maar ze lijken er aan te wennen. Komt wel goed. En onze oude buitenkat moet maar weer een nachtje binnenblijven. Dat vind ze vast niet leuk, maar één nachtje per jaar heeft ze dan maar pech.

Nieuws van Ganymedes en Hyperion: Wij hebben deze week met ons gezin gestemd over het al-dan-niet vrij laten van de kittens. Gelukkig had ik een ruime meerderheid medestanders en blijven de kittens dus binnenkatten. +:)+
Ze kunnen wel dagelijks een frisse neus halen; het terras hadden we al afgezet voor we ze gingen afhalen. En nu de kogel door de kerk is krijgen ze er nog een stuk tuin bij. Ik ben gisteren al het materiaal gaan halen en bouw de komende dagen een ren van 2,5 x 4,5m, direct aansluitend aan het terras. Zo wordt het dus één groot buitenverblijf van 4,5m x 5,5m. Er staat al een vlinderstruik in, en er komen nog diverse grassen en een minivijvertje met visjes in. En natuurlijk loop- en zitplanken. Ik heb echt zin om er in te vliegen, maar het weer zit niet mee. :=

Zo is de toestand nu:

[ [url=m/OuoKVe.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/07R3wy.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit is het stuk dat er bij komt:

[ [url=m/Vi8qep.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als het jullie interesseert, plaats ik af en toe een update.

Tijm, peterselie en munt zijn ook planten die leuk zijn voor katten en volgens mij nog meer. ;)

Hier nog maar 1 kitten onder de 600 gram. Heb even handen vol aan de hond.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 20:09

Marcella schreef:
Tijm, peterselie en munt zijn ook planten die leuk zijn voor katten en volgens mij nog meer. ;)

Hier nog maar 1 kitten onder de 600 gram. Heb even handen vol aan de hond.

Zo, valt de hond de katten lastig?

Hmmm, wat de beplanting betreft weet ik het nog niet zo goed. Hyperion is zo'n type dat alles vreet, ook niet-eetbare dingen. :=
Met grassen zit ik denk ik wel safe, en daar kunnen ze ook lekker tussen rondstruinen. Met kruiden moet je naar het schijnt toch oppassen wegens de etherische olieën. En er is overwegend schaduw, dus iets als kattenkruid of zo gaat daar denk ik niet zo goed overleven. Er is een hoekje met wat meer zon (zo'n 6 uur in de zomer), dus daar zou ik het eventueel kunnen proberen.
Andere tips voor kattenveilige en schaduwvaste planten zijn welkom. Eventueel nog een kleinblijvend boompje of struikje om in te klimmen. Maximale hoogte 2m.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 20:18

Hond is blind en snap het knallen niet. Af en toe wat geknal vind hij niet erg, maar nu knetter het vol continu.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 20:21

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:20

Hoe cool is dit:
Afbeelding

En voor iedereen:

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:37

Xoran toffe mokken.

Iedereen een veilig en gelukkig 2023.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:41

Ja leuk he zelf gemaakt :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:43

Iedereen een gelukkig 2023 toegewenst

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 23:49

Gaaf die mokken.

Gelukkig Nieuwjaar.

Naast een hond bang nu ook nog 4 super drukke stuiter kittens.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 12:11

Xoran leuk dat je dat zelf kan maken.
Mooie foto’s heb je genoeg.

Iedereen een mooi en gezond 2023.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 12:13

Hebben alle poezels de jaarwisseling overleefd?
Nova is vandaag 12 jaar geworden. Ze heeft dus altijd een verjaardag met vuurwerk

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 12:25

Beste wensen allemaal.

Hier is de rust wedergekeerd. Heerlijk!
Geen vuurwerk en geen krolse dames

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 12:26

Ja hoor ze vonden het 10 keer niks. Kito heeft liggen maffen :') die maakt zich met zijn 11 jaar niet meer druk om alles.
De dames hebben vooral boven gezeten. Met oud en nieuw mogen ze op de slaapkamer.
Elani heeft vooral onder bed gezeten. Nishi bij haar in de buurt. Maar ik had niet de indruk dat zij het nu zo heel eng vond. En Lanah heeft wat rond gewandeld en wilde in onze buurt zijn maar niet aangeraakt worden.

Gevolg nu hebben ze allemaal een aandacht tekort haha.

Gefeliciteerd purny met Nova.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 12:28

Alle beste wensen!

Wat een gave mokken!

Purny, hoe gaat t met nova? Al zich thuis aan 't voelen?

Hier was het zo onwijs zielig, hij wist de hele dag niet wat ie moest en heeft ook niet gegeten. Op een gegeven moment is hij achter het toilet in de badkamer gekropen dus daar een mandje gemaakt en de radio aan gezet. Rond 11 heb ik 'm op se bank genomen, onder de deken strak tegen m'n aan te rillen in een zo klein mogelijk balletje. Te zielig. Ik heb de tv op standje heel heel hard gezet en rond 2en ben ik van de bank verhuisd naar bed waar hij onder 't dekbed strak tegen mij aan heeft gelegen tot uurtje of half 5. Ik had de lichten aan en de radio mee naar boven dus zelf amper geslapen := Hij is nog iets op z'n hoede maar hij heeft inmiddels alle gemiste porties op en was net ook wat aan het spelen. Blij dat 't voorbij is!!

Mn oudje die bij m'n ouders woont is zo doof als een kwartel dus die heeft geen idee dat er wat is gebeurd, dan isnstokdoof zijnn een voordeel.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 12:46

Hier waren de poezels erg bang. Ik had alle tussendeuren opengezet, ook van het appartement, zodat ze zelf konden beslissen waar ze wilden zijn en of ze samen wilden zijn. Sia was meteen terug in haar “straatkat”-modus. Vajèn praatte met hele grote ogen hevig slikkend hele verhalen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 13:13

Hier hebben ze het heel goed gedaan vind ik. Op kantoor voelen ze zich meestal het veiligst. Dus daar de deur open gelaten. Ons huis is slecht geïsoleert, dus we hebben juist een paar deuren dicht gehouden om het geluid te dempen. We hadden hun voer en wat drinken op kantoor gezet zodat ze niet ver hoeven te gaan. En ik had op mijn boxje wat kalmerende piano muziek opgezet voor ze. Mijn vriend en ik waren in het bos om 12 om daar al her vuurwerk te bekijken van alle dorpen om ons heen en de stad Roermond. Was ontzettend mooi :j

We zijn niet heel lang weggeweest. Maar toen we terug kwamen, kwamen ze ons allebei begroeten. Nina meteen. Blacky duurde een paar minuutjes, maar toch kwam ze. Dus dat is een teken dat ze het goed hebben gedaan. We hebben ze wat lekkers gegeven en bij Blacky heb ik haar meteen een beetje laxeerpasta gegeven. Dat at ze zo op gelukkig. Vaak krijgt ze wat obsitpatie en haarballen van stress. Op deze manier kan her verteringssysteempje vandaag in elk geval wat beter doorwerken.

Ik ben wel blij dat alle knallen voorbij zijn. Vuurwerk is voor mij niks. Ik vind alleen het sierwerk mooi om te zien. Hoewel ik wel wat knalerwtjes op de grond heb gegooit :')
Maar dat doe ik meestal. Als iemand in de buurt rotjes heeft dan steek ik die een stuk of 2 af, meer als een soort symbool om alle negatieve dingen van het afgelopen jaar weg te gooien. Verder steek ik nooit echt wat af.

Nu is er in ieder geval rust en de katjes zijn weer zichzelf. Helemaal bijgedraait al. Ik gok dat mijn vuurwerk training toch iets heeft opgeleverd *\%/*

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:03

De beste wensen nog allemaal! :D

Bowie vond het prachtig, die heeft de halve avond zo voor 't raam gestaan _O-
Afbeelding

Toen we rond 00:30 weer binnen waren lag ie wel met grote ogen op bed onder de deken, toen was het toch iets teveel van 't goede denk ik :')
Marley vond het echt afschuwelijk, die kon zich maar niet neergeven en bleef maar rondlopen. Maar het is nu weer heerlijk rustig dus ze zijn ook weer lekker chill :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:43

Smee__ schreef:
De beste wensen nog allemaal! :D

Bowie vond het prachtig, die heeft de halve avond zo voor 't raam gestaan _O-
[ [url=m/EnVSMJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toen we rond 00:30 weer binnen waren lag ie wel met grote ogen op bed onder de deken, toen was het toch iets teveel van 't goede denk ik :')
Marley vond het echt afschuwelijk, die kon zich maar niet neergeven en bleef maar rondlopen. Maar het is nu weer heerlijk rustig dus ze zijn ook weer lekker chill :D

Ja Nina heeft ook voor het raam naar her spektakel gekeken. Die vindt het ook wel bijzonder :))
Blacky had dat vorig jaar ook. Geen idee of ze het dit jaar heefr gedaan toen we weg waren.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:50

Ik kom me even melden :D

Vrijdag naar het asiel geweest om even te kijken of er een leuk exemplaar tussen zat.

Dinsdag haal ik haar op :D

Het asiel heeft haar mama genoemd, en ik ga haar Peer noemen :')

Ze is ongeveer 1.5 jaar en als zwerver binnen gekomen.
Ik moest vooral heel hard lachen om de arrogante kop die ze trekt.

Ik heb haar gekozen omdat iets in mij naar haar toe trok, behalve dat ik haar heel knap vind is ze best terughoudend naar mensen, maar kon ik haar na +-10 minuutjes al kriebelen en begon ze heel stiekem te spinnen, dus dat was mijn teken :D

Afbeelding
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 15:01

Dat koppie....
Met nova gaat het goed, is inmiddels gewend.
Maar afgelopen week kwam toch heg besef dat Jackie er helemaal niet meer was, maar nova. En dat is niet erg, maar ik kreeg toen pas het besef. Heb toen ook even gejankt omdat ik Jackie gewoon heel erg miste.
Het was een opstapeling van dingen bij elkaar

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 15:16

Allemaal de beste wensen!

Hier verliep de jaarwisseling goed. Het half uur tussen 12 en half 1 vonden ze erg spannend, maar daarna was het snel weer rustig gelukkig.

Sterre welkom, wat een leuk meisje. Veel plezier met haar! Mag ik vragen vanwaar die naam, Peer?

De kittens gaan goed, ze zijn weer een stukje zwaarder.
Afbeelding
Afbeelding

(Is nagellak op het pootje, geen bloed hoor)
Afbeelding