Ik ben ook altijd thuis maar deze is met dit kleine beetje al in paniek aan het rennen. De rest ligt gewoon te snurken. Mijn zoontje (met beperking) is nu ook opeens bang terwijl hij de hele week ernaar uit keek
Ik doe elke december ook opbouwen met geluiden. Ik kan youtube starten op mijn tv. Dus ik zet dan van die vuurwerkfilmpjes op youtube op. Die zijn er specifiek om dieren te trainen. En dat begin ik heel zachtjes. Zo zachtjes dat je op een punt zit waar ze een beetje ongemakkelijk, maar niet te bang zijn. En dan in de loop van de maand steeds harder en steeds langer laten lopen. En als de geluiden op staan geef ik ze ook vaak wat lekkers om de geluiden met iets positiefs te associeren.
Dat kun je ook doen. elke keer als er wat meer knallen zijn wat lekkers geven. Dat geeft ook afleiding. Als ze het niet meteen willen is dat oke. dan eten ze het wel op als ze zich ietsje beter voelen. Op deze manier zijn ze nu wel bang maar niet in paniek met de knallen. Hier wordt overdag ook genoeg afgestoken dat ik de training niet meer nodig heb. Het rotste is dat ik makkelijk schrik, dus met die harde knallen schrik ik ook elke keer. Ik ben vandaag echt wel 30 keihard geschrokken. En dat helpt natuurlijk nief als de katten dat zien.
Dat is ook een tip. Gewoon rond rennen en je dingetje doen als het gebeurt of tijdens te trainen. Veel katten vinden het wel fijn als je in de buurt bent en tegen ze praat. Maar verder gewoon je ding doen. Als je gedrag teveel veranderd kunnen ze het zien als juist een teken om banger te zijn.
Wat ontzettend sneu als ze zo bang zijn. Rotvuurwerk ook. Ik ben blij als het zondag is, hebben we dat weer achter de rug. Tips heb ik niet echt, maar gelukkig heb je al een paar gehad.
Ik voel me weer een beetje mens na een nacht goed slapen en ik ga proberen om er weer positief tegenaan te gaan. De kittens zijn perfect gegroeid op 24 uur (20 gram, 18 gram en 22 gram) en fit. Vandaag dag 9, dus ik ga me er langzaam op verheugen dat hun oogjes binnenkort open gaan. De dierenarts heeft geprobeerd om het geslacht te bepalen, maar het is nog niet heel duidelijk te zien. Het lijken 2 katertjes en 1 poesje. Voor een poesje heb ik 2 kopers, dus het lijkt erop dat ik iemand moet teleurstellen. Ik heb besloten dat we 1 van de beide katertjes gaan houden. Dat is dan wel weer een heel leuk vooruitzicht, een kleine boef in huis straks.
Luna met de 3 kittens
Charlie en Luna. Ze komt een paar keer per dag even langs om met haar vriendje te spelen
Ik doe het niet maar ik ontsmet wel het schaartje en mijn handen voordat ik ze afknip. Nishi beet ze niet door. Plus alles in de omgeving is schoon. Daarom gebruik ik ook flosdraad om ze af te binden. Dat is ook schone draad. Die trek ik heel strak aan omdat je geen opening wilt hebben.
Ja maar moet ik even op de laptop doen en zit op het moment mobiel.
xoranlover
Geplaatst: 30-12-22 14:30
luuntje schreef:
Marcella en Xoran dank jullie wel.
Kijken of Azula zelf ruim afbijt. Zo niet met ontsmette spullen helpen.
Hier is hoe dan ook de eerste weken komt er niemand behalve wij en mijn vriendin aan de kittens. Altijd handen ontsmetten in de eerste weken. Verder soms mensen die ik oké vind maar in de eerste 2 weken verder niemand aan de kittens en zeker niemand die thuis huisdieren heeft. Misschien streng maar ik voel me daar beter bij. En t is veiliger voor de kittens.
Tancreda4
Geplaatst: 30-12-22 15:55
Ach wat verdrietig muronia... Wat een verdriet... Sterkte
Fijn dat de anderen wel goed lijken te gaan. Ik hoop dat ze sterk en gezond mogen blijven. Ze zijn zo schattig
Mijn kat is weer de oude. Niet meer zo bang overdag. Hij krijgt nog wel zylkene en er hangt een feliway. Hij vind vuurwerk spannend, maar dat lijkt niet de reden van z'n angst te zijn geweest. Ik denk toch dat het meeuwen zijn geweest want hij zat pas kauwtjes te kijken in 't raam, maar toen er meeuwen in zicht kwamen rende hij op z'n buik naar z'n doos
Ik heb een doos met een opening en dekentje erin in de kamer staan waar hij in kan. Daar ligt hij de hele dag, ook nu hij niet meer bang is Verder licht aan, gordijnen dicht zodra het donker wordt, en hij luisterd naar de top2000 om het geluid buiten wat te maskeren
In z'n kasteel
robinxfellow
Geplaatst: 30-12-22 18:03
Hier zijn ze begin december al begonnen met vuurwerk afsteken, zeker rond het WK en nu de laatste paar dagen, maar Moos geeft er niks om. Ik ben ook niet thuis morgen overdag ivm werk en ga 's avonds wel rond de jaarswisseling naar m'n ouders. Tenzij hij opeens veel angst/stress laat zien maar daar ga ik niet van uit.
Het liefste zit hij op de vensterbank (of in de plantenbak..) om er naar te kijken
Nu zijn ze ook vuurwerk aan het afsteken maar meneer ligt er momenteel zo bij:
Charmant slapen met onderkin
Muronia
Geplaatst: 30-12-22 18:12
Marcella ik ben ook benieuwd naar foto's van ze nu. Wat gaat dat ook snel!
Robinxfellow een prachtige onderkin
Xoranlover.. ik weet niet of je binnenkort weer een nestje verwacht, maar zou het mogelijk zijn dat je een filmpje maakt van hoe je dat precies doet met de navelstrengetjes? Doorknippen, afbinden, hoe lang precies enz? Ik wil nooit meer hetzelfde meemaken en ik leer graag.
Tancreda ach die lieverd, gelukkig dat hij niet meer zo bang is.
Even tijd voor een lief filmpje van een hele tevreden Luna met haar 3 hele tevreden kindjes. Sinds vandaag zie ik de kleintjes gapen, dat ziet er zo lief uit!
Sommige katten zijn bang voor vuurwerk en ander katten lijkt het niet te boeien. Fijn dat een kasteel veiligheid biedt.
Muronia mooi stel. Wat voor ras is moeder, Burmaan?
Beifong had gehoord dat de kerstboom opgeruimd ging worden. Ze was al druk bezig met ornamenten te verwijderen. Stond gisteren om 2300 te stofzuigen omdat ze iets had laten stuk vallen.
@luuntje ik heb dinsdag de kerstboom opgeruimd. Tijdens een online meeting van werk besloten de 2 kittens als een malle om de boom te gaan rennen en dat ging fout. Ik was het zo zat dat ik na de meeting gelijk de dozen heb opgehaald en binnen 20 min was de boom weg
Mijn kerstboom staat nog veilig dit jaar. Ik ga hem komende week aftuigen. Meestal rond driekoningen.
Tot nu toe is het hier nog rustig met vuurwerk gelukkig. Af en toe een knal en dat is het wel.
Ik denk dat de kittens vanavond allemaal boven de 200 gram zitten. 2 zijn er al maar de derde was vanmorgen 196 gram. Het beginnen dikkertjes te worden. Vandaag zijn ze 10 dagen, dus ze zouden nu veilig moeten zitten van wat hun broertjes en zusjes hadden. Ik merk wel dat ik nog steeds niet gerust ben hoor. Ik let op alles en maak me meteen druk als ik denk dat ik wat geks zie. Het vertrouwen moet echt groeien. Ik ben zo benieuwd wanneer ze hun oogjes open gaan doen, dat zou nu ergens kunnen gebeuren he?