Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 20:43

Ik ben inmiddels aardig moe ja! Maar ze zijn het zo waard, wat een dotjes. Inmiddels hebben ze hun bandjes om en zijn ze gewogen. 1 is wel iets lichter dan de anderen (oranje), dus die houden we nu extra in de gaten. Steeds even goed aanleggen zodat ze goed kan drinken. Die ga ik morgenvroeg gelijk even weer wegen om te kijken of hij/zij aankomt, anders wordt het bijvoeren vrees ik.

Straks even de handdoek weer wisselen, dat doe ik even samen met mijn dochter, alleen is het zo'n gewurm.

Afbeelding

Afbeelding

purny

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 20:47

Trotse mamapoes!
Morgen ga ik Nova halen. Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen en stiekem vind ik het wel heel spannend

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 23:02

Te schattig <3 <3

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 23:04

Muronia, wat lief <3 , spam vooral veel en lekker slapen vannacht!

Heel veel succes en plezier morgen Purny!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 23:48

Muronia op wat voor gewicht zit oranje?
Wat je kunt doen zonder zelf bij te voeren. Een sterkere eerst aan een tepel aan de achterkant laten drinken dan die eraf halen en oranje eraan leggen. En die wat vader (elk uur als lukt) aanleggen.

En wat lichter maakt niet uit he. Zolang ze maar aan komen.

Is die wel aangekomen ten opzichte van het geboorte gewicht?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 23:57

Dank je voor de tip! Dit was de eerste weging, dus morgenochtend komt de tweede, dan kan ik zien of hij/zij aankomt. Ze woog nu 78 gram terwijl de broertjes en zusjes tussen de 84 en 98 gram wegen.

Ik heb een probleem met die gekleurde halsbandjes hoor. Je maakt ze vast met klittenband, maar ze klitten aan elkaar vast, waardoor ik al een paar keer 2 kittens van elkaar los heb moeten maken. Dat kan echt niet, dus ik heb die bandjes af gedaan want ik vond dit echt gevaarlijk zo. Maar ik heb wel iets nodig om ze goed uit elkaar te kunnen houden ivm het wegen. Iemand een betere tip?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 00:03

Muronia schreef:
Dank je voor de tip! Dit was de eerste weging, dus morgenochtend komt de tweede, dan kan ik zien of hij/zij aankomt. Ze woog nu 78 gram terwijl de broertjes en zusjes tussen de 84 en 98 gram wegen.

Ik heb een probleem met die gekleurde halsbandjes hoor. Je maakt ze vast met klittenband, maar ze klitten aan elkaar vast, waardoor ik al een paar keer 2 kittens van elkaar los heb moeten maken. Dat kan echt niet, dus ik heb die bandjes af gedaan want ik vond dit echt gevaarlijk zo. Maar ik heb wel iets nodig om ze goed uit elkaar te kunnen houden ivm het wegen. Iemand een betere tip?

Nagellak of elastiekjes.

Je hebt ook bandjes met een schuifje geloof ik.

Ik gebruik ze nooit dus verder kan ik je niet helpen.

Jammer dat je ze niet direct bij de geboorte gewogen hebt. Dan weet je ook meteen of ze goed drinken en genoeg eerste melk binnen hebben gekregen. 78 is prima. Ze zijn met 6 en is maar 6 gram minder. Ik heb nesten gehad waar bij de geboorte 12 gram zat tussen de zwaarste en de lichtste. Die is altijd wat lichter gebleven tot een week of 10 toen was ie opeens zijn zusje voorbij en bijna net zo zwaar als zijn broers. Die heb ik wel extra aangelegd in het begin. En altijd goed in de gaten gehouden maar bijvoeden doe ik niet in zo’n geval alleen als ze echt niet aan komen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 08:51

Nou ze zijn allemaal niet aangekomen tot nu toe.. net weer een weegmomentje gedaan.
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 10:44

Hoeveel uur zit er tussen de weegmomenten?

Het kan dus zijn dat ze gisteren vanaf geboorte flink aan gekomen zijn. En dat je nu te kort op je vorige weeg moment zit.

Normaal heb je geboortegewicht. Dan pak een aantal uur erna. En dan ga ik tenminste elke 12 uur wegen. Blijft er 1 achter dan kijk ik of ii die aan kan leggen en weeg nog eens.

Geeft moeders melk? Heeft ze geen verdikking onder de tepels? Eet ze goed? Wat eet ze? Is het koud of warm in het nest? Ligt ze er continue bij of niet? Allemaal factoren die mee spelen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 10:47

Tips kan ik niet geven.
Die klittenbandjes zijn dus onhandig.
Dat wordt zoeken naar nagellak.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 10:55

Kittenbandjes moet je inderdaad heel goed mee opletten. Ik gebruik ze wel, maar goed bevestigen is belangrijk en heel lastig.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 11:27

Afbeelding

Kingdom for cats heeft deze bandjes. Als je ze belt of mailt kan je ze waarschijnlijk zo ophalen. Zitten in nieuw Dordrecht.
Ik weeg ze altijd de eerste 2 weken in de ochtend rond dezelfde tijd en in de avond.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 12:13

Dank voor de reacties. Ik ben maar even met nagellak bezig geweest, dus het uit elkaar houden lukt nu. Een paar halsbandjes zitten wel goed dus die kunnen om blijven.

Tussen de weegmomenten zat ongeveer 12 a 13 uur. De kittens zijn goed op temperatuur en beweeglijk. Moeder doet ontzettend haar best, gaat er helemaal voor liggen, wast ze, slikt aan hun bipsjes en doet alles wat ze zou moeten doen. Het nest is lekker warm. Ik heb het warmtedekentje niet "aan" omdat ik denk dat het dan te warm wordt. Moeder is er praktisch de hele tijd bij (even snel kattenbak daargelaten). Ze eet rc mother and babycat brokjes en natvoer. We bieden haar regelmatig wat aan en ik heb haar ook al even zelf zien eten bij haar bakje (staat voor de doos). Eetlust is goed. Ik heb net poezenmelk gehaald bij de winkel, wil haar dat naast het water aanbieden.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 13:15

Weeg er eens 1 en leg die dan aan. Dan nog een keer wegen dan weet je in ieder geval of ze goed drinken en of moeders genoeg melk geeft.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 14:46

Dat is een slimme tip.

Ik sla jullie tips op fokkers.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 15:46

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 18:17

Anna79 schreef:

Dank je wel.
Ze is inmiddels thuis en zit sindsdien onder het bed. Ik heb haar nog niet gezien

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 18:21

Purny gefeliciteerd met je huisgenoot.
Hopelijk is hij/zij snel gewend.

Xoran en de rest, fijne feestdagen

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 19:08

Purny sorry dat ik over je heen heb gelezen. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Jammer dat het even duurt voordat je ervan kunt genieten he? Hopelijk laat ze zich snel wat meer zien.

Xoranlover (mooie foto) en jullie allemaal natuurlijk hele fijne feestdagen!

Ik heb de dierenarts gebeld om te overleggen. Ze denkt dat Luna's melkafgifte nog wat op gang aan het komen is omdat het haar eerste (en best wel grote) nest is. Ik moet de kittens elke 2 uur bij mama aanleggen en als ze daar uitgedronken zijn de fles aanbieden zodat ze zich goed zat kunnen drinken. Tot nu toe willen ze absoluut niet van het flesje drinken.

Luna zelf krijgt goed voer maar ze mag nu nog meer natvoer en gelukkig lust ze de poezenmelk ook. Dat zou moeten helpen om de melk goed op gang te krijgen.

Om 19 uur hebben we weer een weegmoment. Ik hou mn hart een beetje vast.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:28

purny schreef:
Anna79 schreef:

Dank je wel.
Ze is inmiddels thuis en zit sindsdien onder het bed. Ik heb haar nog niet gezien

Och ja, zo gaat dat met die poezels hè. Die van mij zat twee dagen achter een kast, daarna was hij ontdooit en ging het wennen heel vlot. Succes met geduld hebben O:)
Ik heb in het begin veel bij die van mij gezeten en met hem gepraat zodat hij mijn stem leerde kennen en lekker gepaaid met snoepjes.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:40

Afbeelding
Kleine sneak peak. Ze is eventjes onder het bed vandaan gekomen, heeft de boel een beetje bekeken en nu weer onder het bed...

Maak niet uit Muronia, je hebt het druk zat met de kittens.

Succes met wegen

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:48

Ik heb een paar dagen niet meegelezen hier. Wat een geweldige foto’s van de kittens!

Gisteren is m’n keuken omgetoverd tot een poezenwellness… Er kwam een poezentrimster voor Sia en Vajèn. Ik was een beetje bang hoe het met Vajèn zou gaan, want zo leuk en lief ze is, ze is de schrik van elke dierenarts. Maar deze mevrouw had een zakje valeriaan bij zich. Dat legde ze op tafel en het interesseerde Vajèn echt niet meer wat er werd gedaan, ze was dol
Op het zakje. Het resultaat is een prachtige poes.

Sia vond het minder. Ze zal niks doen, geeft zich over, maar de trimster vond dat geen basis om aan de slag te gaan. Ze zei “ik laat haar nu wennen aan mij en aan de spullen, ik doe wat kan, maar ga niet over haar duidelijke grens”. Vond ik fijn.

Afbeelding
Vajèn na de behandeling.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:09

Purny wat een mooie kat.

Muronia hoe is het wegen gegaan?

Chevax, luxe een spa voor katten.

Mijn zussen hadden weer eens een worm gevangen in de tuin en mee naar binnen genomen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:26

Nou das al heel dapper purny, wat een leukerd <3

Chevax dat klinkt als een hele fijne aanpak van de trimster. Wat kijkt ze! :+

Een worm? Haha laat ze muizen gaan vangen _O-

Het wegen.. nou, ik zie bij 5 van de 6 een heel klein beetje groei. De zesde moet nog even op dat keerpunt komen hoop ik.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 23:02

Vooral paars vaak aanleggen. En anders blauw eerst aan een tepel en zodat die vast hangt eraf halen en paars daaraan leggen. Dan hoeft die minder moeite te doen om alles op gang te brengen.

En ja moeders moet flink eten zogende poezen eten bij mij in het begin vooral ontzettend veel vlees. Rond de 100 gram rauw vlees op een dag. En onbeperkt brok. Maar ze geven echt de voorkeur aan vlees. Hoef bijna nooit bij te flessen.