De fantastische Dobermann *Is geplaatst!! zie pag. 18*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wesseltje

Re: De fantastische Dobermann *Is geplaatst!! zie pag. 18*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:44

Ik zat er nog aan te denken! fijn dat alles nog steeds goed gaat!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 00:20

Morgen! Go jij! Go jij!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 00:35

Wuis schreef:
Morgen! Go jij! Go jij!

Heel veel plezier!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:22

Nou, Wuis is geweest, met een Dobermann-vriendin, ze hebben tientallen foto's gemaakt, je kunt het zo gek niet opnoemen (ook met pelle er bij), en het was... geweldig, ze zit nu warschijnlijk een paar leuke foto's uit te selecteren om op deze site te zetten. Wat was het een leuke en geweldige dag! Ik had taart, het was mooi wee, dus alles kon buiten rennen, jongens, meiden, ik weet het gewoon niet meer.... Wat moet ik nog zeggen of vertellen, MIro/Valco is zo fraai aangekomen, dat werd tijd, toen Maaike het hek doorkwam, was hij dolblij, tien minuten later, gedroeg hij zich eigenlijk alsof er geen Maaike meer was. Ik zat op haar te letten: doet het haar pijn, vindt ze it erg? Maartsja, waar het haar om te doen was: die hond een goed tehuis, ja, ik denk, dat ze zelf zag, "het is goed zo". Mijn broer met zijn Flatcoatyed Retriever "Blackie" kwam er ook nog bij ( men kon zich nl. niet voorstellen, dat Pelle, als teef ECHT geen problemen daarmee had, nou, echt absoluut en totaal niet, dus) en alles ging goed, beter en fantastisch, de dopbermann-vreienden hjadden een grote reu BALDOR, meegenomen, dat kon natuurlijk nioet met Valco, maar we zijn wel naar het "vennetje" vlak achter mijn huis gelopen (zaterdagmiddag; neem ik DE VALK dus nooit mee...) maar4 er was niemand behalve toevallig met zijn hond, hebben die Baldor en Blackie toch een partij lopen spelen daar zeg... Achteraf gezien had ik ook wel Valco meem kunnen nemen, maar ja,dan had Baldor(die dus al uren in de auto had zitten wahten) ook geen kans gekregen. Hoe dan ook: het was een gweldige dag. Ik denk dat Maaike (Wuis) nu wel helemaal gerustgesteld is.
Dat kan ze ook: ik ben volslagen dol op die hond en (helaas, ik kan en mag niet voor HEM spreken, maar ... volgens hij ook wel op mij (of ons) ). Ik heb prive al de foto's (ganagana), jullie krijgen ze denk ik morgen.
Hoe dan ook: DE FANTATISCHE "WHATEVER HE IS CALLED", is niet alleen geplaatst, maar gewoon thuis gekopmen (je zou willen, dat het meerdere dieren zo overkwam...)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:29

Mag ik nog iets zeggen? Maaike (Wuis): I LOVE YOU, en dat ook namens hem, MIRO, VALCO, zonder jou, was hij al van de aardbodem verdwenen. Dank je, dank je, dat je o veel mopeite hebt gedaan. Waarom zet ik dit op het openbare forum en niet in een PB? Misschien, heel misschien, denkt iemand, die twijfelt, want dat deed ik ook, dan: lat ik de stap wagen, het zijn toch LEVENS, ik heb er ook zo tegen aan zitten hikken, mag je gerust weten. Maar.... "t is gelukt. We saved a live.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:50

Ben heeeeeel erg benieuwd naar de foto´s! en leuk dat Wuis Valco weer even kunnen zien, na al haar werk wat ze verzet heeft Knipoog

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 01:15

Komen er aan, ik heb het merendeel al, maar zoals je van mij weet, inmiddels: geen idee wat ik er verder meem moet, (de vistie (Bep) en Wuis) probeerden mij vanmiddag op het terras weer even uit te leggen "hioe gemakkelijk dat toch is", nou bespaar je de moeite, na drie zinnen ben ik de drad al kwijt, laten hun tweetjes die mooie foto's maar op deze site zetten, ik snap er helemaal niets van, ik ben in staat om alles te wissen ook nog, including m'n eigen website, dus laat maar ...) Moprgen zullen er wel hel;e leuke foto's op staan. Nou ga ik slapen... ik heb ook nog paarden... Groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:19

De eerste foto's staan hier (even op de link klikken)!

[BB-ITP] VALCO (voorheen Miro) met zijn Dober vriendinnetje Pelle!

De foto's van Bep heb ik inmiddels ook gekregen, zitten echt hele leuke bij, maar ik heb nu geen tijd om ze erop te zetten want ik moet nu eerst naar de paarden en als ik terug ben op een *vreselijke saaie en verplichte* familie-verjaardag. Blauw oog

Maar als ik vanavond terug ben zal ik de andere foto's er ook direct opzetten in Valco's nieuwe fototopic. Lachen

Ik vond het erg leuk om hem weer te zien, je herkent hem gewoon haast niet meer terug, zo mooi!! Hij heeft het echt heel erg goed nu. Dus de enige die pas ECHT bedankt moet worden ben jíj, Constantijn. Haha! OK dan!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:05

He, wat leuk dat Bep ook mee is geweest!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 07:57

Nou, dan maar het laatste nieuws: het gaat uit de kunst met Valco, alleen heb ik nu gekneusde ribben. Was met hem en Pelle naar het vennetje gegaan op warme vooravond, konden ze lekker zwemmen. Toen ik terug wilde gaan riep ik ze, kwamen de idioten keihard aanrennen, en dreunt Valco schuin achter in mij knieholte. Maakte ik een slag van 180 graden en bens viel ik zijdelings op mijn ribbenkast op het asfalt van de weg. Resultaat: gekneusde ribben. Eerst dacht ik dat ik er wat gebroken had, zo'n helse pijn doet dat. Val je niet van je paard, dan maar over je hond. Hij bleef netjes bij me staan wachten toen ik naar adem happend op de weg lag, de brave borst, hij begreep er natuurlijk niks van.
Verder heeft hij geen enkele terugslag meer ghad wat het bewegingsapparaat betreft en is hij nog wat aangekomen, je ziet totaal geen botdelen meer uitsteken; hij is mooi gestroomlijnd nu. Verder heb ik nog een aantal nieuwe foto's, die kan ik er misschien nog op (laten) zetten, en dan is het denk ik wel "schluss" met dit tpic aangezien er ook niemand meer op reageert, begrijpelijk, want er valt verder van hieruit ook niks te melden, behalve positieve berichten. Hopelijk bereikt hij bij mij nog een flinke leeftijd!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:27

iig super dat de hond het zo naar zn zin heeft....

en op fotos in andere topic ziet hij er ook echt goed uit...

Terpentijn , je hebt vast nog veel plezier van hem, en dood gaat ie nog lang nog niet.....hij denkt vast dat ie al in de hemel is...haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:43

terpentijn schreef:
Nou, dan maar het laatste nieuws: het gaat uit de kunst met Valco, alleen heb ik nu gekneusde ribben. Was met hem en Pelle naar het vennetje gegaan op warme vooravond, konden ze lekker zwemmen. Toen ik terug wilde gaan riep ik ze, kwamen de idioten keihard aanrennen, en dreunt Valco schuin achter in mij knieholte. Maakte ik een slag van 180 graden en bens viel ik zijdelings op mijn ribbenkast op het asfalt van de weg. Resultaat: gekneusde ribben. Eerst dacht ik dat ik er wat gebroken had, zo'n helse pijn doet dat. Val je niet van je paard, dan maar over je hond. Hij bleef netjes bij me staan wachten toen ik naar adem happend op de weg lag, de brave borst, hij begreep er natuurlijk niks van.
Verder heeft hij geen enkele terugslag meer ghad wat het bewegingsapparaat betreft en is hij nog wat aangekomen, je ziet totaal geen botdelen meer uitsteken; hij is mooi gestroomlijnd nu. Verder heb ik nog een aantal nieuwe foto's, die kan ik er misschien nog op (laten) zetten, en dan is het denk ik wel "schluss" met dit tpic aangezien er ook niemand meer op reageert, begrijpelijk, want er valt verder van hieruit ook niks te melden, behalve positieve berichten. Hopelijk bereikt hij bij mij nog een flinke leeftijd!

Geweldig om te lezen dat het zo goed met hem gaat! OK dan!

Wel sneu dat hij je zo heeft toegetakeld, hij is ook zo onhandig. Clown

Als je me de foto's mailt zet ik ze er wel even op! ( maaaaj@hotmail.com )

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:55

Wat super om te horen zeg!
Ben blij dat het zo goed gaat met Valco!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 02:05

Hb Maaike gePB-t ivm de fotoos. Als dit topic voordien mocht worden afgesloten, voordat zij de fotoos er op kan plaatsen, o zij het dan, maar dan hjeeft zij ze in elk geval. 't Gaat nog steeds ... hey, waarom had ik deze hond niet eerder? Dat zegt genoeg, denk ik, je moet er niet aan denken dat Mister Wobbler was afgemaakt, dat zou nou toch zo ongeloofelijk jammer geweest zijn. Natuurlijk weten we niet - weet niemand - eventueel hoe lang nog, mar HIJ is dar niet mee bezig. Ik ook niet. Hij is hier nou, geliefd, gezond en geweldig, o zie ik hem, elke dag. Dank de Grote Voorzienigheid, of, Maaike/Wuis. Anders was dat geweldige dier al dood geweest. Laat dit hopelijk een inspiratie zijn (we zitten tenslotte op BOKt) voor ieder ander om het nooit op te geven, en te proberen alles te doen (al ben je zelf niet diegene), te helpen, niet bij voorbaat te denken dat het wel niet zou lukken (Canjer, het paard), maar probeer. Mijn (autistische) broer zegt altijd, als ik het weer eens moeilijk heb omdat ik niet alle dieren van de hele wereld kan redden: als je er EEN redt, dat red je ze allemaal. Ik begreep daar nooit iets van, maar misschien moet je het anders zien, simpel, zoals hij: eentje is er dan ook maar eentje, inderdaad.Maar dat horen en zien anderen. Misschien raken ze daardoor geinspireerd?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:08

Prachtig gezegt Constantijn,
Die hond heeft toch maar geluk gehad met jou,
Ik hoop dat je nog lang plezier van hem kunt hebben!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:24

xXVeronaXx schreef:
Prachtig gezegt Constantijn,
Die hond heeft toch maar geluk gehad met jou,
Ik hoop dat je nog lang plezier van hem kunt hebben!

Hier sluit ik me volledig bij aan Lachen
Leuk dat er weer foto's aankomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:59

Ontzettend fijn dat het zo goed gaat. Ik heb helaas nog geen foto's ontvangen, ik stuur je even een pb terug. Lachen

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:01

Het gaat fantastisch met de hond "Miro", (dat was zijn "asielnaam"), die naderhand "Valco van de Groote Maat" bleek te zijn, de "verloren geraakte", zelfs internationaal bekende (Belgie, Italie, Portugal, wedstrijden) wedstrijd-Dobermann. Ach ach, hoe kan het zo lopen... hij werd nooit nummer EEN. Kenen we dat niet van renpaarden. Of van dravers? Gelukkig kenden een heleboel mensen hem WEL, en die hebben mij op het spoor gezet van zijn ware identiteit. Daar weet ik nu inmiddels alles van. Het is geen Hondensite, dus iedereen ie nog geinteresseerd is in het verdere verloop: moet ik doorverwijzen naar de DVIN (Dobermann Vrienden in Nederland) site of naar de site van de DOlle Dobermanns. Daar is van alles over Valco te lezen en te zien, en ik ben daar ook nog steeds: terpentijn.
Het bleek achteraf (voor de mensen die daar niet heen gaan surfen), dfus gewoon een superbekende, maar afgedankte sporthond te zijn, die ALLES heeft gehaald aan diplomaatjes en certificaatjes (Goggle maar eens: stamboom van: Valco van de Groote Maat), mar ja, je werd er maar niet nummer 1 mee... Dus!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:25

Echt zo zonde dat zulke honden zomaar gedumpt worden. Snap niet wie dat kan.

Ben heel erg blij voor de hond dat hij nu toch een lekker leventje heeft Lovers
Mijn vader kent de naam 'van de groote maat' inderdaad!!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:26

dat meen je niet Terpentijn, zo'n sportcarrière en dan gewoon gedumpt omdat ie net niet de top haalde ? Tsss... ménsen...
Gelukkig zijn jij en Wuis op z'n pad gekomen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 01:06

Zoiets kan ik ook niet geloven... als het niet letterlijk op mijn pad was gekomen . Toen ik hem (doordat ik gewoon iets "verkeerds" aanklikte, en daardoor toevallig in Beestenboel terecht kwam, en ik alleen maar er op klikte van "De fantastische Dobermann Miro zoekt een tehuis", wat ik ik zeg het eerlijk, ook nooit gedan zou hebben als er ipv Dobermann iets vn Cockerspaniel of Border Collie had gestaan) ja, toen las ik dat die hond 28 maart zou afgemaakt worden. En ik BEN nou eenmaal een dierenliefhebber, maar wel met 17 jaar Dober-ervaring.. Vreselijk. Echt hel erg, toen ik hem voor het eerst zag in april, in dt asiel...da viel me bar tegen. Maar ja.. wat doe je? Proberen.
Het is gelukt, in elk geval.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:10

Heb je al contact gehad met Tinie? Haha!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 09:44

ik zag je ook al op de dvin site....

valco van de groote maat kwam mij ook al bekend voor...

nou lekker dat deze afgedankte hond, nu lekker bij jou voor de kachel ligt....!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:41

Hij is helemaal SUPER. Superleuk, en superlstig af en toe. Hij heeft en paar ogen in zijn knars, dat hou je niet voor mogelijk. Die vertlden mij toen al, toen ik nog NIKS wist : "Kijk naaar me. ZIE je me wel? Weet je wel wie ik ben of wat ik heb meegemaakt? Dat viel me wel op. Toen ben ik gaan zoeken. En hij had GEEN ongelijk. Hij WAS ook iemand speciaal. En nog, nou hij uit de sport is. Dat bleeek toch ook wel? Een stagiaire (Wuis/Maaike) bij het asiel is toch niet voor niets een hele campagne voor hem begonnen? Miro, de zwerver ..... welnee, de ex-IPOI, II en II, ex-Schutzhund, ex-Speurhond-I en og zo wat gehaalde certificaten, DAT is Valco van de Groote Maat ......
De hond die wedstrijden pak/manwerk, speur, alles heeft gedaan in Italie, Belgie, Spanje, Duitsland.....
DAT is de knoert, die met het pak/manwerk ZO hard inkwam dat ze hem geblokt hebben, met nekblessure ten gevolge. Voor de sport is hij verloren, mar hij is pas 7 jaar (net) dus kan nog gezellig bij mij een aantal jaren mee. Pelle(de teef die ik heb van 9 jaar) is hier ook helemaal blij mee. En anders ik zelf wel!

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:53

Wat bijzonder zeg...maakt hem nog specialer dan hij al was....
Heb je nog een recente foto?