Oana heeft in Roemenië weer een nest gedumpte pups van ongeveer een maand oud gevonden. Geen mama hond in zicht en eigenlijk heeft ze geen plek en geen geld om ze op te vangen, maar met de winter die eraan komt kon ze ze ook niet laten liggen, dan waren ze sowieso verhongerd en dood gevroren.
Roemenië blijft toch wel een hel voor de meeste dieren. En ik wilde dat ik meer kon doen als alleen een kat opvangen, maar ik kan het alleen maar delen en hopen dat mensen willen helpen. We zijn echt wanhopig op zoek naar opvang adressen, vooral voor honden, maar ook voor katten. Dus heb je plek, ken je iemand. Alsjeblieft help deze dieren.
Percy
Geplaatst: 28-11-24 18:30
Maar deze kunnen toch niet naar België of Nederland verhuizen zonder al hun entingen en gezondheidsverklaring gezien hun leeftijd?
Vreselijk dat die arme dieren zo behandeld worden.
Hoe krijg je het over je hart om die pups te dumpen .
Maar, concreet Rockwitch, ze zijn nu 1 maand oud zeg je? Wat kost het ginds per pup tot de leeftijd van 15 weken, de leeftijd dat ze hier geadopteerd kunnen worden, aan eten, ontworming en inenting incl. hondsdolheid ?
Ik zal eens navragen wat de pups ongeveer zouden kosten tot ze klaar zijn om te reizen. De dierenarts kosten zijn daar gelukkig wat lager als hier, maar ja voor een nest van 7 lopen die kosten hard op. Ik vraag het bij Oana even na en dan kom ik erop terug.
Het klaarmaken als in vaccineren etc kost ongeveer €70,- castratie voor teef en reu kost €40 in Roemenië. Qua voer is het lastig uitrekenen.
Overigens zijn de 7 pupjes bij iemand ondergebracht die er ook schijnbaar al baasjes voor heeft. Dus dat lijkt allemaal goed te komen. Oana gaat zaterdag naar een kerkhof waar heel veel pups gedumpt worden, die voert ze en als ze denkt dat het niet anders kan neemt ze ze mee. Hopelijk met moeder, maar vaak zijn ze zonder mama gedumpt.
Dinsdag wordt Lucy gesteriliseerd. Er zijn al vier geïnteresseerden geweest maar omdat ze nog niet geholpen is haken ze af. Nou was ze eerst nog wat jong en erg klein dus wilden we wachten. Nu is ze wel groot genoeg dus laten we het toch maar doen
O jeetje , dat is een knapperd .. Het is dat mijn oude Brit van 15 jaar geen kitten om zich heen wil hebben, maar anders was deze van harte welkom hoor
Deze kittens zijn allemaal voor de vaccinatie geweest. Allemaal kunnen ze geadopteerd worden, alleen een van de grijze niet. Maar weet niet welke haha.
Lucy is dinsdag gesteriliseerd en je zou niet zeggen dat ze geopereerd is. Ze voelt zich kiplekker. Mijn dochter heeft voor Sinterklaas een Squishmallow gehad en Lucy vind die erg lekker om op te liggen haha.