De natuur in eigen omgeving

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13243
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 22:46

Afbeelding

Deze prachtige,maar ook beetje enge spin boven de bank in onze huiskamer.

prompter

Berichten: 11494
Geregistreerd: 28-09-02

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 07:43

Zo,n spin had ik laatst in het bad zitten :). Ik heb hem maar gevangen en in de tuin gezet.

En de foto's uit moeders tuin zijn mooi.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 23:35

Afbeelding

Ik hou van de iets lager staande zon in deze tijd van het jaar <3

xYaartje
Berichten: 1486
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 14:44

Mooie foto's allemaal <3 ! Genieten!

Sorry dat ik zo afwezig ben de laatste tijd. Er is zo ongelooflijk veel aan de hand op het moment dat de motivatie om foto's te maken een beetje behoorlijk gezakt is.

Had op zaterdag 2 september ook een ESDR sessie met Asfaloth waaruit bleek dat zijn hartslag te hoog bleef. Dit wilden we laten onderzoeken door de DA. Mijn pony lag ook steeds meer waardoor de alarmbellen ook afgingen. Vorige week op maandagochtend de DA gebeld en helaas heeft mijn pony vorige week maandag de diagnose hoefbevangen gekregen. Wat ook zijn hoge hartslag weer verklaarde.
Medicatie mee gekregen en ik moest ook gelijk regelen dat die van het gras af kon (waar hij stond is alleen gras dus moest mijn pony die dag ook echt verhuizen en gezien ik geen rijbewijs heb moest ik ook vervoer regelen, maar de mensen van de huidige plek hebben Asfaloth heel lief opgehaald met hun trailer).
Dat was gelukkig allemaal snel geregeld. Afgelopen maandag is mijn pony nog verhuisd naar waar die nu staat en afgelopen vrijdag na foto's van de hoeven gemaakt te hebben en controle van de DA heeft mijn pony helaas de diagnose Chronisch Hoefbevangen gekregen.
Godzijdank allemaal te managen, maar mijn pony mag niet meer op het gras. Hooguit misschien max 1uurtje, maar of ik dat ooit nog aandurf...
Gelukkig heb ik al een plek kunnen regelen waar ik eventueel heen kan die een zandpaddock, goed hooi en een maatje voor Asfaloth hebben mocht blijken dat we op de langere termijn niet hier kunnen blijven waar we nu staan, maar ik ben de mensen van de huidige plek al zo dankbaar dat ze vorige week maandag echt direct voor ons klaar stonden toen ik belde dat Asfaloth van het gras af moest <3 .
En ze denken zo onwijs lief mee met alles <3 . Gewoon al dankbaar dat ik op de huidige plek aan zijn herstel mag werken <3 . Een andere pony, zijn beste vriendinnetje, uit dezelfde kudde staat daar ook om te herstellen van HB dus gelukkig hebben ze elkaar <3 .

Asfaloth gaat gelukkig wel goed. Medicatie doet zijn werk. DA was ook tevreden met hoe alert en actief en hoeveel beter Asfaloth vrijdag al liep. Vanmorgen had ik ook een wilde pony naast mij met aan de hand stappen :') . Wilde een stukje draven omdat die dat zelf aanbood, maar meneer dacht er anders over :') .
Dus alle motivatie die ik had opgebouwd om weer te fotograferen en foto's te editten is weer eens flink gezakt. Komt wel goed en een break is soms ook wel eens fijn!

Maar zo leuk en fijn om te zien dat dit topic gewoon door loopt en jullie met plezier de foto's blijven posten.

prompter

Berichten: 11494
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 17:28

Fijn dat je zo'n goede plek voor je paardje hebt gevonden Yaartje!

Ik ben vandaag weer op pad geweest in mijn eigen provincie, nu aan het water in Stellendam :)

Zilverreiger:

Afbeelding

Meeuw:

Afbeelding

Lepelaars:

Afbeelding

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 22:53

Mooi Prompter! Ik moest even opzoeken waar Stellendam ligt haha :)

prompter

Berichten: 11494
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 18:07

Het was ook nog best een eindje rijden vanaf Den Haag :j. En ik deel jouw voorkeur voor de lager hangende zon deze maand.

Nu twee plaatjes echt uit de eigen omgeving, namelijk de plek waar mijn paard staat (draf- en renbaan Duindigt, 20 hectare met gras en bos :) )

Afbeelding


Afbeelding

_Karlijn
Berichten: 6525
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 18:40

Wel héél erg in eigen omgeving, namelijk aan de binnenkant van mijn raam (kat helemaal leip): een agaatvlinder.
Liet zich wel mooi fotograferen maar toch even buiten gezet (vanwege de kat die haar eigen stormbaan creëert achter de het gefladder aan := )

Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 14:41

Ik vond deze paddenstoel in het bos iets verderop, hmm helaas verkeerd scherpgesteld zie ik nu.
Afbeelding

En mijn frambozen zijn erg in trek bij deze beestjes, ik weet alleen niet wat het zijn, ze gaan wel beleefd opzij als ik de framboos wil plukken :P
Afbeelding
Afbeelding

_Karlijn
Berichten: 6525
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 15:26

Dat zijn wantsen, vraag me niet welke soort :D

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 16:16

Oh nog meer wantsen, ik heb ook al een heel leger vuurwantsen in de tuin die altijd op een kluitje op de schuurdeur zitten te zonnen :P

haffiefreak

Berichten: 1712
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 18:27

Afgelopen zondag door het bos op De Eese gelopen. Een natuurgebied in de kop van overijssel. In de buurt van Steenwijk.
Overal stonden al paddestoelen.
De foto's zijn met mobiel gemaakt dus niet de mooiste kwaliteit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier rechts in beeld is onze hond. :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

prompter

Berichten: 11494
Geregistreerd: 28-09-02

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 19:21

Oh heerlijk de Eese. vroeger al veel in rondgezworven en volgend jaar ga ik in Steenwijk wonen *\o/*

haffiefreak

Berichten: 1712
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 19:49

prompter schreef:
Oh heerlijk de Eese. vroeger al veel in rondgezworven en volgend jaar ga ik in Steenwijk wonen *\o/*


Wij lopen ook veel bij de grafheuvels.
Net als de Woldberg, ook heerlijk lopen.
Waar ergens in Steenwijk ga je wonen? Hoeft geen straat te noemen hoor.

prompter

Berichten: 11494
Geregistreerd: 28-09-02

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 20:00

Vlakbij de Schansweg, Beitelbuurt denk ik dat het heet?

haffiefreak

Berichten: 1712
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 20:31

prompter schreef:
Vlakbij de Schansweg, Beitelbuurt denk ik dat het heet?


Volgens mij oostwijken de beitel. :?
Ik wens je alvast veel woonplezier in Steenwijk.
En dan komen we vast ook prachtige foto's van de omgeving tegen.

prompter

Berichten: 11494
Geregistreerd: 28-09-02

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 20:47

Dankjewel, ja dan ga ik daar lekker op pad want ik hoef dan niet meer te werken (vervroegd pensioen :) )

_Karlijn
Berichten: 6525
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 19:24

Met mijn vorige camera was iets mis, mét geheugenkaartje van 64gb kon hij nog steeds maar 11 foto's opstaan :') , hij werkte ook nog eens op 4 AA batterijen en was na een half uur leeg, en de foto's waren niet de beste kwaliteit..

Mijn moeder houdt ook van fotograferen en had voor haarzelf een nieuwe camera aangeschaft, en heeft mij haar oude gegeven <3 een Fujifilm Finepix HS50 :):)
ZO blij mee! Kan dus weer lekker gaan fotograferen (als m'n lijf meewerkt).

Dit is alleen bij m'n moeder in de tuin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

prompter

Berichten: 11494
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 17:20

Mooi die close ups!

Hier een roodborst die nog niet helemaal door de rui heen is zo te zien <3

Afbeelding

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 19:22

Mooi Karlijn! Wat Heerlijk zo"n camera!

Mijn favoriete vroege ochtenden; must en de zon die op komt <3

Afbeelding

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 17:52

Afbeelding

Zeer zeker geen indrukwekkende foto, maar wel altijd een mooi moment om een roofvogel (buizerd denk ik) te zien. :wow:


Afbeelding

Beetje jammer van die lantaarnpaal :D , maar genieten van de eerste herfstkleuren <3

prompter

Berichten: 11494
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:46

Even de rode letters negeren, want dit was wel heel erg in de eigen omgeving; in mijn eigen tuin, zo'n 2 meter van deze beauty vandaan :D


Afbeelding

xYaartje
Berichten: 1486
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 19:07

Wat een prachtige foto's allemaal!

Prompter: Wat onwijs gaaf zeg!!! Dat is wel heel dichtbij en dan blijft die nog even zitten ook. Alle vogels hadden zich verstopt zeker?

Hier staat het fotograferen helaas nog altijd op een laag pitje. Ben duidelijk nog aan het bijkomen van alles wat er in september is gebeurd rondom Asfaloth zijn gezondheid. En nu ik er een 2de pony bij heb (wat niet de helemaal de bedoeling was :') Maar ik werd verliefd op het veulentje dat in de vorige wei van Asfaloth is geboren. Asfaloth heeft hem geboren zien worden en de rest is geschiedenis. Sta nu met beiden bij de fokker van mijn veulen aan huis ) merk ik dat ik sowieso minder tijd heb. Het weer helpt natuurlijk ook niet echt mee. Van het voorjaar wil ik wel weer wat meer gaan wandelen!
Het editten van foto's wil ik binnenkort wel weer gaan oppakken dus wie weet wat ik dan nog kan delen!

prompter

Berichten: 11494
Geregistreerd: 28-09-02

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:45

Yaartje: de mussen die in onze tuin wonen hielden zich verborgen in de struiken, de sperwer is zonder prooi weer weg gegaan. En jouw foto's komen later wel weer :j

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:32

prompter schreef:
Even de rode letters negeren, want dit was wel heel erg in de eigen omgeving; in mijn eigen tuin, zo'n 2 meter van deze beauty vandaan :D


[ [url=m/DoGbvt.png]Afbeelding[/url] ]


Oh mooi zeg <3