Mabel onze drachtige Skinnycavia!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Re: Mabel onze drachtige Skinnycavia!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:14

Ze doet het prima, is al weer ietsje aangekomen en voelt zich goed. Ze heeft het wel snel koud en zit nog wel onder de warmte lamp.

De hechtingen kijken we af en toe eventjes naar, ziet er netjes uit, ze zit er ( nog ) niet aan.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:24

Plaats je nig eens een foto van d'r? ;)

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:09

Fijn dat het goed gaat met mabel en dat ze lekker eet.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:12

Morgen zal ik even nieuwe foto's van haar maken. lig nu in me nest en ook Mabel ligt al lekker in haar fleecemandje te slapen.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 08:40

Gelukkig fluit ze naar je en is ze levendig.
Goed teken dat ze ook eet, nu nog wat bij komen in gewicht.
Ze gaat het wel redden.

Jammer dat de fokker zo verkeerd bezig is, waarvan de cavia's de dupe zijn.

Trouwens geweldig om te lezen dat de dierenarts zich zo heeft ingezet voor Mabel, en jullie spulletjes gratis heeft gegeven die verdient een dikke pluim *\%/* *\%/* .

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:05

Mijn cavia's lusten ook graag paarden muesli. Misschien is dat wat voor Mabel nu?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 15:55

Afbeelding

En deze heb ik gisteren gemaakt, wist _AAASCHAAA_ niet :Y)
Afbeelding

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:15

jummie :9
Fijn dat het haar smaakt!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:37

Fijn dat ze zo lekker eet en alweer fluit. Die mais is idd ook een lekkere en goede dikmaker, heb ik ook gegeven aan mijn skinny, die was toen net zo mager als Mabel nu.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 08:50

Mabel krijgt sinds vandaag dwangvoeding 3 keer per dag. Ze komt niet aan en is vandaag Zelfs afgevallen terwijl haar gewicht al griezelig laag is.
Ondanks dat voelt Mabel zich kiplekker. Vandaag mag ze as het goed is weer lekker op zaagsel, dat zal ze wel lekker vinden want ze zit nog steeds op een laken.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:51

Aww jeetje :n Raar dat ze alleen maar afvalt zeg.. Hoop dat ze snel weer de oude word!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:22

Is inderdaad raar dat ze afvalt, eet ze minder dan in het begin, dat ze nu dwangvoeding krijgt?
In ieder geval beterschap!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:27

Ze eet gewoon niet genoeg. Voordat ze geopereerd was at ze gewoon, niet veel, maar wel genoeg, ze zal nooit dik worden. Nu eet ze gewoon te weinig om te herstellen. Ze eet wel gewoon maar weinig brok, groente wil ze wel maar ook allemaal maar een paar hapjes. Ze woog gister 588 vannochtend 561. Nu krijgt ze critical care met een poedertje erdoor voor zwakke, zogende en zieke dieren.

Ze wil nu wel aardig de dwangvoeding nemen maar ze moet het wel met een spuit in de mond krijgen, dan eet ze het wel, zelf pakken van een lepetje ofzo, dat wil ze niet.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:13

He, wat vervelend dat ze afvalt! Ik weet niet of ze worteltjes lust maar gepureerde worteltjes deden het bij mijn konijn heel goed toen ze dwangvoeding moest krijgen. Ik deed dan voer, water en worteltjes in de blender. Misschien dat het ook iets voor Mabel is?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 18:04

Mabel eet wel wat wortel maar daar zit niet genoeg in. De critical care bevat alles wat ze moet hebben, maar daar is ze dus niet echt fan van. Wortels eet ze wel gewoon, alle groente eet zel wel gewoon, maar niet genoeg, ook moet ze brokjes ed goed eten maar dat eet ze maar minimaal.

Ik heb wel een potje brocolie en wortel babyvoeding, maar dat wil ze ook niet :P

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:14

Ach wat sneu dat ze zo afvalt .... Hopelijk lukt het om haar terug op gewicht te krijgen.
Plast en poept ze wel goed?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:24

Alles gaat op het eten en aankomen na heel erg goed. Ze poept en plast zonder problemen. Raced door het hok, springt en is ook heel aanhankelijk en fluit om vanalles.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:26

Dat is in elk geval fijn!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:30

Er is weer een nieuw zorgenkindje. Een zeugje van net 5 maand. Komt uit een dierenwinkel en mocht weg omdat ze haar hoofd scheef houd. Ze is wekenlang behandeld door hun dierenarts, die dacht oorontsteking maar het hielp niet, die dierenarts wist het niet meer.

Nou zit ze sinds vanmiddag bij ons. Het eerste wat me opviel, ze heeft een bol oogje en zit heel stil. Ze reageert nergens op. Ze zat in een kikkerhouding ( met de achterpootjes ). Toen met voelen kwam de schok, ze is drachtig, en nog behoorlijk ver ook, de jongen schoppen erg hard, je ziet heer buik helemaal opbollen bij een schopje. Daarbij heeft ze ook beginnen ontsluiting.

Net naar de dierenarts en die zegt ook, duidelijk drachtig! Hij heeft haar onderzocht en kwam helaas ook tot de conclusie dat ze stekeblind is. Nou maar hopen dat alles nu wel goed gaat en dat ze zelf de jongen groot kan en gaat brengen.

Ze is nu dikker als op de foto. De ene is nog niet hersteld en het volgende zielige dier meld zich alweer.

Afbeelding

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:32

Ach, sneu ook weer!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:48

Net het hele verhaal van Mabel gelezen (met gelukkig een goede afloop voor haarzelf), is er nu weer een nieuw zorgenkindje. Veel succes, denk dat ze niet beter terecht kunnen komen.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:53

Bedankt, We doen er alles aan om te zorgen dat ze het goed hebben hier. Gelukkig hebben we een gouden dierenarts die erg goed is met caviaas. Sommige dierenartsen wagen zich nit snel aan caviaas omdat het diertjes zijn die makkelijke bewijken aan ziekte's ed.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:20

AAASCHAAA je trekt zielepietjes aan volgens mij... :D
Ik herken het, zo kwamen wij ook aan de meeste van onze dieren. Heel veel sterkte voor de nieuwkomer, hopelijk gaat het goed met de geboorte...

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 08:06

Ach gut er is weer een zorgenkindje. Ik zag haar foto en dacht werkelijk meteen dit: die is blind (iig aan een oog). Ik heb zo een beer zitten die aan een oog blind is, houdt zijn hoofdje ook altijd een beetje scheef. Hij kan er gelukkig prima mee leven, maar je moet hem niet aan zijn blinde kant plots benaderen.

Wat een gek verhaal weer dat een andere dierenarts geen zwangerschap herkende! Waar moet dat heen met die dierenartsen -_-. Gelukkig heeft ze bij jullie de juiste zorg die ze nodig heeft. Ik ben benieuwd wat er op haar heeft gezeten. Succes ermee maar weer!!

mmk58

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:53

Top dat jullie dit zorgenkindje hebben opgenomen en er voor gaan zorgen.
Ik weet zeker dat ze bij jullie niets te kort zal komen !
Jullie zijn een stel TOP meiden. Petje af hoor !
Heel veel sterkte en ik hoop dat alles goed gaat komen met Mabel en uiteraard ook met jullie nieuwe cavia !