Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 20:04

Foto spam van Moos van afgelopen week:

Lekker chillen op m'n schone beddengoed..
Afbeelding

En de planten zijn zelfs op de vensterbank niet veilig:
Afbeelding

Lekker samen dutten op de bank:
Afbeelding

In de omgang gaat het allemaal wel zo'n gangetje en vermaakt Moos zich uitstekend. Qua eten blijft het nog een beetje zoeken. Hij volgt me door het hele huis, miauwend om eten maar brokjes eet hij amper. Zelfs nu ander merk brokjes geprobeerd maar ook geen succes. :roll: Het enige wat hij beetje goed eet is natvoer, maar ik wil zijn gebedel eigenlijk niet belonen door hem telkens natvoer te geven als hij begint te miauwen. Maarja, wil ook niet dat hij helemaal niks eet want hij zit al vrij laag in gewicht. Lastig.. iemand tips?

xoranlover

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 20:27

Gewoon natvoer geven. Sommige katten eten nu eenmaal geen brok. Of heel weinig.

Nishi hier doet gerust een week met dezelfde hoeveelheid brok wat de rest op een dag eet. Zij dan wel veel meer vlees dan de rest. Dus dat vind ik niet erg.

Waar Nisi vandaan komt hadden ze een kater die geen brok at. Heel veel soorten geprobeerd hij weigerde gewoon. Dus ik persoonlijk zou hier niet te moeilijk over doen en gewoon meer natvoer geven.

En niet opstaan omdat je kat bij je ligt? Zeer herkenbaar. Mijn vriend is vaak de pineut om drinken te halen omdat ik bedolven ben onder katten

Afbeelding
Afbeelding

Hier ligt er onder de deken ook nog 1.
Afbeelding

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 20:41

Oh ja, ik word hier ook elke avond gegijzeld. Jullie hebben gezellig kleine bolletjes kat bij jullie liggen. Dit is meestal mijn uitzicht.Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door 3heathcliff5 op 18-12-22 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 20:44

Loveglove, met dat dekentje ook <3

Och, mops, wat een droppie!! <3

Gezellig zo xoran!

Muronia, als een kat zo ligt kan je niet andets dan je deken opgeven en als 't op schoot is, gewoon de hele dag zo blijven zitten, das een ongeschreven regel :')

Jep Anna, zie hierboven. Ik heb dorst en moet plassen.... Maar ja.....

Afbeelding

Het lijkt angst maar ik twijfel zo. Hij heeft hkm dus ik zit alrijd gelijk in de stress, maar ademhaling en hart lijken oké. Hij eet ook, maar heel snel en niet zoals alrijd z'n bord 100x nalikkend, want dan wilt hij weer snel naar boven. Hij komt me okk niet begroeten en moest 'm net van boven halen, terwijl hij altijd op wacht zit. Donderdag was ik de hele dag en nacht weg misschien dat toen iets is gebeurd? Het is sinds vrijdag.

Nu is hij eindelijk wat ontdooit en ligt hij diep te slapen op m'n schoot. Komende week blijf ik elke dag thuiswerken, kijken of ik erachter komt wat er aan de hand is.

Of even langs de da voor een check. Ik heb ook nog wel medicatie tegen misselijkheid maar hij eet, poept en plast wel gewoon....

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 20:52

Ik moet al meer dan een uur naar het toilet en ik heb ook wel dorst eigenlijk maar ja....

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 20:55

Vreemd. Heb je een camera?

Zit er geen kat buiten die hem bedreigt? Daar kunnen ze ook goed van padje af raken.

Hier hebben we ook zo’n kat als die in de tuin komt is er hier ook paniek. Terwijl de kat van de buren rustig voor de raam kan zitten op de vensterbank. Dat vinden ze allemaal niet erg.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 21:00

Wat een geweldige foto's komen er voorbij, kat in bloempot ook _O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 21:01

Er is wel een kat die hem uitdaagt, maar daar wordt ie vooral boos op. En die kat is met koud weer amper buiten, en heeft 't redelijk afgeleerd sinds ik een super soaker heb gekocht om hem te verjagen :o Geen camera helaas.

Vandaag alle gordijnen dicht gehouden maar dat heeft niet geholpen helaas.

Haha muronia, zo herkenbaar dit. Ik moet ook echt nodig, maar kan 't niet over m'n hart verkrijgen op te gaan staan :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 21:03

Geweldig al die foto's! Hopelijk kan ik volgende week ook spammen.
Hebben jullie tips voor hypo allergeen voer? Nova heeft een voedselallergie dus geadviseerd wordt om haar daarop te houden.
Is Bijvoorbeeld Prins van Pets Place net zo goed als RC?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 21:16

Waar is ze allergisch voor?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 21:31

xoranlover schreef:
Waar is ze allergisch voor?

Hebben ze niet gezegd. Het advies is om haar op hypo allergeen te zetten

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 21:39

Ja maar hypoallergeen als je niet weet waar ze allergisch voor is, is natuurijk wel vreemd.
Meestal reageren ze op kip (en dan zit zo ongeveer overal in).

Maar goed als je niet weet waar ze allergisch voor is dan kun je ook niet zomaar op zoek naar voer. Wat je kunt doen is brok voeren zonder kip. Dus zalm of kalkoen of zwijn.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:03

Mijn kat doet het alleen goed op Royal canin hypoallergeen. Hills hypoallergeen niet, dat vind ik heel vreemd aangezien beide bewerkte eiwitten bevatten. Ik zou voorlopig gewoon het voer geven wat ze in het asiel gaven. Je kan later als ze goed gesetteld is altijd nog wisselen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:17

xoranlover schreef:
Ja maar hypoallergeen als je niet weet waar ze allergisch voor is, is natuurijk wel vreemd.
Meestal reageren ze op kip (en dan zit zo ongeveer overal in).

Maar goed als je niet weet waar ze allergisch voor is dan kun je ook niet zomaar op zoek naar voer. Wat je kunt doen is brok voeren zonder kip. Dus zalm of kalkoen of zwijn.

Nog even de mail erbij gepakt en het hypoallergeen voer is op advies van de dierenarts.
Ze komt bij een dementerende dame vandaan, dus ze heeft daar vast en zeker wel teveel eten gekregen gezien haar bouw :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:28

Ze kunnen voor zo ontzettend veel verschillende eiwitten allergisch zijn. Meest voorkomend is kip, rund en vis. En laat dat net in super veel voer gebruikt worden :+ Simpelweg "hypoallergeen voer" gaat niets oplossen als je niet weet wat de reactie veroorzaakt. Ik zou idd iets als zwijn of lam ofzo gaan voeren.

In hypoallergeen voer zitten ook veel koolhydraten en daar zou ik ook bij uit de buurt blijven.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:41

Eens met Smee
Als ze zo dik is dan op zoek naar voer met weinig koolhydraten.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 23:12

Misschien kan je contact opnemen met de desbetreffende DA en vragen waar ze precies allergisch voor is. Ben het eens met de anderen. Je moet wel weten waar ze precies allergisch op reageert.

Na een lekker dutje op schoot was het tijd om als een stel hooligans te gaan rellen. Mental note tp self: voortaan dozen met klein verpakkingsmateriaal gelijk weggooien _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 00:15

Haha dat herken ik wel _O-

Ik heb vaker dat Blacky zo lang op schoot ligt dat mijn benen gewoon beginnen te krampen van het in dezelfde positie zitten :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:18

Geweldige foto’s.
Van bloempot tot in het kruis kijken.

Mijn man moest laatst ook thee tegelem voor mij.
Tja 2 katten op schoot.

Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:56

Ik heb ook vaak meerdere katten op schoot en dan ook nog een jaloerse kleuter die er ook bij wilt.

Lege dozen zijn hier ook een hit. Verpakkingsmateriaal gooi ik snel weg hahaha.
Bobbi is bij de dierenarts. Beestje zat te trillen in de reismand. Stoere Bob was opeens kleine Bob :(

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:13

Hier ligt Blacky alweer. Ik moet me nog klaarmaken en al. Ik denk dat ik daar dan maar mee moet wachten :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:15

Ik ga eerst het een en ander regelen voor ik ga zitten. Heb er zeker 2 die mijn aandacht willen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:19

Marcella schreef:
Ik ga eerst het een en ander regelen voor ik ga zitten. Heb er zeker 2 die mijn aandacht willen.

Op mijn vrije dagen neem ik altijd lekker de tijd. Ik hoef dan meestal toch niet zo heel veel te doen dus dat scheelt wel. Lekker chillen op dr bank in de dikke onesie en de beestjes bij me klaag ik niet over :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:16

Gratis extra warmte. :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:29

Sterker nog ik verplicht mijn dieren om bij mij te zitten, scheelt in de energiekosten :Y)
Gelukkig heb ik ook nog een grote poedel die graag op schoot gaat :')