Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 09:36

Ben blij dat de kater maandag al aan de beurt is. Zijn hormonen gieren door het lijf. Zijn zusje en de krolse zijn elke keer de Sjaak. Bijten in de nek en er half ophangen. Denk niet dat hij echt op de krolse heeft gezeten. Hij zat vannacht bij de htk in de kamer en daar wordt hij wel door aangepakt. Zij accepteert dat echt hier. Na een uur klagende hij gaan slapen

purny

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 13:05

Ik ga vrijdag mijn nieuwe kat ophalen een 10 jaar oude dame uit het asiel

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 13:16

Oh wat leuk! Een oudere.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 13:25

Sterkte Caro.
Wat leuk purny veel succes met de dame.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 13:30

Ach Anna wat een dompie, gelukkig komt dat wel weer goed. Hopelijk heeft ie ervan geleerd.

Pareltjes alles goed na de castratie? Ik voerde mijn gecastreerde poes ook geen speciaalvoer en de ex-katers hier ook niet.

Caro, wat jammer dat je geen reacties krijgt. Sterkte voor het ventje die er maandag aan moet geloven.

Purny wat leuk en spannend, je spamt wel foto's straks toch?

Hier wachten we braaf verder. Sinds gisteren (58 dagen) mogen de kleintjes komen, maar ze houdt ze nog even voor zichzelf. Ik ben benieuwd of het kerstkittens worden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 13:39

Arme kat. Moet nig even oefenen metdaken beklimmen en nagels behouden.

Kater van de leg is niet tof.
Kan je hem weghouden bij de krolse poes?

Purny wat gaaf. Kom maar op met foto’s.

Muronia nog even en ze zijn er.
Trekt moederpoes het nog een beetje?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 13:54

@ luuntje hij is nu beneden met zijn moeder. Zijn zusje en de krolse zijn boven.
@ Muronia hier beviel ze rond 68/69 dagen. 58 is best wel vroeg

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 13:59

58 is veel te vroeg.
Vanaf 62/63 tellen ze meestal. Hier meestal ergens rond de 64-65 dagen.

Ik pak vrij vanaf 63 dagen na de dag dat ze naar de kater zijn gegaan. Nog nooit is er 1 eerder bevallen dan dag 63

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 15:34

Ik ga ook niet uit van 58 dagen, maar vanaf 58 dagen zijn kittens levensvatbaar (net zoals veulens vanaf 320 dagen). Ik heb woensdag als uitgerekende datum staan, dat is dag 63, maar het kan eerder of later worden natuurlijk. Betekent wel dat ik vanaf 58 dagen wat alerter ben op signalen (net als bij mn merries vanaf 320 dagen).

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 18:30

Caro fijn dat je de katten kan scheiden.

Muronia ben je vrij als poes gaat bevallen?

Azula is soms misselijk, braakt dan.
Ik hou het in de gaten. Drinken doet ze goed. Eten ene dag beter dan de andere dag.

Welk wormenmiddel gebruiken jullie 2 weken voor de bevalling bij moederpoes?

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 18:39

Muronia: ja alles is goed gegaan gelukkig. Gisteren zat ze er nochtans veel aan te likken maar vandaag speelt en rent ze weer door het huis op dus lijkt me een goed teken :D Ik ben echt benieuwd naar de kittens maar beter blijven ze nog eventjes zitten inderdaad.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 19:02

Spannend Muronia!

Mijn kater is nog steeds in de hobbel met zijn darmen, gisteren en vandaag weer zijn kont moeten wassen. Van ellende vandaag weer ander voer opgehaald, hypoallergeen weer, dat is het enige waar hij het goed op doet, ik ben zat van de diarree :r

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 22:27

luuntje schreef:

Ik hou het in de gaten. Drinken doet ze goed. Eten ene dag beter dan de andere dag.

Ik ontworm niet voor de bevalling. Ik stuur ontlasting op voor onderzoek en dan ontworm ik voor een dekking. Katers hebben bij ons ook allemaal tritrichomonas en giardia test gehad (zo niet dan dek ik daar niet).

Anna79 schreef:
Spannend Muronia!

Mijn kater is nog steeds in de hobbel met zijn darmen, gisteren en vandaag weer zijn kont moeten wassen. Van ellende vandaag weer ander voer opgehaald, hypoallergeen weer, dat is het enige waar hij het goed op doet, ik ben zat van de diarree :r

Wat voer je dan voor voer?
Laatst bijgewerkt door xoranlover op 17-12-22 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 22:35

1 van mijn Britten heeft zeker de eerste van 5/6 maanden sinds ik haar heb diarree gehad. Natuurlijk nooit gehad bij vorige eigenaar en die voerde van alles. Sinds ik over gestapt ben naar graanvrij heb ik er geen last meer van. Kan zelfs wisselen van merk

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 22:37

Oh Alexia pak het heel anders aan dan haar moeder toen. Iedereen mag kijken, maar in de tussentijd kijk ze je wel boos weg. :')

Vind het knap dat ze mini me's nog steeds in het holletje weet te houden. :') Maar ze mogen er ook nog niet uit van mama.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 23:31

xoranlover schreef:
luuntje schreef:

Ik ontworm niet voor de bevalling. Ik stuur ontlasting op voor onderzoek en dan ontworm ik voor een dekking. Katers hebben bij ons ook allemaal tritrichomonas en giardia test gehad (zo niet dan dek ik daar niet).

Anna79 schreef:
Spannend Muronia!

Wat voer je dan voor voer?

De fokker voerde Prins, dat heeft hij eerst gehad toen hij hier kwam, toen viel mij al op dat zijn ontlasting slap was en stonk. Toen over op RC gastro intestinal want dat kreeg de poes ook. Bleef slap, toen RC hypoallergeen, daarop prima ontlasting. Nadeel was dat hij er ontzettend vreterig van werd dus na de castratie ben ik op zoek gegaan naar wat anders. 2 merken graanvrij en met 1 eiwitbron geprobeerd maar bleef slappe ontlasting houden. Toen nogmaals hypoallergeen maar van Hills omdat die meer zou vullen. Maar nog steeds diarree. Ook giardia getest maar dat heeft ie gelukkig niet.
Omdat ie halflangharig is ben ik er inmiddels klaar mee, ik vind het zo smerig, heb hem al meerdere keren moeten wassen, wat hij gelukkig niet heel erg vindt. Ik denk dat ik inmiddels te vaak heb gewisseld en dat de boel daardoor ook in de hobbel is dus voorlopig maar terug naar RC hypoallergeen. De poes was ook zo gevoelig toen ik haar net haf maar die is na een poos hypoallergeen minder gevoelig geworden, ik hoop dat dat bij hem ook zo is.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 23:47

Heb je Giardia snap test laten doen of lab test? En ook getest op tritrichomonas? Daar kunnen ze ook van aan de dunne raken.

Wat je kunt doen. Alles over boord gooien. Minimaal 2 weken alleen rauw vlees geven. Dan hebben de darmen een oppepper met goede bacteriën. En van daar uit verder gaan.

Dit adviseren we vaak en echt bijna altijd werkt het.
Als ie het goed doet op RC ook goed. Maar hou er rekening mee dat die niet echt hypoallergeen is.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 00:00

xoranlover schreef:
Heb je Giardia snap test laten doen of lab test? En ook getest op tritrichomonas? Daar kunnen ze ook van aan de dunne raken.

Wat je kunt doen. Alles over boord gooien. Minimaal 2 weken alleen rauw vlees geven. Dan hebben de darmen een oppepper met goede bacteriën. En van daar uit verder gaan.

Als ie het goed doet op RC ook goed. Maar hou er rekening mee dat die niet echt hypoallergeen is.

Geen idee, ik moest van 3 dagen ontlasting verzamelen en dat is getest.
Vers vind ik lastig omdat de poes daar niet van houdt en ik liever heb dat ze hetzelfde eten.

Waarom is Royal canin hypoallergenic niet hypoallergeen :?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 00:18

Anna79 schreef:
xoranlover schreef:

Geen idee, ik moest van 3 dagen ontlasting verzamelen en dat is getest.
Vers vind ik lastig omdat de poes daar niet van houdt en ik liever heb dat ze hetzelfde eten.

Waarom is Royal canin hypoallergenic niet hypoallergeen :?

Ja dat snap ik wel. Ik heb dat ook liever. Maar ik kan ze hier ook niet het zelfde geven. Nishi kan niet tegen de carnis kalkoen en Lanah eet geen carnis kip. Dus krijgen ze wat anders. Kito eet geen carnibest dus krijgt die schesir.

Even lastig en wat werk maar goed. Het gaat nu goed dus ik rommel niet meer.

En RC manipuleert hun kip. Zij bewerken die zodat ze het geen kip meer hoeven te noemen maar er zit gewoon kip in die brok.

Hetzelfde met voer voor katten met suikerziekte. Zit bomvol met koolhydraten en dat is nu net hetgeen een suiker kat niet mag.

Maar nogmaals als het goed gaat dan laten gaan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 12:18

Oh wat leuk purny!! We willen wel foto's zien dan!

Spannend muronia!

Anna wat vervelend en sneu die diaree!

Marcella wel schattig zo'n overbezorgde moeder <3

Iemand ervaring met een bange kat? Ik heb geen idee wat er is gebeurd maar sinds vrijdag is hij opeens bang in de huiskamer overdag. Vrijdag zat hij eerst nog vogels te kijken uit 't voorraam en oppeena was ik 'm kwijt en zat hij achter de bank en kroop hij op z'n buik de kamer door. Naar boven gelaten en daar heeft hij de hele dag achter 't bed gelegen. Helaas vandaag 't zelfde. Ik heb niets gehoord als vuurwerk ofzo, kwam zelf pas laat uit bed en toe wilde hij niet graag mee naar beneden. Nu zit hij of in de gang of boven en is een stijf poppetje als ik 'm vast pak. Hij is er ook een beetje ontdaan/misselijk van soms, hij slikt wat. Maar lijkt verder wel oké. En eind dag als ik thuis kom is hij weer oké.

Iemand ervaring met feliway of iets om 'm te helpen? Ik baal dat ik niet weet wat er is gebeurd.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 12:30

Slikken kan ook stress zijn.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 14:43

Ik kom heel even wat schattigheid delen:
Afbeelding

Zo ligt ze momenteel bij mij op schoot <3

Ik hoop dat iedereens schattigheid niveau weer is opgevuld voor vandaag :))

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:24

Xoranlover; de poes eet heel vaak kleine beetjes, dat maakt het lastiger, de kater eet veel meer in 1 keer. Wellicht kan ik op den duur een automatische voerbak voor haar kopen en de kater apart voeren. Voor nu gaat het al een stuk beter, hij poept lang zo vaak niet meer en het stinkt ook niet meer zo, nog wel zacht, maar ik vind het al heel snel verbeteren in nog geen 24 uur.

Tancreda4; weet je zeker dat de kat in orde is? Misselijk en in elkaar kruipen kan ook op buikpijn duiden. Vervelend hoor, sterkte!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:33

Tancreda dat klinkt mij inderdaad of hij niet lekker is/pijn heeft. Eet hij goed en gaat ook op de kattenbak?
Mijn deken was in beslag genomen }:). Maar ja, hij lag zo lekker dus ik kon hem er ook niet af sturen he?
Afbeelding

Deze kwam ik tegen, nou het antwoord mag toch duidelijk zijn <3
Afbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:58

Hahaha Muronia, ach ja je gunt em zijn deken hè <3

Zitten jullie ook vaak zo? En dat je dan eigenlijk nodig moet plassen, maar het zo sneu vindt voor de kat?Afbeelding

De andere twee liggen ook lekker <3
Afbeelding