Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 15:32

Vanavond komen de woefjes van mijn ouders hier. Doodle is 6 en kan goed luisteren, maar Puck de puppy komt ook mee. Die kan nog niet zo goed luisteren :=

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Sowieso gaan ze lekker naar boven als ze daar behoefte aan hebben. Mijn voorspelling is dan ook dat blacky sowieso wel naar boven zal rennen en daar zal blijven. Ik gok dat Nina bang en nieuwsgierig is en als ze mer rusr gelaten wordt ze uiteindelijk wel zal wennen en ergens gaat liggen. Maar her hangt een beetje van de pup af tot hoe ver ze met rust gelaten zal worden. Anders gaat zij ook lekker naar boven

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 17:06

Xoran dank je wel. Het is mij duidelijk.

Glove succes met de honden vanavond.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 17:07

Ik begreep dat wanneer de poes teveel nageboortes eet zij misselijk kan worden en minder interesse toont in de kittens

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 17:23

caro29 schreef:
Ik begreep dat wanneer de poes teveel nageboortes eet zij misselijk kan worden en minder interesse toont in de kittens

Klopt ja. De wil om te zogen en wassen is dan minder in sommige gevallen en dat wil je niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 17:29

Geen nageboortes, maar wel 4 kittens droog. Nou ja droog als mogelijk was op kussen, die was helemaal doorweekt.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 22:16

Het is heel goed gegaan *\o/*

Voor en pup luisterd Puck enorm goed. Mam en pap zijn nog niet begonnen met trainen. Als ze wat meer hersteld is van haar sterilisatie willen ze ermee beginnen.

Over her algemeen lieten de honden Nina met rust. Puck kwam een paar keer snuffelen en toen sloeg Nina ook van dr af. Logisch ook. En Puck respecteerde dat ook netjes en hield dan afstand. Nina ging op een gegeven moment er zelfs bij liggen *\o/*

Blacky had ik vantevoren al even naar bovrn begeleid. Net met eten vond ze het ook spannend om de woonkamer in te komen, al waren de woefjes al weg. Die zal vanavond nog wel even bij moeten komen.

Als de woefjes vaker komen kunnen de dames uiteindelijk ook gaan wennen. Daar ben ik heel blij mee :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 22:33

Mooi dat het super gegaan is.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 09:40

Glove wat een fijne update.

Azula is weer thuis. Erg moe en plakt aan mij vast.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 16:00

Ik had mijn vader gevraagd om natvoer voor de katten mee te nemen, maar nu komt ie net aan met kuipjes Cesar voor honden _O-

Kan ik dat alsnog veilig aan de katten geven of moet ik een honden eigenaar blij gaan maken? :+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 16:47

Ghostattack schreef:
Ik had mijn vader gevraagd om natvoer voor de katten mee te nemen, maar nu komt ie net aan met kuipjes Cesar voor honden _O-

Kan ik dat alsnog veilig aan de katten geven of moet ik een honden eigenaar blij gaan maken? :+

Je kunt t proberen maar veel katten zullen dat niet eten.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 19:44

Vandaag lekker met Moos gechilld op de bank na de kou te hebben getrotseerd als postbezorger. Wat was het koud vandaag! :brr: Hij kijkt ook altijd zo vriendelijk als ik per ongeluk z'n schoonheidsslaapje verstoor bij het maken van een foto.. sorry not sorry. :P

Afbeelding

Het gaat erg goed met Moos in de omgang. Een paar onrustige nachten gehad omdat hij tegen middennacht op de slaapkamer telkens last kreeg van de welbekende zoomies / gekke 5 minuten - die vaak langer duurde - en dan m'n nachtrust flink verstoorde. Maar na 2 nachten op de gang alles bij elkaar te hebben miauwt, is hij nu weer rustig 's nachts in de slaapkamer. Wel merk ik sinds een week ongeveer dat hij redelijk vaak niest. Toen ik hem kreeg was z'n neusje wat kapot en bij de hoekjes van z'n ogen, nu is z'n neus al opgeknapt maar bij de ogen lijkt er nog weinig verbetering in te zitten. Geen idee of dat te maken heeft met het niesen, en hoeveel zorgen ik me daar om moet maken?

Op deze foto zijn de plekjes beter te zien

Spoiler:
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 20:13

Zijn dat niet gewoon oogprutjes?

Ik was vandaag bij mijn vriendin waar Nishi geboren is. Ik had een verplichte knuffelsessie met Nishi's moeder Ziva. Ze heeft me lekker ondergehaard, ondergekwijld maar ze was zo lief. Haha. Zo leuk ik zie zoveel van mijn dames terug in haar. Ze heeft dus sterke genen door gegeven.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 20:16

Ik zou dit ook nog niet heel erg zorgelijk vinden nee! In combinatie met z'n neus kun je 't altijd in de gaten houden. Dit soort prutjes veeg ik altijd gewoon weg bij m'n katten :P

Ghostattack, als ze het al eten kan 't wel voor een keertje. Het grootste probleem met hondenvoer is dat er geen taurine in zit, wat katten wel nodig hebben. Op de lange termijn gaat dat dan voor problemen zorgen maar zo voor een keertje kan het best.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 20:30

Oke bedankt ;) :+ dan gaan m'n overbezorgde kattenmoeder gevoelens weer uit.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 20:32

En dat Niezen he? Elani deed het in het begin ook omdat die niet normaal kan doen met drinken. Die duwde haar neus onder de waterstraal en stond dan flink te niezen. Ook als ze te diep in speeltjes zit met haar neus wil ze nog wel eens niezen.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 20:38

xoranlover schreef:
En dat Niezen he? Elani deed het in het begin ook omdat die niet normaal kan doen met drinken. Die duwde haar neus onder de waterstraal en stond dan flink te niezen. Ook als ze te diep in speeltjes zit met haar neus wil ze nog wel eens niezen.

Ahh oke!
Ik heb er nog niet echt een patroon ingevonden bij Moos. Meestal hoor/zie ik het alleen als hij bij mij in de buurt rondloopt en op de bank liggen ofzo. Denk dat ie allergisch is voor mij :P
Inmiddels heb ik inderdaad de oogprutjes gewoon ervan kunnen vegen dus dat is fijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 00:40

Afbeelding
Afbeelding

Beetje rare dag hier. Mama Alexia liep te zeuren en slepen met de kittens.
Afbeelding
Afbeelding
Uiteindelijk eerst dit gebouwd was mevrouw het nog steeds niet mee eens (toen lag de snuggle safe er nog warm erin). Blijkbaar was dat te warm oncomfortabel, want na het verwijderen mama blij (tot nu toe :') ).

Afbeelding
Ben dit maar gaan herstellen ook, want hier wilde ze ook in met de kittens.
Afbeelding
Eind resultaat niet helemaal gelukt zoals ik wilde, maar vind het niet slecht voor nu met een stel zere en lekke vingers. :')

Nu hopen dat mevrouw tevreden is en ik morgen mijn brood kan bakken. :roll:

Enige voordeel ze worden te zwaar om zomaar even te verslepen. _O-

En Blue deed vanmiddag even kort neusje neusje ze sprong er speciaal voor op bed bij Tabo. <3

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 12:01

Robin die oogprutjes kan je wegvegen.
Niezen kan door van alls komen.

Beifong niest als ze 5 minuten in de kattenbak heeft gespit.

Marcella lastig dat slepen. Gaat het nu beter?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 12:10

Update over het honden natvoer.. Ze vonden het onwijs lekker! _O- Het ziet er ook exact hetzelfde uit als gewoon katten natvoer.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 17:58

Ohja hier drukken ze ook vaak hun neus te diep in de waterbak, moet er altijd zo om lachen _O-

Hopen dat de rust snel weer terugkeert Marcella!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 19:12

Afbeelding
Afbeelding

Voor op de voordeur en achterdeur 1.

En als er niks leuks van katten is maak je het gewoon zelf
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 00:36

Mooi.

Heb nu een klein elektrisch kacheltje voor bij de hobbykamer aan in gesteld op de temperatuur die Alexia wil en nu is redelijk de rust terug. Probleem was dus ook dat het te koud was, maar ze wil in de doos geen snuggle safe.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 10:42

Xoran wat leuk gemaakt.

Marcella mooie oplossing.
Warm maar niet te dichtbij.

Kerstboom staat met vooral onbreekbaar spul erin.
Er lag al het een en ander uit.
Sneeuwpop zijn muts moet vastgelijmd worden.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 14:07

De enige die hier aan de kittens zit is de chocolate point. De kittens waren na een dag niet meer geïnteresseerd. De andere Brit zit graag samen met mijn zoontje mijn zoontjes kerstboom te slopen

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:50

Hooii! Ik kom hier even binnen vallen :D Sinds zondag hebben mijn vriend en ik er 2 kleine poezenkinders bij, geboren op 4 oktober dit jaar en nu dus 9 weekjes oud. Ze doen het echt ontzettend goed! Vanaf de eerste dag hier al goed eten, goed drinken en netjes op de bak. Ze zijn geboren en opgegroeid in een gezin en zijn al veel gewend qua drukte. De reis vond de grijze (Coco) niet zo heel leuk, maar de zwarte (Casper) leek haar te kalmeren door haar in dr nekvel te grijpen. Eenmaal thuis was Coco super dapper en Casper bleef nog lang in het mandje zitten, die hebben we er uiteindelijk zelf maar even uit gehaald en toen ging ook hij op onderzoek. Wel zagen we dat hij een knakje in het puntje van zijn staartje heeft en zn staartje halverwege slap blijft hangen.. Maar hij doet verder wel gewoon alles dus daar maken we ons niet direct zorgen om. Dit laten we uiteraard wel even checken als we van de week langs de dierenarts gaan voor de vaccinaties en het chippen :)

Ze zijn beide wel heel verschillend in karakter! Coco is echt een doerakje, druk, vele spelen en alleen kroelen wanneer het haar uit komt (maar dan wel méga hard spinnen en kopjes geven). Casper is echt een moederskindje. Als je tegen hem gaat praten komt ie mauwend (met bijna geen geluid) naar je toe gelopen en kruipt gelijk naar boven je nek in om daar luid spinnend te gaan liggen en kroelen. Super lief wel!

Casper is wel kleiner nog dan Coco, ondanks dat hij een katertje is. Volgens de schema's die ik online vind is hij ook iets te licht voor de leeftijd, dus die houden we wel even extra goed in de gaten. Hij eet wel goed en regelmatig dus daar zal het niet aan liggen.

Wij zijn in ieder geval verliefd <3

Casper & Coco <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding