Ik ging stuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Straks moet ik nog copyright op de lyrics gaan vastleggen![]()
LoveGlove schreef:Mijn vriend heeft hem geluisterd. Hij vindt het heel grappig maar ook heel cringy omdat hij dit soort liedjes niet van mij is gewend. Hij heeft hem naar mijn moeder doorgestuurd
Wat een genandoe vandaag zeg
musiqolog schreef:Ibbel schreef:Straks moet ik nog copyright op de lyrics gaan vastleggen![]()
Als je iets maakt en publiceert, heb je daar automatisch auteursrecht op. Je hoeft dat nergens vast te leggen. Als ik bijvoorbeeld jouw tekst jat, kun je me voor de rechter slepen en een schadevergoeding eisen. Maar als je er op een andere manier geld aan wilt verdienen, moet je wat meer regelen. Inschrijven bij BUMA/STEMRA en zo - dat is veel gedoe en veel extra plichten.
En o ja, als je er echt commercieel mee wilt gaan, zou ik ook nog wel even wat met de componisten regelen. Björn en Benny staan er niet bepaald om bekend dat ze plagiaat zomaar door de vingers zien...
musiqolog schreef:LoveGlove schreef:Mijn vriend heeft hem geluisterd. Hij vindt het heel grappig maar ook heel cringy omdat hij dit soort liedjes niet van mij is gewend. Hij heeft hem naar mijn moeder doorgestuurd
Wat een genandoe vandaag zeg
Valt wel mee toch? Ik zie trouwens dat je voorlaatste upload alweer twee jaar oud is. Leve de loopvogels zou ik zeggen, ze maken ons creatief!
LoveGlove schreef:Was jij degene die de limburgse reactie had geplaatst?
Citaat:Voor zover ik weet, zullen Björn en Benny niet heel veel kunnen zeggen. Dit is niet de originele versie. Ook de karaoke versie die ik heb gebruikt is niet de originele. Die komt van een youtube kanaal af.
Volgens mij kunnen Björn en Benny niet heel veel als het niet de originele versie is. Maar ik kan het fout hebben.
musiqolog schreef:LoveGlove schreef:Was jij degene die de limburgse reactie had geplaatst?
Iech zouw zègke: loer nao de foto.Citaat:Voor zover ik weet, zullen Björn en Benny niet heel veel kunnen zeggen. Dit is niet de originele versie. Ook de karaoke versie die ik heb gebruikt is niet de originele. Die komt van een youtube kanaal af.
Volgens mij kunnen Björn en Benny niet heel veel als het niet de originele versie is. Maar ik kan het fout hebben.
Helaas, ook alleen de noten overnemen is strafbaar. Zelfs een stukje melodie is al strafbaar, als het tenminste aantoonbaar uit dát liedje komt (een toonladder o.i.d. dus niet, want dat zit in tienduizenden andere liedjes). Maar zolang het voor de lol is, maalt niemand daarom. We zetten allemaal YouTube vol met covers toch?