Ik denk dat mijn grootste ongeveer net zo groot is als Jill. Gok dat ze nu tussen de 2,5 en 3,5 cm zitten. Hoop er trouwens over 1 á 2 maand een stel albino of white Jade bij te hebben.
Jep, je hebt albino (witte voet en gelige schelp), white jade (witte voet en gekleurde schelp), rodatzi (gekleurde voet en gelige schelp) en de 'wildkleur' (weet de officiële naam niet, maar dat zijn de Jack&Jill kleurige).
Edit: foutje gecorrigeerd, had white jade en rodatzi omgedraaid.
Ik wil tzt alle kleuren, en dan apart houden en op aanvraag gaan kweken. En heel mss nog een bak met alle kleuren bij elkaar, maar dan gaan ze kruisen en heb je onzuivere nakomelingen.
Als je zuivere slakken per kleur houdt, dus niet alle kleuren door elkaar, kweek je automatisch de kleur die je in je bak hebt (of iig bij mijn weten). Dus albino's komen albino's uit etc. Ik weet alleen niet hoe het zit als je geen zuivere dieren hebt (bijv met een albino en een rodatzi ouder).
Wat een leuk topic dit! Ik heb alle foto's gezien en me verbaasd over hoe hard ze groeien. Beetje eng zijn ze wel, maar maar leuk-eng. Vooral heel leuk om naar te kijken en erover te lezen! Je schrijft erg leuk over ze en stom gezegd 'met veel liefde'. Volgens mij heb je je er ook helemaal in verdiept hoe ze perfect verzorgd moeten worden.
Kom dit topic hier plots tegen. Leuk zo die evolutie. Maar jeetje, als jij ze blijft verwennen met eten, hoe groot/zwaar/lang zullen ze dan wel niet zijn! Blijft wel goedkoper dan een kat