Birmanen Fluffy-Beebjes op komst van Tessa én Lenthe!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Re: Birmanen Fluffy-Beebjes op komst van Tessa én Lenthe!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:24

Vervelend dat jullie zoveel katten zo zijn verloren! Dan kan ik me voorstellen dat je inderdaad veel voorzichtiger word. Als ik straks uit huis ga zou ik nog niet weten hoe ik het zou doen. Maar katten komen er wel! Hebben jullie een grote ren in de tuin? En willen of gaan ze vaak naar buiten?

Moet zeggen dat wij ook een heilige birmaan hebben gehad en die hebben we in moeten laten slapen door een vergiftiging.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 15:30

Wij hebben achter 't huis een ren met allemaal boomstronken en plankjes etc. er komen als we een keer tijd hebben nog meer klimdingetjes in maar Tessa en Lenthe liggen toch alleen maar lekker op zo'n plankje te slapen.
Het is ruim voldoende groot, maar niet heel groot. Ze hebben er meer dan genoeg ruimte en kunnen lekker buiten genieten.
Lenthe wil elke dag in de ren en als ze dat in d'r hoofd heeft gehaald gáát ze ook. Zodra de deur open gaat vlíegt ze naar buiten en loopt ze de ren in, dat kun je soms echt niet tegenhouden met haar haha. Tessa is er wat minder happig op, die vindt het in de zomer wel lekker om er even in te zitten maar 't hoeft niet perse van haar.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:33

Grappig dat ze onderling ook weer zoveel van elkaar verschillen. Maar zo te horen vinden ze het beide wel fijn. Dan is een ren toch wel een hele goede en veilige oplossing.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 15:35

Het is een super oplossing, de beste manier om je kat te houden. Nouja, ik zou nog liever m'n tuin catproof afzetten zodat je gewoon deuren open kan zwaaien en ze in de tuin kunnen maar daar is onze tuin veeel te groot voor.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 17:01

Volgens mij moet iemand zich hier heel hard schamen, Sen Niño..
Afbeelding

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:04

hahaha, de profiteur :D

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:20

Je hebt echt heerlijke kittens Sanne!
We hebben ons in de uren dat we bij je waren vandaag, geen minuut verveeld.
Ze hebben allemaal wel iets leuks! Die prachtige blauwe ogen van sommige, een sorry face, een dikke chocobeer! We hadden die dikke chocobeer zo meegenomen als we er nog geen 3 hadden gehad, wat een heerlijke lompe dikkerd is dat!!!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:17

Vannacht lag ze te slapen op de strijkplank toen wij naar boven gingen. Ze heeft 1X gemiauwd toen ze doorkreeg dat we weg waren, maar was zo moe van al het drukke spelen dat ze gewoon is blijven liggen. Rond 8u besloot ze dat ik lang genoeg had geslapen, en begon door de deken heen mijn voeten aan te vallen (auw! die kleine tandjes zijn zelfs door een deken heen behoorlijk scherp, ze heeft me 1X goed te pakken gehad :P )
Ze heeft net lekker gegeten nu, en is zich op dit moment heel uitgebreid aan het wassen :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:26

En waar zijn jouw fotos dan :D

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:29

die stonden in het andere topic :)

bakkabouter schreef:
*gaat het topic alvast even onderspammen*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helemaal geweldig hoe ze gaat zitten poseren als ze het geklik van een camera hoort. Hoezo ze heeft dit eerder meegemaakt :D
Afbeelding

en deze ook nog even, die blauwe oogjes! *smelt* <3
Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:32

Ze is geweldig! Ga je veel plezier van hebben!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 09:32

Oooohhhhhh dat klinkt goed! M'n kleine meisje doet t echt goed hè. Heerlijk!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 09:37

Gisteravond hebben we Ivory naar z'n nieuwe huis gebracht. Er zat een birmanendame van 6 maand op hem te wachten, maar die birmanendame was nog niet heeeel blij met zon monster op haar terrein. Ze liep wel steeds een beetje achter Ivory aan en vond het reuze interessant. Als Ivory te dicht bij haar kwam blies ze wel even maar verder gebeurde er weinig. Ivory maakte het allemaal niet zoveel uit, die ging meteen chill het huis verkennen en met verenstokjes spelen en met z'n nieuwe baasjes kroelen. Zo fijn om te zien. Dat gaat helemaal goed komen! Ivory was wel heeeel groot vergeleken met z'n 3 maanden oudere vriendin haha! Het is dat de birmanendame er zoveel volwassener uit zag anders zou je ze niet het leeftijdsverschil geven. Lekkere grote beer is het!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:39

Blij om te horen dat het met de anderen ook goed gaat :)
Zijn de laatste 2 heren al uitgevlogen?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 09:42

Nee die brengen we donderdag.

Het is zo rustig nu thuis.. Echt heel apart. Ineens maar 6 kittens eten geven ipv 9..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:17

Lotje lag vanochtend vanboven op de krabpaal, en fien lag op de vensterbank, al veel beter dus dan vorige nacht toen da lotje nog onder de pc lag op de grond.
ze staan nu al neus aan neus te snuffelen aan elkaar, en als fiene wegloopt dan loopt lotje erachter en omgekeerd, maar daar stopt het voorlopig nog :D
nu probeert fien in de kattenbak te gaan, en ligt lotje ervoor te kijken ernaar, waardoor fien niks meer doet nu :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 20:25

Knappe Lottie <3

Hoe doen de dames het vandaag?

Ben vandaag toch met Rocky's oog naar de dierenarts geweest. Hij had wat haaltjes op z'n ooglid gekregen en daardoor was z'n ooglid helemaal geïrriteerd en hield hij z'n oog dicht. Dus wij hebben het schoongehouden enz. de sneetjes waren al genezen maar vanmorgen had hij toch ineens allemaal pus op z'n oogje. Weer schoongemaakt maar toch even een afspraak gemaakt. Oogje was niet beschadigd gelukkig en we hebben even een antibiotica zalfje meegekregen. Hopen voor hem dat het gauw over is, dan kan 'ie donderdag samen met broertje Prince verhuizen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:29

Vandaag is lotje flink meegegaan naar de dierenarts.
ik moest langs om mijn hondje na een operatie op te halen (lotje was trouwens geen vriendjes met men hond :D)
en heb terwijl haar meegenomen om de papieren in orde te laten brengen, en dierenarts heeft ondertussen eens gekeken. ze was helemaal in de wolken met haar, vond haar prachtig, en op het eerste gezich is ze kerngezond. ik moest het enkel in de gaten houden dat ze niet teveel meer niesde (ze heeft enkele keren geniesd, vandaar) en advies kwestie van ontworming en ontvlooiing gegeven :p
eenmaal thuis liep ze al weer vrolijk achter fientje aan, die twee beginnen al lekker te spelen :)
(en lotje pikt al fientje haar plekjes in :p )

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 20:33

Haha gekke Lot, moet ze ook nog een vreemde hond ontmoeten. Wat gek dat ze niest, gek beestje. Even in de gaten houden inderdaad! Fijn dat ze Fientje al pest :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:51

ze niest niet veel hoor, nu en dan eens zon natte snies :D
haha, ja,beestje is getraumatiseerd tot en met de laatste dagen, maar ze heeft net al een uur bij me liggen ronken, en nu ligt ze bij fien op de krabpaal, dus komt wel goed :P

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 20:53

Gossie, lekker zo'n natte nies over je heen. _O-

Ik zag het filmpje! Dat ziet er al goed uit! Gezelligggg :D !!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 23:27

Hier alles prima, mevrouw heeft het trapracen (her)ontdekt, vanochtend om 7u. Terwijl ik gepland had om uit te slapen, nadat ze ons tot 2u heeft wakker gehouden met voeten aanvallen doorheen het donsdeken :P
Maar je kan dan ook niet kwaad worden, het is echt zoooooo lief <3

Morgen komen onze bestelde spulletjes aan, waaronder de grote krabpaal (voor deze heeft ze amper interesse, maar ik heb haar ook nog niet betrapt op krabben aan iets anders), en de grote kattenbak. Ook een half leger van die pluimenstokjes, want die van het kittenpakket is officieel dood :+

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 23:36

Hahahahahhaha _O-
Ge-wel-dig!! :D <3 <3 <3

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 23:52

bakkabouter schreef:
Hier alles prima, mevrouw heeft het trapracen (her)ontdekt, vanochtend om 7u. Terwijl ik gepland had om uit te slapen, nadat ze ons tot 2u heeft wakker gehouden met voeten aanvallen doorheen het donsdeken :P
Maar je kan dan ook niet kwaad worden, het is echt zoooooo lief <3

Morgen komen onze bestelde spulletjes aan, waaronder de grote krabpaal (voor deze heeft ze amper interesse, maar ik heb haar ook nog niet betrapt op krabben aan iets anders), en de grote kattenbak. Ook een half leger van die pluimenstokjes, want die van het kittenpakket is officieel dood :+

haha, de pluimstokjes hebben we ook extra besteld, de onze is bijna dood :D
hier staan twee grote krabpalen (een brede van 1.65, de andere wat robuuster van ruim 1.85 hoog) en die worden goed gebruikt :D
voeten aanvallen geen last van, we hebben de beslissing genomen om de poezels snachts te bannen naar de kattenkamer. (onze brit verliest erg veel haar, en ik ben eigenlijk min of meer allergisch voor katten. het "gewoon" leven raak ik wel door met wat oogjeuk en niezen, maar de laatste drie maand ben ik vrij kortademig gekomen (sinds ze op bed sliep), keel die dicht zit, enorme oogjeuk en constant niezen.dus vandaar naar de kattenkamer :+

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 23:54

Ach, 's nachts de katten niet in de slaapkamer vind ik niet erg. Die van ons slapen beneden omdat ik anders geen slaap krijg. Lenthe wordt strontvervelend, die gaat ouwehoeren en Tessa gaat overal kusjesgeven en liefdesbeetjes. Met andere woorden: vervelend :D

Maar het is wel heeeel gezellig.