Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:30

Ahh, gefeliciteerd Marcella! <3 <3

xoranlover

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:39

Gefeliciteerd met de kittens Marcella. Katers poezen? Of weet je het nog niet.

@muronia pas op met die warmtemat. Hier vinden ze die vreselijk. Ze gaan dan met de kittens slepen. Kittens die in het begin moeite hebben met temperatuur houden stop ik in mijn trui. Zodra ze warm zijn leg ik ze aan. Dan lukt het vaak wel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 16:04

Nog geen moeite gedaan om te kijken kans dat je nu al echt goed kan zien is klein. Zuigflex is erg goed als mama gaat staan hangen er 4 vast aan de tepels.

Kittens waren hier ook een beetje koud, maar heb haar nu verhuist naar een doosje naast de verwarming met snuggle safe. Ze kan ook een andere doos kiezen. Ze waren nu lekker warm.

Zou alleen warmtemat gebruiken met anti bijt bescherming. Ze vinden hier warmtemat heerlijk, maar ook heerlijk om de ruimte te hebben en er dus net naast of langs het randje te liggen, maar ook gewoon niet erop. Keuze geven is in dit geval erg belangrijk.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 18:51

Gefeliciteerd Marcella <3

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:15

Zo te horen doen ze het goed, de kleintjes. Dan kan het grote genieten beginnen. :) Is de moederpoes tevreden?

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:01

Gefeliciteerd Marcella met de kittens! <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:27

Deze warmtemat zou krab- en bijtbestendig moeten zijn en het kabel ook, daar heb ik hem op uitgezocht bij zoomalia. Ik wil er sowieso handdoeken omheen doen en ik denk dat het echt voor de eerste dagen/weken is, tot ze zichzelf goed warm kunnen houden. Hij is niet heel groot, dus er is ruimte omheen als ze het niet fijn vinden. Wel bedankt voor de tips!

Alles nog goed met mams en de kleintjes? Geen meer bij gekomen?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 10:15

Marcella hoe is de nacht gegaan?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:59

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gisteravond.
Afbeelding
Vanmorgen inclusief poepkont. :')

Is inderdaad eerste nestje. Gisteren met traphekje dicht op een afstandje laten snuffelen. Sinds die tijd zodra de kittens gaan piepen staat hij piepend voor het hekje. Mama is alleen niet fan van zijn aandacht. :')

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 12:59

Mooie gewichten al! Gefeliciteerd.

Hier lijkt de jongste krols. Rolt als een malle over de vloer en was vannacht aan het mauwen. Rollen is bij haar ook wel spelen maar zij was vannacht best irritant ook met aandacht vragen ipv slapen

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 16:12

Groeien waarje bijstaat.
Haha stempel op je schrift.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 20:39

Azula is zojuist gedekt.
Ik kreeg een foto.
Hopelijk gaat alles goed.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:09

Mooi Marcella, wat groeien ze hard!

Caro vannacht maar oordopjes in doen? :D

Spannend luuntje, dit was de tweede ronde voor haar toch? Hopelijk nu raak.

Ik voelde vandaag aan Luna's buik (niet heel bewust overigens) en ik voelde echt een kleintje zitten! Kan dat nu al? Ze is net over de 6 weken heen. Ik vind dit toch zo razend snel gaan, nog maar een week of 3 dan zijn ze er al. Dat een poesje zich zo snel ontwikkelt in de buik. Ik ben paarden gewend en dat is altijd een eeuwigheid wachten _O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:27

Dat kan Muronia. Je voelt een soort van bolletje. Vooral nu ze wat groter worden en minder ruimte krijgen binnenin.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:50

Ja precies dat, een stevig aanvoelend bolletje. Ik voelde heel zacht hoor, ben doodsbenauwd dat ik te hard duw haha, maar ik schrok er gewoon van, zo duidelijk. Wat leuk!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:53

Geloof me als je te hard duwt krijg je wel een reactie van moeder.

Nishi vond het heerlijk om buikje te kriebelen (oké vind ze zo ook heerlijk) maar toen ze zwanger was kwam ze echt voor me liggen zodat ik buikje kon kriebelen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 22:23

Nope nope nope hier. :') Gewoon hand stil op de buik leggen was al een nijdige blik en weglopen. :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 22:27

Hier vinden ze het allemaal behalve kito heerlijk om gekriebeld te worden op de buik.

De status hier vanavond:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 22:43

Ik heb de kerstboom opgezet. Kind wilde het zo graag maar ja ik heb nog 2 kittens. Net 1 er weggehaald die was balletje aan het tikken. Ik ben benieuwd.

De krolse poes miauwt gelukkig niet zoals de andere. Zij maakt geluid en ligt voor iedereen te rollen. De htk kat kijkt alleen maar met de blik doe normaall

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 22:48

Heerlijk kacheltje op schoot.
En baldadig kitten en krolse muts.

Eh de wedstrijd is begonnen. :')
Blauw 124 gram (116)
Wit 133 gram (125)
Geel 130 gram (129)
Bruin 128 gram (119)
Laatst bijgewerkt door Marcella op 29-11-22 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 23:10

Ik merk dat Moos niet heel veel brokjes eet. Ik heb Hills kittenbrok die hij ook kreeg voordat hij bij mij kwam en ik volg de hoeveelheden op de verpakking beetje als richtlijn. Van het weekend heb ik hem gewogen -met een wel werkende weegschaal :+ - en hij zat op 1,4kg. Hij is nu 15 weken.

Ik geef hem 50gram maar ik merk dat hij z'n voerbak eigenlijk nooit helemaal leeg eet. Of ik het nu 's morgens in 1x geef of 3/4x kleine beetjes verdeeld over de dag. Natvoer eet hij wel wat beter, dat geef ik hem naast brok 2x per dag. Ik heb ook al geprobeerd paar dagen geen natvoer te voeren en dan alleen brok maar daar gaat hij niet 'meer' door eten. Iemand tips om hem aan het eten te krijgen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 23:13

Nutribound dan worden ze helemaal lijp van is ook een eetlust opwekker. Maar zou dit alleen geven als noodzaak bij extreem te mager of ziekte.

Sommige katten worden gewoon niet dik ook iets om rekening mee te houden.

Zal trouwens duimen dat de dekking nu wel gelukt is.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 23:53

robinxfellow schreef:
Ik merk dat Moos niet heel veel brokjes eet. Ik heb Hills kittenbrok die hij ook kreeg voordat hij bij mij kwam en ik volg de hoeveelheden op de verpakking beetje als richtlijn. Van het weekend heb ik hem gewogen -met een wel werkende weegschaal :+ - en hij zat op 1,4kg. Hij is nu 15 weken.

Ik geef hem 50gram maar ik merk dat hij z'n voerbak eigenlijk nooit helemaal leeg eet. Of ik het nu 's morgens in 1x geef of 3/4x kleine beetjes verdeeld over de dag. Natvoer eet hij wel wat beter, dat geef ik hem naast brok 2x per dag. Ik heb ook al geprobeerd paar dagen geen natvoer te voeren en dan alleen brok maar daar gaat hij niet 'meer' door eten. Iemand tips om hem aan het eten te krijgen?

Misschien andere brok proberen? Vind 1,4 kg op weken wel wat aan de lichte kant maar het kan natuurlijk. En aan de andere kant. Ik heb een poes die doet 3-4 dagen met 30-40 gram brok. Die eet wel heel graag vlees en eet ook meer dan de rest. Ik vind t niet erg. Heb liever dat ze meer vlees eten dan dat ze meer brok eten.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 00:09

xoranlover schreef:
robinxfellow schreef:

Misschien andere brok proberen? Vind 1,4 kg op weken wel wat aan de lichte kant maar het kan natuurlijk. En aan de andere kant. Ik heb een poes die doet 3-4 dagen met 30-40 gram brok. Die eet wel heel graag vlees en eet ook meer dan de rest. Ik vind t niet erg. Heb liever dat ze meer vlees eten dan dat ze meer brok eten.

Ja ik vond het ook wat aan de lichte kant en zeker in combinatie met dat hij dus niet zoveel lijkt te eten. Maak me er nog niet enorme zorgen om want ik denk niet dat als ik hem zie dat hij flink overbeen is/echt mager eruit ziet, maar valt me meer op dat hij nooit z'n voerbak in een dag leeg eet - er 3/4 dagen overdoet voordat ie leeg is. Maar is ook wel beetje de aanleg per kat die verschilt neem ik aan. De ene kat heeft meer moeite met aankomen in gewicht/gewicht behouden dan de ander.

Ik heb nog wel een andere zak brokken staan van ander merk omdat ik daar eigenlijk op wilde overgaan als de Hills zak bijna leeg was. Maar wilde daar nog even mee wachten omdat hij de eerste week wel voldoende van de brokjes leek te eten. Wat voor vlees voer jij je katten? Natvoer of echt vlees? Is dat ook een aanrader voor kittens of pas als ze ouder zijn?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 07:22

Ik voer carnibest en schesir. Dus rauw en blik. Hier krijgen ze het al vanaf 4 weken oud. Of ja dan leren ze het eten. Dus dat zou je kunnen geven.