Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
robinxfellow schreef:Ik merk dat Moos niet heel veel brokjes eet. Ik heb Hills kittenbrok die hij ook kreeg voordat hij bij mij kwam en ik volg de hoeveelheden op de verpakking beetje als richtlijn. Van het weekend heb ik hem gewogen -met een wel werkende weegschaal- en hij zat op 1,4kg. Hij is nu 15 weken.
Ik geef hem 50gram maar ik merk dat hij z'n voerbak eigenlijk nooit helemaal leeg eet. Of ik het nu 's morgens in 1x geef of 3/4x kleine beetjes verdeeld over de dag. Natvoer eet hij wel wat beter, dat geef ik hem naast brok 2x per dag. Ik heb ook al geprobeerd paar dagen geen natvoer te voeren en dan alleen brok maar daar gaat hij niet 'meer' door eten. Iemand tips om hem aan het eten te krijgen?
xoranlover schreef:robinxfellow schreef:Ik merk dat Moos niet heel veel brokjes eet. Ik heb Hills kittenbrok die hij ook kreeg voordat hij bij mij kwam en ik volg de hoeveelheden op de verpakking beetje als richtlijn. Van het weekend heb ik hem gewogen -met een wel werkende weegschaal- en hij zat op 1,4kg. Hij is nu 15 weken.
Ik geef hem 50gram maar ik merk dat hij z'n voerbak eigenlijk nooit helemaal leeg eet. Of ik het nu 's morgens in 1x geef of 3/4x kleine beetjes verdeeld over de dag. Natvoer eet hij wel wat beter, dat geef ik hem naast brok 2x per dag. Ik heb ook al geprobeerd paar dagen geen natvoer te voeren en dan alleen brok maar daar gaat hij niet 'meer' door eten. Iemand tips om hem aan het eten te krijgen?
Misschien andere brok proberen? Vind 1,4 kg op weken wel wat aan de lichte kant maar het kan natuurlijk. En aan de andere kant. Ik heb een poes die doet 3-4 dagen met 30-40 gram brok. Die eet wel heel graag vlees en eet ook meer dan de rest. Ik vind t niet erg. Heb liever dat ze meer vlees eten dan dat ze meer brok eten.