Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 19:21

Ik knip de nageltjes niet, maar ik denk dat het bij Hyperion wel zou lukken als het moet. Zal het gegarandeerd niet leuk vinden maar hij heeft veel vertrouwen. Ganymedes is een ander paar mouwen. Die schiet nog steeds snel in paniek en dan is er geen houden meer aan.

caro29

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 19:44

Ik moet wel als er een dame naar de kater moet

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 19:51

Teddy is ook heel makkelijk met knippen, ideaal. Joy vindt het erg spannend als we aan haar pootjes zitten, heb haar toen ze jonger was en ik ging oefenen wel heel makkelijk kunnen knippen. Heb het eigenlijk niet meer herhaald. Bij Joy moeten ze sowieso voordat de naar de kater gaat geknipt worden, dus we gaan het zien!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 20:01

Mag ik ook weer mee komen kletsen? Ik denk dat het inmiddels wel een jaar geleden is. Alles gaat prima met mijn monstertjes. We zitten een beetje in een spannende tijd, want onze Luna is nu iets meer dan 3 weken geleden naar de kater geweest. Ik tuur me elke dag suf naar haar buik en ik denk te zien dat ze wat begint te groeien *\o/* , maar.. nog even geduld voordat we het zeker weten en ze gescand kan worden.

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 21:33

Nagels knippen doe ik regelmatig omdat het moet voor show en als ze naar de kater gaat. Dus dat laten ze prima toe. Vinden ze niet leuk maar alle dames hier zullen niet gemeen worden of uithalen.

@muronia spannend. Kun je ook zien aan de tepels. Als die rozer zijn dan is ze drachtig.

Afbeelding

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 21:52

Ik pak regelmatig de pootjes en haak dan even achter elk nageltje om knippen na te bootsen. Maar echt knippen heb ik nooit gedaan bij ze.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 22:49

Ik knip nooit nagels. Ik controleer ze wel om de zoveel tijd even. Bij de da vraag ik wel vaker of ze geknipt kunnen worden als ik daar ben. Daar bevriezen ze allebei van angst waardoor ze veel makkelijker te knippen zijn :=

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 22:54

Hier worden de nageltjes ook regelmatig geknipt. Ondanks genoeg mogelijkheden om te krabben worden de nagels toch wat lang, het zijn binnenkatten dus echt slijten doen ze dan ook niet. Bowie vindt het geen probleem, die kan ik ook rustig z'n tanden poetsen. Marley vindt het niet zo leuk maar bij haar die ik met meestal als ze ligt te slapen :+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 22:57

Nou ja ik knip in de trimsalon de moeilijkste katten de nagels dus ik ben wel wat gewend. Als ik echt wil kan ik ze bij Kito ook knippen maar hij vind het zo verschrikkelijk dat ik het maar laat.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 00:19

De nagels worden hier niet zo zeer te lang, maar wel heel scherp. En aangezien ze graag vanuit het niks op je rug of schouder springen voel je het verschil wel. Ook liggen ze graag in je nek. En ze houden van kneden.

Ik heb al een paar shirts met gaatjes, dus de ‘wapens’ knip ik af.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 07:44

Xoranlover Luna is een beetje een blijf-van-mijn-lijf-poes. Ik heb haar iets meer dan een jaar geleden gekocht bij een cattery waar ze in een buitenverblijf leefde. In het begin was ze heel angstig, maar inmiddels wel een echte gezellige huis-poes geworden. Ze komt zelf bij je en komt ook graag op schoot e.d. maar bijvoorbeeld optillen vindt ze erg vervelend. Het lukt wel als het moet, maar ik plaag haar zo weinig mogelijk. Spelen en knuffelen doet ze wel graag maar als ze het idee krijgt dat ik iets van haar moet, dan is het stukje wantrouwen er weer even. Om de tepels te bekijken moet ik het haar aan de kant doen en dat heeft ze dus gelijk in de gaten _O- . Dat is me dus nog niet gelukt. Ik wacht nog wel braaf even af en laat dan bij de DA even goed checken.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 09:01

Muronia schreef:
Xoranlover Luna is een beetje een blijf-van-mijn-lijf-poes. Ik heb haar iets meer dan een jaar geleden gekocht bij een cattery waar ze in een buitenverblijf leefde. In het begin was ze heel angstig, maar inmiddels wel een echte gezellige huis-poes geworden. Ze komt zelf bij je en komt ook graag op schoot e.d. maar bijvoorbeeld optillen vindt ze erg vervelend. Het lukt wel als het moet, maar ik plaag haar zo weinig mogelijk. Spelen en knuffelen doet ze wel graag maar als ze het idee krijgt dat ik iets van haar moet, dan is het stukje wantrouwen er weer even. Om de tepels te bekijken moet ik het haar aan de kant doen en dat heeft ze dus gelijk in de gaten _O- . Dat is me dus nog niet gelukt. Ik wacht nog wel braaf even af en laat dan bij de DA even goed checken.

Oh hier is er ook zo eentje. Blacky heeft dat ook heel erg. Ik til haar wel vaker op, ookal vindt ze het niet leuk, om tolerantie op te bouwen. Ik ben zo ver gekomen dat ze in ieder geval heel eventjes blijft zitten. Dat deed ze eerst uberhaupt niet. Ik til haar dan zo lang op totdat ze haar grens heeft bereikt en niet meer wil en dan laat ik haar ook meteen gaan.

Ik vind het belangrijk dat ze het een beetje kunnen tolereren voor het geval van noodgevallen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 10:34

Muronia schreef:

Tipje toch gewoon af en toe optillen kort kroelen en weer laten. Wennen ze eraan dat het af en toe gebeurt. Als je dan een keer moet optillen om wat voor reden gaan ze minder in vecht modus.

Heb ook een herplaatser uit een cattery die in een kennel zat.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 10:34

@muronia maar hoe wil je dat doen met de bevalling en als kittens er zijn? Ik voelde meerdere keren per dag of er geen harde plakken onder de tepels zaten. Ik leg meerdere keren per dag kittens aan. Daarbij ik dus ook aan de buik zat. Met de bevalling zit je overal aan om het te begeleiden. Hoe oud is je poes? Ik zou toch proberen om daar al mee te beginnen. Ik scan nooit en maak ook geen foto omdat ik die stress niet wil van in de auto en naar de dierenarts. Dus ik voel of er kittens in zitten. Een scan zegt ook niet alles dan is een foto duidelijker maar ook geen garantie.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:40

Ik ben bang dat ik verkeerd zou knippen met nagels.
Dierenarts had ze zo geknipt bij Azula.

Azula vindt optillen ook niet echt leuk.
Maar ik doe het wel.
Beifong springt letterlijk in je armen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 14:36

luuntje schreef:

Maar ik doe het wel.

Hebben ze witte of zwarte nagels? Als ze witte hebben is het heel gemakkelijk want daar zie je het leven zitten. Als je daar uit de buurt blijft en alleen de puntjes knipt kan het nooit fout gaan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:25

Afbeelding
*\o/*

Afbeelding
Piepbeest van de hond lag hier na het wandelen. >;)
Afbeelding
Die lag voor het wandelen toch echt hier of in de bench. :=

Gok gevalletje betrapt op poging tot diefstal (Alexia). :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:30

Oh ik til haar wel af en toe even kort op hoor, het is niet dat het niet kan, maar ze vindt het niet fijn. Ik laat haar wel scannen bij de da, een röntgenfoto twijfel ik nog over. Bij poezen is het toch lastiger om te bepalen hoeveel het precies zijn dan bij bijvoorbeeld een hond. Luna is nu 2 jaar en 3 maanden oud.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:25

@muronia. Ik doe rontgen maar mijn kat is verder wel heel relax

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:49

Ik zou niet beide doen. Scheelt je een paar dagen. Je moet dan wel goed kunnen voelen of ze leeg is. Als je alleen scant. Heeft ze al eens eerder een nestje gehad?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:52

Vandaag de laatste boodschappen gedaan voor show ( eten en drinken voor mezelf).

Elani nog een keer gesprayed.
En goed geborsteld. Nu dadelijk nog alles klaar zetten en voer voor Elani pakken. Show kleding ligt klaar. (Vest en shirt met mijn logo erop.)

Wij zijn er klaar voor en hebben er zin in.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:46

xoranlover schreef:
luuntje schreef:

Maar ik doe het wel.

Hebben ze witte of zwarte nagels? Als ze witte hebben is het heel gemakkelijk want daar zie je het leven zitten. Als je daar uit de buurt blijft en alleen de puntjes knipt kan het nooit fout gaan.

Bij zwarte nagels kun je het leven ook zien.

Ik kan het me niet precies meer herinneren maar er js een trucje om te weten hoe ver je kunt knippen:
Als je de nagel met kleine puntjes knipt tegelijk, zie je op een gegeveb moment een witte cirkel. Die cirkel moet je goed in de gaten houden.
Nou weet ik het meest belangrijke stukje niet meer precies. Het is óf, je kunt blijven doorknippen totdat je een zwart puntje ziet. Dat is waar het leven zit, dus verder knippen gaat pijn doen. Óf in de zwarte cirkel die komt kun je knippen totdat je een wit puntje in de zwarte cirkel ziet. Dat zou dan hrt leven zijn.

Ik zal het zo nog eens opzoeken, maar het is een van de twee. Dan weet je tot hoe ver je kunt knippen :j

Edit: gevonden! De eerste klopt. Dus je kunt kleine stukjes doorknippen totdat je een zwart puntje in het midden tegenkomt. Dan moet je stoppen

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:52

Met een lampje zie je bij zwarte nagels ook heel goed het leven. Maar ik doelde er meer op dat ze niet durfde te knippen. Dan kun je met witte nagels gemakkelijker zien hoe wie en wat.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 22:51

Moos is inmiddels aardig gewend en ook de link met de kattenbak is gelukkig gelegd.

Heerlijk die blik als je stopt met aaien:
Afbeelding

<3
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 23:16

Tevreden kopje. <3