De fantastische Dobermann *Is geplaatst!! zie pag. 18*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eejj

Re: De fantastische Dobermann *Is geplaatst!! zie pag. 18*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:13

Leuke naam Valco *LOL* Ik ben benieuwd naar de foto's , hoop dat ze snel geplaatst kunnen worden. Fijn dat hij zich al zo lekker heeft aangepast en zich thuisvoelt. Ik wens je nog een hele fijne tijd met hem Lachen

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:26

HJet gaat goed, het gaat prima, het gaat fantastisch... onsw levenmet deze hon,d (klinkt leker anoniem he?) mkaar met de hond die ik nu VALCO heb noemd (de redenen daarvoor, komen uit ZIJN verleden, maar wat maakt dat nu nog allemaal uit?) HIj is hioer en blijft hier, tot zijn eigen WOBBLER hem achterhaalt... Mag het nog even duren? Valco leeft nu hier met mij (ons), de gekke kunstschilders.... Van de week MOESTEN wij echt weg, en mijn broer met BLackie was er ook niet, wat te doen? We ijn gewoon twee uur weggegaan... kwamen we terug en Pelle helemaal alert, janken, de BAZEN zijn terug, niks geslooppt, Valcop gewoon zich uitrekken, droghe neus (dus:geslapen), en hdee,m zijn jullie er weer. Wat een vent. Wat een honden. Ze hebben het opiok zoleuk met mekaar (Pelle reageert wel eens jaloers, zo na twee weken....) Maar de honmd genaamd MIRO, nu dus Valco, is het geqweldigste, dat ik (ook voor mezelf(, na de dood van mijn laatste hond (mijn liveelingsdober Sweetie), heb gedan, of gevoeld. Twee dagen geleden, overigens, stond iki met iemand bij de frisdrankenafdeling in Super de Boet, en tyoen kwam er een bepaald lioedje, en toen ging het weetr HELEMAAL nioet dus, ik dacht: (ik was m,et iemand daar: o nee he niet nou?), maar ik ging toch proberen laten we zegfgebn: hamburgers te vinde, alumiuniumpapier, de tranen liepn uit mijn kop ( dan krijg je natuurlijk te horen: hee, is er iets? Wel nee, niks, 3en je gaat naar de kassa. Ik was WOEDEND iop merzelf.... Dat gezeil./
Trouwens, over gezeik gesproken: vanmorgen moest (ik wilde gaan rijden) de dierenarts komen, want mijn paard Jaopie had een slokdarmverstopiing, alles liep door zijn neus naar buiten. Wat een ellenmde, zegh, hij was over zijun hele lichaam aan het trillen, iki dacht: dit wordt het einde. Aan de overkant zijn dfe mensenm van VAN DEN BOS DRIVING (menkampioen en zo, ik lioet dat paard door Robert-Roel bekijken, nkiou, hij belde in NO TIME was de dierenarts er.... Watr een verschrikking, geukkig hoefden er geen slangen in, het was:lopen, slaan op die strot, en het zakte "de Goden zijn gedankt". Hoe kwam dat nou? Hij had 5 minuten (hoort u, allemaal, 5 minuten!) voordat ik het zadel oplegde,. toegang gehad tot, en geschrikt van een bergje afghemaaid ers gras. Dat hjad zich opgehoopt vlak achter de bocht van kaak naar slokdarm. Gerluikkig was het niet veel, maar toch. DFat verwacht je toch niet? Gebeurt dus wel! Ooik in 5 minuten tijd? Ja dus!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:55

Met beesten heb je ook altijd wat he? Ik ben blij dat het zo goed gaat met Valco, jij klinkt ook als iemand die er echt tijd voor heeft (en maakt!). Maar god wat kun jij chaotisch schrijven zeg Haha! ben je in het echt ook zo?:p

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 00:16

Geweldig weer!! die hond zit helemaal op zijn plek!

Gelukkig met je paard ook goed afgelopen!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 07:44

Nou, "poes", ik heb zo mijn chaotische momenten, ja, ben niet echt een rustig type, ook, haha, kunstenaarsafwijking, he? Ben immers kunstschilder, specialiteit paarden: www.atelierterpentijn.com
Vaak wil ik gewoon net zo snel typen als dat ik denk en dan sla ik mis, of letters over, of zo. Met vlagen, dat wel, kan ook uren op bank liggen, vooral in de avond, met een boek of zo. 't Is nog net geen ADHD, maar af en toe buitelen de gedachten en de "mededelingsdrang" over mekaar heen, dan duurt een zin eeuwen, want moet ik steeds terug om te herstellen, heb ik ook niet altijd zin in. Tijdens het typen van dit heb ik nl. ook al weer 5 keer moeten corrigeren, maar ik zal het voor de leesbaarheid wel verbeteren, is wel zo gebruikersvriendelijk. Type ook maar met twee vingers, dan ga ik dus gewoon te overijld.
Hoe dan ook, het gaat met de besten (nee, niet: beesten, moet het zijn...!) heel erg goed. Valco (Miro) heeft wel ups en downs, heb ik bemerkt. Soms beweegt hij opeens een stuk moeilijker, dat zijn een soort vlagen, die dan een of een paar uur duren. Dan houdt hij zijn kop omlaag, net alsof hij hem niet goed op kan tillen, en kan dan ook niet draven of rennen, gaat heel erg in telgang rondstappen. Dat is dan even plotseling weer weg als het komt, niet merkbaar of het door veel spelen of bewegen komt, het is ook wel eens gebeurd toen hij wakker werd, stond-ie eigenlijk al zo op. Kan er niet de vinger op leggen, ik weet dan ook niet of hij op die momenten pijn heeft, niet merkbaar, overigens. Om daar achter te komen, heb ik hem eens een paracetamoltablet in een stukje wordt gegeven, tijdens zo'n inzinking, met het idee: als hij nu beter gaat bewegen heb ik dus pijn weggenomen. Maakt geen verschil, dus klaarblijkelijk geen pijn. Maar voor het overgrote deel galoppert en springt hij, weliswaar "wobbelig", gewoon rond. Hij is aardig aangekomen, zijn bekkenbeenderen (uitstekende heupbotjes bovenop zijn achterrug), zijn nu nog vage glooiinkjes, die wil ik helemaal weg hebben. Zijn ontlasting is inmiddels normaal van kleur en consistentie, hij eet nu ook minder, schrokt niet meer alles weg wat je hem aanbiedt. Heb Pelle op dieet moeten zetten, die kreeg altijd wel een hapje er van om jaloezie te vermijden, dus die kwam ook aan, wat helemaal niet nodig was (is).
Ik heb op mijn digitale camera hele leuke foto's, het lijkt mij een goed idee als ik die naar Maaike mail (laat ik door iemand anders doen, kan ik zelf niet), dan kan zij ze op Bokt zetten. Buiten is hij nu ook ee stuk rustiger, hij went er natuurlijk aan, dat "buiten" iets is, wat voor hem geen uitzondering meer is. Gisteren zat ik even op het achtererf op het terras, in de zon, toen ging hij op de warme tegels als een clown met trappelende poten en rare oergeluiden makend op z'n rug liggen rollen.
De buurman kwam nog aanzetten met oud brood voor de varkens, toen ging Pelle (die nooit d'r bek opentrekt) me toch tekeer! Maar hij zei NIETS. Pelle heeft sowieso sedert zijn komst een hele grote bek gekregen, ze denkt zeker: die grote stoere vent redt mij er wel uit. Dat is wel apart, ze is ook veel speelser en drukker geworden. Kortom: we hebben het allemaal enorm getroffen met elkaar, kleine dingetjes veranderen nog dag na dag, de routine en het ritme begrijpt hij nu wel, ook waar iedere ruimte (zoals atelier, dan moet hij gewoon in de ene stoel of op het kleedje gaan liggen en gewoon rustig zijn, een paar uur) voor dient. Hij loopt de hele dag achter mij aan, als ik weg ben gaat hij rustig slapen op zijn eigen plaats, tot ik terug ben. Zie je, als ik rustig de tijd neem, kan ik nog wel iets fatsoenlijk leesbaars schrijven. Ik beloof dit vanaf nu te doen, die chatische (chaotische) teksten zijn ook niet respectvol t.o.v. geinteresseerde Bokkers, dat begrijp ik.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 08:30

hihi terpentijn, dit leest inderdaad een stuk makkelijker. Lachen

maar fijn dat het zo goed gaat met jullie allemaal samen. Super !

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:45

Haha...dit leest echt een stuk makkelijker...Maar het neemt de interesse voor de ontwikkelingen omtrent Valco niet af hoor...die spelfouten Tong uitsteken Ik lees nog altijd trouw dit topic bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:03

Ja echt super dat het zo goed gaat, ben er helemaal blij mee. Lachen

En ik kom zeker nog langs, ik bel binnenkort even (het schiet er steeds bij in). En ik heb ook nog nieuws over zijn naam, zal ik je binnenkort ook even vertellen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:18

Hihihi, zo gaaf dat Pelle nu ook nog eens veel vrolijker is!!!

Leuk hoor!!!

Ik ben blij dat Valco zo goed terecht gekomen is Ja

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:19

Dat doe je echt super !
ga zo door, deze mensen verdienen iets goed echt waar!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:57

Fantastisch dat hij zo'n goed adres heeft bij jou. Niet om betweterig te zijn hoor maar Paracetamol is niet zo'n gezond middel voor honden Knipoog

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 23:13

Heb niks anders, dan Paractemol, was ok maar een experiment? Ben nu van plan, omdat hij dan weer hier "krak" en dan weer daar, een hondenmassagetupe/otheopaat eens langs te laten komen. Laten we wel wezen: hier is niks mer aan te veranderen, dat weet ik mar al te goed, maar misschien DUURT het dan wat langer, dat gebeuren in zijn nek.... Ik heb me inderdaad in vrij korte tijd wel aan hem "gechecht", je moet afstand houden, omdat je weet dat de diagnose een zekere dood voorspelt. Maar ja, toch, ben ik me aan hem gaan "hechten", dat is niet wijs maar ik leef met hem 24/7, dat wordt nog moeilijk, om elkaar dan te laten gaan... Mar ik ben gelujjig een mens, dus ALS het niet meer gaat met hem, ja, dan ben ik de eerste, hoe pijn het ook al doen, o te xegfgen: nou moet het maar afgekopen zijn. Nou, dat is in het geheel nog niet aaangebroken. De vent rent soms rond, dat je dan denkt: is er eigenlijk wel IETS met jou mis? En dan de volgende seconde, gaan die achterpoten weer "wobbelen", overkruist, valt hij bijna, ja, de tranenen staan dan je bijna (altijd BIJNA he, nooit helemaal( in je ogen, dan dek je van: nu al! Hij ligt nu naast mijn stoel, hij is dol op mij, ik ook op hem, ik probeer soms wat afstand te houden, gevoelsmatig, en hem in die zin ook niet echt "toe te laten", maardat is eigenlijk onbehonnen werk. Hij heeft mijn hart wel gewonnen, ik hoop, dat ik, ooit, voor het te lat i, zijn hart ook nog kan winnen. Maar daar ga ik niet over. Dat moet zijn eigen keuze zijn. Hij loopt wel de godganselijjke dag achter mij aan, maar ja, wat wil je hij komt uit een asiel.... That does not mean he loves me ... yet....
dat hoeft dan ook misschien niet, dat persoonlijke, menselijke gedoe, egotjes, wellicht maar ... is hij Happy hier, met Pelle en Blackie, en het watervennetje, en de gekke varkns, en al het eten, en mensen die gekke kunstschilders zijn, maar er in elk geval el altijd ZIJN... Ja, denk ik wel, zijn ogen zijn ook zo veranderd, en het allerergtse is nog: ik hou ook van hem, ik ben natuurlijk bijna altijd thusi (aan het werk in het atelier) en mensen, dat is niet altijd makkelijk ....
Mijn vorige Dobers, legde ik gewoon vastr, aan een ketting in het atelier, anders liepen ze naar voren, robeerde het voorhek te rammen, om kind, mens dier te pakkeen ten krijgen (wat ik de KATTEN al vergeten? ) Deze Valco is gewoon van: hallo : AF nu, graag, en PLAASTS..... En na een of twee uur is het dan: lopen maar (jet atelier staat achter op het erf), nou, dan zijn er twee honden, Pelle en Valco, die een zooitje onzin zitten uit te hleb met z;n tweetjes, echt, de gekste dingen, plantenbakken ie ergens oopgehangen zijn naar beneden probeen te trekken, kuilen graven onder de net mooi in bloei staande witte rhodondendron, ballen begraven onder je net aangeplante exclusieve WITTE blauweregen en... zucht ... Maar ik moet er ogenblikkelijk bij vertellen: weat zou het ook anders saai zijn. Het is goed zo. Hij is gelukkig, voor zo lang of zo kort als hem gegeven is, door het Lot. Niemand heeft daar enig zicht op. Ik neem het bij de dag. Ik schrijf dit nu, een vijf minuten geleden zat hij nog naast mij...kop op schoot, ik stuure hem weg, hij ligt nu op zijn eigen dekbed-dkenbedje. Ik hou erg veel van deren, maar ik heb best wel een enorm zwak voor DOBERMANNS. Ik vind dat karakter zo geweldig....Miro/Valco heeft hier indrdaad zijn huisje gevpnden. Die gaat hier, als hij niet meer kan, alleen nog maar horizontaal de deur uit. Ik kan wel zeggen, ik ben ERG blij mt hem ( sorry, Sweetie...) Het is gewiin weer een DOBERMANN, ja, met "iets onherstelbaars"). Maar het zal duren, zo lang het mag duren. In de tussentijd, ben ik, broer, compagnon Adri, plle, Blavkie er ongecompliceerd blij mee. Als het grote moment komt, er is al een boom in de tuin gereserveerd. Die gaat dus nooit meer ECHT bij ons weg.....
Nogmaals WUIS, Maaike, dank, dak en dank, jij was de reddende engel, ik was de gek die het wel"wilde proberen:.
Dank jke wel, die hond dankt je vast ook .. hiij heeft een ECHT huis nou

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 23:30

Wuis schreef:
Ja echt super dat het zo goed gaat, ben er helemaal blij mee. Lachen

En ik kom zeker nog langs, ik bel binnenkort even (het schiet er steeds bij in). En ik heb ook nog nieuws over zijn naam, zal ik je binnenkort ook even vertellen. Knipoog

Ha, wat is dat voor nieus over zijn "NAAM"? Ik ben zer benieuwd! Overigens, buiten wat je op BOKT kan lezen: het gaat buitengewoon goed, ik ben dol op hem, hij ook op mij. Inderdaad: de fantastische Dobermann MIro nu dus door mij Valco geoemd Even gelden lag hij nog naasdt mijn stoel, nou heeft hij zijn eigen plejkje de dekens onder te TV plaats, weer opgezocht. Geen problemen verder gehadmet adere reuen, buite, die kwamen we dan wel tegen, sommige LOSLOPEND, maar hij doet in principe niiks, of zemoeten op hem af komen, ja dat is dan minder (aardig gezegd).
Zou ikde foto's die ik heb, op mijn digitale ca,era, maar jouw e-mail adres mogen proberen t sturen (via iemand anders, wat ik kan dat zelf niet) n zou ij die dan, als je ze obtvangen hebt, op het bewuste topic in BOKT kunnen zetten? OP een andere manier weet ik nl. niet hoe ik de foto"s er op moet krigen.
Maar: war is jouw e-mail adres voor de fotoos?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 00:21

Wat ik ook geweldig vind, sorry, mensen op het openbare forum, de spontane PBtjes die ik van mensen heb gekregen. Super, soms van mensen, die gewoon nooit iets hebben gezegd, maar gewoon hebben 'meegelezen". Hart onder de riem, enorm ruimhartige aanbiedingen. Ja nkiet, iemand, die "Miro" zo willen nemen, dat is nu ook gewoon te laat. Hij leeft en woont bij mijn nou. Die krijgen ze me niet meer uit de handen! Ik hou te vel .... van hem? Dat vind ik moeilijk om te zeggen, hij is pas 3 weken hier, maar toch.... het is al zo ver .... NIet allen ik ook huisgenoten hebben hem in hun hart gesloten.... MIRO MIRO, Valco, Valco..... je hebt misschien niet lang een toekomst, maar in de tussentijd...dan zijn er ballen,dan is er eten (zo veel je wil nu,vent! dan zijn er tweer vriendinnen, een stukje land, the sunshine, en misschien van de week mee naar Zuidlaren in de bus, I LOVE HIM!(.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 07:38

terpentijn schreef:
En misschien van de week mee naar Zuidlaren in de bus.

Oh, daar woon ik! Dan kan ik 'm bijna aaien! Vork

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 09:23

Ook van mij even een berichtje, een 'stille meelezer' Knipoog
Ik vind het geweldig om te lezen dat het zo goed gaat en dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Hopen maar dat hij nog lang mag genieten van dit alles want hij en jullie verdienen het!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:44

Geweldig om weer te lezen constantijn!
Echt geweldig dat Miro/Valco het zo goed bij je heeft getroffen!
Echt super, hoop dat hij er nog lang mag van genieten!

Edit:Typo

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 23:37

Hierbij dan eindelijk de foto's, ik heb aangeboden om ze te plaatsen voor terpentijn, uiteraard wilde ik ze gewoon als eerst zien Knipoog

Kijk en geniet!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 07:12

Haha geweldig! Wat ziet hij er goed uit. Lachen
Vermaakt zich zo te zien prima, heerlijk beest! *LOL*

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 08:32

haha leuke foto's terpentijn !
Vasco heeft het daar goed getroffen. Lachen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 08:43

hey leuk foto's!!

hij ziet er super uit,en kijkt helemaal tevreden en gelukkig uit zijn ogen..

ook ondeugend kijkt ie Haha!

hond is helemaal op zijn plek,laat het maar vooral heel lang duren Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:01

Wat stom ook van mij, had ik nog steeds m'n mailadres niet doorgegeven! Boos! Ik ben er ook niet echt bij de laatste tijd. Scheve mond
Bedankt in ieder geval Wesseltje!

Hij ziet er echt geweldig uit!! OK dan! Geweldig gedaan!!
Ik stuur ze ook even door naar het asiel. Lachen

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:09

Hij ziet er goed uit!
En dat op zn rug liggen slapen herken ik ook van onze Dobers. Haha!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 13:09

Tsja, het zijn geen superfoto's, maar in elk geval al vast IETS. Ik heb Wesseltje uitvoerig bedankt voor het willen plaatsen er van, en deze heeft toegezegd volgende foto's ook te willen plaatsen. Ik zal dus nog echte "buitenfoto's" maken, waar ze bij het watervennetje (soort strandje) achter het huis spelen. Ook wil ik nog fotograferen, als hij rent, maar dat is niet zo gemakkelijk, want meestal is hij het schermpje van mijn digitale camera al "afgerend" voordat ik heb afgedrukt, hahaha. Wobbel of niet, snel is-ie namelijk wel. Ook wil ik nog meer "samen" foto's, van hem en Pelle, ook met Blackie van mijn broer er bij. Dus dat wordt nieuwe maken. Lekker rommelig huis, erf en atelier heb ik trouwens, he? Net zo chaotisch als ik wel eens schrijf....... Maar daar kan dan ook weinig kapot, dus mag er veel. Moet ook wel, met en stel drukke Dobers om je heen, als de ahterdeur openstaat, en dat is natuurlijk vaak met dit mooie weer, rent en dreutelt dat maar in en uit, met en zonder (zand-en modder-)ballen en -kluiven. Hij moet nog wel wat dikker worden, maar nu hij gewend is aan het andere voedingspatroon en dus normaal ontlast, zal het er wel beter aan blijven hangen. Die heupbeenderen wil ik niet meer kunnen zien. Ik schat het op een week voordat dat bereikt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 13:43

Heel gezellig huis Lachen ik hou wel van zulke huizen Ja
Maar wat is hij aangekomen joh! Hij ziet er ook erg vrolijk uit... whaha die rol foto! Echt mooi!