Wauw, gisteren de sepia aangekomen en in de bak gelegd, zr vinden het zo lekker dat ze zelfs de moeite nemen om er overdag voor wakker te blijven! Blijkbaar konden ze de calcium wel gebruiken, hopelijk niet te laat..
SteffiiY
Geplaatst: 02-08-13 09:06
Joyce_ schreef:
Wauw, gisteren de sepia aangekomen en in de bak gelegd, zr vinden het zo lekker dat ze zelfs de moeite nemen om er overdag voor wakker te blijven! Blijkbaar konden ze de calcium wel gebruiken, hopelijk niet te laat..
mijn slakkies zijn net in bad geweest ze vonden het kei leuk geloof ik.. kropen helemaal naar diepste punt, vervolgens afentoe hoofd omhoog, effe kijken boven water, en hoofd weer omlaag haha heb wel het idee dat een van mijn slakkies minder actief is dan de andere 4, kruipt bijna niet uit het huisje, of heel langzaam en is ook wat kleiner dan de anderen..
hier hebben ze zich ingegraven... bijkomen van de reis denk ik, n het is 29 graden in huis....
silvericathy
Geplaatst: 02-08-13 19:04
groeien die van jullie ook zo hard? waar ze vorige week nog tussen de cm paste op de liniaal, passen ze nu nog net tussen de 1,5 cm hihi nog een leuke foto van daarnet:
Tja..als je de hele tafel hebt om over te kruipen dan kun je elkaar nogal eens tegenkomen, tja en wat doe je dan? Nou dit dus:
Het ging ongeveer zo: de slakjes losgeplukt van hun stukje sepia en in het bordje met water gelegd. Eerst deden ze nog eigenwijs hun "ik ga me echt niet laten zien"-act, maar toen ze doorhadden dat ze dan ook geen adem meer konden halen, kwamen ze toch boven; eerst Mondain, toen Riquet. Lange nekken makend, hoofdjes op en neer bewegend, moeilijk om te zeggen of ze het ontzettend tof vonden, of doodsangsten uit hebben gestaan. Op een gegeven moment klom Riquet op Mondain en hoorde een kleine zucht: he he, eindelijk weer vaste land onder mijn slijmlijf. Vond het toch wel zielig, ze leken niet zo goed te weten wat ze moesten, dus heb hun stukje komkommer in het water gezet. Daar klommen ze gelijk op, nazwetend en hijgend. Ík vond het leuk, maar misschien waren de meningen daarover verdeeld
Joyce: vriendlief en ik liggen helemaal strijk om het avontuur van jouw slakken Vooral ook die droge titel, waarin je stelt dat de slakken net even heerlijk gezwommen hebben
Hier hebben ze vandaag ook gebadderd. Ik had in een klein bakje wat visvoer gedaan met wat water. Het visvoer vonden ze niet zo geweldig volgens mij, maar he visvoer is een beetje glibberig/sponsachtig. Misschien ligt het dus daaraan.
Vandaag alvast de vervolg bak voor de schildpadden klaargemaakt. Ik heb er wat van die graslelies instaan en wat tuinkers, dille en bieslook gezaaid. Deze bak laat ik 1 a 2 weken staan en dan hebben die graslelies goed wortels aan kunnen maken en de kruiden hebben kunnen kiemen. (en natuurlijk zijn de slakjes dan wat groter )
Wat zijn al jullie verhalen geweldig Inmiddels doe ik erg hard mijn best om vriendlief te overhalen om ook 2 slakjes aan te schaffen; hij moet er namelijk wel achter staan aangezien we inwonen bij zijn moeder, en die het niet erg voor dieren heeft
die balletjes zijn visvoer. gejat bij mijn ouders thuis In het water wellen ze op en da valt het uit elkaar. Vandaag is het de eerste dag dat ze di krijgen, ik heb ze er nog niet echt van zien eten.