Birmanen Fluffy-Beebjes op komst van Tessa én Lenthe!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 12:41

ze zijn er!!!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 13:02

Duhelo schreef:
ze zijn er!!!

*\o/* *\o/* *\o/*

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 13:21

spannend!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:02

Lotje is net aangekomen, heeft al ferm gespeeld met haar pluimstokje :)
We hebben een prachtig kittenpakket gekregen, met oa brokjes,speeltjes,natvoer,kattenmelk, en een prachtige ingekaderde foto!
ze is nu alles aan het verkennen, haar miauw aan het testen.
tussen Lotte en Fientje gaat het nog niet helemaal goed, Lotje grauwt en blaast naar fientje. Fiene negeert grotendeels, maar is een beetje kwaad op ons ook :D

bakkabouter

Re: Birmanen Fluffy-Beebjes op komst van Tessa én Lenthe!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:05

Awwww, dat betert vast nog wel :)
Hier komt kitten nummer 2 vrijdagavond, ben benieuwd wat dat gaat geven...

En het kittenpakket is écht geweldig he! De speeltjes zijn al serieus misbruikt vandaag :P

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:28

Lotte Ghana
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 23:32

Die heeft zich duidelijk ook al geïnstalleerd :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 23:38

Oooohhhhh waaauww nu al fotoupdates! Het is zo stil in huis zonder de 2 dametjes |(
Maar ik ben zó blij dat ze het zo goed deden! Ze stapten uit de reismandjes en liepen rond alsof ze er al jaren hoorden. Zo heerlijk.
Lotte was wat boos op Fien maar dat komt wel goed :j :D

Ik ben blij met de gouden mandjes die ze hebben! Dat maakt een hoop goed!
En nu zal ik even op alle vragen en PB's reageren. :D

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 00:11

Wat leuk dat sommige al een nieuw huis hebben. Zou idd wel even moeilijk zijn, maar super dat ze een fijn huisje hebben.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:27

lotje is al redelijk op haar gemak, zit nu op mijn bureau te spelen met sisalmuis met veertje eraan.
ze hebben vannacht samen in de kattenkamer geslapen. heb een uurtje later eens gaan checken, fien was vrolijk aan het rondlopen, lotje lag onder de bureau. heb dan een kussentje ernaast geschoven, ze beide nog een streel gegeven, en gaan slapen (dat was rond 2.30 vannacht).
ben nu net wakker en opgestaan, lotje lag nog op dezelfde plaats, fien op de krabpaal.
ze zag er niet getraumatiseerd uit, dus dat is wel goed, heb deze nacht ook niks van lawaai gehoord.

er is wel nog niet veel gegeten, maar er zijn wel verschillende plasjes in de kattenbakken, dus ik veronderstel dat ze erop gegaan is.
straks geef ik een blikje, dus dan zal ze wel weer eten.

ze is idd erg geinteresseerd in oscar, maar heeft nog niet aan de kooi gehangen. ze heeft me gisteren wel al gekrabd en hard gebeten (en ja, zomaar, ik lag gewoon in de zetel met lotje op mij en plots hing ze in men hand :D )

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 10:33

Hahaha, wat een vals kreng he :D
Heerlijk! Dat klinkt goed hoor. En dat eten, daar hoef je niet bang voor te zijn. Dat komt én wel goed en dan hoop je dat ze weer zo weinig eet als toen ze kwam én ze heeft genoeg babyvet reserves.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:31

Sky heeft vannacht toen we naar boven gingen toch wel heel zielig liggen miauwen. We hebben haar en haar mandje mee naar boven genomen, en naast ons bed gezet. Toen ging alles prima. Toen ik om half7 even wakker werd omdat ik dorst had, lag ze beneden op de zetel te slapen, helemaal in haar eentje, de grote flinke meid :)
Nu huppelt ze weer vrolijk achter haar pluimenstokje aan. Echt geweldig om te zien! Ze geeft het een tik met haar pootje waarvoor het over de grond schuift, en dan springt ze er bovenop.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 11:38

Ohhh grote meid!! <3 <3

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:57

Wat super dat ze het al zo goed doen in hun nieuwe huisje! Het blijven echt super knappe kittens!

Wat ik me afvroeg en ook las op je site. Waarom vind jij dat katten niet buiten horen?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:28

Calimero_ schreef:
Wat super dat ze het al zo goed doen in hun nieuwe huisje! Het blijven echt super knappe kittens!

Wat ik me afvroeg en ook las op je site. Waarom vind jij dat katten niet buiten horen?

Ik neem even de vrijheid om hier ook op te reageren, aangezien ik er precies hetzelfde over denk. Tuurlijk mag een kat buiten, maar dan wel op een veilige manier, zodat ze niet het gevaar loopt om onder een auto terecht te komen, of in het geval van een ongesteriliseerde poes, gedekt te worden door een vreemde kater die met god weet wat voor ziektes rondloopt. Als je dat niet kan waarborgen (door een katproof tuin bijvoorbeeld), dan houd je je kat gewoon binnen :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:37

Ja op die manier. Bedankt voor de uitleg. Natuurlijk wil je zo weinig mogelijk risico nemen. Onze katten waren wel gesteriliseerd en we wonen een aardig eind buiten het dorp waar echt weinig auto's rijden. Bij ons achter komen ze gewoon in een heel groot land terecht. Als je in een druk dorp of stad woont is het natuurlijk alweer een veel groter risico!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:37

Calimero_ schreef:

katten die erg mensgericht zijn, en vooral raskatten zoals de onze, worden wel vlug eens "meegenomen" door iemand die er langs passeert. Daarnaast is het gewoonweg gevaarlijk met al het verkeer de dag van vandaag.
buiten in een kattenren oid daarentegen is uiteraard geen probleem

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:40

Het verschilt dus wel echt heel erg waar je woont. Bij ons komt er dus echt zeer weinig verkeer.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:44

ook met weinig verkeer is het gevaarlijk (volgens mij nog gevaarlijker, ze verwachten het verkeer niet, voelen zich veilig, en SPLASH! )
daarnaast heb je ook het risico van vergiftigd te worden, neergeschoten, etc op de boerebuiten.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:47

Onze ene kat is 9/10 jaar oud en haar zoon 7 of 8. Beide weten ze precies waar de weg is en kijken ook gewoon uit. Auto's zijn enge dingen en ze weten dat ze daar niet bij in de buurt moeten komen. Als ze achter ons huis gaan komen ze lekker in het land waar het voor hun veilig voelt. Vergiftiging en eventueel geschoten zijn inderdaad wel risico's.

Ik wil hier niet mee zeggen dat ik jullie niet begrijp. En er zit ook zeker verschil in het ras van de kat. Maar ik wil aangeven dat het ook best goed kan gaan.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:50

tuurlijk kan het goed gaan, bij mijn ouders hebben we ook al jaren katten die buiten lopen. Bij mijn vader zijn ze allemaal stuk voor stuk platgereden geweest, of weggelopen/gevangen, wie weet.
hun britse korthaar loopt ook buiten, en de onze liep daar ook buiten toen ze daar woonde (maar fientje is dan ook eens twee weken weggeweest, en smerig en mager teruggekomen na die tijd)
Wij wonen op een appartement, dus hier kunnen ze zowiezo niet weg, dus dat is het probleem niet. als we ooit een gewoon huis kopen, dan komt er simpelweg aan de achterdeur een grote kattenren, met dubbele deur om naar buiten te gaan. kleine moeite, groot plezier, grote gerustheid

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:52

Duhelo schreef:
Wij wonen op een appartement, dus hier kunnen ze zowiezo niet weg, dus dat is het probleem niet. als we ooit een gewoon huis kopen, dan komt er simpelweg aan de achterdeur een grote kattenren, met dubbele deur om naar buiten te gaan. kleine moeite, groot plezier, grote gerustheid

Same here, we zijn al aan het uitkijken naar een huisje, en zodra we dus een tuin hebben, zorgen we ervoor dat ze veilig naar buiten kunnen :)
Op ons appartementje hier, midden in de stad, houd ik ze zo lang gewoon binnen ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:54

idd, wij gaan straks eens kijken bij mij op het werk, we verkopen van die volierepanelen om zelf een voliere op maat te maken zeg maar.
we denken erover om mss het raam dat uit de keuken naar buiten geeft, om daar een voliere te bouwen, zodat ze in de zomer ook lekker naar buiten kunnen. (zal ook makkelijker zijn, als we bv eens een bbq doen, dan kunnen de poezen gewoon gezellig mee op het terras, zonder dat we constant moeten letten op de deur, en waar ze zitten, en of ze niet naar beneden gesprongen zijn.
maargoed, dit zijn voorlopig nog toekomstplannen, eerst effe sparen terug :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:56

In de stad zou ik ze ook zeker niet los doen. En een buitenren is inderdaad een leuke en veilige oplossing!
Nog even waar wij wonen(woonden):

Afbeelding

En nu weer ontopic :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 15:13

Ik keek er eerst ook anders tegenaan. Onze katten kwamen ook buiten en ik zag het nut er niet van in om een kat binnen te houden.
Maar wij zijn erg veel katten verloren doordat ze buiten liepen. Tuurlijk, sommige katten hebben een engeltje op hun schouder en gebeurt niks.
Wij wonen heel afgelegen. Overal om ons heen is land en nog verderop is bos. Maar toch zijn we veel katten verloren.
Gewoon verdwenen, aangereden, aangeschoten van alles. En dat terwijl we super afgelegen wonen.

Ik ben zó blij dat deze katten niet buiten komen. Bij mij komt er geen kat meer vrij buiten. Ze kunnen lekker van buiten genieten in de kattenren en vinden dat heerlijk. Maar geen risico meer.