Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:31

Ja okee, brultarief dan :j. Zal 30,- ook lukken (Dat is dan inclusief reiskosten)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:38

Tja. Je zou ook gewoon een brul op kunnen nemen en versturen na betaling.
Wanneer de toonhoogte niet werkt door inmiddels ontstane brul-immuniteit zou je tegen een gereduceerd tarief een octaafje hoger kunnen toesturen?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:07

Ok goed plan ja, dat kan ik wel meenemen in de algemene voorwaarden :j

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:21

Ik heb heel lang zo'n joekel(Of Joekelin, t was volgens mij n vrouwtje) in de schuur gehad waar mn laarzen stonden. Ze zat altijd op dezelfde plek op dezelfde tijd, dan kan ik ze handelen! Ze heette Cleo en ik zei haar altijd gedag. Maar inderdaad, bij gillen trekken ze zich terug, want toen haar scharrel zich een keer in mijn laars bevond en ik het op een gillen zette is ze twee dagen van de rel geweest, en heb ik dr niet gezien.

hmm, zou het het gillen zijn of het feit dat ik dr crush gecrusht had..

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:22

Bonita_Bon schreef:
Ik heb heel lang zo'n joekel(Of Joekelin, t was volgens mij n vrouwtje) in de schuur gehad waar mn laarzen stonden. Ze zat altijd op dezelfde plek op dezelfde tijd, dan kan ik ze handelen! Ze heette Cleo en ik zei haar altijd gedag. Maar inderdaad, bij gillen trekken ze zich terug, want toen haar scharrel zich een keer in mijn laars bevond en ik het op een gillen zette is ze twee dagen van de rel geweest, en heb ik dr niet gezien.

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:24

Theo heeft zin in een uitdaging denk ik. Hij heeft het lef om rustigjes aan naar beneden te wandelen over de muur, met op de grond 3 paar kattenogen die hem nauwlettend in de gaten houden.

Ofwel is hij een sadist in poezen plagen, ofwel is hij kamikaze van beroep.

Ohja, toen ik ging stofzuigen eerder deze avond heeft Theo me over de muur de hele woonkamer rond gevolgd. Not that funny. Volgens mij heeft het beestje een depressie en zit ie met zelfmoordneigingen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:27

Oh bah!
Een crush aan je voet geplakt! niet fijn!!!

Varekaj.. tijd voor een therapiesessie met theo? Want dat is niet goed hoor.
Hij zou ook manisch depressief kunnen zijn en nu in zijn manische (ik kan alles) fase zitten?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:39

Theo heeft last van grootheidswaan :j
Hij gaat of je katten of jou opeten :Y)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 00:04

Dat denkt Theo ja!
Gekke Theo, compleet van het padje af!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 00:06

justkid schreef:
Volgens mij hebben spinnen ook minstens 8 ogen

Die andere *denkt diep na en telt* 6 zitten onder het petje ;) . Dat praat makkelijker bij een sollicitatie, niets zo irritant dan niet weten in welke ogen je moet kijken.
(overigens zie ik nu dus ook een pootscherende spin met een Toverkolmuts op voor me :') )

Bonita_Bon schreef:
_O-

Arme Theo...Varekaj, ik wil wel een stripje blije pilletjes toesturen? Maar misschien is Theo gewoon wat eenzaam en zoekt hij de warmte van gezelschap bij jou en je katten...
Grootheidswaanzin kan natuurlijk ook *denkt terug aan ieniemienie kat die wel even een hele reiger zou vangen, serieus := , dus waarom niet een spin die denkt dat ie een mens op kan*

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 00:13

Heeft iemand hier misschien mijn paard haar huisspin gezien? Ze is een aantal weken geleden uit haar huis weggegaan en niet meer terug gekomen. Ze is een cm of 7 incl. poten, donkerbruin en niet erg harig. Ze maakt ze stevige nesten en een holletje om zelf in te schuilen, dat holletje is nu dus al een aantal weken leeg. Wie heeft haar gezien!?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 00:20

Ik ben op zoek naar de etter die vanmiddag in mijn gezicht kroop, een paar draden van zijn web in mijn haar drapeerde en daarna lachend wegrende. Omschrijving: Bruin, iets te dik(misschien wel door een aangeboren ziekte, dus dit is niet beledigend bedoelt), laf, en ik vond hem ook vrij ongeinteresseerd. Wie weet welke vlegel dit geweest is?

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 00:33

Bonita_Bon schreef:

_O- _O- :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 00:34

Ik heb er zoeen gezien op mijn balkon! Heel ongeinteresseerd en bovenal arrogant, gunt mij iig geen blik waardig als ik de conversatie aan wil gaan. Hij oogt wat gezet idd!

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 00:35

Mindfields schreef:
Ik ben op zoek naar de etter die vanmiddag in mijn gezicht kroop, een paar draden van zijn web in mijn haar drapeerde en daarna lachend wegrende. Omschrijving: Bruin, iets te dik(misschien wel door een aangeboren ziekte, dus dit is niet beledigend bedoelt), laf, en ik vond hem ook vrij ongeinteresseerd. Wie weet welke vlegel dit geweest is?

Whahahahaha _O-

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 00:35

IMJ schreef:
Ik heb er zoeen gezien op mijn balkon! Heel ongeinteresseerd en bovenal arrogant, gunt mij iig geen blik waardig als ik de conversatie aan wil gaan. Hij oogt wat gezet idd!

Dat zou hem maar zo kunnen zijn. Trekt hij ook wat met zijn 4e oog van links?

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 00:42

:') Zo gaan spinnen nog leuk zijn, zoals we het er hier over hebben :P

Mijn Fred de autospin, dacht denk ik dat ie kon vliegen := Ik heb 'm nou al 2 dagen niet meer gezien, en zijn webje begint in vervallen staat te raken..

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 01:50

Misschien een idee voor al die verloren geraakte spinnen: http://www.amivedi.nl/ ? :D

Mijn verzorgJoost is trouwens ook al dagen kwijt.
Zijn web hangt er nog...

De leegte...

Elke ochtend als ik het erf op loop, de zon zie schitteren in dat prachtige bouwwerk waardoor de draden in het ochtendbriesje als een zee van parelmoer lijken en dan die lege plek waar Joost altijd, één poot omhoog, zat te wachten op een aaitje...
;(

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 07:18

Er hangt hier een heel rijtje sollicitanten voor het raam. Afbeelding
Ik denk dat jullie verloren spinnen hier zijn :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 08:56

Hier ook een boel hoor maar ze vangen de vliegen in de tuin dus we laten ze lekker!
Ze doen hun werk prima!

Vinden het ook wel best hier, heb ik het idee.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:39

Straks gaan we ze nog lievv vinden met zijn allen ;) Vermenselijken is misschien wel de beste manier om ze minder eng te maken.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:29

Mindfields schreef:

Ik kwam gister eind van de ochtend wel z'n broertje tegen. Op een druk fietspad aan een flinke draad zo in m'n oog. Die draad heeft nog een kwartier in mn wimper gehangen en de spin hing voor m'n ogen. Ik dacht dat m'n eerste poging tot wegslaan wel gelukt was, maar en kilometer verder hing 'ie weer voor m'n ogen...

Haha Theo de kamikazespin, ben benieuwd hoe lang hij het overleeft :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:21

Van de week liep ik tegen een spinnenrag aan dat horizontaal over de weg in de polder hing..
Geen boom in de buurt, alleen gras.
Heb nog gepoogd uit te vinden waar de draad vandaan kwam.
Iemand bekeek me van een afstandje en kwam niet meer bij. Ik zat nl in de lucht te graaien en liep iets gebukt van links naar rechts en weer terug zonder dat er vanaf de afstand waar de andere persoon stond ook maar iets te zien was..

Maar nu de hamvraag... Waar hing die rag aan? Welke spin bouwt zijn eigen luchtkastelen? En HOE doet ie het?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:51

Misschien was dit het zwevende draad dat ik tegenkwam in de polder?
Wikipedia:
Citaat:
Herfstdraad, Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Herfstdraad is een zeer dunne draad gemaakt van spinrag. Herfstdraden zijn het gevolg van vele jonge en kleine spinnetjes, spiderlings genoemd, die zich aan het eind van de zomer laten wegzweven door de wind.

Uit een enkel broedsel komen vaak vele honderden spinnetjes. Als ze uit het ei zijn gekropen zitten ze dicht tegen elkaar in een bol. Pas na enige dagen verlaten ze het nest en zoeken hogere delen van een plant op. Als het gaat waaien laten ze zich wegzweven door een spinsel te maken dat met de wind meewaait. Daartoe laat het spinnetje een draad vieren in de wind; als de draad lang genoeg is zal de spin loslaten en wordt hij aan de draad omhoog meegetrokken; de draad wordt als vlieger gebruikt. Op deze manier verspreiden veel soorten spinnen zich, zoals de kruisspin.

Over vermenselijken gesproken.. _O- Dat hoeven wij helemaal niet te doen! Spinnetjes doen het zelf al! (of hebben wij het vliegeren juist van hun geleerd?)
Kleine spinnetjes zijn gek op vliegeren!! :j