Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 10:50

Robin wat gaaf.

Sommige katten zijn gewoon introvert. En anderen extravert.
Azula verstoot zich ook voor vreemden.
Beifong springt op schoot bij vreemden.

Dat komt wel goed.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:07

luuntje schreef:
Robin wat gaaf.

Sommige katten zijn gewoon introvert. En anderen extravert.
Azula verstoot zich ook voor vreemden.
Beifong springt op schoot bij vreemden.

Dat komt wel goed.

Hier ook. Blacky zie je niet als er bezoek is, behalve bij mijn beste vriendin en mijn coach omdat ze hun ondertussen gewend is. Nina vindt het leuk om er toch wel bij te zijn :j

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:18

Ja, hier hetzelfde. Aanvankelijk waren ze allebei spoorloos als de deurbel ging. Nu komt Hyperion toch wel nieuwsgierig een kijkje nemen als er bezoek is. Maar Ganymedes verdwijnt liever tot ze weer weg zijn. :D

@robinxfellow: Spannend! Klinkt als een leuk katje en goed dat je nog een paar dagen tijd hebt om je helemaal voor te bereiden.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:02

Zodra hier de bel gaat vliegt Elani naar de deur. Nishi en Lanah blijven of liggen of lopen ook richting de deur en Kito verdwijnt op een stoel onder de eettafel.

De dames vinden alle bezoek wel leuk. Helemaal als er geknuffeld en gespeeld wordt. Kito vind t best als ze hem maar met rust laten.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:59

Mooi te zien al die verschillen.
Ik hou ervan.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:02

Hier reageren de katten niet op de deurbel of het geblaf van de hond. Ik heb een kleuter die het leuk vindt om langdurig op de bel te drukken dus die zijn het gewend

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:06

Deze 2 lekkere dieren! <3

Half zusjes en zo verschillend naar toch lijken ze weer heel veel op elkaar.

Afbeelding
Afbeelding

Dit weekend alle showspullen uitzoeken en schoonmaken voor show volgende week. Zouden jullie het leuk vinden om een soort verslagje te lezen van de dag of is dat teveel van het goede?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 19:59

@Xoranlover, knappe dames <3

Ik ben even (bewust) stil geweest. Moos is 2 weken geleden niet meer thuis gekomen. Ik doe ze al zo bewust naar buiten als ik thuis ben, geoefend, gechipt, gecastreerd. Alles om maar ervoor te zorgen dat ze wel naar buiten kunnen, maar de kans zo te verkleinen dat ze "kwijt" raken. Twee weken lang uren door de wijk gewandeld, kattengrind gestrooid, shirts verknipt en verspreid. Maar geen spoor van Moos. Vanochtend kreeg ik een bericht van een dame, dat ze een kat had gevonden die opgesloten had gezeten in een garagebox. Toevallig was ik vrij en ben direct, stijf van de adrenaline, heen gelopen. Godzijdank was het Moos en had ik hem, totaal tegen mijn verwachting in, weer in mijn armen. Ik wist zeker dat hij er niet meer was en dat deed me zo'n pijn, dat ik hier reageren echt even niet op kon brengen.

Moos is nu weer veilig thuis en herenigd met zijn broer. Vreselijk honger en dorst, maar zo ongelooflijk blij dat hij weer thuis is <3

Afbeelding

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:14

Wat fijn dat hij weer terecht is!! :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:18

PeerAppel schreef:
@Xoranlover, knappe dames <3

Ik ben even (bewust) stil geweest. Moos is 2 weken geleden niet meer thuis gekomen. Ik doe ze al zo bewust naar buiten als ik thuis ben, geoefend, gechipt, gecastreerd. Alles om maar ervoor te zorgen dat ze wel naar buiten kunnen, maar de kans zo te verkleinen dat ze "kwijt" raken. Twee weken lang uren door de wijk gewandeld, kattengrind gestrooid, shirts verknipt en verspreid. Maar geen spoor van Moos. Vanochtend kreeg ik een bericht van een dame, dat ze een kat had gevonden die opgesloten had gezeten in een garagebox. Toevallig was ik vrij en ben direct, stijf van de adrenaline, heen gelopen. Godzijdank was het Moos en had ik hem, totaal tegen mijn verwachting in, weer in mijn armen. Ik wist zeker dat hij er niet meer was en dat deed me zo'n pijn, dat ik hier reageren echt even niet op kon brengen.

Moos is nu weer veilig thuis en herenigd met zijn broer. Vreselijk honger en dorst, maar zo ongelooflijk blij dat hij weer thuis is <3

[ [url=m/4Asaqs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Och jeetje, wat een verhaal en wat een geluk dat hij weer veilig thuis is!!! Ik heb dit zelf ook meegemaakt maar dat waren maar 3 dagen, ook opgesloten in een garage. Vreselijk als ze weg zijn... Nu maar heerlijk verwennen en genieten van je vriendje!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:52

Peer wat enorm fijn dat Moos thuis is.
Nu lekker vertroetelen.

Xoran ik vind zo’n verslag leuk om te lezen.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:15

Oh ik snap heel goed hoe ongerust je was en geen zin om te schrijven. Wat een opluchting dat Moos weer gezond en wel thuis is! Nu maar lekker verwennen en genieten. Hoe reageerde zijn broer?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:20

Ooh gelukkig is Moos weer thuis. Nu lekker knuffelen en verwennen.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:28

xoranlover schreef:
Dit weekend alle showspullen uitzoeken en schoonmaken voor show volgende week. Zouden jullie het leuk vinden om een soort verslagje te lezen van de dag of is dat teveel van het goede?

Ik zou dat wel leuk vinden, omdat ik geen idee heb hoe zo’n show werkt. Ik ben gevraagd om een keer met mijn kat naar een show te gaan en ben dus wel benieuwd naar wat ervoor geregeld moet worden en hoe de dag er zelf uitziet.

Fijn dat Moos weer thuis is PeerAppel!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:57

Oef weet hoe het is om een kat kwijt te zijn. Horror.

Gelukkig weer terug. *\o/*

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:21

3heathcliff5 schreef:
xoranlover schreef:

Ik zou dat wel leuk vinden, omdat ik geen idee heb hoe zo’n show werkt. Ik ben gevraagd om een keer met mijn kat naar een show te gaan en ben dus wel benieuwd naar wat ervoor geregeld moet worden en hoe de dag er zelf uitziet.

Fijn dat Moos weer thuis is PeerAppel!

Zal morgen eens op de foto zetten wat mee gaat. En dan bedoel ik uit stallen moet toch nog alles schoon maken.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 08:50

Ik heb het ook een keer gehad. 1,5 week weg en aan de andere kant van de wijk. Kwam vies en onder de teken terug. Geen idee wat zij had uitgespookt. Paar weken binnengehouden want was erg bang geworden

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 09:58

Marcella, heb nog aan je gedacht, omdat jij je kat ook kwijt was en zij ook opgesloten zat.

Bedankt voor de lieve berichten! Pieter blijft Moos maar likken, maar was bij de hereniging wat beduusd. Leek ook wel wat jaloers, omdat Moos mij direct behoorlijk claimde. Gisteravond lagen ze gelukkig alweer heerlijk in elkaar verstrengeld <3

Verslagje lijkt mij ook leuk, xoran!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:55

Moos weer helemaal zijn draai gevonden?

Wij zijn oma poes paar keer weken kwijt geweest.
Wat een stress.
Nu 3 katten in de tuin en dat bevalt prima.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:25

Oef je kat kwijt raken is vreselijk :n

Dat is de hele reden dat mijn vriend ze binnen wil houden (ze hadden naar buiten gemogen als het aan mij lag). Hoewel Nina nu laatst er weer eens tussenuit piepte. Gelukkig kregen we haar vrij snel weer te pakken :=

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 18:25

Ik heb me even uitgeleefd.

Afbeelding

Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 19:50

Mooi xoran. Hier blijven ze echt niet zitten. Hoe kom je aan zo’n bankje?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 20:17

Bankje heb ik via made.com

Die is wel vrij duur maar heb die gedeeltelijk van een vriendin gekregen.

Enne ik guilty dit is ooh photoshop werk :oo

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 12:05

Statig familieportret van de kattenfamilie.
Leuk.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 15:30

Ik zou nog laten zien wat er mee gaat naar show:

Een bak waar alle spullen in kunnen:
Afbeelding

Een showkooi (sturdi), een mandje om in te liggen, stokjes om aandacht te trekken en voerbakjes
Afbeelding

Dan links boven zijn gordijntjes. Die heb je in een sturdi niet nodig maar ik neem ze voor de zekerheid mee. Want ik kan de zijkant dicht maken als ze lopen klieren. Die rechts boven is een topper die bovenop de kooi kan. Heb in nu ook niet meer nodig maar kan in het mandje.
Links onder is een hangmatje dat past in de sturdi of in een kooi. En rechts onder is een bodembedekker die in de sturdi gaat.
Afbeelding

Dan kattenbakje (en grit), promotiemateriaal in de vorm van een fotoboek, en ene bakje met visitekaartjes, keykoord met clip en kammetjes en speeltjes
Afbeelding

Dan een tasje met kammetjes, hangers om de gordijntjes op te hangen, rijstzetmeel om de vacht te poederen en de vettigheid eruit te halen. Normaal doe ik dat thuis en niet op show maar voor de zekerheid gaat ie mee. En een zeiltje die je in een shoowkooi nodig hebt om te voorkomen dat iedereen aan de kat komt.

Afbeelding

Dit alles gaat in de kist behalve de sturdi en het mandje. Die kist gaat in een bolderkar. Dan nog een stoel mee. Eten en drinken voor mij en de katjes en dan een reismand mer kat.
Al met al een hele verhuizing.