Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:48

LoveGlove schreef:
Anna79 schreef:
Ja ik weet dat het vroeg kan, maar ik kijk ernaar vanuit mijn kennis van honden en daarbij wordt geadviseerd om tot 2 jaar te laten uitgroeien. Zolang ben ik niet van plan te wachten overigens hoor ik zit meer te denken aan na de winter. Hij komt niet buiten. Ik wil alleen geen gedonder met sproeien ofzo, dus zit een beetje in twijfel.

Katten zijn ook geen honden he. Ze komen niet eens uit dezelfde familietak. Dus katten werken ook heel anders dan honden. Wat voor de ene geld, hoefr niet hetzelfde te zijn voor de ander :)

Ja dat snap ik ook, maar grote kattenrassen groeien wel door tot hun 2e of zelfs 3e jaar.

Xoranlover, wat een schitterende katten <3, mijn man wordt helemaal gek als hij die foto's ziet :D
Ik ben ook bezig met de opleiding tot hondentrimmer, kattentrimmer heb ik dit voorjaar gehaald en deze zomer mijn salon gestart.

xoranlover

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 15:29

Haha dank je.

En niet alleen grote kattenrassen groeien door. Elani is pas 1 maar haar vacht alles is pas over een jaar echt op zijn einde met ontwikkelen.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 15:35

Lekker castreren.

Ik ben ook fokster, en een sproeiende kater zit niemand op te wachten. Inderdaad wat xoranlover al zegt, heeft geen invloed op groei en als ze eenmaal sproeien is de kans groot dat ze dat blijven doen.

Kittens blijven hier ook absoluut minimaal 14 weken, denk dat ik ze niet eerder dan 16 weken weg ga doen. Mensen die een kitten dan al te oud vinden wil ik niet eens een kitten verkopen. Dat toont al genoeg dat ze zich niet ingelezen hebben. Zeer frustrerend wel dat er nog steeds mensen zijn die jonge kittens willen en kopen..

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 15:46

Ja och ik heb dat achter me gelaten donnar.

Ik denk dat ik met de juiste vragen stellen echt wel geschikte mensen kan vinden voor mijn kittens en als ze zo reageren dan hoeft t voor mij niet. Ik kijk wel op marktplaats daar is het echt erg hoor… kruisingen die verkocht worden voor echt en voor hoeveel geld… niet normaal. Staan nu kruisingen op abessijn x nog iets daar vragen ze €700 voor. Halleluja en dan zijn ze maar 1 keer geënt en ouders niet getest terwijl er nog steeds erfelijke ziektes in zitten. Ik vraag €900 getest, volledig geënt en gechipt met stamboom.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 16:13

Ik volg de stamboek prijs van blauwe Rus en geef daar ook door hoeveel kittens beschikbaar. Keuze zat geloof ik uit de wachtlijst.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 16:14

Ja vragen stellen is belangrijk. Bij Nina en Blacky stelde ik andersom ook veel vragen aan de verkopers. Al helemaal omdat ze voor 20 en 25 euro verkocht werden :=
Ja tip: niet zomaar doen. Ik heb ze kapot gevraagd om het ietwat te vertrouwen.
Tis inderdaad wel belangrijk dat ze allemaal een huisje krijgen waar ze bij passen en idd, iemand die zo'n kat heel vroeg wilt heeft er vaak niet veel verstand van. Sowieso zou ik altijd vriendelijk vragen of ze aub zich verdiepen in het huisdier wat ze in huis nemen, zodat de beestjes een zo goed mogelijk leven kunnen hebben :j

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 18:01

Nou ja geloof me dat vriendelijk vragen lukt echt niet altijd. Vooral duidelijk zijn.
Bij mij is in regel belangrijk:
- ken het ras (geloof me een somaby is echt wat anders in energie dan een brit of htk kat)
- altijd bij of met een andere kat
- persoonlijk kennis komen maken
- tot het contract getekend is kunnen beide partijen of terugtrekken. En ja dat houd ook in dat als het me niet bevalt in de nieuwe woning we de kitten gewoon weer mee naar huis nemen. (Ik breng alles zelf weg)
- af en toe een update over hoe het gaat.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 18:37

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 18:53

Silenna schreef:
Stille meelezer :D

Volgens mij zitten hier geen fokkers van vouwoorkatten zoals Scottish Folds, toch?
Maar misschien vinden jullie het toch interessant om dit te lezen: https://www.nvwa.nl/nieuws-en-media/nie ... ke-ziektes

Ik wist dit al ja. Ze zijn bij mundikat ook niet toegestaan. Net als wel meer rassen niet toegestaan zijn. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik vind dat ze best ver gaan met sommige rassen met fokken. Vind de nieuwe type siamees ook echt oerlelijk.

Ze vinden mijn abessijnen ook niet in het huidige plaatje passen maar pech. Ik fok niet naar het extreme en mijn hoofddoel is somali fokken. Ik heb daar alleen abessijnen voor nodig.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:14

Silenna schreef:

Volgens mij zitten hier geen fokkers van vouwoorkatten zoals Scottish Folds, toch?
Maar misschien vinden jullie het toch interessant om dit te lezen: https://www.nvwa.nl/nieuws-en-media/nie ... ke-ziektes

Het vervelende is dat je ze nog wel mag verhandelen. Dus niet fokken, maar ze wel uit de lucht toveren en verkopen. Dus ik zie ze nog steeds af en toe op de praktijk. Hopeloos frustrerend… gelukkig hebben wij ze alleen gecastreerd op de praktijk, dus daar zal niet mee gefokt worden.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:29

Mijn nichtje heeft een Scottisch fold x Brit, ik was daar onlangs en het viel me op dat het beestje heel vreemd bewoog, heb hun aangeraden naar de dierenarts te gaan. Vanavond las ik dit artikel, heb het gelijk aan hun doorgestuurd, hopelijk gaan ze er nu gauw mee naar de dierenarts, arm beestje...

Edit, die kat is nog niet zo oud, dus illegaal gefokt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:34

Het ergste is fold x fold. Maar genoeg mensen die ze kopen, want dan zitten ze niet zo lang vast aan een kat. ;(

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:39

eilleen333 schreef:
Silenna schreef:

Het vervelende is dat je ze nog wel mag verhandelen. Dus niet fokken, maar ze wel uit de lucht toveren en verkopen. Dus ik zie ze nog steeds af en toe op de praktijk. Hopeloos frustrerend… gelukkig hebben wij ze alleen gecastreerd op de praktijk, dus daar zal niet mee gefokt worden.

Eens! En dat maakt het ergens ook zeker lastig, maar zo'n fokverbod gaat hopelijk ook al flink schelen. En ergens is het triest dat deze katten zo populair zijn geworden dat we nu echt ons toezicht moeten gaan intensiveren en gaan handhaven, maar ik ben blij dat die stappen nu worden gezet.

Ze worden ook overal omschreven als rustige en introverte huiskatten. Ja goh :=

@Anna, daar moeten ze inderdaad zeker mee naar de dierenarts! Grote kans dat er pijnstilling of medicatie nodig is.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:48

Ik ben alweer even weggeweest uit 't topic. En kom weer binne vallen. Dat artikel is wel interessant, ken gelukkig niemand met zulke katten... Wel sneu zeg....

Mijn grote unit gaat goed. Alweer een jaar hier in huis. Volgende week gaat hij voor z'n enting en check en dat vind ik stiekem wel spannend. Ergens wil ik misschien ook nog wel een scan van z'n hart doen om te kijken waar we staan. Dat maar even met het spreekuur overleggen.

Hij gaat ook gelijk voor een urine onderzoek, zit bij de check in. Ik ben nbest panisch voor blaasproblemen ivm eerdere katten. En wat mij opvalt is dat hij na het plassen gelijk z'n pielemuis schoonmaakt. Is dat normaal? Z'n plassen zijn groot en normaal gelukkig. Ben wel blij dat urine check erbij in zit voor de zekerheid

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 23:45

Urine check, ook bij geen klachten, is nooit een gek idee bij de kat. Minty bleek ook Blaasgruis te hebben en een totaal verkeerde zuurtegraad, ondanks dat ze een dieet heeft met super veel vlees en zonder granen…
Kan het iedereen aanraden om toch eens te doen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 10:43

Sommige kattenrassen zouden verboden moeten worden, vind ik.

Huidige Siamees is ook niet oke.
Ik ga voor de Thai, veel beter in proporties.

Marcella is je dame drachtig?

Azula is uit logeren nu bij de kater (Thai).
Beifong is krols en mist haar zus.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 11:06

Extreem knuffelig iets minder slank dan ik gewend ben en tepels opgezwollen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 19:07

Ohhh mijn god ik kan hier zooooo niet tegen!

Mijn beste vriendin haar kater heeft hoogswaarschijnlijk blaasgeruis. Gaat constant naar de kattenbak, likt zijn buik open van de stres, bolle rug, haren overeind. En mijn bestw vriendin is momenteek niet thuis omdat ze erachter kwamen dat haar ouders corona hebben terwijl ze bij haar vriend was. Omdat zij geen corona heefr blijfr ze dus bij die vriend.

Die ouders willen afwachten!!!
Terwijl mijn vriendin en ik letterlijk een dierenopleiding hebben gehad en allebei weten dat het een noodgeval is!

Ik kan zoooooo niet tegen dit soort mensen. Dit is namelijk niet de eerste keer. De eerste keer was ook zo erg niet :n

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 20:44

Vandaag is het blue golden katertje vertrokken en het blue golden poesje is gelijk meer relaxed. Hele middag op schoot gelegen of naast mij. Daarnaast at zij ook weer bij de rest. Die kleine kater had duidelijk veel invloed terwijl je dat helemaal niet zo merkte.

@ loveglove erg frustrerend.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 21:26

Marcella dat klinkt veelbelovend.

Glove wat erg.
Kan de kat niet in mand bij voordeur gezet worden zodat vriendin ermee naar de dierenarts kan?

Caro wat een verschil in een kater weg in rust voor anderen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 21:57

Klopt terwijl hij verder heel leuk was. Hij zat een paar keer haar op te jagen vorige week. Dat gedrag zal hij op zijn nieuwe adres niet kunnen doen. Daar zit al een Brit maar die accepteert dit vast niet. Ooit komt hij weer hier wonen.

@marcella en luuntje spannend!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 21:59

luuntje schreef:
Marcella dat klinkt veelbelovend.

Glove wat erg.
Kan de kat niet in mand bij voordeur gezet worden zodat vriendin ermee naar de dierenarts kan?

Caro wat een verschil in een kater weg in rust voor anderen.

Officieel is de kat van de ouders. De vorige keer waren we met 3 man onderhand aan het schreeuwen dat ze naar de da moesten met dat beest. Mijn vriendin, ik, en onze oud lerares die letterlijk da is. Sterker nog, onze oud lerares is letterlijk de da die hun kat behandeld. Met z'n 3en waren we aant zeggen dat dit een noodgeval is en hij meteen moet komen en nog luisterden ze niet. Ze waren een dag later gegaan en had ook echt niet later gekund. Zielig beestje :n
Ze hebben wel hier specifiek brokjes voor gegeven waardoor hij het geruis er makkelijker uit kan plassen. Hij is nu stukke minder gestresr zeggen ze en wil weer geaait worden enz, dus er is een kans dat het eruit is geplast. Maar dannog. Jezus mina. Ga er gwn mee naar de da als je wilt dat dat beest leeft _-:(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:08

caro29 schreef:
Vandaag is het blue golden katertje vertrokken en het blue golden poesje is gelijk meer relaxed. Hele middag op schoot gelegen of naast mij. Daarnaast at zij ook weer bij de rest. Die kleine kater had duidelijk veel invloed terwijl je dat helemaal niet zo merkte.

@ loveglove erg frustrerend.

Dit had ik dus ook met Amelia die overschaduwde haar zus zodanig dat ik eigenlijk eerst ook niet gelijk door had dat er iets niet klopte tot ik besloot om een weer te wegen en tot de conclusie kwam dat ze wel erg licht was. Toen ook gaan opletten met voeren. Ze at zeer weinig tot niks.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:46

Ik had haar ook apart zitten met eten. Vanavond at zij weer naast de andere 2. Groeide ook minder. Is de hele avond al aan het spelen

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:55

Kom hier weer eens binnenvallen ;)
Geen idee of ik hier een linkje mag plaatsen maar heb momenteel m'n oog op een kitten in het asiel in de buurt. Morgen er maar even achteraan gaan want heb zo'n vermoeden dat ie niet lang beschikbaar zal blijven <3