Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Anna79 schreef:Vraagje aan de fokkers hier; mijn kater van 6 maanden is nog niet gecastreerd. Ik wil er eigenlijk nog heel even mee wachten zodat hij nog wat kan uitgroeien. Doe ik daar verstandig aan? Hij weegt nu 3,2 kilo, het is een flinke.
Ik heb ook een poes in huis (gesteriliseerd). Hij valt haar niet lastig, wil alleen spelen (naar zij moet hem nog niet... ).
xoranlover schreef:Ik zou het niet doen gewoon nu castreren. Het heeft geen invloed op hoe groot ze worden. En als ze eenmaal gaan sproeien is de kans groter dat je het na de castratie blijft houden. Bovendien is het voor de kater niet heel grappig om in takt te blijven als je niks kan met je hormonen. Dus ik zou hem laten castreren.
xoranlover schreef:Ik ben fokker ja. En ik zelf doe alle katers gecastreerd weg. Heeft heen invloed op hoe groot ze worden en op gezondheid. Dus ik zou niet te lang meer wachten.
Geloof me een gefrustreerde kater is echt niet leuk in huis. En de ene is er vroeg bij en andere later maar als ze gaan sproeien is de kans er dat ze dat na castratie blijven doen.
Anna79 schreef:Ja ik weet dat het vroeg kan, maar ik kijk ernaar vanuit mijn kennis van honden en daarbij wordt geadviseerd om tot 2 jaar te laten uitgroeien. Zolang ben ik niet van plan te wachten overigens hoor ik zit meer te denken aan na de winter. Hij komt niet buiten. Ik wil alleen geen gedonder met sproeien ofzo, dus zit een beetje in twijfel.