Hier nog even het pb'tje:
Citaat:
Ja, m'n server lag plat. Kon zelf niet op mijn site komen, en aangezien mijn e-mail programma daaraan vast gelinkt zit, kon ik niks aflezen en niks zenden. Onverklaarbaar. Is er nu -al even onverklaarbaar - weer wel. Via BOKT ging het wel, had wel geweoon Internet enz. Vreemd....
Misschien was Miro de "stoorzender". Gisteren met mijn broer en diens 1-jarige Flatcoated Retriever Blackie gaa wandelen, buiten in het strandvennetje hierachter geplonsd (Blackie is ook zo'n waterrat als Miro). Ging heel goed tussen die twee, Blackie is net loops geweest dus: meneer wou er op. Ja, dat ruikt wat beter dan Pelle, volgens meneer, want Pelle is 7,5 en gesteriliseerd. Maar Blackie snauwde af, en dat pikte hij wel. Is nog een heer ok, tegen de dames .... Heb hem aan lange lijn gehad, niet losgelaten nog maar, maar je kunt het hele aflopende strandje langs rennen (had rubberlaarzen aan), half in het ondiepe water, dan rent hij springend door het water er naast. En ik lag er bijna in, wat is die hond STERK! Aan beide kanten loopt dat strandje uit in een veel diepere sloot, dan blijf ik op de kant staan, en hij zwemt dan an delijn een heel end door de sloot, en weer terug, anders kan hij er weer niet uitklimmen, Wammes Waggel. Nou, daarna naar het achteref (waar mijn broer in een apart huisje woont) en Pelle er bij, iedereen rende met ballen door mekaar, wij dronken koffie drie mensen en drie honden, alles ging zonder enige wanklank, mijn broer biscuits gegeven, zodat hij Miro eerst moest laten zitten, en daarna koekje geven, werd geaccepteerd. Toen iedereen naar binnen alle deuren naar binnen en buiten (behalve voordeur natuurlijk) opengezet, dus rende iedereen rondjes door het hele huis(je). Met en zonder ballen. Wij binnen gan zitten, broer een paar uur achter mijn computer gezet, kleren va broer had ik al op zijn slaapplaats en in de mand gelegd, nou geen probleem verder meer.
Miro accepteerde namelijk na 24 uur mijn broer al niet meer, viel enorm naar hem uit, dus vandaar dat we dit nu zo hebben aangepakt, anders was het aan onhoudbare toestand geworden. Wist ik veel dat die hond in no time al zo territoriaal zou reageren?
Vanmorgen haf acht weer nar het strandje (2 minuten achter het boerdertijtje ligt dat, ze zijn daar van Drents Landschap een natuurpark aan het aanleggen, met brede zandpaden etc., eergistere lekker op mijn paard overheen gegaloppeerd). Ging prima, daarna zelfde programma, om Miro goed duidelijk te maken, dat deze man ook bij ons hoort, en gewoon alle deuren in en uit kan lopen voor toilet, etcetera. Ging prima, op achtererf weer even gebald (de tennisballen vindt-ie niet leuk meer, hij wil DE GROTE VOETBAL van Pelle, die deze genereus heeft afgestaan). Daarna moet hij van mij even een paar uur rusten, die begint na zo'n voetbalsessie vn een half uur duidelijk meer te "wobbelen". Dan stuur je hem op zijn plaats (ja, een keertje of twaalf, komt er weer af zodra je gaat bewegen, loopt je overal achterna). Ik zelf slaap nog steeds op de bank, tegenover zijn mand en slaapdeken. Pelle slaapt op de andere bank.
Binnenkort ga ik maar weer es in bed, dat is een soort bedsteenis, maar dan kan hij me om de hoek net niet zien, eens kijken wat hij dan doet. Deze mail kun je misschien op het forum zetten, of anders naar Wuis/Maaike doorsturen, anders moet ik alles 2 x of 3 x schrijven. Hij ligt nu naast mijn stoel bij de PC. Acht keer weggestuurd, nu komt nr. 9. Ogenblikje ... juist, hij ligt weer op z'n plaats. Dit moet even zo in het begin, want anders gaat hij enorm drammen, kop op je schoot, aandacht trekken (en meelezen wat ik typ, hahah!), en ik moet degene zijn die dat bepaalt.
Verder: 5-6 keer per dag eten, van alles, brood met leverworst, pens met schapenvet, diner met bouillon, tarwebiscuits, hondekoekjes.
Dat kwam er even hard weer uit als dat je het er in stopte in de vorm van gigantische diarree (ja, in het asiel kreeg hij 's-morgens een bak droge brok en 's-avonds ook, niks gewend dus). Nu gaat dat al beter hij is al iets aangekomen, de schijt wordt nu normaler, en tenminste 1 hoop per keer in plaats van allemaal plakkaatjes. Ook drinkt hij enorm veel water.