De fantastische Dobermann *Is geplaatst!! zie pag. 18*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: De fantastische Dobermann *Is geplaatst!! zie pag. 18*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:24

Wuis schreef:
Even heel snel een bericht van mij, ik moet namelijk met tien minuten de trein halen, maar zoals ik laatst over de telefoon ook al zei snap ik echt niet dat hij agressief kan zijn tegen mensen, of waaks, want bij ons vond hij iedereen geweldig, en is nooit boos geweest, echt op niemand. Dus dat had ik echt niet verwacht (niemand trouwens die hem kent).

Maar ik moet nu stoppen want ik moet echt weg, ik zal later nog even een langere reactie typen.

Het zou kunnen dat hij het asiel niet genoeg ZIJN plek vond en dat hij nu bij terpentijn dus wel waaks is... Heb ik vaker gezien bij ex-asielhonden. Een asiel blijft vaak een stresserende plek, of toch volledig anders dan een thuis zeg maar. Eeen volledig huis ter beschikking hebben of enkel een stukje ervan (een kennel dus, waar je slechts door de mensen wordt uitgelaten en niet op eigen vraag) geven een heel ander gevoel.

Is hij verder nu al wat meer zindelijk? Ik hoop zo dat het goed blijft gaan Ja

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:26

Onze hond negeerde in het asiel iedereen (dus ook absoluut geen agressie, liep ook zo met iedereen mee) die langs liep, behalve zijn vaste verzorger, daar sprong hij voor in de lucht.
Maar nooit een blaf of een grom ..
Nou hier thuis is hij toch niet te houden als er vooral vreemden aan de deur staan, of alleen al langs het huis lopen.
Dus kan bij Miro ook het geval zijn, dat hij zich daar echt thuis voelt en een teretorium heeft ..

Ik weet het ook niet, maar het klinkt me bekend in de oren Lachen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:40

wat super dat hij het zo naar zn zin heeft!
en dat ie t zo goed met pelle kan vinden Lachen

en waakse honden...enige is dat Tong uitsteken
die van ons proberen al blaffen en grommend met alle haren omhoog door het hek te vliegen als er 2 muggen voorbij vliegen.. Tong uitsteken
ze waken zelf ook voor de overbuurman..want ja stel je voor dat de postbode daar door het hek loopt, dan moet je toch minstens de hele buurt bij elkaar blaffen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:05

Zo. Nu heb ik tijd en heb ik het bericht even rustig opnieuw gelezen. Super om te lezen dat Pelle zo blij is met hem. Haha!

Of hij pijn heeft gehad na dat rennen, dat weet ik niet. In ieder geval heb ik nooit aan hem gemerkt dat hij pijn had, óók niet na uren rennen en spelen. Maar ik weet precies welk geluid hij gemaakt heeft, hij deed dat bij ons ook wel eens, maar dan als hij alleen op de speelweide stond en ik de hondenkennels aan het schoonmaken was (hij zag mij dan dus steeds in de verte heen en weer lopen).

En dat hij zo waaks is, komt denk ik toch inderdaad van dat hij zich al zo thuis voelt (waar we het toen ook over de telefoon al over hadden). Bij ons is hij in ieder geval nooit waaks, boos of agressief geweest. En het zou inderdaad heel goed kunnen dat dat kwam omdat hij het asiel toch niet als zijn echte thuis heeft kunnen beschouwen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:01

Nou, mijn computer vertoonde kuren, dus even geen bericht kunnen geven, vervolgens lag mijn site plus e-mail er uit, geen idee wt het was.... Miro de "stoorzender", misschien?
Nou, inmiddels zijn we een heel eind verder. Ik heb "dobberreu" een PB gestuurd, hoop dat zij of Maaike (Wuis) die willen plaatsen, anders moet ik alles 2 of 3 keer mailen. In elk geval: het probleem t.o.v. mijn broer en zijn 1-jarige Flatcoated Retriever teef Blackie hebben we aangepakt en is geheel en al opgelost. Waaks is hij nog wel, maar niet meer t.o.v. hen, alles rent, loopt en speelt hier nu een paar keer per dag door mekaar heen. Geblaf naar voorbijlopende mensen is gewoon "NEE! ZWIJG!" zoals Wuis mij al aanried, dat helpt meteen. Je moet soms even "de knopjes" vinden, natuurlijk. Ik wil even afwachten, of de door mij gestuurde PB hier op geplaatst kan worden (het is een verslag van de ontwikkelingen), en lukt dat niet, dan zal ik hier op het forum een uitgebreid verslag plaatsen.
Dus: Miro heeft er nu NOG een vriendinnetje bij (mijn broer woont in een apart huis op het achtererf, nl), vanmorgen zijn we weer naar het 2 minuten hier achter gelegen natuurstrandje geweest, lekker door het water geplonsd, broer met Blackie er bij. Op achtererf weer koffie gedronken, lekker buiten in de zon, met honden en ballen. Hij is nu zindelijk (ach, van opwinding, na een half uur ballen achter, laat hij nog wel eens plas lopen als je weer binnen bent, kan ook, dat hij dan zwakker wordt in die achterhand, kan me niet schelen, hij bedoelt het niet zo). Aangezien hij vele malen per dag van alles te eten krijgt om hem aan te dikken, moet hij veel schijten (dat was in het begin zeer dunne diarree die hij maar moeilijk op kon houden). Maar hij maakt mij daar nu wel 's-nachts wakker voor, meestal rond een uur of twee, dan komt hij piepend zijn kop op me leggen. Dus dat
gaat ook goed. Hij is ook al wat aangekomen. Heleboel dingen KEN hij ook niet: PC, TV, dat je in de keuken staat te koken (staat-ie dan bij te kijken). Eigenlijk gaat op dit moment ALLES heel goed. Van pijn na sport en spel heb ik eigenlijk ook niks meer gemerkt, je moet hem wel laten rusten daarna, natuurlijk.
Na een half uur rauzen met die bal hier achter is het wel "op" aan het raken. En dan moet je het buiten lopen nog mee tellen.
Donderdag gaat m'n broer met een paar oude jeugdvrienden naar de vesting Bourtange, dan kan zijn Blackie niet mee, daar moeten wij dan op passe, nou dat is dus ook geen punt meer. Heerlijk, mensen, weer een Dober er bij. Het is stralend weer hier in Drenthe ook, 22 graden, ga ik lekker rommelen op het achtererf, kunnen Wammes Waggel, Pelle en Blackie lekker rondbanjeren. Het is even je hersen er bij houden, even nadenken waar je mee bezig bent, waar HI mee bezig zou kunnen zijn (in z'n kop) en dan krijgt alles z'n draai en plaats.
Niks gaat vanzelf, je bent er fulltime mee bezig. Je zal een baan van 9 tot 5 of zelfs halve dagen buiten de deur hebben..... dan lukt zo iets niet. Gelukkig ben ik kunstschilder, dus werk ik in het atelier achter op het erf. Niet veel gewerkt, deze week trouwens, moet nou echt morgen flink bezig, anders krijgen we dat weer.... Nu ja, dit even voor nu, misschien komt het PB'tje nog hier op, anders schrijf ik olgende keer wel weer verder (jaja, ik weet het er moeten foto's komen, even geduld!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:44

Hier nog even het pb'tje:

Citaat:
Ja, m'n server lag plat. Kon zelf niet op mijn site komen, en aangezien mijn e-mail programma daaraan vast gelinkt zit, kon ik niks aflezen en niks zenden. Onverklaarbaar. Is er nu -al even onverklaarbaar - weer wel. Via BOKT ging het wel, had wel geweoon Internet enz. Vreemd....
Misschien was Miro de "stoorzender". Gisteren met mijn broer en diens 1-jarige Flatcoated Retriever Blackie gaa wandelen, buiten in het strandvennetje hierachter geplonsd (Blackie is ook zo'n waterrat als Miro). Ging heel goed tussen die twee, Blackie is net loops geweest dus: meneer wou er op. Ja, dat ruikt wat beter dan Pelle, volgens meneer, want Pelle is 7,5 en gesteriliseerd. Maar Blackie snauwde af, en dat pikte hij wel. Is nog een heer ok, tegen de dames .... Heb hem aan lange lijn gehad, niet losgelaten nog maar, maar je kunt het hele aflopende strandje langs rennen (had rubberlaarzen aan), half in het ondiepe water, dan rent hij springend door het water er naast. En ik lag er bijna in, wat is die hond STERK! Aan beide kanten loopt dat strandje uit in een veel diepere sloot, dan blijf ik op de kant staan, en hij zwemt dan an delijn een heel end door de sloot, en weer terug, anders kan hij er weer niet uitklimmen, Wammes Waggel. Nou, daarna naar het achteref (waar mijn broer in een apart huisje woont) en Pelle er bij, iedereen rende met ballen door mekaar, wij dronken koffie drie mensen en drie honden, alles ging zonder enige wanklank, mijn broer biscuits gegeven, zodat hij Miro eerst moest laten zitten, en daarna koekje geven, werd geaccepteerd. Toen iedereen naar binnen alle deuren naar binnen en buiten (behalve voordeur natuurlijk) opengezet, dus rende iedereen rondjes door het hele huis(je). Met en zonder ballen. Wij binnen gan zitten, broer een paar uur achter mijn computer gezet, kleren va broer had ik al op zijn slaapplaats en in de mand gelegd, nou geen probleem verder meer.
Miro accepteerde namelijk na 24 uur mijn broer al niet meer, viel enorm naar hem uit, dus vandaar dat we dit nu zo hebben aangepakt, anders was het aan onhoudbare toestand geworden. Wist ik veel dat die hond in no time al zo territoriaal zou reageren?
Vanmorgen haf acht weer nar het strandje (2 minuten achter het boerdertijtje ligt dat, ze zijn daar van Drents Landschap een natuurpark aan het aanleggen, met brede zandpaden etc., eergistere lekker op mijn paard overheen gegaloppeerd). Ging prima, daarna zelfde programma, om Miro goed duidelijk te maken, dat deze man ook bij ons hoort, en gewoon alle deuren in en uit kan lopen voor toilet, etcetera. Ging prima, op achtererf weer even gebald (de tennisballen vindt-ie niet leuk meer, hij wil DE GROTE VOETBAL van Pelle, die deze genereus heeft afgestaan). Daarna moet hij van mij even een paar uur rusten, die begint na zo'n voetbalsessie vn een half uur duidelijk meer te "wobbelen". Dan stuur je hem op zijn plaats (ja, een keertje of twaalf, komt er weer af zodra je gaat bewegen, loopt je overal achterna). Ik zelf slaap nog steeds op de bank, tegenover zijn mand en slaapdeken. Pelle slaapt op de andere bank.
Binnenkort ga ik maar weer es in bed, dat is een soort bedsteenis, maar dan kan hij me om de hoek net niet zien, eens kijken wat hij dan doet. Deze mail kun je misschien op het forum zetten, of anders naar Wuis/Maaike doorsturen, anders moet ik alles 2 x of 3 x schrijven. Hij ligt nu naast mijn stoel bij de PC. Acht keer weggestuurd, nu komt nr. 9. Ogenblikje ... juist, hij ligt weer op z'n plaats. Dit moet even zo in het begin, want anders gaat hij enorm drammen, kop op je schoot, aandacht trekken (en meelezen wat ik typ, hahah!), en ik moet degene zijn die dat bepaalt.
Verder: 5-6 keer per dag eten, van alles, brood met leverworst, pens met schapenvet, diner met bouillon, tarwebiscuits, hondekoekjes.
Dat kwam er even hard weer uit als dat je het er in stopte in de vorm van gigantische diarree (ja, in het asiel kreeg hij 's-morgens een bak droge brok en 's-avonds ook, niks gewend dus). Nu gaat dat al beter hij is al iets aangekomen, de schijt wordt nu normaler, en tenminste 1 hoop per keer in plaats van allemaal plakkaatjes. Ook drinkt hij enorm veel water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:03

Ik heb alles net weer bijgelezen! Hyper!

Geweldig dat het zo goed gaat, nu dus ook met je broer, en zijn hond. Gelukkig maar (en het scheelt dat die hond een teef is, hij boft maar met al die mooie vrouwen om zich heen Haha! Haha! ).

Echt zo leuk dat hij ook regelmatig kan zwemmen, want ik weet uit ervaring dat hij dat GEWELDIG vindt inderdaad, en ik herken helemaal wat je zegt over dat je soms zelf bijna het water in wordt getrokken, ik heb dat zelf ook al meerdere keren meegemaakt. Eén keer heeft hij me, in de vrieskou, in een enórme plas modder getrokken, waar ik voorover, languit, in ben gevallen. Haha! Haha! Toen kwam hij wel even teruglopen om te kijken of ik nog helemaal 'heel' was, zo schattig. Haha! Natuurlijk werd ik heel hard uitgelachen toen ik weer bij het asiel kwam, maar gelukkig kon ik er zelf nog het hardst om lachen. Want het is echt een clown hoor, die hond.

Maar het is volgens mij een gezellige boel daar bij jou nu met zoveel mensen, honden en andere beesten. Haha!

Ik ben zelf nu de hele week al niet bij het asiel geweest (wat echt bijna nooit voorkomt), morgenvroeg ga ik weer, en ik zal dan eens kijken of er dan nog 'iets leuks' zit om uit te laten (en ik zal proberen het dan niet te vergelijken met Miro, want anders valt het natuurlijk alleen maar tegen Haha! Haha! ).

Maar ik ben echt blij dat het zo goed gaat en zit elke keer weer met een big smile je berichten te lezen. Haha! Haha!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:50

geweldig dat het nu ook goed zit tussen Miro en je broer & diens hond, terpentijn ! Volgens mij krijgt dat beestje daar een heerlijk hondenleven. Haha!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:12

Ik word helemaal vrolijk van deze berichten. Geweldig dat het nu zo goed met hem gaat !

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 23:41

Op dit moment, op dit uur, ligt hij nast me... de hond... die niemand dan klaarblijkelijkj wilde. O, ik ga niet vertellen dat het MAKKELIJK is, hetis gewoon geen makkelijke vent, hij heeft me vannacjt (jankend. zeurend) van twee tot vier wakker gehouden.. Ik was WOEDEND< keihard tegen hem geshrreuwd, hielp allemaal nuiks, toen heb ik hem midden in de nacht (za zeg ik moet de anmderedag ook gewoon weer es WERKEN) een gigantische knal voor zijn kop gegeven, en geshreeuwd: Dat het nou es even afgelopen moest zijn. Jammer dan, maar niks meer gehoord of gezien, tot de andere ochtend ( die andere ochtend, begint bij mij meestal om een uur of half vihj zes). Toen was meneer natuurlijk weer amper wakketr te porren ("Plaje doen? Pelle doet dan als het ware alles voor...) Mar goed laten we er verder geen doekjes om winden: het IS en BLIJFT een Dobermann. Dat gaat wel lukken. Ik moet ook eerlijk zeggen (ik kwam het hele verhaal natuurlijk ook op BOKT tegen) maar had ik dat item aangeklikt als er bijv had gestaan "De fantastische Cocker Spaniel, opf Border Collie, of Labrador" zoekt een tehuis,ik het nooit aangekliklt. Ik ben nou eenmaal een Dober faaat.
De ouders van "mijn kinderen" waren nog rondom gecoupeerd. Hun kinderen heb ik gewoon zo gelaten.
Veel. veel verdriet heb ik gehad van het feit, dat ze aan acuite hartstilstanden doodghingen. Maar veel, veel, kan dit misschien goedmaken. Hier ligt hij dan, naast mijn stoeltje, de vent, met geen toekomst. Dat weet ik allemaal wel, maar: hij heeft een hondenlevne nou, en niet een leven, dat onherroepelijk eiondigtr, in een betonnen hok (het asiel). Sinds hier is, is hij nog nopoit 1 seco0nde alleen geweest. hIj heeft EEN NORMAAL leven. Dat kan ik dan weer wel: I CAN TAKE CARE OF ANOTHER ONE. Laten we vooral niet vergeten, dat als Wuiis (Maaike) er niet was geweest, dat deze hond uiteraard geen enkele toekomst meer had gehad...... ZIJ heeft er voor gezorgd, en ZIJ heeft er voor gevochten dat de onvermijdelijke "afmaakdatm" (eind mart) uitgsteld zou worden. ZIJ. Niet ik. Als we allemaal (ook paarden) iemand zouden hebben die in ons geloofde, voor ons zou willen vechteb ... tsja, zou het er dan nit een klein beetje beter uit zien? Het HOEFT toch ook niet allemaal te lukken? Dat wist Ik ook niet met Pele en al .... Maar nooit geprobeerd, is misschien ook weer een kans gemist ....Hier ligt hij dan, de knoert .... naast mij,. ik weet dat zijn dagen, hoe dan ook, geteld zijn. Maar ik tel niet, Ik neem het bij de dagf, zo is zijn leven NU. Hoe lang? Geen idee. Heeft hij ook niet. IK heb vele hopen... eentje er van is : lat dez hond het nog geveven ziojn om van zijn nieuwe omgeving te genieten, voordat het echt niet meer gaat.
Wat kan ik nog zeggen? I said it all ....

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 23:56

Sorry, die spelfopte (ik typ maar met twee vingers) erger ik ik mezelf ook kapot aan,.,.. Ergerlijk, irritant. etc. mar het is niet mijn bedoeling. Ik ben niet dyslectisch of zo, maar... Ik probeer het in elk geval in de mails wel te verbeteren.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 07:16

Jaja, heel vroeg in de ochtend. Moet om half tien op mijn paard Bonte Jaopie zitten voor les. Maar goed, wat ik wilde zeggn: gisteravond (maandag) was het 1 week geleden dat hij werd gebracht door Wuis en asielbeheerster. TAART!TAART!TAART!
Dat werd zo'n "sneeuwster"-punt. Gisteren was een geweldig leuke dag, nu liggen Pelle en Miro allebei op een kluif te knagen. Vannacht voor het eerst weer in mijn bed geslapen en ...? Ieder is op eigen "plaats" blijve liggen, zonder "gemier" of geneuzel. Je kunt er klaarblikelijk ook "te dicht op zitten" dus. Wel lekker hoor, eindelijk weer in een normaal bed na een week ipv op een tweepersoonsbankje (au, m'n nek). Dat gaat dus ok goed. Overigens: gisteren kwam er een pkket (GRRR...:pakket) uit Duitsland met drei (zucht, ik ga het niet eens meer verbeteren), nieuwe adeldekken (kkleurencombi niet in Nederland te krijgen, bij Loesdau besteld) voor mijn paard. Toen had je Pelle en Miro achter het hek moeten horen blaffen! Het leek wel een kennel, en niet eens Miro die begon: nee, Pelle was het, die heeft echt een nieuwe dimensie gekregen sinds Miro er bij is gekomen. Maar "ZWIJG" en hij hield z'n hoofd, en dus toen Pelle ook. Geweldig. Straks zwemmen in het ven hierachter, maar eerst naar Jaopie.
Op dit moment maak je elke dag wel een nieuw aspektje mee, maar dat houdt het spannend. We zijn er maar allemal blij mee, zoals het gaat. Ik hoef geen veertien dagen, of weet ik veel hoe lang. Voor mezelf, had ik besloten: 1 week, wil er niks, is het bedenkelijk. De dood of de gladiolen..... Het werd dus taart. Miro heeft definitief een thuis. Hij is erg gelukkig, denk ik, ik weet dat ik en Pelle het hemt hem in elk geval wel zijn (gisteren is hij met Pelle samen overigens ook een half uur alleen in huis gebleven: lagen allebei op hun eigen plaats nog toen ik terug kwam).
Nou koffie en krant, dan paard, dan Miro en Pelle, dan schilderen in atelier.
En nog mooi weer ook! Groeten uit het zonovergoten Drenthe!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:32

heerlijk bericht terpentijn. Lachen Geniet van de mooie dag, met je beestenboel en dan de zalige geur van een schildersatelier. Wat moet een mens nog meer ? Lachen

Petje af, dat die gekke dober het zo geweldig goed doet bij jullie.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:57

Heerlijk om te horen!

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 23:23

prachtig om te lezen dat ie zo'n thuis heeft gevonden!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:54

Wat mooi om te lezen dat een hond die geen toekomst meer had nu een heerlijk leven heeft!
Ik denk niet dat miro het beter had kunnen treffen,
heel veel plezier met 'm Haha!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:43

wat leuk al die berichten Haha!
ik ben benieuwd naar nieuwe foto's van miro op zn nieuwe plekkie met zn kersverse nieuwe vriendinnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:08

Sooooo........ wat een goede berichten dit zeg!!!! OK dan!

Maaike, je hebt het allerbeste baasje gevonden dat er was Ja
Ik denk idd dat Miro heel gelukkig is nu...... Lachen Lachen zit met tranen in mijn ogen te lezen zeg... geweldig dit!!
Maaike, je bent een topper OK dan!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 00:31

Dit was als het ware "a match made in haeven". Ikheb die hond nou, van SUNUP tot SUNDOW.... Wat kan ik zeggen? Het gaat Goed, goed, een MEER dan Goed. Ik ben enorm blij met ANOTHER DOBERMANN.Deze Dob, is waaqrschijnlijk gewoo n enorm blij, dat hij een lekker huis heeft, met twee vriendinnen (teven) en dat hij de hel sdag ROND KAN LOPEN, inj plats van in zo een betonnen hok opgesloten te zitten. Dit was en campagne van "Wuis", maar het is niet voor niets geweest! Voor mij zit het er op, eigenlijk: I GOT THIS DOG, vanmorgen reed ik op mijn mooie zwart-wit bonte paard, (staat on de wei 2 minuteb verderop) in o ornaat lang mijn huis (zwaaien, kijken etc,. en daar woont nou DIE HOND nu ook nog... zou hij me zien, vanuit het raam, zal hij blaffen...() Iki hou veel van mijn ptrachjrige paatrd (Tinker x Frioes, maat ik hou ook van mijn Dobermanns... ioki heb trouwens ALTIJD van Dobermanns gehouden.... En zo kwam het daennelijk dat "Miro" in mijn leven kwam. Die n u geen Miro meer heet, marValco. Dat is en was zijn naam"

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 00:38

Die vreselijke SPELFOUITEN. Kan ik dan Echt iet eens een keet normaal Nederlands schrijven? Ik haat dat, maar elke keer weer, doe ik het weerr. GRRRRR!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 00:42

nou die spelfouten nemen we maar op de koop toe Knipoog
Heerlijk om te lezen, geweldig dat die heerlijke hond eindelijk zijn thuis heeft gevonden, en zo welkom is! petje af!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 01:15

Wat kan ik nog zeggen? HIj ligt achter mijn stoel NOU. Pele ligtop een van de banken. Hij wacht, tot ik op hou met schrijven, en naar bed ga. Ga ik nu ook doen ... mensen, ik ben blij met hem, hij volgens mij ook hier,met ons, je kunt er wel over door blijven gaan, maar: wat Wuis (maaike) wilde, is gebeurd: deze hond heft een thuis. Hety is haar gelukt. Miischiien een inspiratie voopt anderen (bjv. met paarden of zo?). Wat moet ik zeggen?
Zij vocht er voor, en het was dus niet voor niks. Nou depaarden nog! Want daarvoor zitten we toch allemaal op "BOKT"! Voor de paarden?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:38

geweldig Terpentijn ! Maaike, je campagne heeft denk ik het mooiste einde gekregen die je je maar kon wensen. Ja

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:41

We zitten veel te PB-en natuurlijk. Maar hoe gaatn het? Gweldig! Ik weet echt niet wat ik moet zeggen , waarop ik me ook had voorbereid, deze hond is gewoon een hond dieinderdaad niet "vor iedereen" is, (haha, het is een Dobermann, mensen), maar wat een schat. Mijn Pelle heeft ineens " een grote mond" gekregen, ze denkt zeker"die meneer lost het wel op", we zitten met dit prachtige weer continu buiten, hij kan en mag alles (jajaja...) en ik ben weer aan het werk in het atelier? Atelier? Wat is DAT? Dat meneer MIRO (nu VALCO, dus), betkent, gaan LIGGEN, AF, PLAATS, en dan zit ik achter mijn ezel. Nooit van gehjoord natuurlijkl. DUs: zijn eigen bedkleedje van binnen gepakt, achte mijn schildetrezel neergelegd: AF. Niet meer gezien of gehoord in drie a vier uuir tijd. Pelle? Ja, die ligt een een van de twee (ruime) stoelen , eiigenlijk gewoon velours-feuteuiils in het atelier, maar at is ze gewend, dus ik hoopte, dat hij (net als Pelle haar broer, vroeger) in de andere zou gaan. Maar dat kan hij misschien niet, door zijn aandoening, heb ik dus... ZZZZZZ (slaap en gaap) het gat dus wel lukken allemaal, mense. O even heel borstklopperig te doen: ik zei al : IK KAN DIT. Nou, dat is dus waar. Maar ik heb wel bijna twee weken nietgewerkt. Is dat erg? Nee, maar nu moet het leven z'n loop weer nemen, hij is hier nu twee weken, en het gaat (om met kunstschilderstermen te spreken:)UIT DFE KUNST ZO GOED.
Nietnalleen dat, ik begrijp die hond ook nog eens (wat een arrogantie, he). Maar nee, ik heb ook een jong paard, en een Shet, op het koment dat je denkt: ik begrijp het, is er altijd weeriets van: WAT?!? Het gaat geweldig, dat is alles wat ik kan zeggen, de fotot"s, hjeb ik allemaal o[p mijn digitale ca,era staan, moet gewoon even iemand vinden die het op web?site/topic kan zetten ik kan datnou eenmaal zelf niet.
Maar alles gaat enorm goed, wat kan ik anders zeggen, hij is gelukkig, ik ben gelukkig et hem, 't is wel een soorty van hond waar je wel de baas over moety zijn, maar in spelsituaties gaat dat ok wel super. HIj is, voor alles wat hij heeft meegemakt, en voor het ras dat hij is, redelijk ongeschonden uit de strijd gekomen. Dat pleit voor zijn enorm goede karakter (maar dat wist Wuis/Maaike natuurlijk al eerder dan ik). Het is een Dobermann met een (medische, onherstelbare) afwijking. Maar is dat alles? Ik heb wel Dobermanns gehad, die eigenlijk helemaal niks (leken) te mankeren, maar die hadden karakterologische afwijkingen, soms zo erg, dat dat dan ook weer "een opgeefverhaal" zou worden. Nooit eentje opgegeven. deze ook niet. Dank Maaike. Niet mij. Zij had niks met Dobers, zij zag gewoon een goede hond, en vocht er voor. Ik? Ik was gewoon degene, met die Dioberervaring die dacht: dat lukt mij wel.
En zo is het. Wat natuurlijk NIET lukt: we kunnen met vereende krachten dat Wobbler syndroom biet weg- of minder maken. Daar gaat hij an dood, uiteindelijk. Mag het nog even duren?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:28

ik hoop voor Valco (ja nu moeten we wel eens zijn nieuwe naam beginnen te gebruiken hé) dat dat nog heel wat jaartjes op zich mag laten wachten Constantijn. Ach gut Hij heeft de hemel op aarde gevonden. Lachen