Birmanen Fluffy-Beebjes op komst van Tessa én Lenthe!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 19:50

Hm, dan zou ik inderdaad wachten tot het wel kan en dan lekker een Birmaantje nemen!

Om even een beeld te geven hoe het eruit ziet als ik de carnibest op de borden doe:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan moet je je voorstellen dat het wemelt van de kittens, het gilt omdat ze denken dat ze nooit eten geven en ze hangen af en toe ineens aan je bovenbeen. _O- Ik zal het de volgende keer eens filmen. Nu was er iemand die even snel de compact pakte om een foto te maken maar die snapte niet hoe die moest filmen _O-

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:17

Haha, superleuke foto's! Al die koppies omhoog :D

Airborn

Re: Birmanen Fluffy-Beebjes op komst van Tessa én Lenthe!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:20

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Je zou dr spontaan jalours van worden....
Limoen, ik vind birmanen wel heel gaaf, maar ik vind het ook wel fijn als een kat lekker naar buiten kan, en dat is met een raskat toch vaak een stuk lastiger. Is voor mij toch wel een reden om echt goed na te denken waar ik voor kies als ik straks wel echt in een situatie zit waar ik een huisdier kan onderhouden.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 20:27

Ik vind het juist zoveel rust geven als ze níet vrij buiten komen. Wij wonen zeer afgelegen, maar zijn toch heel veel katten verloren vroeger wat voorkomen had kunnen worden als ze niet vrij buiten kwamen. (Vermist, aanrijdingen, aangeschoten door jagers etc.) Vreselijk.

Ik vind het heerlijk dat je altijd weet waar ze zijn, je kunt ze niet zomaar verliezen door een aanrijding oid.

Toen ik Tessa kreeg heb ik besloten ze niet meer buiten te laten (de oude katten die het al gewend waren wel hoor, die kun je het niet aandoen om ineens te veranderen). Maar Tessa is tot ze ruim 1 jaar was niet buiten geweest. Toen hebben wij een kattenren gemaakt achter het huis en dat vinden ze heerlijk. Ze kunnen lekker buiten maar ze lopen geen gevaar. Lenthe loopt altijd zelf naar de ren toe en weer zelf naar binnen. Ze geven ook prima aan wanneer ze naar buiten willen. Heel handig!

Tuurlijk is het makkelijker als je gewoon de deur open kan slingeren wanneer je dat wil, maar als je er even op let ben je er zo aan gewend. :j Ik vind het gewoon veel veiliger/fijner. :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:37

Nouja, ik heb in mn jeugd 1 kat gehad, gekregen toen ze 2 was en kwam van een boerderij. En die heeft bij ons in het dorp altijd buiten gelopen, en dat is nooit fout gegaan, dus wat dat betreft hebben we ook gewoon geluk gehad. Nou was dat zowiezo de ideale kat: buitenkat, maar ook een speelse kat en knuffel kat. Klein, at gewoon goedkope brokjes, was perfect op gewicht (mooi slank dus), nooit ziek...
En ik hou er van om deuren en ramen open te hebben. Dat is natuurlijk zowiezo niet handig als je katten in huis hebt die niet naar buiten mogen :P
Ach, nu een kat is zowiezo niet verstandig, dus ik heb nog ff om te bedenken wat ik wil :P

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 20:39

Tuurlijk, je hebt altijd katten waarbij 't wel goed gaat. Wij hebben ook zo een gehad. Die is 14 geworden, ouder zijn de buitenkatten hier niet geworden. En zij heeft héél wat katten zien komen en gaan. :P
Maar goed, dat is natuurlijk ieders eigen keuze. Ik weet wel dat raskatten vrijwel niet geplaatst worden bij mensen die de katten buiten laten, dus dan is een HTK verstandiger zoals je al zei :j
Inderdaad, je hebt nog even :D

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:43

Agut wat een heerlijke foto's <3 Jente valt wel echt op haha!

En over buitenkatten, onze katten mogen ook altijd gewoon naar buiten en de oudste is 19 geworden :j Maar moet zeggen dat ik het met onze andere kat best wel griezelig vind, helemaal als ie weer eens een paar dagen de hort op is. :P

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:45

Jep, micky (jep, dat was een poes, geen kater :P ) is idd ook 15 geworden, en die was nog super gezond afgezien van een oorontsteking die niet over wou. Mis dat gekke beest nogsteeds...
Voorlopig hou ik het bij smeltend naar al je fotos kijken (en afentoe marktplaats en asiel sites afspeuren, tegen beter weten in)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:54

Ik lees al even stilletjes mee, wat een schattige pluizenbolletjes zijn het zeg.

Hebben ze nu allemaal al een mooi toekomstig huisje?

Als ik die foto's zie zou ik echt dolgraag zo'n pluizebolletje hebben, maar 4 vuilnisbakkies is genoeg voor hier := En daarnaast hebben wij echte buitenkatten :)

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:58

Limoen schreef:
Cheytjuh schreef:
Ik moet echt zo mijn best doen om niet ze te willen aaien zo op het scherm, wat een prachtige poezels..... <3 <3 Zucht, ze zijn allemaal al vergeven toch ? Zeg maar ja, dan is de verleiding ook niet zo groot :+ :o

Hahaha nee er zijn nog 3 gewéldige pluisjes beschikbaar. Ze zijn zooooooooooooooooooooooooooooo lief! Niet normaal <3 Die katers van Lenthe, jémig. Ik zou ze zo willen houden. Ze lopen de hele dag mekkerend achter me aan als ik ze niet even wil knuffelen (of eten geef). Zooooo schattig <3

Oh hemeltje..... Ik zit nu op mijn handjes , anders stuur ik je zo een pb :o :o

Sen Nino en San Ragazzo zijn hier echt mijn grote favoriet :j Ze hebben zo'n leuke uitstraling, wauw <3

Heerlijk al die poezen aan het wachten op het voer <3 Al die mooie katten om je heen, zucht :+

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 20:59

De oudste 5 kittens hebben allemaal een fantastisch huisje en verhuizen komende week.
De jongste 4 kittens nog niet. Jente blijft hier wonen en daardoor is Nena (omdat ik moest kiezen tussen beide dames) sinds 2 weken geleden weer beschikbaar. En sinds vorige week zijn de 2 mannetjes ook weer beschikbaar omdat de mensen die een optie hadden op de ventjes in onze ogen niet hét gouden mandje waren.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:20

Airborn schreef:
Nouja, ik heb in mn jeugd 1 kat gehad, gekregen toen ze 2 was en kwam van een boerderij. En die heeft bij ons in het dorp altijd buiten gelopen, en dat is nooit fout gegaan, dus wat dat betreft hebben we ook gewoon geluk gehad. Nou was dat zowiezo de ideale kat: buitenkat, maar ook een speelse kat en knuffel kat. Klein, at gewoon goedkope brokjes, was perfect op gewicht (mooi slank dus), nooit ziek...
En ik hou er van om deuren en ramen open te hebben. Dat is natuurlijk zowiezo niet handig als je katten in huis hebt die niet naar buiten mogen :P
Ach, nu een kat is zowiezo niet verstandig, dus ik heb nog ff om te bedenken wat ik wil :P

deuren dicht houden wen je wel aan, hier staan de ramen overdag soms wel open, maar wel met een stevige hor erin (met slot, zodat ze er niet kunnen uitwippen) waar fientje regelmatig een frisse neus kan nemen.
Deze zomer mogen de poezels onder begeleiding wel eens onder het balkon, maar we mogen eigenlijk niks afzetten, dus gaan we wss tuiggewenning doen :D

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:21

Zeg dat nou niet!!!! Dat er nog een paar beschikbaar zijn. <3 ze zijn zo schattig. Maar goed, heb 3 katten in huis, dat vindt mijn eega meer als genoeg. Over het naar buiten gaan. we hebben 1 poes die naar buiten mag. Die loopt de hele buurt rond. Het is een echte buitenkat, dus daar doe je niks aan. De tweede is geestelijk wat achter en die kan niet naar buiten. Ik ben bang dat ze verdwaald, in de vijver valt, onder de auto loopt, noem maar op. In stress-situaties raakt ze de weg kwijt. Dus zij is binnenpoes. En nummer 3 is van oorsprong een buitenpoes (van de manege) , maar zij is heel bang voor andere katten. Dus zij heeft de bovenverdieping (en blijft binnen), waar de andere niet mogen komen. Ik wil op de uitbouw van de keuken een kattenren bouwen zodat zij nog naar buiten kan, maar dan in de ren. En heel stiekem wil ik in de tuin ook een grote ren zodat ons mongooltje ook naar buiten kan.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:33

Ohhh Sanne wat een drukke boel met voeren zeg!!!
Ik kan niet wachten tot zondag.. Ben zo benieuwd hoe ze nu zijn.
Toen wij er waren, waren lotte enz nog echt kleine kittens en Lenthe der kittens pas net geboren natuurlijk.
Als je Ragazzo na zondag kwijt bent waren wij het niet hoor :+

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:45

Nog één nachtje slapen, en ons bolletje pluizige schattigheid is hier :D

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:10

Hahaha geweldig die foto!!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:50

spannend bakkabouter! De tijd kan vast niet snel genoeg gaan voor jou???

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:16

nog1 nachtje werken en ons bolletje is ook hier :D

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:49

Bakkabouter en duhelo we verwachten wel regelmatig fototopics he :D ;)
Hun halfzusje krijgt ook regelmatig een topic van me :) *dezelfde moeder*

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:32

uiteraard, helaas gaan de foto's van ons belange niet zo mooi zijn '(geen deftige camera :\ )

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 23:06

Haha dat geeft niet joh, het zou al superleuk zijn om ze af en toe eens terug te zien :)
Deze kittens zijn zo leuk, ze verdienen een fanclub :D

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 09:16

Duhelo schreef:
uiteraard, helaas gaan de foto's van ons belange niet zo mooi zijn '(geen deftige camera :\ )

dat geeft toch niet? Het is al super leuk om te zien hoe ze uitgroeien..
Ik ben benieuwd of het net zulke kloonen worden als layla. Die is echt precies haar moeder tessa! Beest is knettergek, maar zit geen kwaad in.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 09:49

Ik heb een vriend met een camerafetisj. We hebben dan wel geen studio, maar foto's zullen er zat zijn :P

AAAAARGH! BIJNA! nog een kwartiertje en ze is er :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 11:28

nog een uurtje!!!!!
hoe is het bakkabouter?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 11:30

Ze heeft een hele tijd vrolijk gespeeld, net was ze eventje heel zielig aan het miauwen en doelloos aan het rondlopen, toen heeft ze de kattenbak uitgeladen, en nu ligt ze naast me te slapen :)