Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Emj_23

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 17:46

En herkenbaar PeerAppel dat er altijd ruimte in je hart is voor meer kattenliefde. Ik zou een huis vol kunnen hebben, maar niet al mijn katten zijn het daar mee eens. Dus voor nu is het goed zo met 3 schatjes.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:00

Vergeet de kosten van alle testen niet, dekgeld, voeding enz

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 19:33

Natuurlijk Caro. Bij een met zorg gefokte kat komen daar nog allerlei kosten bij. Maar hoe je een oeps nestje vd hand kan doen voor dat geld vind ik al een prestatie.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:32

Emj_23 schreef:
En herkenbaar PeerAppel dat er altijd ruimte in je hart is voor meer kattenliefde. Ik zou een huis vol kunnen hebben, maar niet al mijn katten zijn het daar mee eens. Dus voor nu is het goed zo met 3 schatjes.

Ik zou ook gerust een stuk of 5 kunnen hebben. Er blijkt een kattenvrouwtje in mij te schuilen :')

Overigens heb ik mijn katten voor €60 per kitten opgehaald. Er werden toen echter veel hogere prijzen voor gevraagd en voor een "dekking op straat" ga ik dat niet neerleggen. In mijn ogen hoor je ook niet te verdienen aan dieren, maar dat is mijn mening. Kosten van dekking, testen, dierenarts, ontwormen, voer etc begrijp ik heel goed. Die kosten zijn aan mijn kittens ook amper gemaakt, dus daarom vond ik die prijs prima en op het randje zelfs. Aan mijn kittens is ook echt nog verdiend. :j
Laatst bijgewerkt door PeerAppel op 25-09-22 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:33

PeerAppel schreef:
Ik snap dat €50 voor een Brit veel te weinig is inderdaad. Ik ga niet teveel erover nadenken verder, want het kriebelt enorm om nog een kat erbij te nemen. Ben zo gek op mijn katertjes, maar op een of andere manier blijft er ruimte over in mijn hart _O- Vooral als ik dan lees dat kittens geen huis hebben of katten waarvan de baasjes er niet meer voor kunnen zorgen... Gelukkig is m'n appartement te klein. Bij een volgende woning (met tuin) ga ik als housewarming cadeau voor mezelf eens een asiel in denk ik.

Oooh ja erg is dat he! Ik zag van de week een post van een asiel in de buurt waar ze nog zo'n 70 (!) kittens hadden zitten. Maar inderdaad, appartement is echt te klein voor meer _O-

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:35

Hahaha ja Esmée, dan denk ik: een van dezelfde leeftijd past er vast goed bij en die komen al in zo'n onaantrekkelijke leeftijd (6 maanden) dus die kan ik echt helpen. 8)7

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:41

Hahahaha _O- Ja mijn vriend had voor hij die van mij leerde kennen een hekel aan katten, dus het idee van nog een erbij moet ik hem eerst rustig aan laten wennen denk ik :=

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:44

Ik heb geen partner die ergens een stokje voor kan steken, dus niemand houdt mij tegen _O- Erg gevaarlijk.
Als je nu alvast begint met voorbereiden, dan is hij er vast helemaal oke mee als jullie wel een grotere woning hebben, toch?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:42

Ik wil een kitten houden van Elani. Maar wel een somali. Moet ergens verder met mijn lijn. 5 vind mijn vriend eigenlijk wel veel maar hij weet ook dat ik mijn lijn niet weg ga gooien. Zet er daarom maar bewust een abessijn op die geen langhaar draagt. :')

Haha nee dat is niet waar. Ik vind momenteel geen somali kater die aan mijn eisen voldoet (oh ja in Zweden maar dat gaat me voor nu te ver). Dus dan dit maar als eerste nest. Hou ik uit een volgend nest wel iets aan.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:45

Oh, ik zou ook zo een huis vol katten kunnen hebben. Maar mijn rode denkt daar duidelijk anders over. Die is al not amused nu ik die twee zwarte donderstenen in huis heb gehaald.
(Wij hebben er overigens 150,- voor betaald. Van een wilde moeder die is komen aanlopen om voor haar nestje een dak boven het hoofd te hebben. Moeder is intussen geholpen.)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 23:20

Weet nog niet of ik wat ga aanhouden. Eerst maar afwachten of ze gedekt is. :=

En dan moet er nog een poesje tussen zitten zonder blue point gen, maar wel langhaar gen.

Kater draagt blue point en langhaar gen, maar is zelf grijs.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 23:23

Jaaaa! Meer katten! Denk dat Minty het niet zo tof zou vinden, maar als ik ooit een eigen huis vind ga ik misschien wel proberen met een kat erbij. Alleen doet ze op de praktijk altijd heel boos tegen andere katten…

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 06:49

Als ik ooit een chocolate poesje fok blijft zij. Zal niet gebeuren want ik wil met de jongste als die vrijdag goed uit de test komt wel in haar kleurrange blijven. Black golden shaded point. Vader is wel langhaar en haar moeder kort. Vader is golden dus dat zou eruit kunnen komen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 07:55

Heb met de kater dat blue point ongewenst is. Maar bloedlijnen waren redelijk uniek dus vond het zonde om niet te gebruiken. Voordeel is dan ook met deze kater dat ik iedere nebelung kater op eventueel poesje kan gebruiken.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:22

Hahahaha oke blijkbaar hebben we nooit genoeg katten? _O-

Mijn oma is echt een kattenvrouwtje. Volgens mij hebben ze er nu 5 of 6 en dat is eigenlijk nooit anders geweest. Ze heeft ook echt een "kattenkamer" waarbij er altijd zo'n kiepraampje open staat en een bed, waarop mijn oma dan leest met haar katten op schoot. Bij mijn ouders hebben we ook jarenlang 3 katten gehad. Dus ik gooi die wens gewoon op mijn genen én opvoeding.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:42

Ik ga ook weer opzoek naar een kattenvriendje of vriendinnetje. Namen heb ik al voor beide geslachten, nu alleen nog de katten erbij zoeken :D
Eerst ga ik op vakantie en als ik terug ben ga ik meer zoeken. Nu ben ik globaal de sites van de dierenasiels en verhuisdieren aan het bekiijken

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:12

Ik heb ook een kattenkamer. Met een slaapbank, kast en dan verschillende kattenspullen.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:44

Mijn appartement is één grote kattenkamer :)) M'n omgeving zegt altijd dat ik bij de katten woon, ipv de katten bij bij _O-

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:11

Ik heb ook een kattenkamer en die is momenteel overgenomen door vinted verkoop kratten. De kittens zitten in de woonkamer/keuken en overdag alles open

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:50

Hier 1 groot kattenhuis ipv een kattenkamer :)

Wij hebben 125 euro voor onze Sansi betaald. Haar zusje Arya mochten we 6 weken later gratis ophalen. Mensen zagen dat ze hier goed zitten :)

Sansi is stout. Ze keek me gisteren in de ogen en plaste op de kookplaat. Geen idee waarom. Van tijd tot tijd flikt ze dat gewoon. Ook in de zetel. Ze hebben met hun tweetjes 3 kattenbakken die ik elke dag uitschep, er ligt +-15cm zand in. De bakken waren schoon toen ze gisteren plaste.

Maar.. Ik kan er niet boos om worden. Blij wordt ik er ook niet van natuurlijk, maar boos worden heeft imo geen zin. Ik zucht, ruim het op en ga weer verder.

Sinds onze vakantie plakt Arya nog harder. Ik kan haar nu vasthouden als een kleine baby, en ze blijft graag minutenlang zo liggen. Sansi wilt dat niet haha, ze houdt haar pootjes stijf en wilt er graag vandoor. Gewoon aaien en knuffelen vind ze wel leuk.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:20

Bij ons mogen ze ook overal komen maar de kattenkamer gebruik is als quarantaine kamer, bevallingskamer en kittenkamer. Als dat nier van toepassing is staat die gewoon open.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:28

Ik zou graag 2 kamers erbij willen. Dan wordt 1 volledig voor de katten en de ander speelkamer kind. De Britten zitten beneden en als de htk thuis is zit die boven in die kamer. Overdag gewoon open. De htk vindt de kittens niet zo leuk

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:13

LWDaisy schreef:
Hier 1 groot kattenhuis ipv een kattenkamer :)

Wij hebben 125 euro voor onze Sansi betaald. Haar zusje Arya mochten we 6 weken later gratis ophalen. Mensen zagen dat ze hier goed zitten :)

Sansi is stout. Ze keek me gisteren in de ogen en plaste op de kookplaat. Geen idee waarom. Van tijd tot tijd flikt ze dat gewoon. Ook in de zetel. Ze hebben met hun tweetjes 3 kattenbakken die ik elke dag uitschep, er ligt +-15cm zand in. De bakken waren schoon toen ze gisteren plaste.

Maar.. Ik kan er niet boos om worden. Blij wordt ik er ook niet van natuurlijk, maar boos worden heeft imo geen zin. Ik zucht, ruim het op en ga weer verder.

Sinds onze vakantie plakt Arya nog harder. Ik kan haar nu vasthouden als een kleine baby, en ze blijft graag minutenlang zo liggen. Sansi wilt dat niet haha, ze houdt haar pootjes stijf en wilt er graag vandoor. Gewoon aaien en knuffelen vind ze wel leuk.

Zijn ze gesteriliseerd? Zo nee, dan kan de reden van het plassen krolsheid zijn.

Lopen er in jou buurt andere katten rond? Dan kan het daarvan komen, dat ze voelen dat ze extra territorium moeten afbakenen.

Het zou ook simpelweg stres kunnen zijn. In dat geval moet je eens opletten of er veranderingen zijn (geweest) in de omgevinf waar ze leven wanneer ze plassen. Als je bv op vakantie bent geweest is zo'n verandering. Kan ook een verbouwing of meubelverplaatsing zijn in huis. Kan zijn dat het het geluid is van dat er in de straat gewerkt wordt. Kan een verandrring zijn van dagritme of voedsel.

Als laatste, waar staan je kattenbakken? De plek waar ze staan kan een grote factor zijn van hun plassen :j

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:22

Smee__ schreef:
Mijn appartement is één grote kattenkamer :)) M'n omgeving zegt altijd dat ik bij de katten woon, ipv de katten bij bij _O-

Dit :') Ik heb ook direct geaccepteerd dat mijn gordijnen waarschijnlijk geen lang leven beschoren waren, en dat er verder nog wel het één en ander gesloopt zou worden. Uiteindelijk valt het mee, ik heb alleen mijn mooie vloerkleed weg moeten gooien omdat het zindelijk maken wat meer moeite kostte dan verwacht. Maar ook dat is helemaal goed gekomen.
De enige regel die ik hen echt heb opgelegd, is dat het aanrecht verboden terrein is. En ik zie ze er nooit op, zelfs als ik hun natvoer aan het klaarmaken ben dralen ze alleen langs mijn benen, maar ze springen nooit uit ongeduld op het aanrechtblad.
Oh ja, en mijn eten is ook echt mijn eten. Maar dat is ook een stukje voorzorg, dat ze niet iets binnenkrijgen waar ze ziek van worden.

Wel leuk hoor, om al die fokplannen te lezen. :) Ik kan niet wachten op de foto's van alle kittens :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 17:34

Hier helaas geen echo vrijdag. Ik heb mij braaf opgegeven, vrijgenomen van werk maar nu krijg ik reactie dat ik mij niet heb opgegeven en alles vol zit. Heb mijn aanmelding mail van maanden geleden even gestuurd maar geen reactie meer dus ik heb pech en kan het nu paar uur in de auto zitten of wachten tot volgend jaar -O-