Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 09:13

Minty is zo stoer.
Was ze moe na het stranduitje?

Patienten gaan beter?
Ogen en diarree weer oke/weg?

Ik wacht nog steeds op Azula haar krolsheid.
Beifong blijft speelmuizen zwemles geven in de waterbak.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 09:16

Ik moet weer kont kriebelen af en toe. Negeren word niet geaccepteerd dan blokt ze mij.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 09:26

luuntje schreef:
Minty is zo stoer.
Was ze moe na het stranduitje?

Patienten gaan beter?
Ogen en diarree weer oke/weg?

Ik wacht nog steeds op Azula haar krolsheid.
Beifong blijft speelmuizen zwemles geven in de waterbak.

Viel mee. Ze wilde nog steeds rennen en spelen.

Oh die eerste krolsheid. Het is zo sneu hoe de dan helemaal hormonaal raar zijn en het zelf ook niet lijken te snappen, haha!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 10:45

Hier is Pip weer zichzelf! Ze vraagt een hoop aandacht en zit weer in onze nek :D

Woezel gaat ook stukken beter. Zijn ogen zijn nog wat waterig dus die druppel ik nog. Hij niest ook nog wel en klinkt nog wat snotterig, maar hij krijgt alweer beter lucht gelukkig. Ik moet van de week wel dringend de vloer dweilen, want overal ligt snot :roll: maar als ik dat nu doe blijf ik aan de gang. Ok, nu klinkt het alsof mijn huis echt heel smerig is, maar zo is het niet haha!

Momenteel ligt meneer tevreden te slapen.
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 10:50

Heb je geen swiffer en vochtige vloerdoekjes. Doe daarmee tussendoor de vloer wel eens.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 23:02

En op de een-na-laatste dag van de vakantie ontdekte Minty dat ze over het traphekje kan klimmen. Ik was haar net kwijt, loopt dat monster door de keuken te paraderen (zat officieel achter het traphekje in de slaapkamer). Teruggezet en ze vloog er meteen weer uit toen ik mijn tanden aan het poetsen was…. Dus dat werkt niet meer.
Morgen was officieel onze laatste vakantiedag, maar de Italiaanse luchtverkeersleiders staken morgen, dus we kunnen pas een dag later vliegen. Morgennacht zitten we in een hotel. Ik moet nog even kijken hoe ik dat doe. We hebben een eigen kamer, maar ik denk dat ze wel aan de lijn of in de tas mee kan op stap. Vind het erg sneu om haar alleen in een vreemde kamer te laten als we daar pas net zijn.

Jammer van het traphekje. Die heeft dus weinig zin, behalve zorgen voor iets vertraging in het ontsnappen. Vannacht moet de deur dus dicht blijven, want als ze eruit springt en 1 van de kinderen zet een deur open…. Moet er niet aan denken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 12:29

Minty denkt ook, ikben een reiziger, traphekje houdt mij niet tegen.
Wel vervelnd dat luchthaven mensen staken.

Druif fijn dat je katten minder ziek zijn.
Dweilen kan hier 4x per dag. Maar dat doe ik niet.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:42

Stoere Minty op het strand! :D Wat is dat voor tuigje? Ziet er fijn uit! Ik heb voor die van mij Tre Ponti maar heb het idee dat Marley die niet fijn vindt. Deed laatst haar oude kitten tuigje en gewoon een dun bandje om de buik en de nek bevalt haar beter heb ik het idee :P

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 14:12

Ik heb hier ook twe tre pontis, maar Fred is er al een keer uit geglipt, ondanks dat ze goed passen. := Godzijdank in mijn eigen 'achtertuin' en schrok ze er zelf zo van dat ze bleef staan. Ik kon haar zo oppakken en binnen neerzetten. :') Maar ze vonden ze hier ook niet super succesvol.

Beetje jammer van die staking, Eilleen, ik snap best dat je haar inderdaad niet in een vreemde kamer wilt achtelaten. En dat traphek-geintje is ook niet heel praktisch, nee...

Wat fijn dat het beter gaat, Druif! :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 14:17

Ja Bowie is er helemaal aan gewend, die komt zelfs naar me toe rennen als ie het tuigje hoort :') Die had dan weer niks met zo'n simpel tuigje. Maar Marley denkt ondanks vaak oefenen nog steeds dat ze niet kan bewegen in de Tre Ponti :=

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 15:21

Ik heb broni tuigjes die kan ik tenminste op de rug langer maken. En H tuigje voor als Elani mee gaat naar fotoshoots.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 15:29

Ik had voor Pip, voordat we de tuin afgezet hadden, ook een TrePonti tuigje. Die vond ze opzich best prima. Volgens mij heb ik die trouwens nog liggen in 2 maten. Als iemand interesse heeft?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 22:33

We hebben uiteindelijk ruin 5 uur in de auto gezeten ipv de 1,5. Dikke files overal. Dus we hebben net gegeten en minty was mee. Ze is niet alleen in de kamer geweest. En mevrouw is hier net zo makkelijk thuis als ergens anders:
Had meteen haar kant van het bed geclaimd.

Afbeelding

Ik kan er niet over uit hoe goed ze het doet! Haar meenemen was echt een goeie keus, want ik denk dat ze dit beter trekt dan een pension of zelfs iemand in ons huis. Ik merk echt ( en dat is ook heel goed voor mijn ego) dat ze heel erg op mij gericht is. Als ik er ben en ik ben chill, dan is zij het ook. Als ik wegloop, en er zijn nog anderen, dan is ze meteen onrustig. Dus ik ben erg blij dat ik haar heb meegenomen. We zijn nu een jaar samen en nog nooit een nacht niet bij elkaar geweest. Dat merk ik wel. Dat wil ik wel een keer gaan oefenen.

Bij het eten sliep ze net zo diep. Ik controleerde even of ze oké was. Maar de reageerde niet. Dus ik til haar kopje op, geen reactie. In liet haar kopje los en het viel zo op het kussen. Ik dacht even dat er iets niet goed was. Maar ze sliep gewoon heel diep.

Ze is nu lekker de hotelkamer aan het verkennen en vliegen aan het vangen. Ik ben zo gelukkig met haar! Een katje uit duizenden en ze brengt me zoveel plezier!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:45

Eileen ik word zo blij van jou en Minty.
Jullie horen bij elkaar.

Ik was net voor vlooienspul voor de hond bij de dierenarts en vroeg of er ook tabletten tegen vlooien voor katten zijn. Schijnen er te zijn maar of de werking goed was wist de assistent niet.
Zijn wel injecties die een halfjaar werken en vlooien steriel maken.

Iemand bekend met injecties of tabletten?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:57

Geen idee ik geef dat nooit aan mijn katten.

Ik check ze regelmatig maar ze komen niet buiten. En wij kleden ons om als we ergens anders zijn geweest. Heb nog nooit vlooien gehad. En als ik ze in de trimsalon heb op dieren kleed ik me om voor ik naar binnen ga en die kleding gaat direct in de was.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:02

Ik heb langdurige pipetjes gehad van de da maar die zijn duur.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:24

Hier krijgen ze ook niks tegen vlooien. Preventief ontvlooien (of ontwormen for that matter) heeft helemaal geen zin. Maar het zijn wel ook binnenkatten ja.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:29

Ik heb een hond en nog htk die buiten lopen dus ik ontvlooi wel maar niet elke 4/6 weken

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:44

Smee__ schreef:
Hier krijgen ze ook niks tegen vlooien. Preventief ontvlooien (of ontwormen for that matter) heeft helemaal geen zin. Maar het zijn wel ook binnenkatten ja.

Klopt. Ik laat ontlastingsonderzoek onderzoek doen (vragen veel katereigenaren ook) dan weet je ook meteen of ze wat hebben. Wel lab onderzoek.

Als de kittens weg gaan krijgen ze wel een ontworming. Dan gaat de rest mee. Maar verder niet.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:53

Ja ik heb mijn katten toen ze jong waren wel volgens schema ontwormd. De moeder en andere katten daar in huis kwamen wel buiten dus toen wel gedaan. Maar sindsdien nooit meer! Mijn dierenarts vindt het ook onzin, heerlijk :') Zo'n fijn, nuchter mens! Plus ze verkoopt ook geen RC of andere troep, alleen voer van hoogwaardige kwaliteit :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:59

Ontvlooien doe ik eigenlijk alleen als ze teveel kriebelen. Dus 1 of 2 keer per jaar. Het zijn binnen katten, maar neem soms bloedluis van de kippen mee naar huis.

Heb nu wel dat ik die kleding op het moment in de hal laat liggen. En daar komen in principe geen katten.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 12:41

Ontvlooien doe ik nooit, behalve toen we Pip net hadden en ze vlooien bleek te hebben. Ontwormen doe ik elk kwartaal.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:01

Ik heb een hond en omapoes die buiten komen.
Siamezen komen enkel in de tuin.
Beide buren hebben wel katten die veel buiten zijn.

Bedankt voor jullie input.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 09:52

luuntje schreef:
Eileen ik word zo blij van jou en Minty.
Jullie horen bij elkaar.

Ik was net voor vlooienspul voor de hond bij de dierenarts en vroeg of er ook tabletten tegen vlooien voor katten zijn. Schijnen er te zijn maar of de werking goed was wist de assistent niet.
Zijn wel injecties die een halfjaar werken en vlooien steriel maken.

Iemand bekend met injecties of tabletten?

Die injecties zet ik eigenlijk alleen in bij (buiten)katten die bijna niet te hanteren zijn of bij katten met een vlooienallergie. Anders adviseer ik meestal Adventage.
minty is nog nooit ontvlooid. Ik kam haar regelmatig, maar nog nooit iets tegen gekomen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:11

Wij ontvlooien alles na de laatste vlooienplaag. En ze lopen nu ook gewoon buiten.

Afbeelding