Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 18:42

@ druif hopelijk knappen zij snel op.

Broer en zus. Beetje aan het spelen geweest met de achtergronden. Brede hoofd is poes (witte achtergrond)
Afbeelding
Afbeelding

Kater is wat uit proportie net als blue golden meisje. De andere 2 hebben mooie bolle koppies

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 19:35

eilleen333 schreef:
Oh wat fijn dat ze zich beter voelen!

Minty en ik gaan naar Italië!
Zitten nu te wachten bij de gate. Bij de security moest de uit de tas, en ze was zooooo braaf! Ik moest alleen in de scan, maar ze zat op de arm bij iemand van de security (die het doodeng vond volgens mij), en dat doet ze dan heel braaf. Ze is ook veel gewend anders had ik dit nooit gedaan!
Nu even bijkomen in de tas, met brokjes, water en een kattenbakje. Ik ben zo trots!

[ [url=m/XtAgXb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt super stoer! :D Ik zou zo graag met mijn kater meer de deur uit willen, lijkt me leuk zo'n kat die overal mee naar toe kan :)) Met m'n poes hoef ik dat niet te proberen, die blijft liever binnen :')

Fijne vakantie!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 20:15

Hopelijk knappen ze goed en snel op druif. Ik weet dat het vaak lang duurt maar we duimen voor jullie.

Lui dagje hadden ze hier.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Annemiek73

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 23:07

Doen jullie trouwens naast de gewone niesziekte enting ook de neusdruppel enting. Voor het pension waar ze naar toe gaan in vakanties is dit wel verplicht en dus hebben we hem wel laten doen. Vorig jaar hebben ze er wel 2 weken van geniest, dit jaar gelukkig geen extra niesjes gehad.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 00:02

Nee nooit en zeker niet tegelijk met andere entingen. Is ook niet verplicht bij het pension van mijn vriendin en voor naar de kater de gaan ook niet.

Als je dat al doet moet je het apart geven van je gewone enting. Anders werkt het niet optimaal.
Buiten dat kunnen ze in het pension van mijn vriendin niet echt neuzen met andere. En zullen die van mij dat ook niet doen. Die meppen eerder alles weg.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 00:16

Smee__ schreef:
eilleen333 schreef:
Oh wat fijn dat ze zich beter voelen!

Minty en ik gaan naar Italië!
Zitten nu te wachten bij de gate. Bij de security moest de uit de tas, en ze was zooooo braaf! Ik moest alleen in de scan, maar ze zat op de arm bij iemand van de security (die het doodeng vond volgens mij), en dat doet ze dan heel braaf. Ze is ook veel gewend anders had ik dit nooit gedaan!
Nu even bijkomen in de tas, met brokjes, water en een kattenbakje. Ik ben zo trots!

[ [url=m/XtAgXb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt super stoer! :D Ik zou zo graag met mijn kater meer de deur uit willen, lijkt me leuk zo'n kat die overal mee naar toe kan :)) Met m'n poes hoef ik dat niet te proberen, die blijft liever binnen :')

Fijne vakantie!

Het is wel behelpen hoor! Maar ze doet het heel goed! Maar je bent er de hele tijd druk mee natuurlijk. Maar dat wist ik, en ik vind het totaal niet erg. Ik ben blij dat ze inmiddels redelijk op haar gemak is en lekker aan het snuffelen is enzo.

De autoreis kent ze, dat was een makkie. Op het vliegveld keek ze haar ogen uit, maar ze zat heel braaf in de rugzak die ik op mijn buik heb gedragen.
De security vond ik even spannend, maar dat deed zij heel goed. Wel prettig dat ik gister de nageltjes nog even geknipt heb :o . Ze vond het wel spannend en klampte zich echt aan me vast.

Daarna wachten bij de gate. Ik heb de rugzak uitgevouwen, maar ze wilde niet drinken of plassen. Wel wat brokjes gegeten.

Afbeelding

Toen het vliegtuig in. Net voor het opstijgen heb ik een handje brokjes en snoepjes in de rugzak gedaan, zodat ze minder last zou hebben van haar oortjes. Maar ze at niet echt. Ze vond het ontzettend spannend, maar was echt een topper! Ik heb nog een filmpje van het opstijgen, zal dat later uploaden en posten.
In het vliegtuig hadden we mazzel. Ik had al extra beenruimte gekocht, en dat had ik ook wel nodig, maar de stoel naast ons was leeg. Dus ik kon de rugzak weer uitvouwen met eten, drinken en toilet, maar ze wilde niets. Alleen maar liggen met de oogjes bijna dicht. Heb haar eventjes op schoot gehad en dat vond ze wel fijn, en ze heeft een microseconde uit het raam gekeken, maar toen wilde ze de tas weer in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na aankomst weer 1,5 uur in de auto, heerlijk liggen slapen met haar kopje in mijn hand. Wel in de tas, dat is een veilige haven en er waren best veel indrukken vandaag.

Het huisje vond ze in het begin heel eng. Ik had haar aan de riem, maar het was een beetje paniek. Dus even op de schouder en alles even laten zien. Dat vond ze wel okay.
Ze kan in de bench indien nodig. Dat gaf vanavond een hoop rust. Aan een lijn aan de stick kent ze niet en er zit een nest hoornaars in de buurt, dus ik durf dat ook niet. Dus of aan de riem, of in de bench. En dat vindt ze prima. Gaat lekker liggen slapen. Eindelijk geplast ook, want ondanks het feit dat ik de bak 3 keer heb opgezet wilde ze niet plassen of drinken. Net ook lekker een zakje hydracare op en goed gedronken. Spa blauw, want het kraanwater vertrouw ik niet.

Nu liggen we op bed en is ze de slaapkamer aan het ontdekken. Lijkt wel of ze de toko wil slopen. Wel jammer is dat het raam tot de grond komt, en of je moet de deur dicht houden (geen airco in deze kamer maar niet knetter warm) en anders zit er alleen een hordeur. Dat vertrouw ik niet. Dus ik heb de deuren naar buiten dicht, en de deur naar de gang op een kier met het opvouwbare traphekje ervoor. Dat ding is verdomd stevig, maar heb voor de zekerheid mijn koffer als extra barricade. Zo snachts heeft ze geen tuigje aan, dus geen tracker om.

Ik ben super trots op hoe ze het doet! Maar je bent er wel druk mee!

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 07:10

o wat stoer van Minty! Fijn dat de reis goed is gegaan.

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 07:12

In het pension waar ze naar toe gaan komen ze ook niet in contact met andere katten. Alle katten van 1 eigenaar zitten samen in een kamer/kennel. Deze zijn van elkaar gescheiden met een glazen wand.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 08:41

Nee geen bordetella enting, was ook niet verplicht. Volgend jaar gaan we het sowieso anders doen met de opvang, maar we moeten nog even denken hoe. Het liefste laten we ze thuis dat er een oppas komt 2x per dag, maar waar haal je die dan weer vandaan hè?

Minty doet het wel echt goed als ik het zo lees! Waarom heb je haar trouwens meegenomen?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 08:53

Ik doe ook geen kennelhoest vaccinaties, maar dat hoeft hier ook niet echt.

Blacky's oogje zag er vanmorgen al ietsje beter uit naar mijn idee. Maar ze weet nu dat we haar 2 keer per dag vangen voor de creme dus her was vanmorgen een battle om haar te pakken te krijgen :=

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:20

Annemiek73 schreef:
In het pension waar ze naar toe gaan komen ze ook niet in contact met andere katten. Alle katten van 1 eigenaar zitten samen in een kamer/kennel. Deze zijn van elkaar gescheiden met een glazen wand.

Maar dan heeft die bordertella ook totaal geen nut. Alleen als katten kunnen neuzen heeft die nut.

@ druif er zijn sites met mensen die oppassen op dieren. Zijn zelfs dierenoppascentrales. Ik gebruik het niet. Kito vermoord iedereen dus mijn ouders (en thank god willen ze dat doen) voeren of mijnn broertje slaapt hier en voert. Mijn schoonmoeder zou t ook nog doen. Doe ik ook voor haar indien nodig.

@loveglove misschien kun je haar foppen. Gewoon zo een paar keer pakken aaitje geven en laten gaan. Snoepje geven en laten gaan. Hier komen ze allemaal als ik ze roep. Ze weten niet wat er gaat gebeuren omdat ik ze niet alleen roep/ pak als er iets gedaan moet worden. Heb dan ook weinig moeite om ze te pakken. En ze worden hier beloond als ze het niet leuk vinden krijgen ze altijd een knuffel, snoepje erna. Dus ze laten eigenlijk vrij simpel alles toe.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:35

Ik ent ook niet tegen niesziekte of andere dingen. Alleen normale enting elk jaar

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:35

Xoran, zoiets zat ik inderdaad te denken. Een professionele oppas. Onze buren willen het ook wel doen, maar zij waren dit jaar gelijktijdig met ons op vakantie dus dat is dan lastig.

LoveGlove, heel herkenbaar :roll: Woezel laat zich ook niet meer pakken, want elke keer moet hij dan naar de dierenarts/medicijnen. Het is toch al een angsthaasje. Net kwam hij wel gezellig bij me zitten, maar hij moest zijn medicatie en oogdruppels nog. Die heb ik gegeven en toen wist hij niet hoe snel hij zich uit de voeten moest maken. Arme poes.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:49

Ik pas op via petbnb :) Is voornamelijk voor honden maar daar heb ik nu ook een oppaskat aan overgehouden! Momenteel weer aan het oppassen voor 10 dagen :D En zo zijn er wel meer websites!

Andersom zou ik dat voor mijn katten ook willen. Katten zijn zo gehecht aan hun eigen omgeving, die van mij zouden het ook echt niet goed doen in een opvang.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:52

Pip heeft het echt goed gedaan in pension, maar voor Woezel geeft het zoveel stress. Nou geeft alles hem stress, maar vooruit ;) maar ik voel niet de behoefte om volgend jaar weer met 2 zieke katten te zitten…maar een vreemd iemand in mijn huis ben ik ook niet kapot van, maar je moet iets hè.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 10:09

Glove fijn he katten die doorhebben dat je iets qua medicatie met ze wil doen.
Sucecs met vangen.

Druif vloeibare antibiotica gaat waarschijnlijk beter. Sterkte.

Knappe Minty. Wereldreizende kat. Knap zoals ze dat doet.

Smee in welke omgeving pas jij op?

Mooie zwarte en witte foto.
Lijkt wel alsof de kittens er op geplakt zijn,zo strak is het.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 10:24

Bij petbnb is het gebruikelijk om eerst een kennismaking te plannen. Dan kun je zien of het wederzijds goed voelt! Maar ik snap wel dat de één daar meer op zit te wachten dan de ander. Hier past ook altijd m'n oma op, dat is toch een fijner idee dan een vreemde. Maar nog zou ik eerder daarvoor kiezen dan een opvang :j

Luuntje, ik woon in Leeuwarden :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 11:07

caro29 schreef:
Ik ent ook niet tegen niesziekte of andere dingen. Alleen normale enting elk jaar

Welke normale enting?

Mag jou poes dan naar een kater zonder niesziekte enting?
Kattenziekte ent je elke 3 jaar niesziekte elk jaar.

Het is verplicht bij mundikat dat alle entingen in orde zijn voor je een dekking laat doen. Ik moet ook alle ent bewijzen mee sturen. Voor show moeten ze die ook gehad hebben.

Dus ik denk dat je niesziekte wel ent maar bordertella niet geeft (die geef ik ook niet)
Rabiës moet als ze naar het buitenland gaan. Die zal Elani wel moeten gaan krijgen want ik wil met haar internationaal gaan showen. Die krijgt ze apart van de andere entingen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 11:36

Ik heb de standaard enting en testen op fiv/felv. Ik heb nog geen een keer gehad dat iemand vroeg naar andere entingen. Geen idee eigenlijk hoe deze heet maar ik ent elk jaar. Purevax rcp staat in het boekje bij de een (toen had zij nog kittens op 9 weken) en bij de andere nobivax tricat trio (enting op 1 jaar)

Bij de tricat zit niesziekte in zie ik.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 13:18

xoranlover schreef:
Annemiek73 schreef:

Maar dan heeft die bordertella ook totaal geen nut. Alleen als katten kunnen neuzen heeft die nut.

@ druif er zijn sites met mensen die oppassen op dieren. Zijn zelfs dierenoppascentrales. Ik gebruik het niet. Kito vermoord iedereen dus mijn ouders (en thank god willen ze dat doen) voeren of mijnn broertje slaapt hier en voert. Mijn schoonmoeder zou t ook nog doen. Doe ik ook voor haar indien nodig.

@loveglove misschien kun je haar foppen. Gewoon zo een paar keer pakken aaitje geven en laten gaan. Snoepje geven en laten gaan. Hier komen ze allemaal als ik ze roep. Ze weten niet wat er gaat gebeuren omdat ik ze niet alleen roep/ pak als er iets gedaan moet worden. Heb dan ook weinig moeite om ze te pakken. En ze worden hier beloond als ze het niet leuk vinden krijgen ze altijd een knuffel, snoepje erna. Dus ze laten eigenlijk vrij simpel alles toe.

Oh dat doe ik ook al. Het zit hem denk ik meer in dat ik behandelingrn altijd voor hun etenstijden doe. Dus als het rond etenstijd is weet ze wat er gaat komen. Ik doe het altijd zo, zodat ze meteen wat lekkers kan eten als ze klaar is als beloning :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 15:41

Druif_01 schreef:
Minty doet het wel echt goed als ik het zo lees! Waarom heb je haar trouwens meegenomen?

Ik had geen oppas. IVM de huizenkrapte woon ik bij mijn moeder. Die wilde geen oppas in huis. Een pension vond ik geen optie. Ze is zo mens gericht (vnl op mij). In een hokje in dan zielig vond ik, en ik kon niets beters vinden.

Minty is wel iets zeurderig. Als ik uit het zich verdwijn begint ze te krijsen. Dus ik ben steeds bij haar. En dat gaat hartstikke goed!

Waren net even in een stadje, en dat gaat heel goed. Ze wil alleen liever niet de tas uit, maar dat hoeft ook niet.
Ze is nu even siësta aan het houden in de bench, met de ventilator erop. Het is nu toch 30 graden, terwijl de weer app 26 zei…. Maar ze doet het goed. Ze wil niet op een koeltemat, maar ik leg haar bedjes steeds afwisselend in de vriezer, haha! Maar volgens mij maak ik me er drukker om dan zij.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:13

Smee datis ver weg.

Man en ik willen nog een keer samen naar New York.
Zoon is nooit thuis. Dus zoek dan iets voor dehond (cocker), oma poes en 2 siamezen.
Kennel wil ik niet voor de hond.
Siamezen zouden eventueel bij familie kunnen.
Iemand in huis is wel zo fijn.

Links Azula en rechts Beifong.

Afbeelding

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:14

Onze vorige Somali had chronische nierziekte, nadat hij op 4 weken leeftijd niesziekte heeft gehad. Alles wat dat kan voorkomen, zullen we dan ook doen. Die chronische nierziekte was niet fijn voor de kat

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:32

Eilleen, dan is dit best een prima oplossing, zeker als Minty het goed doet.

Hier lijken ze aardig op te knappen, gelukkig! Ze zijn allebei echt nog snotverkouden, ze zitten helemaal dicht en je hoort ze gewoon ademen, maar ze lopen weer wat rond, Pip zit te schooien voor kip en ze liggen weer lekker bij ons! Ze eten ook allebei weer goed gelukkig! Hopelijk zet de stijgende lijn nu door.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:33

caro29 schreef:
Ik heb de standaard enting en testen op fiv/felv. Ik heb nog geen een keer gehad dat iemand vroeg naar andere entingen. Geen idee eigenlijk hoe deze heet maar ik ent elk jaar. Purevax rcp staat in het boekje bij de een (toen had zij nog kittens op 9 weken) en bij de andere nobivax tricat trio (enting op 1 jaar)

Bij de tricat zit niesziekte in zie ik.

Ja dat zijn de merken van de cocktails. Niesziekte moet elk jaar dus dan ent je ze wel voor niesziekte.