Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 20:30

Ja dat was hem! Ik heb het nu net opgezocht.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 20:51

Ik heb altijd zilverdruppels in huis voor de ogen

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 21:02

Ik ben intussen weer thuis met Pip. De DA vermoedde keelpijn door de niesziekte. Ze heeft nu een prik met pijnstiller en een prik met antibiotica gehad. Ook heeft ze eetopwekker gekregen. Thuis begon ze gelijk weer te eten en nu zit ze rustig buiten naar de lucht te kijken. Hopelijk zet het door. De komende dagen moet ze 2x per dag pijnstiller krijgen en ook gewoon de antibiotica (wat ook kan, als mevrouw eet…).

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 21:07

eilleen333 schreef:
Ophtosan of andere vitamine A oogzalf is receptvrij verkrijgbaar.

Thanks. Zou je het bij de dierenwinkel kunnen halen? Dan kan ik hem namrlijk meteen morgen halen. Anders vraag ik mam even of ze die misschien bij de da in haar straat wil halen. Dan kan ik hem donderdag na werk even ophalen

Nou, na wat battles met Blacky en haar vertrouwen heb ik eindelijk een ietwat fatsoenlijke foto kunnen maken. Ik merkte net toevallig op dat er nu ineens wel wat troep zit. Dus even kijken of ik mijn vriend zo kan overhalen om samen nog een keertje haar oogje schoon te maken. En ja, dat vergt 2 man :=

Bij deze twee foto's zie je duidelijk dat boven haar kijken meer moeite kost dan recht voor haar uit kijken. Bij die tweede foto was ze aan het wachten voor haar eten :=

Afbeelding

Afbeelding

Druif_01 schreef:
Ik ben intussen weer thuis met Pip. De DA vermoedde keelpijn door de niesziekte. Ze heeft nu een prik met pijnstiller en een prik met antibiotica gehad. Ook heeft ze eetopwekker gekregen. Thuis begon ze gelijk weer te eten en nu zit ze rustig buiten naar de lucht te kijken. Hopelijk zet het door. De komende dagen moet ze 2x per dag pijnstiller krijgen en ook gewoon de antibiotica (wat ook kan, als mevrouw eet…).

Aww ik hoop het ook. Het is niet leuk als ze ziek zijn :knuffel:

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 21:11

Bij de dierenwinkel hebben ze het geloof ik niet. Ik dacht dat je het wel bij sommige webshops kon bestellen, maar dat zou je even moeten kijken.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 21:21

Is AA-retinol de vitamine A? Want volgens mij had ik die voor Nina toen ik die voorgeschreven kreeg. Ik had hem alleen weggegooit omdat hij over de datum was. Ver over de datum :=

Edit: dat was zeker een half jaar na dat ik het voorgeschreven kreeg. Ik kreeg hem niet over de datum mee :')

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 21:33

Hopelijk voelt Pip zich snel beter! Ik was eigenlijk op zoek naar wat vacht advies. Mijn middelste angstige poes komt heel slecht door haar rui heen. Begint nu te schilferen en beetje mattig te worden op haar achterhand, ze krijgt alle wollige ondervacht er niet uit. Ik kan haar elke dag even borstelen, dat doe ik nu met een oude haarborstel van mijzelf. Ze vind dat lekker, maar het schiet niet op. En na een paar minuutjes krijgt ze aai agressie en dan is het klaar. Welke kam of borstel zou ik kunnen gebruiken die wel snel en aangenaam die ondervacht eruit haalt? Ik wil geen furminator, dit probleem is alleen tijdens de zomerrrui. Trimmer is helaas geen optie, dat trekt ze niet. Wat gebruiken jullie voor jullie katten die het zelf niet gebolwerkt krijgen?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 21:41

LoveGlove schreef:
Is AA-retinol de vitamine A? Want volgens mij had ik die voor Nina toen ik die voorgeschreven kreeg. Ik had hem alleen weggegooit omdat hij over de datum was. Ver over de datum :=

Edit: dat was zeker een half jaar na dat ik het voorgeschreven kreeg. Ik kreeg hem niet over de datum mee :')

Ja, dat is hetzelfde, dus die kan je ook halen. Ik weet niet precies wat ze bij de dierenwinkel hebben.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 21:46

eilleen333 schreef:
LoveGlove schreef:

Ja, dat is hetzelfde, dus die kan je ook halen. Ik weet niet precies wat ze bij de dierenwinkel hebben.

Oke thanks. Dan ga ik die bestellen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 21:47

Misschien wel bij de betere dierenspeciaalzaak.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 22:03

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 22:51

Druif_01 schreef:
https://www.brekz.nl/oog-en-oorverzorgi ... gJFcvD_BwE

Bij Medpets hebben ze hem ook zie ik, maar is die iets duurder.

Bij de dierenarts betaal je meer denk ik. Die hebben er ook weer marge op meestal.

Minty en ik vertrekken morgen op vakantie. Heb de hele tijd het gevoel dat ik iets vergeet…… best spannend zo de eerste keer :)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 10:07

Ik heb bij de dierenarts ook inderdaad meer betaald geloof ik.

Oh spannend inderdaad zo samen op vakantie! Waar gaan jullie heen? Dat gevoel van dingen vergeten herken ik helemaal!

Hier lijkt Pip weer zichzelf. Ze heeft vannacht goed gegeten, komt weer knuffelen, springt weer in je nek…crisis afgewend hoop ik. Ze klinkt nog wel flink verkouden. Woezel ook trouwens, heeft ook wat waterig/vieze oogjes, maar het is toch uitzieken en hun kuur afmaken.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 10:17

Beterschap voor de patiëntjes :(:) Niet leuk als je dieren ziek zijn. Vroeger ook wel eens een kat gehad met niesziekte, dat was ook echt maar net goed gegaan. Doordat ze niks meer ruiken stoppen ze met eten en drinken. Die hebben we toen echt met een spuitje moeten dwangvoeren en vocht toedienen. Hopelijk knapt ze snel op!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 10:41

Die eetopwekker werkte echt goed gelukkig! Hopelijk gaan we nu in een stijgende lijn met allebei. Ik las dat niesziekte 7 - 10 dagen kan duren, dus we hebben nog even.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 12:27

Druif_01 schreef:
Ik heb bij de dierenarts ook inderdaad meer betaald geloof ik.

Oh spannend inderdaad zo samen op vakantie! Waar gaan jullie heen? Dat gevoel van dingen vergeten herken ik helemaal!

Hier lijkt Pip weer zichzelf. Ze heeft vannacht goed gegeten, komt weer knuffelen, springt weer in je nek…crisis afgewend hoop ik. Ze klinkt nog wel flink verkouden. Woezel ook trouwens, heeft ook wat waterig/vieze oogjes, maar het is toch uitzieken en hun kuur afmaken.

Oh wat fijn dat ze zich beter voelen!

Minty en ik gaan naar Italië!
Zitten nu te wachten bij de gate. Bij de security moest de uit de tas, en ze was zooooo braaf! Ik moest alleen in de scan, maar ze zat op de arm bij iemand van de security (die het doodeng vond volgens mij), en dat doet ze dan heel braaf. Ze is ook veel gewend anders had ik dit nooit gedaan!
Nu even bijkomen in de tas, met brokjes, water en een kattenbakje. Ik ben zo trots!

Afbeelding

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 14:00

Wat fijn dat Minty het zo goed heeft gedaan!

Hier gaat het nu weer niet goed met Woezel. Ik word er helemaal simpel van! Nou heeft hij de hele dag nog niet gegeten en hij is zo benauwd. Heel zijn neus zit dicht. Ik heb hem eetopwekker gegeven en geef het een uur, anders ga ik de DA weer bellen, want wil niet weer in de spoed komen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 14:06

:knuffel:

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 14:19

Ooh druif bah. Hopelijk gaat het snel beter.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 15:02

Druif_01 schreef:
Wat fijn dat Minty het zo goed heeft gedaan!

Hier gaat het nu weer niet goed met Woezel. Ik word er helemaal simpel van! Nou heeft hij de hele dag nog niet gegeten en hij is zo benauwd. Heel zijn neus zit dicht. Ik heb hem eetopwekker gegeven en geef het een uur, anders ga ik de DA weer bellen, want wil niet weer in de spoed komen.

:knuffel:

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 15:03

Straks met Woezel naar de DA, hij heeft nog altijd niet gegeten. Ik snap niet dat ze zo ziek zijn van niesziekte. Woezel is echt een bulldozer met eten, dus dat hij niet eet is echt niet goed.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 16:02

Niesziekte is gewoon echte een rotziekte! -O- Ik duim voor Woezel. :(:)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 17:57

Eileen fijne vakantie met Minty.

Druif sterkte voor Woezel.
Hopelijk woon je dicht bij de dierenarts zo vaak als je er heen moet.

Glove beterschap vor je patiënt.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 18:07

luuntje schreef:
Eileen fijne vakantie met Minty.

Druif sterkte voor Woezel.
Hopelijk woon je dicht bij de dierenarts zo vaak als je er heen moet.

Glove beterschap vor je patiënt.

Dankje. Mevrouwtje is vandaag extra knuffelig. Dus ik gok dat ze er last van heeft. Heb de creme binnen, dus die ga ik vnv gebruiken :)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 18:39

Mijn dierenarts zit redelijk dichtbij gelukkig. 10 minuten rijden. 3 kwartier voor de afspraak besloot meneer toch maar te eten, hoera! Dus gebeld en het advies gekregen toch te komen voor de zekerheid. De antibiotica pillen zijn eraf en vervangen voor spuiten, ik ga ze dus nu om de dag zelf spuiten met antibiotica. Dit werkt sneller en pakt een breder spectrum bacteriën. Verder heeft Woezel oogdruppels gekregen en moet ik met hem gaan stomen in de badkamer met zout. Ze komen er weer bovenop, maar het kan lang duren helaas…