Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 22:41

Gaat hier ook schoon op alleen de tundra iets langzamer.

Volgende keer ook geen 8 kilo hills meer, maar maatje kleiner.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 23:11

Pureer het eens. Echt tot het vloeibaar is. Of gooi er wat warm water op. Dan gaat het extra ruiken. Kittens die bij mij vlees leren eten moet ik soms helpen. Die snappen het principe niet. Ik meng de carnibest met een beetje schesir. Voor de kittens help ik ze. Ik doe het met mijn vingers. Stop een beetje in hun bekje zodat ze het proeven en laat ze dan van mijn vinger aflikken. Daarna steeds een stukje verder tot ze van het bord af eten.

Sommige katten moet het echt eerst proeven. En kun je geen tonijn proberen van schesir. Hier vinden ze de kip mwah maar alles eet de vis.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 23:16

Bedankt! Ik ga dat eens proberen!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 23:17

Hier hetzelfde met kip.

Als ik zelfs een eigen geslachte kip aan het versnijden ben moet ik echt elleboog werk doen. Heb namelijk de pech geen deur in de keuken te hebben (mag ook niet).

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 23:23

Rauwe kip lust Pip ook graag! Woezel moet daar dan weer niet van hebben. Natvoer heb ik een tijdje van Almo Nature gehad, maar toen de nieuwigheid eraf was werd het niet meer goed gegeten.

Momenteel eet Pip sowieso slecht, hopelijk trekt dat met de dagen bij als ze zich weer wat beter gaat voelen. Woezel eet nog steeds als een bootwerker (en dan nog zo’n mager scharminkel zijn…).

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 23:38

Kito en Lanah zijn te dik. Daar ben ik met brok aan het minderen.

Vlees minder ik niet.

Elani en Nishi zijn prima op gewicht al is Elani momenteel weer aan het groeien want ze eet veel en is momenteel best een slungel.

Maar ik kan hun brok gewoon vullen die eten tot ze genoeg hebben en doen best wel even met een portie brok.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 23:43

Blue vind biefstuk (rund of paard) ook heerlijk. Gehakt (rund) hoeven ze ook niet.

Maar Blue is ook een wandelende kliko om die reden heeft ze regelmatig diarree en vandaar zijn ook de hills brokken. Maira vind dat weer heerlijke brokken voor braakballen. Vind ik prima gezien de hills goedkoper dan de orijen zijn.

Trouwens geef rauw kleine hoeveelheden. Gekookt heb ook wel eens geprobeerd, maar dat kan ik vergeten.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 06:59

Hier gaat concept for life en animonda er goed in. 1 kitten heeft er lang over gedaan om vlees te eten maar ondertussen zijn het allemaal stofzuigers en eten zij mij de oren van het hoofd :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:19

Ze wordt wel helemaal gek bij het zien van de zakjes natvoer. Miauwen, tegen de keukenkastjes hangen terwijl ik het aan het maken ben. En dan zet ik het neer en wordt de saus alleen opgelikt. Doe vanavond even een pureer poging, maar daar had ik vanmorgen niet echt tijd voor helaas. Iets met wekkers niet horen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:23

Ik prak het goed fijn en meng het met de saus beetje warm water erbij.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:29

De tip met fijn mixen is een goede. :j Die heeft hier ook al vaak goed gewerkt.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:49

Woezel lijkt hier weer aardig opgeknapt, hij niest af en toe nog wel flink, maar verder doet hij het goed. Pip is nog altijd sloom en lusteloos en eet echt heel weinig. Maar ik ben blij met elk brokje dat naar binnen gaat. Haar bekje is wel dicht sinds gister dus dat is vooruitgang. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan, ik vind het zo zielig en heb er echt stress van, zeker omdat ze weinig eet.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:28

Arme pip.
Hopelijk knapt ze snel op.

Animonda vinden ze hier oprecht ronduit smerig ooit een probeer ding gekregen op een evenement maar daar trokken ze echt de neus voor op. Zelfs de grootste vuilnisbak…

Misschien pip wat natvoer geven of zo’n lickit stick dat ze wel vocht binnen krijgt?

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:34

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:25

Natvoer at ze gister wel gelukkig, dus toen kon de antibiotica er ook in.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:50

Rauwe kip eet Azula ook niet.

Onze omapoes heeft al ruim 10 jaar last van blaasontstekingen.
Staat op Urinary brokjes en vlees is gewoon dat wat ze wil.
En het gaat prima.
Geef wel af en toe catmilk. Maar dat is om haar dikekr te krijgen.

Je hebt ook kattensoep trouwens.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:15

Catmilk kan ik hier ook wel eens proberen inderdaad! Hebben ze nog nooit gehad. Ze mogen allebei wel wat vetjes krijgen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 18:40

Om half 8 met Pip naar de dierenarts. Ze eet niet meer en trekt zich steeds meer terug. Bah, ik maak me zoveel zorgen. Woezel gaat opzich prima. Snotverkouden, maar die scharrelt wat rond en eet en drinkt goed. Pip doet heel de dag niets…

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 19:21

Druif heel veel sterkte bij de dierenarts.
Echt zo niet leuk als je huisdieren zich rot voelen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 19:26

Succes bij de dierenarts.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 19:27

Druif_01 schreef:
Om half 8 met Pip naar de dierenarts. Ze eet niet meer en trekt zich steeds meer terug. Bah, ik maak me zoveel zorgen. Woezel gaat opzich prima. Snotverkouden, maar die scharrelt wat rond en eet en drinkt goed. Pip doet heel de dag niets…

:knuffel:

Ik heb hier een Blacky die ineens een flink ontstoken oogje heeft. Vanmorgen nog niks en nu ik rond 4 vanmiddag thuis kwam ineens wel. Heb net meteen even met een wattenschijfje en heet, afgekoeld tot warm water haar oogje schoongemaakt. Kwam niet echt wat uit. Dus nu hopen dat het niet erger gaat worden. Misschien dat het uit zichzelf wel weer geneest.

Nina heeft wel vaker een licht onstoken oogje, maar ik verwacht dat het bij haar niesziekte is. Ze begon met een ontstoken oogje als kitten zijnde. Toen werd niesziekte al genoemd. Ze had eerst ook wat meer last van niezen, maar tegenwoordig is het alleen af en toe haar oogje. Dat geneest dan ook vanzelf weer. Ze had het laatst toevallig weer eens. Misschien dat Blacky de niesziekte nu heeft overgenomen. Dat laat dan wel weer zien dat die vaccinaties de kans op niesziekte verkleinen maar niet helemaal voorkomen :=

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 19:31

Hier ook allebei gevaccineerd, maar wel niesziekte. Woezel had trouwens laatst ook een minimaal ontstoken oogjes, ik heb daar toen, receptvrije, zalf voor gehaald bij de dierenarts. Die werkte briljant! Ik kan straks even kijken hoe hij heet.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 19:37

Druif_01 schreef:
Hier ook allebei gevaccineerd, maar wel niesziekte. Woezel had trouwens laatst ook een minimaal ontstoken oogjes, ik heb daar toen, receptvrije, zalf voor gehaald bij de dierenarts. Die werkte briljant! Ik kan straks even kijken hoe hij heet.

Oh dat zou fijn zijn. Nina heeft er vaker last van, dus zij kan dat sowieso wel gebruiken.

Het ding is, een paar dagen geleden leek haar oogje licht ontstoken en de dag erna was het weg. Dus ik was er vanuit gegaan dat het gewoon een vuiltje was of dat ze die dag iets in dr oog had gekregen met spelen. Maar nu een paar dagen later is het ineens heel erg. Ze kan haar oogje niet meer helemaal open doen :knuffel:

Als ze straks weer meer vertrouwen in me heeft zal ik eens zien of ik er een foto van kan maken. Nu kan ik niet echt in de buurt komen omdat ze bang is dat ik haar weer ga behandelen :')

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 19:38

Woezel kneep vooral met zijn oog en het leek iets roder. Hij kon zijn oog niet openhouden. Met 2x zalven was het over.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 20:08

Ophtosan of andere vitamine A oogzalf is receptvrij verkrijgbaar.