Via marktplaats draag helaas ook bluepoint gen, maar ook langhaar. Hopen op 1 poesje zonder bluepoint, maar wel langhaar. Heeft langhaar stamboom die redelijk zeldzaam is, maar geeft daardoor wel mogelijkheden. Geeft hierdoor ook veel mogelijkheden om daarna kater uit te zoeken.
@xoranlover succes @marcella succes bij de kater. Hier lijkt de jongste stil krols te zijn. Of sinds juni niet meer krols geweest. Eerst de echo 30-9 afwachten
Dat is wel fijn marcella. Ik weet nog niet wat ik doe met Elani. Heb momenteel 3 katers als optie (hopelijk zijn er daar 2 van morgen op show) maar hoe en wat precies weet ik nog niet. Ik hou zelf niks dus vind ik de afstamming iets minder belangrijk maar goed ik weet t nog niet.
Ik heb hier ook storm in de avond al zijn deze kittens een stuk rustiger dan die van vorig jaar alleen doen moeders en tante ook mee. Het is dan wel even opletten.
Ik moet nog steeds mooiere foto’s maken om nieuwe baasjes te zoeken
soesita
Geplaatst: 03-09-22 22:54
Sorry, lang niet meer geschreven, maar het was hier de afgelopen dagen heel erg druk!
Hyperion en Ganymedes dooen het goed. Ze hebben vijf opeenvolgende dagen pilletjes tegen de giardia gekregen, vandaag de laatste keer. Ik hoop dat het nu ook echt voorbij is want het was geen lachertje. Zelfs Hyperion, het vreetzakje van de twee, nam vandaag maar een kwart tabletje "vrijwillig" (lees: verstopt in een snoepje) in. De rest hebben we onder dwang moeten geven. Zijn broertje, die veel minder geinteresseerd is in eten, kwellen we al vijf dagen met een pilletje onder dwang. Dat helpt nu niet bepaald om ze tammer te krijgen. Maar goed, met wat geluk hebben we het nu wel gehad en kan alle aandacht uit eten geven en knuffelen bestaan. Ze zijn nog wat schuw maar ze spelen, eten en slapen goed. Als ze slaperig genoeg zijn willen ze ook graag geaaid worden. Op schoot of optillen vinden ze nog heel spannend. Recentere foto's volgen één van de dagen.
Voor de rest heb ik hier wel wat meegelezen. Krolse poes die naar de kater gaat, spannend! Ik kijk uit naar kitten foto's! En de poes van Druif die van de slag is. Ik ken het wel. Sommige katten reageren heel sensibel op elke verandering en hebben een paar dagen nodig om weer te wennen. @eilleem333: Hoe neem je urine af van een kat? @luuntje: Al die arme verdronken speeltjes. Als je vloer er tegen kan is het nog wel grappig. Als je laminaat hebt liggen net wat minder.
Hier helaas twee niet fitte katten. Het begon met Woezel, niezen, bekje open, ademhaling verliep niet helemaal soepel. Net naar de dierenarts geweest, alles klonk goed, maar voor de zekerheid Novacam mee, want ze vond hem niet helemaal top. Nou net begint Pip met hetzelfde…ik hoop op ‘gewoon’ een virusje en geen bordetella.
Ja ik gok dan van het pension, anders is het te toevallig. Zou het van het weer kunnen zijn ja? Allebei met dezelfde klachten? Ze hebben normaal nooit last ervan.
Woezel had trouwens ook geen koorts en verder zijn bij allebei hun neuzen schoon en hun ogen ook.
soesita
Geplaatst: 04-09-22 16:18
Oh nee, zieke katten is nooit leuk. Ik geloof ook eerder dat ze in het pension iets hebben opgeschard. Dat lijkt me waarschijnlijker dan allebei verkouden.
Ze lijken ook gewoon allebei benauwd, continue hun bekje open. Verder nog wat hoesten en niezen en echt gewoon allebei helemaal niet fit, van de ene op de andere dag.
Ik baal echt enorm dat we de katten zo teruggekregen hebben, hoewel het pension er ook niet perse iets aan kan doen. Ik ga ze morgen wel even bellen.
Hopelijk knappen ze snel op. Goed dat je belt want er is een grote kans dat er een virus is.
Ik had de kittens steeds met vieze ogen. Ik had de rolluiken naar beneden en schuifpui open. Waarschijnlijk steeds met hun neuzen daar zitten met de warmte en stof.
Trots op mijn meiden. Nishi ex 2 Elani CAC, best in variëteit, en beste somali Nishi ja dus 2e geworden. Elani eerste, beste kleur van alle wildkleurtjes. En door de keurmeesters gekozen tot mooiste somali.
En natuurlijk ook Kalino (broer van Lanah) zijn eerste keer en direct zijn CAP halen (beste van de kastraten) en best in show (beste van alle somali kastraten)