nee dat sowieso niet. Maar honden, paarden en zo nog wat andere dieren hebben een bepaald 'denkvermogen', probleemoplossend gedrag etc., hoewel slakken dat érgens ook wel hebben denk ik, als je een slablad neerlegt met een ruitje ervoor, zal de slak dan proberen om langs het ruitje te komen, of een gat in het ruitje te vinden? Er is een leuke IQ test voor paarden die ongeveer zo werkt maar dan met draad ipv een ruitje. Paarden en honden zijn in staat om zelf dingen te bedenken zeg maar, en in staat om met mensen te communiceren, ook al is dat dan wel binnen hun eigen kader.
Denk ook dat een slak alleen maar denkt aan eten en niet-opgegeten-worden en voortplanten. Die maken zich niet druk om een economische crisis of pensioengaten.
Wentos
Geplaatst: 29-11-12 12:27
Maar slakken hoeven ook geen huis te kopen
Stille meelezer meld zich. Vind slakken best leuk om te zien, maar vasthouden??? ieuw!! Wel erg leuk om te volgen dit!
Brechtje_A
Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-12 12:40
Wentos schreef:
Maar slakken hoeven ook geen huis te kopen
Stille meelezer meld zich. Vind slakken best leuk om te zien, maar vasthouden??? ieuw!! Wel erg leuk om te volgen dit!
Ze hoeven inderdaad geen huis te kopen, ze moeten ze zelf bouwen
ik had zo mijn sla eens uit mijn terarium genomen en er zat nog eentje in, gewoon in de afvoer , helemaal in paniek, de afvoer open, slakje gered maar de afwasbak en afvoer waren gesloopt
vuurneon
Geplaatst: 29-11-12 18:34
BArts17 schreef:
Ik zal proberen of ze uit de kraan willen drinken Douchen zijn ze nog echt te klein voor.
Voor de zekerheid even de stop erin doen denk ik hihi
Brechtje_A
Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-12 18:59
vuurneon schreef:
BArts17 schreef:
Ik zal proberen of ze uit de kraan willen drinken Douchen zijn ze nog echt te klein voor.
Voor de zekerheid even de stop erin doen denk ik hihi
Nou, zo groot zijn ze dan weer wel, dat ze niet meer door de gaatjes heen kunnen xD
=) Dat is lief Maar helaas moet ik jullie teleurstellen, ze komen morgen pas.... Mijn computer is nu aan het back-uppen, voor de eerste keer, en hij is nog maar op 3 kwart....=( Dus of heel laat vanavond of morgenvroeg. Ik wil ze er zo graag opzetten....ze zijn namelijk zo veranderd, in goede zin =)
Dames en heren.....ik heb weer foto's!! Ze zijn nu ongeveer 2,5 tot 3 cm De foto's komen hopelijk vanavond.
De term reuzenslak is nog steeds wat voorbarig zie ik. Maar goed geduld is een schone zaak. Ik heb het altijd interessante dieren gevonden. Het is jammer genoeg verboden zomaar dieren te importeren naar dit eiland. Vind mijn vrouw trouwens niet erg...
SURPRISE! Picture time! Ik zei toch dat ze groot waren geworden Ik wil niet op de foto! Oké, misschien 1 foto dan... Ik wil wel op de foto hoor! Uhhh wat ben je aan het doen? Awhhh je bent zo schattig! Omnomnomnom Doeidoei!