Birmanen Fluffy-Beebjes op komst van Tessa én Lenthe!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Re: Birmanen Fluffy-Beebjes op komst van Tessa én Lenthe!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 11:20

Ik was natuurlijk te laat met filmen, was veel te druk met genieten van hun gekke streken. Toen ik eindelijk m'n iPhone had gepakt waren ze al niet zo actief meer.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:53

Haha geweldig!! :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 14:09

Zo, dat ging allemaal voorspoedig. 9 kerngezonde en lieve kittens!
Dierenarts was helemaal verliefd.

4 juli gaat de hele bende mee naar de dierenarts.. Tussen 8 en half 9 moet Tessa gebracht worden, dan wordt ze gesteriliseerd. Om half 2 gaan we er naartoe met de kittens van Lenthe en Lenthe zelf. Lenthes kittens krijgen dan de laatste enting, Lenthe krijgt een suprelorin staafje voor 1 jaar en we kunnen Tessa dan meteen weer meenemen.. Spannend....

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:38

Mooi dat alles goed ging!

Wat is eigenlijk een suprelorin staafje?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 14:41

Suprelorin zorgt ervoor dat de poes of kater tijdelijk is uitgeschakeld qua hormonen. Ze worden dus niet krols en katers hebben niet de drang om te dekken en zijn niet vruchtbaar. Een suprelorin staafje heb je voor een jaar of voor 6 maanden. En dan komt het daarna weer op gang, dat kan snel zijn dat kan een paar maand duren. Dus Lenthe zal straks 1 jaar tot 1,5 jaar castraat zijn, en daarna krijgt ze weer hormonen en kan ze nog een keer gedekt worden.

Een stuk beter dan de pil dus, maar wel duurder. De pil blijf je mee bezig, dat moet je heel vaak geven en geeft veel meer onrust omdat sommige poezen er alweer tegenaan hangen (Lenthe is zo één) als je de pil weer moet geven. Ook is de pil niet goed voor een poes, een pil moet eigenlijk niet langer dan 2 á 3 maand aaneengesloten gebruikt worden. Dus dat is ook niet echt een oplossing als ik wil dat Lenthe een jaar rust heeft.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:40

Oke! Zo zit dat dus. Word ze over 1,5jaar dan weer gedekt?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 16:53

Misschien. :j Dat weet ik nog niet.
Eerst even lekker rust! :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 19:21

Ivory ligt héérlijk languit op z'n rug te slapen
Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 19:35

Blauw, blauwer, blauwst!

Ze lag van 't weekend heerlijk de boel te overzien op de bank. Ze heeft haar kleur al weer behoorlijk terug en zit er fantástisch uit. Je zou echt niet zeggen dat ze kittens heeft. Ze is lekker dik en zit super in d'r vel. (Ze eet ook al het kitten eten op). Alleen d'r vacht wás ietsje voller dus dat zal wel weer terug komen.

Eerst een paar met m'n iPhone gemaakt en toen bleef ze nog liggen ook dus heb ik snel m'n camera nog even gepakt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De telefoonfoto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 21:18

Oh de gewichtjes van bij de dierenarts trouwens:

Zondag 13 weken
Cherry 1.55 kg
Prince 1.9 kg
Lotte 1.65 kg
Rocky 1.7 kg
Ivory 1.9 kg

Zaterdag 10 weken
Nena 1.15 kg
Sen Niño 1.25 kg
San Ragazzo 1.35 kg
Sarah (Jente) 1.1 kg

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:24

WAUW wat een vreetzakjes! Dure kostgangers als je die in huis hebt. Maar wat zijn ze toch leuk.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 21:27

Het kost wel wat ja :D Maar het is zó heerlijk om ze zo te zien groeien!
Er gaat makkelijk een kilo CB/natvoer per dag door. En dan nog de droge brokken erbij :D

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:52

Wauw wat een plaatjes Limoen! <3 Ik was ook van plan om een heilige birmaan of 2 O:) in huis te halen zodra ik gesetteld was in mijn nieuwe huis maar helaas ben ik er toch te weinig voor thuis, maar oooooooiiittt komt de dag!!!! ;)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 12:34

Ohhh 2 heilige birmanen is zo leuk! Echt een aanrader! Ze zijn zoooo gezellig! Hoeveel ben je thuis dan?

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:51

Ik moet echt zo mijn best doen om niet ze te willen aaien zo op het scherm, wat een prachtige poezels..... <3 <3 Zucht, ze zijn allemaal al vergeven toch ? Zeg maar ja, dan is de verleiding ook niet zo groot :+ :o

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:56

Bijna niet helaas... Ik kom uit mijn werk (fulltime) om te eten en dan ga ik naar stal: 3 paarden doen en om de avond hooi voeren en afsluiten dus dan ben ik ergens rond 10/11 uur weer thuis. Op de avonden dat ik niet hoef af te sluiten ga ik nog wel eens gelijk vanuit mijn werk naar stal maar dan ben ik alsnog pas rond een uur of 8 thuis.
Maar misschien dat ik later dit jaar weer alleen mijn eigen paard ga doen dus wellicht dat er dan genoeg tijd over gaat blijven. Het lijkt me in elk geval geweldig om een stel van die prachtige blauwe ogen in huis te hebben :j <3 Ik heb mijn hele leven al katten (zal ook wel gek zijn om straks zonder te zitten) dus ik weet wat er bij komt kijken en ik wil gewoon zeker weten dat ik er genoeg tijd voor heb.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 18:33

Cheytjuh schreef:
Ik moet echt zo mijn best doen om niet ze te willen aaien zo op het scherm, wat een prachtige poezels..... <3 <3 Zucht, ze zijn allemaal al vergeven toch ? Zeg maar ja, dan is de verleiding ook niet zo groot :+ :o

Hahaha nee er zijn nog 3 gewéldige pluisjes beschikbaar. Ze zijn zooooooooooooooooooooooooooooo lief! Niet normaal <3 Die katers van Lenthe, jémig. Ik zou ze zo willen houden. Ze lopen de hele dag mekkerend achter me aan als ik ze niet even wil knuffelen (of eten geef). Zooooo schattig <3

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 18:34

Tootz schreef:
Bijna niet helaas... Ik kom uit mijn werk (fulltime) om te eten en dan ga ik naar stal: 3 paarden doen en om de avond hooi voeren en afsluiten dus dan ben ik ergens rond 10/11 uur weer thuis. Op de avonden dat ik niet hoef af te sluiten ga ik nog wel eens gelijk vanuit mijn werk naar stal maar dan ben ik alsnog pas rond een uur of 8 thuis.
Maar misschien dat ik later dit jaar weer alleen mijn eigen paard ga doen dus wellicht dat er dan genoeg tijd over gaat blijven. Het lijkt me in elk geval geweldig om een stel van die prachtige blauwe ogen in huis te hebben :j <3 Ik heb mijn hele leven al katten (zal ook wel gek zijn om straks zonder te zitten) dus ik weet wat er bij komt kijken en ik wil gewoon zeker weten dat ik er genoeg tijd voor heb.

Ahh, dat is wel een beetje weinig idd. Maar voor in de toekomst een heeeeeeeeeeeeeeeeeele leuke kat! Ik zou er dan wel lekker 2 nemen, dan zijn ze samen. Dan is de birmaan 't gelukkigst.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 18:36

:(:) Lenthe: "Krijg ik nou nog eens eten????"
Afbeelding
"Nee Len, je hebt net eten gehad en je bent dik zat!"

Ze ligt gewoon op het kattenaanrecht (waar ze altijd eten krijgen en waar hun brokken staan) te wachten op eten.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:15

ohhh, zeg nou niet dat de heren nog beschikbaar zijn... Het kriebeld zo om een kat te nemen... <3 Maar, bezig met coschappen, dus hele dag van huis, en zo groot is mn huisje niet... En ik niet zo goed in opruimen :+ Dus het is niet verstandig... Maar pfff... ik wil zo graag -O-

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 19:18

Hahahaha, oh ze zijn zo leuk. Vreselijk als je zo weinig tijd hebt haha.
Je werkt fulltime?

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:20

Zooooo balen dat het net niet uitkomt met de vakantie, -O-

Ik gun ze zo'n goed huisje! En verwacht wel regelmatig foto's te zien! :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:21

ik studeer fulltime, net begonnen met de master van diergeneeskunde.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 19:23

Ahhh oke. Leuke studie!!
Maareh, dan ben je toch niet zóveel van huis? Of is dat wel heel veel weg.
En 2 Birmaantjes dan? :D 2x zoveel liefde, 2x zoveel vreugde :D En zij vermaken zich wel even als jij naar je studie bent :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:29

Nou, 2 birmanen kan ik zowiezo niet betalen, en ben toch meeste dagen wel van iig 8 tot 5 van huis, soms langer soms korter... En mn woonkamer is vrij klein, 17 m2, dus niet zo veel ruimte... zelfs met de gang en keuken of zelfs de kelder er bij is het nog niet veel ruimte om een kat binnen te houden. Nou heb ik een tuin, dus beestjes zouden naar buiten kunnen, maar tuin valt niet af te zetten dus dan kan ik beter een htk kat nemen.
Volwassen htk kat heb ik ook al echt over na zitten denken trouwens... Maar, dan blijft deels het ruimte gebrek, weinig thuis zijn, niet heel veel budget hebben en niet goed zijn in opruimen wat dan echt beter zou moeten :P
Dilemma dilemma ... :P