Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 09:37

Nemurin schreef:
Hoe doe je een tummyrub bij zoiets kleins?

Héél voorzichtig :D . En tja, of ze het lekker vinden...Ik heb nog niet meegemaakt dat ze op hun rug gingen liggen en begonnen te kirren. Ik denk eerlijk gezegd dat ze het een beetje eng vinden (zou ik ook hebben als er een grote dino met een vingertje kielekielekiele deed op mijn buik).

Nemurin schreef:
Nou ja, ik bedoel, hij keek zo kwaad, misschien was het beltegoed op...
_O-
Of hij was not amused omdat zijn nummer niet bij de favorieten stond. :')
Wel een heel gave foto trouwens. :j

Nummus

Re: Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:38

Ik zou het ook eng vinden ja. :')
Maar als ze wel konden kirren, zouden wij dat dan kunnen horen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:47

Is het niet zo dat vogelspinnen een soort van gefluit kunnen laten horen als ze zich bedreigd voelen?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:27

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:02

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:07

Nemurin schreef:
Maar als ze wel konden kirren, zouden wij dat dan kunnen horen?

Mja...denk 't niet. Zouden spinnen überhaupt wel geluid maken als ze iets heel lekker vinden? Heb sowieso nog nooit een spin geluid horen maken...oftewel heb wel een kat horen spinnen, maar nog nooit een spin horen katten.
*stik, ben een beelddenker, zie nu viswijfblérende spinnen met deegrollers voor me :') *
(commentaar? zie onderschrift :D )

Beetje (beetje >;) ) off topic: Justkid, dat filmpje...damn die kat heeft een dieet nodig zeg! :oo
(wel leuk jeugdsentiment, met die muziek heeft mijn vader verwoedde pogingen gedaan me geinteresseerd te krijgen in klassieke muziek, helaas voor hem, het enige wat klassiek voor mij doet is dat ik er trek in decadente etenswaar van krijg := )

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:08

Joenalie1 schreef:

Daarom zijn katten handig!

ieew deze is echt freaky vies eng groot :') had hier niet moeten gaan kijken straks slaap ik weer slecht gisteravond ook al over spinnen gedroomd durfde daarna ook echt voor paar uur me ogen gewoon niet meer dicht te doen
en op t hek bij me poown zitten ook echt joekels en dan moet ik hem dicht doen nou daar denk ik altijd eerst een kwartier a half uur over om hem eens dicht te doen en t liefst met me voet ofzo straks raakt een spin me echt brrrr krijg hier echt kippevel van

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:29

Dat vind ik dan weer zielig om die kat er 9 minuten mee te laten klooien, trap hem dan meteen dood.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:48

aaah jakkie! Ik heb mezelf weer is opgesloten aangezien er in de woonkamer 3 niet zulke prettige spinnetjes lopen!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:53

Oh, leuk topic dit. :D

Ik vond gisterenochtend een spin van formaat 'Miep' tussen m'n kleren. Ik ben niet bang voor spinnen, maar was daar toch ffies niet op voorbereid terwijl ik me half-slapend wilde aankleden en ik nét op tijd vier harige pootjes uit een mouw zag steken... Ineens héél goed wakker. :') Doodmaken vind ik zonde, maar er volgt hier wel altijd direct uithuisplaatsing naar de buxushaagjes.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 00:03

darwin schreef:
Dat vind ik dan weer zielig om die kat er 9 minuten mee te laten klooien, trap hem dan meteen dood.

Maar die kat heeft de tijd van z'n leven. _O- En je hoort die spin toch niet gillen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 01:36

Och jeetje, dat vind ik dan inderdaad wel weer zielig hoor :P
Langpootspinnen die mogen bij mij wel in huis zitten, op enkele voorwaarden: ze blijven buiten mijn slaapkamer, zodra ze volwassen omvang hebben bereikt gaan ze eruit, en ze moeten wel stil blijven zitten.

Maar van de week zat er een beest op de muur dat nauwelijks door de stofzuigermond paste...met zowel lichaam als poten dik en harig. Ew.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:41

Oh my god!! Waarom heb ik dit topic toch aangeklikt ik heb er dan ook meteen mega spijt van :o , heb gelijk over heel mijn lichaam kippevel lopen. En is kippevel nog niet het enige ik zit nu echt overal in huis alles goed en letterlijk in de gaten te houden ;( .

En helaas doen niet alle katten er iets mee wij hebben 1 poes en die geeft er niks om, blijft gewoon stokstijf liggen slapen :+ .

En helaas ook tref ik tot nu toe altijd nog van die zwart joekels thuis aan als hubs niet thuis is ;(

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:26

Aaah Fiemo, het is hier zo gezellig! Blijf toch! :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:30

darwin schreef:

Dat is inderdaad ook wat ik dacht...

Eén van mijn katten is een keer in zijn neus gebeten door een dergelijke spin. Hij hield er niets aan over, maar het was wel grappig om te zien!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:31

Nee, want het is raar maar waar het moment dat ik dit topic aan klikte zag ik een zwart joekel vanachter de plint vandaan komen, gelukkig zijn de plinten wit en dat ik hem nog op tijd zag. Want onze vloer is zwart :o

Nemurin schreef:
Aaah Fiemo, het is hier zo gezellig! Blijf toch! :D

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:34

Agossie schreef:
Eén van mijn katten is een keer in zijn neus gebeten door een dergelijke spin. Hij hield er niets aan over, maar het was wel grappig om te zien!

haha :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:34

Dat is gewoon toeval. :j Er is hier geen samenzwering, echt niet!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:35

Nemurin schreef:
Dat is gewoon toeval. :j Er is hier geen samenzwering, echt niet!

oh nee? >;)
:')

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:37

heheheheheh Afbeelding

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:37

jaahwoor! Zo trof ik pietje aan toen ik vanochtend in stal kwam, op de bodem van een emmer water:
Afbeelding

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:39

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:42

Als er nog water in de emmer zat en Pietje zat op de bodem, ben ik toch bang dat Pietje jammerlijk is komen te overlijden... ;( :(:)

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:54

hahaha de emmer zat helemaal vol dus die is zekerweten overleden!
Beter een zelfmoord dan dat ik hem het einde geef! hoewel ik dat pas zou doen als hij me in de weg zit, in stal mogen ze van mij verder gaan met leven. maar in huis..!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:23

Nemurin schreef:
darwin schreef:

Maar die kat heeft de tijd van z'n leven. _O- En je hoort die spin toch niet gillen.

Nee, maar wel kraken... >;)
Mén, ik had een kat met als hobby spinnen pletten. Die zocht de grootste spin die hij kon vinden en rolde het arme wezen dan naar de tafelpoot om hem daar, en ik zweer je dat hij er bij lachte, heel langzaam te pletten...
Dat waren nog eens tijden...Zowel kat als ik tegelijk sluipend door het huis op spinnenjacht, kat om te pletten, ik om die arme zieltjes te redden en mijn andere kat die op de bank zeer geamuseerd zat toe te kijken.
Huidige kat verzamelt dode motten en vlinders, die kraken tenminste niet zo, al is het ook niet echt gezellig om hele massagraven onder de bank vandaan te vegen...

Iejoorr schreef:
tinkerfunss schreef:
jaahwoor! Zo trof ik pietje aan toen ik vanochtend in stal kwam, op de bodem van een emmer water:
http://94.100.120.204/1417100001-141715 ... _IELb.jpeg

kleine zelfmoord poging :')?

Dit vind ik pas eng...Over samenzweringen gesproken...Ik vond Joost 32 in de gootsteen. Dood. Verdronken in het afwaswater ;( .