Zielige rittens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: Zielige rittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:23

Zwerte schreef:
LiNdA1986 schreef:

Dat vind ik ook raar. Je kiest ervoor om die dieren te helpen/redden en alleen omdat ze niet de goede kleur/tekening hebben hoef je ze niet?

Maar goed, als je er iemand anders blij mee kan maken moet je dat zeker doen, maar ik zou ze niet alsnog aan de slang geven.

En anderen dan wel? Of moet die slang maar vegetarisch worden? Ik vind dit een beetje rare gedachtegang...als het deze ratjes niet zijn worden het wel andere...

Het gaat mij erom dat je ze niet eerst weg moet halen om te helpen en dan alsnog aan een slang te geven.
En ga mij niet vertellen hoe een slang werkt want ik heb jaren zelf een slang gehad, dus weet heus wel dat ie niet vegetarisch is Koe

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:25

over slangen horen niet in een kooitje: een paard wel in een box van 3 bij 3?

een slang moet ook eten ik heb er geen problemen mee.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:26

absque_dubio schreef:
Inderdaad. En net alsof we die ene koe maar niet moeten opeten, maar die andere wel. Clown

Weet niet waar je dat vandaan haalt maar je vat het verkeerd op, zie post hierboven.
Ik bedoel of ik nou 1 koe eet en een ander niet maakt ook geen verschil.
Het ging mij om die aftekeningen.

Ik zei ook duidelijk in mijn bericht: ALSNOG, dat betekend dus eerst redden en dan weer voeren.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 19:34

er was niet echt spraken van het redden van de ratten, denk dat dit verkeerd begrepen is.
In mijn begint post vermeld ik ook dat ik er één mag hebben.
Maar daar begin ik steeds meer aan te twijfelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:01

Waarom twijfel je dan?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 21:05

Teneerste omdat ik toch niet weet wat voor achtergrond de moeder rat heeft.
Tentweede omdat ze onder de luizen zitten en die vriendin weigert de ratjes te behandelen, omdat ze denkt dat de luizen vanzelf weg gaan.
en ten derde omdat ik dus van wat variatie in me kooi hou Knipoog maar dat is nog niet t belangrijkste punt

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:50

luna1 schreef:
pretletter17 schreef:
Misschien enigszins offtopic maar waarom is het zo slecht om muizen/ratten met luizen te voeren aan een slang? Ik ga er toch van uit dat muizen/ratten die in het wild opgevreten worden door een slang vast niet allemaal luisvrij zijn Verward
Slecht voer veroorzaakt slechte slangen om het zo te zeggen.
En sja in het wild worden honden en paarden ook niet geeent en ontwormt.
Eem slang mag nog wel erg dicht bij de natuur staan maar dat betekent niet dat hij niet gezond gehouden moet worden.
Gr Gemma
Ja oké, zover begreep ik het nog wel, maar wat krijgt een slang nu van een handjevol luisjes op een prooidier? Ik bedoel het serieus hoor, heb geen verstand van slangen Lachen

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:43

Misschien enigszins offtopic maar waarom is het zo slecht om muizen/ratten met luizen te voeren aan een slang? Ik ga er toch van uit dat muizen/ratten die in het wild opgevreten worden door een slang vast niet allemaal luisvrij zijn Verward
[/quote] Slecht voer veroorzaakt slechte slangen om het zo te zeggen.
En sja in het wild worden honden en paarden ook niet geeent en ontwormt.
Eem slang mag nog wel erg dicht bij de natuur staan maar dat betekent niet dat hij niet gezond gehouden moet worden.
Gr Gemma[/quote] Ja oké, zover begreep ik het nog wel, maar wat krijgt een slang nu van een handjevol luisjes op een prooidier? Ik bedoel het serieus hoor, heb geen verstand van slangen Lachen[/quote]

Misschien word je slang er niet per direct ziek door maar de kans bestaat er wel.
En daarom slrcht voer gewoon niet voeren,ik voer hier echt geen ongelukkige muisjes,waarom niet omdat ik daar niet de meerwaarde van in zie.
In mijn ogen is zon dier ziek en een zieke koe eet je ook niet......
Gr Gemma

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 23:56

Vandaag die vriendin weer gesproken en de oogjes zijn open!
Ook zegt ze dat de luizen al bijna weg zijn... en dat ze ze niet gaat behandelen want dan kan je ze niet meer aan de slang voeren.
toen vroeg ik of als de andere kleintjes weg gingen de mijne nog even mocht blijven en ze die dan kon behandelen.
maar dat mag niet van haar moeder, dus moet die van mij ook meteen weg (dit is denk ik volgende week, maar weet t niet zeker) Dan zijn ze dus 3/4 weken..
Ik stop hem dan in mijn duna en behandel hem toch nog eerst met luizen spul. en uit de buurt houden van me andere ratten anders word t een beetje duur als ik voor allemaal spul moet kopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:57

Jeetje, met 3/4 weken al weg bij de moeder, dat is wel heel jong Verdrietig

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:58

Veel te jong om ze weg te halen bij de moeder, voer ze dan allemaal aan die slang Gaaaap

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:05

Als jij zelf volwassen mannen hebt, dan zou ik toch maar heel goed nadenken of je er wel een ratje van 3 weken bij zou zetten...

Bovendien: hij heeft nog luis. En het is een husky. Waarom ben je toch van gedachten veranderd?

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:39

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:38

I know.
Hoop ik reageert ze hier nog.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:58

Ik vind het erg mooie rittens, ik ben zelf ook ratten liefhebster en houder. Knipoog
Vind het jammer dat ze luis hebben, maar ze kunnen niet zomaar uit de lucht zijn gevallen moeder moet dit ook hebben (gehad)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 21:01

Nou ben ik weer hoor Knipoog

Beetje slecht nieuws want er is er eentje overleden en ze blijven dus nog bij de moeder. oogjes zijn open en eten ookal zelf, maar ook nog bij de moeder.
Morgen of dinsdag ga ik ook nog een ander ratje halen van ong 6 a 7 weken en die komt dan samen met een van deze Lachen

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:07

Zet je deze wel eerst appart om de luizen te behandelen? Lachen
(En ook uitkijken dat ze niet via jouw naar de andere ratten van je gaan)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 21:55

jaa tuurlijk Knipoog

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 23:26

ooow zo zenuwachtig Haha! dinsdag ochtend een ratje halen! (niet een van de ratjes met luizen, die komen wat later. want er was er dus eentje overleden en dat meisje denkt dus dat dat die ene is die ze had laten vallen.. beetje dom.)